LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Migrainepraktijk

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
Miekje85
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2011 18:40
Locatie: Well (Limburg)

Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door Miekje85 »

Wie heeft er ervaring met de migrainepraktijk in Duitsland, Weener?
Op de site heb ik gelezen dat het gaat om endocriene regulatie therapie. DÉ therapie die je van de migraine geneest.
Het gaat er dus om dat je hormoonhuishouding verstoord is en door die therapie hersteld wordt.
De verstoring kan voortkomen uit verschillende oorzaken. Aldus de site. Op de site staan 5 behandelaars met aan het hoofd Nieland.
Nieland is een Heilpraktiker. Een Duitse arts?

Graag zou ik ervaringen willen horen en of mensen die voorheen last hadden van migraine, daadwerkelijk genezen zijn.
Mij is altijd verteld dat je over migraine heen moet groeien. Met andere woorden: leer er mee leven.
En is endocriene regulatie therapie hetzelfde als neuraaltherapie?

Groeten Mieke

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door tennis »

Wat mij opvalt, dat alle Patientenerfahrungen uit Nederland zijn.
Heeft hij geen Duitse Patienten?
Volgens insiders betaald Menzis deze behandeling!
Trouwens is een Heilpraktiker geen Arts!

Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door Akarrenman »

Hoi

Ik las net uw oproep, en wil graag even reageren. Mijn vrouw heeft al 30 jaar migraine ( 2 maal per week 1 aanval) wat vaak ons hele gezin ontwricht wij hebben nu wel fijne vrienden om ons heen, en vooral een schat van een schoonmoeder, die dan ook direct de boel van mijn vrouw overneemt, wanneer ze scheel kijkt van de pijn in haar hoofd en plat moet( tot ik thuis kom) en vrienden die dit begrijpen ( dus dat we vaak moeten afbellen) maar ik weet heel goed hoe ernstig migraine kan zijn.

Heino Nieland beweerd dat hij migraine kan genezen, wetenschappelijk is dit niet mogelijk, juist in Nederland word er veel onderzoek verricht naar Migraine door het LUMC, onder leiding van de enige Hoogleraar der hoofdpijn: Professor M Ferarri u kunt hier veel informatie over vinden, via de website van het LUMC. Heino Nieland is geen Arts maar een natuurgenezer( beweerd hij) die met plaatselijke verdovingen de zenuwen verdoofd. hier is door het Leyenburg als eens onderzoek nagedaan, maar zonder voldoende resultaat ( Botox tegen Migraine) Heino Nieland doet nagenoeg precies da tzelfde, en dat is niet geheel zonder risico's! via kopzorgen.nl kunt u veel vinden over Heino Nieland en zijn praktijken, en daar word je niet vrolijk van!

Sterkte voor iedereen met deze zeer ernstige vorm van Hoofdpijn.

Mvg Anton

PJVisser
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mei 2011 13:21

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door PJVisser »

