LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicinale paddestoelen bij kanker?

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Bento1 schreef:Ruim een week geleden een bericht geplaatst op dit forum en in eerste instantie schrok ik nogal van de uiterst negatieve reacties die werden gegeven. Reacties die absoluut niet inhoudelijk waren maar uitsluitend bedoeld zijn om te bashen. Desalniettemin ook een aantal reacties van mensen die wel inhoudelijk op het gebruik van medicinale paddestoelen reageren. Mijn vrouw en ik hebben voor komende week een afspraak gemaakt bij een therapeut in Utrecht: dit met medeweten van onze oncoloog. Ik houd jullie op de hoogte. Bento.
Als eerste nogmaals veel sterkte! Erg verstandig medeweten van arts!!

En ja deze mensen hebben een mening en misschien,ook wel een en ander gezien bij mensen?
Dan ga je sceptisch reageren,is ook niet gek..Ik zelf ook,zou nooit en te nimmer alleen op alternatief gaan,is er echt geen hoop meer,dan ja,maar zolang behandeling regulier kan,doen,
Alternatief kab helpen,verlichten niet genezen....

En ja sommige mensen zijn zo verdrietig die pakken alles aan,en die lui profiteren ervan.
Deze sceptische mensen proberen op hun maniet te waarschuwen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door sjohie »

RietvW schreef:Geachte Kuklos,
Bento1 vraagt om ervaringen!!!
Zowel Mewmikey al u reageren niet vanuit ervaringen.
Wat heeft Newmikey "aangetoond", zoals u durft te beweren? Niets!
Ik spreek vanuit ervaring!!!
Het is zonneklaar: U zit op dit forum met een duidelijke missie:
N.L : Om iedere positieve ervaring af te branden en de ontwikkeling van het gebruik van complementaire middelen als aanvulling op (en verlichting van) datgene wat wij nu reguliere behandelingen noemen zoveel als mogelijk tegen te gaan.
En diverse forumleden hier reageren uit eigen ervaring, als ze enigszins sceptisch reageren op posts van vers aangemelde users op een forum, die nét over het zeer specifieke topic, enorm enthousiast zijn. De kans dat een nieuwe user op een relatief klein en onbekend forum als het deze, het topic vindt een paar dagen na het openen ervan, en ook nog een ervaringsdeskundige is, is toch behoorlijk klein. Met de zoekfunctie hier, kunt u plenty topics vinden, waar vers aangemelde users als uzelf, ultimo een website promoten, of andere websites napraten, en geen echte ervaringsdeskundigen blijken te zijn.

En als iemand met ervaring, zou u moeten weten dat dit een grijs gebied is, waar lang niet iedereen zo van overtuigd is. Me dunkt dat enige kritiek u dus niet zou moeten verassen.

Mucha

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door puma73 »

Mucha schreef:Waarschijnlijk hebben een hoop mensen nog Sylvia Millekam nog in gedachten. Zij zocht hulp in de alternatieve sector (in dit geval Yomanda) toen ze kanker had. Hoe dat is afgelopen mag bij iedereen wel bekend zijn. Dus een echte arts erbij is altijd verstandig. En Bento 1, ik hoop dat de paddenstoelen je helpen. Beterschap.
Niet alleen Silvia Millecam, Ik volg een aantal mensen die reguliere geneeswijze afwijzen en alleen alternatieve geneeswijze volgen. Een aantal van deze mensen zijn inmiddels overleden.

Ik sta du zeer sceptisch tegenover alternatieve geneeswijze, tenzij er een duidelijke wetenschappelijke onderbouwing kan worden gegeven. En die . . . . . ben ik nog niet tegengekomen

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door eddy123 »

Gewoon elke dag 100 mg acetylsalicylzuur, oftewel elke dag een kwart aspirientje.
Zou iedereen moeten doen ...
Dat geneest overigens geen kanker, zeker niet als het is uitgezaaid.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door moederslink »

@eddy123 waarom dan slikken? Het werkt bloedverdunnend en niet geschikt voor maagproblematiek.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door moederslink »

Bento1 schreef:Ruim een week geleden een bericht geplaatst op dit forum en in eerste instantie schrok ik nogal van de uiterst negatieve reacties die werden gegeven. Reacties die absoluut niet inhoudelijk waren maar uitsluitend bedoeld zijn om te bashen. Desalniettemin ook een aantal reacties van mensen die wel inhoudelijk op het gebruik van medicinale paddestoelen reageren. Mijn vrouw en ik hebben voor komende week een afspraak gemaakt bij een therapeut in Utrecht: dit met medeweten van onze oncoloog. Ik houd jullie op de hoogte. Bento.
Verstandig in overleg met de oncoloog! Ik wens u beiden alle sterkte!

Bento1
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 nov 2014 14:17

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door Bento1 »

Puma73. Inderdaad sterven er mensen die (uitsluitend) alternatieve therapie volgen: maar er sterven óók mensen die (uitsluitend) regulier gaan. Als mensen, die alternatieve therapie volgen, sterven dan wordt dat in de pers heel breed uitgemeten. Wij sluiten een complementaire/alternatieve behandeling niet uit: daarom ook graag reacties van mensen die daar ervaring mee hebben. Wij stellen onszelf wel op het standpunt dat in overleg te doen met de oncoloog.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Bento1 schreef:Puma73. Inderdaad sterven er mensen die (uitsluitend) alternatieve therapie volgen: maar er sterven óók mensen die (uitsluitend) regulier gaan. Als mensen, die alternatieve therapie volgen, sterven dan wordt dat in de pers heel breed uitgemeten. Wij sluiten een complementaire/alternatieve behandeling niet uit: daarom ook graag reacties van mensen die daar ervaring mee hebben. Wij stellen onszelf wel op het standpunt dat in overleg te doen met de oncoloog.

Nou als u zo,n houding heeft om het samen met reguliere arts te doen,naast de normale behandeling,dan zeg ik prima,sommige dingen verlichten...
Maar hou aub in gedachten hoe mooi de praatjes ook zijn,geneest niet,ik heb er helaas heel wat in mijn omgeving gezien....en tot op heden komen er alleen maar bij,

@ eddy,sorry maar idd is voor bloedverdunnen en voor mijn maag superslecht dus...???
ik weet niet wat jou onderbouwing is??

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door newmikey »

Bento1 schreef:Puma73. Inderdaad sterven er mensen die (uitsluitend) alternatieve therapie volgen: maar er sterven óók mensen die (uitsluitend) regulier gaan. Als mensen, die alternatieve therapie volgen, sterven dan wordt dat in de pers heel breed uitgemeten. Wij sluiten een complementaire/alternatieve behandeling niet uit: daarom ook graag reacties van mensen die daar ervaring mee hebben. Wij stellen onszelf wel op het standpunt dat in overleg te doen met de oncoloog.
Beetje kromme vergelijking IMHO. Draai het om: er overleven mensen met potentieel dodelijke aandoeningen door reguliere therapie terwijl er door alternatieve therapie nog niet één aantoonbaar overleeft. Het idee dat reguliere geneeskunde echt àlles kan genezen is net zo ridicuul als het idee dat alternatieve therapie ook maar iets minuscuuls kan genezen.

Gesloten