Hallo iedereen.
Ik heb jarenlang last gehad van steeds erger wordende migraine. Het begon tijdens mijn pubertijd. Ik ben 6 - 7 jaar geleden begonnen met het slikken van Zomig (triptanen). Ben nu inmiddels 46 en tot begin dit jaar is dat Zomig-gebruik alleen maar toegenomen tot 1 of soms zelfs 2 pilletjes per dag! Ik slikte gemiddeld zo''n 30 pilletjes per maand!! Ik heb een tijd gedacht: ik kom er NOOIT meer vanaf. Mijn vrouw las op internet verhalen over de kliniek van Nieland in Weener. Ik was er heel erg sceptich over maar ben er een week of 7 geleden toch naar toe gegaan. Nieland heeft eerst een uitgebreid onderzoek gedaan voor de eerste behandeling. Hij kwam er achter dat ik problemen had met een vastzittende nek en mijn hormoonspiegel was veel te laag.
Voor de nek heeft hij me doorgestuurd naar een HNO-arts daar in de buurt. Hij heeft me in 3 minuten van de ergste nekklachten afgeholpen, iets wat diverse fysio-therapeuten en artsen niet voor elkaar gekregen hadden bij mij de afgelopen jaren.
Voor de hormoonspiegel heb ik eerst een wekelijkse behandeling gekregen waarbij een klein beetje van de stof lidocaine werd ingespoten op een 6-tal plekken verdeeld over mijn lichaam (liezen, hals, buik en arm). Deze prikjes doen absoluut geen pijn, zeker niet vergeleken bij de zware migraine-aanvallen die ik gehad heb. Lidocaine is een gewoon verdovingsmiddeltje (wat ook een tandarts gebruikt bijvoorbeeld). Het is dus GEEN gevaarlijke stof en het gaat om hele kleine hoeveelheden! Daarbij testen ze de eerste en tweede keer dat je komt in de kliniek, of je niet toevaalig allergisch reageert op de stof. Kortom: risico is nul komma nul. Het gaat ook echter NIET om de verdovende werking, maar Nieland heeft ontdekt dat dit stofje als bijwerking heeft, dat het je hormoonhuishouding helpt reguleren. Daarnaast kreeg ik het dringende verzoek GEEN suiker en zoetstoffen meer te gebruiken, omdat deze de hormoonspiegel nadeling kunnen be-invloeden, waar ik me ook vrij strikt aan gehouden heb. Ik heb dit verhaal nog verteld aan de neuroloog in Nederland waar ik kwam tot die tijd en deze lachtte me min of meer uit. Ik ben toch in behandeling gegaan bij Nieland en ben nu 7 weken verder heel blij dat ik dat gedaan heb! Ik ben wat dat betreft helemaal klaar met de neurologen hier! Het enige advies wat zij me konden geven was: stop radicaal met Zomig en kom over 3 maanden maar weer terug. Ik zag dat niet zitten. Stoppen met Zomig, terwijl ik eerst bijna dagelijks die pilletjes slikte, zou een hel gaan betekenen voor mij. Ik had dat wel eens geprobeerd om het innemen van Zomig uit te stellen, maar dan werd ik dood- en doodziek. Nieland had een andere insteek. Ook hij vindt die triptanen (terecht denk ik) grote troep, maar hij was van mening dat hij mij eerst van de ergste migraine moest afhelpen, waardoor ik dan vanzelf de triptanen achterwege kon laten en dat is hem dus ook gelukt!
Het is inderdaad bepaald niet goedkoop, maar in mijn ogen is hij het geld meer dan waard!
Ik ben intussen al een heel eind van mijn migraine af en slik al zo''n 5 weken geen Zomig meer. Ik heb nog wel eens nek- of hoofdpijn maar de hoeveelheid en intensiteit is al duidelijk afgenomen na 5 behandelingen.
Ik krijg wel eens te horen: "zit het niet tussen je oren, dat dat verhaal van Nieland werkt tegen migraine". Nou, dat is in mijn geval echt niet zo, zeker gezien het feit hoe sceptisch en kritisch ik van te voren was.
Ik ben intussen al bezig met het afbouwen van de behandelingen bij Nieland. De tijd ertussen wordt nu steeds verder opgerekt. Hij schat in dat ik in totaal 10 tot 12 behandelingen nodig zal hebben. Ik spreek geregeld mensen in de wachtkamer daar en ik hoor daar eigenlijk alleen maar positieve geluiden. Ik heb nog van niemand daar gehoord dat de behandelingen niets deden.
Kortom: als u het kunt betalen (want de ziektekostenverzekering vergoedt bijna niks), kan ik het u zeker aanraden om een bezoek te brengen aan de kliniek van Nieland in Weener (D).
Dat de ziektekostenverzekering zo weinig vergoedt, vind ik overigens waardeloos! Ze schuiven het heel gemakkelijk onder de alternatieve geneeswijzen. Nu deze behandeling werkt bij mij en ik dus geen Zomig meer hoef in te nemen, zijn ze jaarlijks van meer dan 2000 euro aan kosten van mij af. Daar doen ze niet moeilijk over, maar om in dit geval toch wat meer te vergoeden, dat geeft blijkbaar teveel problemen (regels zijn nou één keer regels). Typisch verzekeringen! Als je niet perse hoeft te betalen, dan ook vooral niet doen natuurlijk ......
Maar goed, ik ben al grotendeels van mijn migraine af en ik kan u verzekeren, als je er dagelijks last van hebt, is het je bijna ALLES waard!
Het is jammer dat er toch mensen besluiten om niet naar de kliniek te gaan, doordat ze op een forum van enkele mensen lezen dat het niet zou helpen. Ik ben van mening dat je dit toch nog altijd het beste zelf kan proberen i.p.v. af te gaan op negatieve ervaringen van een ander. Daar staat tegenover dat er ook meer dan genoeg positieve ervaringen zijn!
Nieland zelf zou graag zien dat zijn behandeling wetenschappelijk onderzocht en bewezen wordt dat het daadwerkelijk werkt in bijna alle gevallen, maar helaas is zo''n onderzoek moeilijk van de grond te krijgen. De medische wetenschap wil er volgens mij ook gewoon niet aan!
Zorgverzekeraar Menzis heeft een paar jaar geleden zelfs een groep van zo''n 40 mensen gevolgd die naar de kliniek van Nieland zijn geweest en 38 of 39 hadden er wel degelijk baat bij. Ook een bewijs dat de meeste mensen er baat bij hebben.
De eerste 5 behandelingen hebben mij tot nu toe al behoorlijk de goede kant op geholpen en omdat ik zo blij ben dat het nu al stukken beter met me gaat, wil ik dit aan iedereen kenbaar maken.
Nieland heeft ook duitse migraine-patienten.
Ik kan alleen maar zeggen tegen mensen met migraine, vraag de brochure van Nieland vrijblijvend aan en bepaal uw eigen koers!

Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door Akarrenman »

Opmerkelijk,

In de brochures, die wij opgestuurd kregen stonden 'zogenaamde' patiënten ervaringen..... veelal mensen die ineens opvallend veel in de omgeving Drenthe woonde, en veelal meest voorkomende namen als: Visser, de Vries, en Janssen.

Allemaal positief, en met de volgende strekkingen: Wij zijn genezen! dit is niet mogelijk, bewijs daarvan kan aangeleverd worden, dus komen ze bij de volgende vraagstelling uit: Hebben die mensen, die zelf beweren migraine te hebben, wel daadwerkelijk migraine?

Een paar linkjes..

http://zembla.vara.nl/Voorpagina.1975.0.html

http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1973.0.html

http://www.lumc.nl/con/5035/

PJVisser
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mei 2011 13:21

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door PJVisser »

Ik reageer toch nog even op de reactie onder mijn bericht over de kliniek van dhr. Nieland.
Ik heet ook Visser en ben GEEN familie van iemand die op de site van Nieland een bericht heeft geplaatst. Ik kom NIET uit het noorden van het land. Ik kom uit Gelderland en heb daar ook altijd al gewoond. Ik heb voordat ik naar Nieland ging eerst met een paar mensen ge-maild over hun bevindingen. Ik was ook zeer sceptisch. Dat was ik nog steeds toen ik er de eerste keer heen ging overigens! Wat dat betreft kan iedereen nog zo vaak zeggen dat iets geweldig goed werkt .... je weet het toch pas als je er zelf geweest bent. Die mensen met wie ik heb zitten mailen voor die tijd (en nu achteraf ook nog met een enkeling) kwamen geen van allen uit het noorden, maar uit het westen van Nederland. Sommigen moesten bijna 4 uur rijden!
Er zijn vele vormen van migraine en iedereen mag twijfelen aan het feit of ik nu wel echt migraine heb gehad of niet, maar ik weet wel dat ik jaren en jarenlang dood- en doodziek ben geweest van de hoofdpijn. Toen ik nog geen triptanen (Zomig) had, was het bij bijna elke hoofdpijnaanval overgeven en overgeven totdat na uren en uren kreperen eindelijk die verrekte koppijn eens ging zakken.
Met de triptanen werden aanvallen meer in de kiem gesmoord, maar ik kwam er wel achter dat ik die pilletjes steeds meer en vaker nodig had. Ik merkte daarnaast ook dat ik me lichamelijk steeds beroerder en vermoeider ging voelen. Ik schrijf dat toe aan de triptanen. Nu ik ze niet meer hoef te slikken, merk ik langzaamaan algehele verbetering. De vermoeidheid is al stukken minder nu.
Er zullen altijd wel mensen zijn waar deze behandeling mogelijk niet werkt, maar bij mij werkt het wel en ik heb al heel wat mensen gesproken in de wachtkamer die tot nu toe ook allemaal zeer positief waren. Kortom: het werkt dus echt wel bij een hele grote groep mensen. Dat zijn simpelweg de feiten die ik zelf constateer.
Iedereen mag daar uiteraard zijn of haar eigen mening over hebben, maar ik weet zelf heel goed wat ik ervaar en verneem!
Dat er veel nederlanders in die kliniek komen, komt uiteraard ook omdat het vlakbij de nederlandse grens is (Weener ligt ca. 7 km van de grens). Daarbij komt nog dat Nieland en zijn medewerkers redelijk goed nederlands spreken (en verstaan) wat de drempel voor velen ook verlaagt.
Ik vind het zo jammer dat mensen altijd gelijk zo negatief doen, vooral als ze er zelf niet eens geweest zijn en dus niet kunnen weten hoe het daar in die kliniek allemaal verloopt.
Ik heb overigens ook zelf de overtuiging dat zijn behandeling met lidocaine werkt en ik zal ook vertellen waarom. Een paar jaar geleden heb ik een verdoving gehad boven in mijn rug voor het verwijderen van een ontstoken talgklier. Ik had toen die tijd al bijna dagelijks migraine. Na die verdoving en die ingreep, heb ik een week totaal geen migraine gehad! Nu kun je dit natuurlijk bestempelen als toeval. Ik denk niet dat dit toeval was! Ik ben er nu achteraf bezien van overtuigd, dat die verdovingsstof dezelfde uitwerking op mijn hormoonwaardes heeft gehad als de lidocaine die in de kliniek van Nieland gebruikt wordt tijdens de behandelingen. Dat de migraine na die week langzaamaan weer terug kwam, is waarschijnlijk gekomen omdat ik toendertijd dagelijks volop suiker binnen kreeg en ook geen herhalingen van die stof meer in mijn lichaam kreeg. Dat was toen gewoonweg niet voldoende om de migraine weg te laten blijven.
Ik ben nu 5 keer naar Nieland geweest en ga overmorgen voor de 6e behandeling dus ik kan met recht spreken over wat ik zelf ervaar en wat ik hoor als ik mede-migraine-patienten daar spreek.
Ik ben in elk geval heel blij dat ik intussen - na 5 behandelingen al - bijna geen hoofdpijn meer heb!

ecva
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 okt 2008 23:50

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door ecva »

Migraine is gal meridiaan blokkade.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ PJVisser, je weet als migraine patient dat als er hele lange teksten staan de letters gaan duizelen voor je ogen, alinea's in je tekst zou dus niet verkeerd zijn.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door trebelski »

Als jarenlange migraine-patiënt gebruik ik dus ook Zomig (zolmitriptan 2.5) en heb er veel baat bij gehad. Echter, als je gewone hoofdpijn hebt en je neemt dan (eigenlijk onnodig) Zomig in kan je er de klok op gelijk zetten dat je de volgende dag een echte migraine-aanval krijgt. Je moet er dus zeer zorgvuldig en spaarzaam mee omgaan, is trouwens ook behoorlijk kostbaar want een doosje met 20 tabletjes kost ruim €100.-.

akarrenman schreef...
Allemaal positief, en met de volgende strekkingen: Wij zijn genezen! dit is niet mogelijk, bewijs daarvan kan aangeleverd worden, dus komen ze bij de volgende vraagstelling uit: Hebben die mensen, die zelf beweren migraine te hebben, wel daadwerkelijk migraine?
Dat laatste vroeg ik mij dus ook af. :wink:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als een methode helpt, is dat het bewijs.
Als een migraine patiënt baat heeft bij klokslag 12 uur het complete Wilhelmus te zingen, dan doet hij dat, ongeacht of er enig wetenschappelijke verklaring is.
Doorgaans weet een migraine patiënt heel goed het verschil tussen 'gewone' hoofdpijn en migraine.
BTW iets wat je zowel van hoofdpijn als migraine met volle overtuiging kunt zeggen "het zit tussen de oren!"

PJVisser
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mei 2011 13:21

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door PJVisser »

Tja, wanneer weet je nu voor de volle 100% of het volledig migraine is.....
In mijn geval is dat (denk ik) wel het geval (geweest).
Ik had de meeste symptomen die op migraine wijzen. Het komt in mijn familie heel veel voor. Zomig hielp bij mij ook prima. Zeker in de beginperiode.
Het probleem met Zomig was dat ik het steeds vaker moest innemen.
De tijd tussen de migraine-aanvallen werd steeds korter.
Eerst zat er 2 weken tussen, wat later een week, weer later een paar dagen tot langzaamaan naar dagelijks.
Er zullen altijd mensen zijn die ook positief zijn over de behandelingen van de Nieland Kliniek en er zullen er ook altijd zijn die negatief zijn.
Iedereen moet het natuurlijk ook voor zich zelf uitmaken wat hij of zij doet.
Het gaat met mij inmiddels al zodanig goed - al na 5 behandelingen(!!) - dat ik het daarom het vermelden waard vind op een forum als deze.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door sephora30 »

Voor iedereen die last heeft van migraine; vraag MAXALT aan je huisarts. Dat zijn smelttabletten die je inneemt als je een aanval voelt opkomen. Paar uurtjes rusten en het ergste leed is geleden.

Ik zweer erbij.

Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door Akarrenman »

Wat een onzin word er hier beweerd, als dat het geval zou zijn, zouden er geen miljoenen in Migraine-onderzoeken worden gestoken, en zou iedere migraine patiënt het Wilhelmus uit volle borst mee zingen.

Heino Nieland, is niets meer dan een natuurgenezer, die een aardig smak geld heeft neer gelegd bij een bepaalde verzekering.

de Visser, word meerdere malen genoemd ( in de brochures en ook op Internet) zelfs als je belt, word er gewezen op mail contact met ene Visser, die alle hoofdpijn soorten zou hebben gehad, en overal van af zou zijn, dankzij deze geweldige wonderdokter, die zelf roept: Vraagt er iemand naar de oorzaak? niemand!
dat moet ik altijd lachen, want hij vraagt ook niet naar de oorzaak, die oorzaak is onduidelijk, want zou die oorzaak bekend zijn zou er allang een pil zijn, die migraine laat verdwijnen.

Migraine kost de samenleving teveel, dus als het echt zou werken hadden we in Nederland meerdere praktijken ala Heino, maar dat soort praktijken zijn hier niet toegestaan! Zoals gezegd heeft het Leyenburg hier al ruimschoots onderzoek naar gedaan, en ieder die hier zijn huiswerk werkelijk goed zou doen, zou deze onderzoeken ook kunnen vinden, en daaruit zijn conclusie reëel en objectief trekken.

Het LUMC heeft niet voor niets een Spinoza premie ontvangen. Zit tussen de oren, ja je hoofd, maar verder diagnosticeren mensen met hoofdpijn, al snel zich zelf als migraine patiënt.

Miekje85
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2011 18:40
Locatie: Well (Limburg)

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door Miekje85 »

Inmiddels ben ik bij een neuroloog terecht gekomen in Velhoven, Dokter Dellemijn (De beste die de tijd voor je neemt!). Ik had geen goed gevoel bij de Nieland Praktijk in Duitsland. Niet alleen vanwege de reacties, mailverkeer en resultaten via google, maar ook omdat ik zelf in Maastricht ben geweest. Daar zit, naar mijn idee, een soort gelijke ‘natuurgenezer'. Daar ben ik 10 keer geweest en had ik geen baat. Hij geneest mensen met prikjes waar ‘mierenzuur’ in zit. Dat wordt ook in je spieren gespoten, wat tijdelijk wordt verdoofd en opnieuw hun functie moeten aannemen.

Ik heb de folders van de Nieland Praktijk aan Dokter Dellemijn laten zien. Hij zei stellig dat mensen die dat beweren niet de waarheid vertellen. Maar ik mocht ik het gerust proberen, daarin ben ik vrij. Ik heb het dus niet gedaan en zit nu goed in mijn vel. De dokter schrok van de medicijnenlijst die ik had en vond dat ik ‘cold turkey’ ervan af moest. Ik ben de afgelopen maanden (vanaf 18 feb.) ontzettend ziek geweest. Elke week 3 dagen ziek in bed. Maar het was voor een goed doel; van de medicijnen afkomen. De dokter was er van overtuigd dat mijn migraine deels aan de hormonen lag, maar grotendeels medicijnen verslaving. Het is ooit begonnen met één maxalt per maand en resulteerde in 2 tot 4 spuiten immigran per week.

Wat ik op het forum lees over de wel of geen migraine moet je zeker mee oppassen. Iedereen ervaart migraine anders. Ik ervaar het als knallende pijn aan één kant, ontzettend goed kunnen ruiken, perse moeten liggen, de hele tijd moeten braken (ook al heb ik niets in mijn buik) en dat drie dagen lang plus de vierde dag bijkomen. Maar nu gaat het sinds 3 weken goed. Ik denk dat mijn lichaam zich nu aan het bijstellen is. Ik werk nu al 3 weken aan één stuk. Ik slik nu wel tomapax per dag, maar dat kan straks afgebouwd worden. Dat valt in het niet bij de triptanen. Voor de zekerheid heb ik een MRI scan laten maken en alles was goed...

PJVisser
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mei 2011 13:21

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door PJVisser »

Nog een reactie van mij. Even speciaal voor Akarrenman: ik heet welliswaar Visser maar ben GEEN familie van de eventuele andere "Vissers" en ik kom ook niet uit de buurt van Weener en mijn vraag aan u is ook of u eigenlijk ZELF wel eens bij de kliniek van Nieland geweest bent?
Ik heb op 2 forums - waarvan deze - mijn bevindingen over de Nieland Kliniek gezet. Ik heb niets op de site van Nieland zelf geplaatst of laten plaatsen!
Dhr. Nieland weet dit niet eens. Ik heb hem dat niet verteld dat ik deze berichten geplaatst heb. Ik heb er ook verder geen enkel belang bij!
Het gaat er mij alleen om dat mensen (die dat willen) mijn ervaringen kunnen lezen.
Van mij mogen er mensen denken dat het allemaal flauwekul is. Dat kan en wil ik niet be-invloeden. Ik weet voor mijzelf dat het geen flauwekul is en ik denk dat iedereen dat ook in mijn vorige berichten wel kan lezen. Er zullen misschien ook mensen zijn die het hele verhaal toeschrijven aan toeval of iets dergelijks maar goed.... Het belangrijkste voor mij is dat het mij WEL helpt en dat ik al in korte tijd van de triptanen af ben zonder daar in het begin dagen en dagenlang flink ziek van te zijn geweest. Mocht het dan toeval of zoiets zijn, dan zijn er wel heel veel "toeval-gevallen" die daar in Weener komen dan....
Nog even een reactie op het voor-laatste bericht: er wordt bij Nieland ECHT niks geks ingespoten! Geen mieren-spul of wat dan ook! Nogmaals: het is lidocaine, een simpele verdovingsstof die veel toegepast wordt (denk aan bijv. de tandarts of zo), waarbij het dus NIET om de verdovende werking gaat maar om de bijwerking (zie eerdere berichten van mij).
Maar goed, als iemand zich er niet prettig bij voelt, om welke reden dan ook, dan is dat natuurlijk zijn of haar goed recht uiteraard om daar niet heen te gaan!
Dat moet iedereen echt ZELF uitmaken.
Het belangrijkste is uiteindelijk dat mensen met migraine er van af komen, hoe dan ook!
Ik heb echt migraine gehad hoor en ik weet echt wat het verschil is tussen een gewoon hoofdpijntje of een migraine-aanval. Toen ik de triptanen nog niet slikte, jaren geleden, was ik ook doodziek met alle migraine-verschijnselen en overgeven, zelfs al had ik niets meer in mijn maag. Ik heb ook eventjes Maxalt geslikt trouwens, maar werkte nagenoeg hetzelfde als Zomig, was mijn idee.
Ik heb ook bij verschillende neurologen gelopen de afgelopen jaren.
Ook het alternatieve circuit heb ik allemaal geprobeerd (denk aan accupunctuur, craneo-sacraal-therapie en paragnosten en zo ....), maar tot voor kort hielp er niets bij mij.
Wat ik me echter ook afvraag is wat die triptanen op de lange termijn doet met mensen? Mijn ervaring was dat ik het steeds vaker moest slikken en dat de hoofdpijn steeds sneller weer terug kwam en dan hebben we het wel over een tijdsbestek van jaren! Ik vraag me wel eens af of die triptanen niet meer nadelige gevolgen hebben op de lange termijn? Is dat al eens wetenschappelijk onderzocht?

Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door Akarrenman »

Voor Visser,

Vroege reactie, mooi voorbeeld uit de praktijk hier thuis. Mijn Vrouw ligt sinds afgelopen nacht alweer doodziek met een hevige aanval op bed, ik moest werken maar schoonmama heeft verplichtingen elders, ben dankbaar dat ik dus zelf mijn tijd kan en mag invullen. Zelfs de triptanen werken onvoldoende, dus mijn vrouwtje moet haar migraine uitzieken. Maar ja die is natuurlijk eigenwijs en dom, want mijn Vrouw zou natuurlijk op wonderbaarlijke wijze genezen kunnen worden door Heino Nieland!! :roll:
ik heet welliswaar Visser maar ben GEEN familie van de eventuele andere "Vissers" en ik kom ook niet uit de buurt van Weener en mijn vraag aan u is ook of u eigenlijk ZELF wel eens bij de kliniek van Nieland geweest bent?
Dat beweerd u nu al voor de zoveelste keer, opmerkelijk! Want ik geloof dat niemand, en zeker niet ik het woord familie/ vrienden onderling in de mond heb genomen, verder verdedigt u zich zelf dat uw niet uit de de buurt van Weener komt ( D) --> Ook dit vermeld u telkens, en voor iemand die zelf zogezegd geen belang zou hebben bij de praktijken van Nieland ( zij het dat u op wonderbaarlijke wijze bent genezen) gaat u er wel prat op, om Heino Nieland de hemel in te prijzen.
Het gaat er mij alleen om dat mensen (die dat willen) mijn ervaringen kunnen lezen.
Van mij mogen er mensen denken dat het allemaal flauwekul is
Die dat willen!? Nou meneer of mevrouw Visser, geen Familie van/ of woonachtig in de buurt van Weener ( D) : U drukt het de lezers alhier wel door de strot! en hoe!? Overigens wat ik geen flauwekul vind, is uw ENTER knop op uw toetsenbord, zoals al eens aangegeven door iemand, bij het lezen van uw stukjes, zonder voldoende ruimtes tussen de alinea's, zal menig patiënt, er ook meteen hoofdpijn van krijgen!
Ik vraag me wel eens af of die triptanen niet meer nadelige gevolgen hebben op de lange termijn? Is dat al eens wetenschappelijk onderzocht?
Opmerkelijk weer, U heeft zich als migraine patiënt dus niet bezig gehouden, of de triptanen die uw slikte, schadelijk waren? en u vraagt zich af, of hier ooit onderzoek naar gedaan is? dan heeft u niet opgelet hoor, de afgelopen jaren! en heeft u eigenlijk zomaar op goed geluk en pilletje/ injectie/ spray in uw mik gegooid en geslikt? zonder u zelf af te vragen: Goh!? wat is dat middel eigenlijk, en is het niet schadelijk? Ach hou nu toch op! doe u eens huiswerk eens goed, alvorens u een verkopers-praatje houd voor meneer Nieland, en lees eens goed wat meneer Ferarri verbonden aan het LUMC al heeft onderzocht en ontdekt! hiermee valt u voor mij, door de mand! dit klopt van geen kanten!

Iedere migraine patiënt weet, hoe krachtig de triptanen zijn en welke problemen ze kunnen veroorzaken, ook op langer termijn!

Als u me nu even wenst te excuseren? Ga ik mijn vrouw even verzorgen en de kinderen naar school brengen, hier gaat het leven wel gewoon door...met Migraine, maar ja wij zijn natuurlijk ook dom dan, dat wij niet allang en breed bij Heinootje zitten!

Overigens, nee wij zijn niet in de praktijk geweest, maar wel informatie aan gevraagd, die overigens niet uit Duitsland kwam, maar Nederland en wel uit : Emmen.... terwijl de vrouw aan de lijn van de praktijk ons nog wees dat het wel eens week zou duren met de post ( het moest immers uit Duitsland komen!) :roll:

Mvg Anton.

Miekje85
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2011 18:40
Locatie: Well (Limburg)

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door Miekje85 »

Nu je het zegt… ik heb de folders er even bij gepakt. Ik had toen de folders ook de volgende dag al in de bus… Als het vanuit Duitsland zou komen, zou er toch een week overheen gaan. Mijn vader werkt namelijk in Duitsland en komt via een omweg via Nijmegen meestal in de bus. Kloppen doet het niet.

Ik heb goede baat bij de reguliere weg en mag dat toch een positief geluid zijn binnen dit forum. Ik hoop dat, dat voor uw vrouw ook gaat gelden Anton. Het is moeilijk om de juiste methode te vinden. Nogmaals hulde voor neuroloog Dokter Dellemijn. Ik weet zelf uit ervaring hoe moeilijk het is om de hoop hoog te houden als je elke week in bed ligt. Ik had elke week 1 aanval van 3 dagen. Maar goed dat ik positief ingesteld ben. Maar dat kan ook niet anders; met een lieve vriend, fijne familie, lieve vrienden en begripvol werk.

Er zullen zeker mensen zijn die baat hebben in het alternatieve circuit. Maar ik heb veel alternatieve dingen geprobeerd en liep steeds tegen de lamp. Het is maar net waar je, je goed bij voelt, maar ik weet zeker dat er mensen zijn die misbruik maken van je situatie. Je gevoel van wanhoop.

PJVisser
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mei 2011 13:21

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door PJVisser »

Beste Anton Karrenman, ik vind het ECHT heel vervelend voor u en met name voor uw vrouw dat ze ziek van de migraine in bed ligt! Ik meen dit echt hoor. Ik weet zelf ook hoe ziek je er van kunt zijn!
Het is mijn bedoeling ook niet om mensen op te leggen dat ze naar Nieland moeten gaan.
Het ging mij er echt alleen maar om, om mijn verhaal te vertellen hoe het mij daar vergaan is tot nu toe.
Als er mensen zijn die zich er niet prettig bij voelen, tja .... wie ben ik dan om ze het toch aan te prijzen of als iemand naar zijn idee baat heeft bij de triptanen, ja dan moet diegene natuurlijk gewoon ZELF weten wat hij of zij doet.
Ik ben misschien wat erg positief geweest in uw ogen (en misschien ook in die van anderen) maar ja, ik was (en ben) er nou eenmaal heel positief over en u kunt het geloven of niet, maar ik heb de berichten op dit forum gezet omdat ik dat ZELF wilde.
Ik heb er verder echt totaal geen enkel belang bij gehad en niemand heeft mij gevraagd om die berichten te plaatsen, ook al lijkt het er volgens u op dat ik het op die manier aan het promoten ben.
Ik heb dat verhaal over mijn achternaam herhaald omdat ik sterk het gevoel kreeg dat ik me bijna wel moest verdedigen (waar ik eigenlijk helemaal geen zin in had, maar goed ....). Ik houd er namelijk niet van dat mij dingen verweten worden die in mijn ogen niet terecht zijn. Dat is de enige reden waarom ik - misschien ten overvloede - sommige zaken herhaald vermeld heb in mijn berichten.
Ik kan u zeggen dat ik alles naar eer en geweten op dit forum gezet heb.
Wat betreft de bijwerkingen van die triptanen: u kunt het weer geloven of niet, maar ik heb het eigenlijk nooit echt volledig uitgeplozen wat dat met je doet of kan doen. Misschien ben ik daar wel te na-ief in geweest?!?!?
Toen ik die pillen nog dagelijks moest slikken tegen de koppijn, was ik ook vaak veel te moe om dat nog eens uit te gaan zoeken. Ook ik moest ondanks mijn dagelijkse hoofdpijn toch ook gewoon elke dag weer gewoon gaan werken wat soms echt niet meeviel. Misschien dom van mij om zomaar pillen te slikken, maar ja, ze hielpen me op dat moment in elk geval weer van de pijn af.
Dus beste meneer Karrenman, ik heb op dat gebied geen huiswerk gedaan nee ....

Ik vind het wel jammer dat u verder nog de twee onderstaande opmerkingen maakte in uw bericht:

"Maar ja die is natuurlijk eigenwijs en dom, want mijn Vrouw zou natuurlijk op wonderbaarlijke wijze genezen kunnen worden door Heino Nieland!! "

en

"maar ja wij zijn natuurlijk ook dom dan, dat wij niet allang en breed bij Heinootje zitten!"

Het lijkt zo net of ik het uw eigen schuld zou vinden dat uw vrouw met migraine ziek in bed ligt en dat ik dan blijkbaar zou vinden dat ze dan maar naar Nieland had moeten gaan .....

Nogmaals meneer Karrenman, geloof het of niet, maar zo denk ik echt niet en dat is al zeker niet en nooit mijn bedoeling (geweest)!!
Het is echt alleen en alleen maar mijn bedoeling geweest om mijn verhaal te vertellen hier.
Dus nogmaals, als u of uw vrouw een dergelijke behandeling niet ziet zitten, dan moet u of uw vrouw dat gewoon niet doen.

Ik hoop voor uw vrouw, meneer Karrenman, dat ze spoedig weer van de migraine verlost is! Beterschap!

Met vriendelijke groet,
Hans Visser

Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door Akarrenman »

Miekje, Wat fijn dat je het nu onder controle hebt! en enorm fijn dat de MRI scan goed was, dat scheelt ook een heleboel hé?

Hoe vaak heb jij nu nog een aanval? en helpen de triptanen dan? Ik hoop echt dat je nu een weg hebt ingeslagen dat je de Migraine onder controle houd!

@ Hans, Er zijn teveel punten die naar mijn mening niet kloppen van Heino. Migraine is niet te genezen, en dat is juist datgene wat u beweerd, en dat vind ik voor heel veel andere patiënten en dus ja, ook voor mijn Vrouw een vervelend iets. Er heerst al veel onbegrip en juist met dit soort berichten, zal dat allemaal maar mee toenemen. Ook prof, Ferari heeft zijn vraagtekens geplaatst, en heeft zelf uitgeroepen, dat de methode die Heino toepast niet zonder risico's is, en dat er twijfels mogen zijn omtrent de klachten van die groep patiënten.

Heino zou in Nederland NIET mogen werken, en ook daar dien je vraagtekens bij te zetten.

Ik reageer emotioneel omdat ik zie, en merk hoezeer mijn Vrouw hier onder lijdt, hoe onze kinderen hieronder zijn, en hoe ik als partner niets voor haar kan doen.

Wij hebben heel veel geld uitgegeven aan alternatieve mensen, aan zogenaamde anti-migraine kastjes, rollers, kussen, noem maar op. Van dry needling tot gember, niets hielp! En dan heb je het na 3 jaar zoeken van trial and error wel gehad, als dat ook nog eens je Vrouw huilend op het bed zit, omdat een vriendin heeft gelezen, dat iemand van een of ander forum genezen is ,door een of andere Duitser, die iedereen voor gek verklaart omdat men triptanen slikt, en overal roept: Vraagt er iemand, naar de oorzaak? Niemand! ja dan stoot je een heleboel, maar zeker mijn Vrouw en mij tegen het zere been, of wel hoofd.

Mijn Vrouw ligt zeker 4 dagen plat hoor, de kinderen zijn nu wat ouder dus hebben alle begrip en denken mee, en godzijdank is onze familie heel sterk en toont iedereen begrip maar als wij onze ouders niet zouden hebben, dan kan ik gaan werken voor de oppas en huishoudelijk hulp. Mijn Vrouw is gigantisch depressief door haar schuldgevoel, waarvan ik vind dat ze deze niet moet hebben maar ze vind het zo moeilijk, en als ik mijn eigen Vrouw zie huilen? ja ik ben dan wel een stoere vent, maar een vrouw zien huilen, daar kan ik niet tegen dat vind ik zo zielig, zeker als het mijn eigen vrouwtje is ( met wie ik al 20 jaar gelukkig gehuwd ben) mijn Vrouw is een fantastische moeder, en een geweldige echtgenote, die geplaagd word door deze hoofdpijn, en daardoor haar beroep niet meer kon uitoefenen, thuis kwam te zitten, en nu zich zelf ook nog eens een ontaarde moeder voelt, omdat ze vaak plat moet. Ik probeer dat uit haar hoofd te praten, maar dat is niet zomaar weg.

Als ik dan lees, dat Heino alles oplost dan gaan mijn nekharen overeind staan! want kloppen doet het niet, en dat is wat mij licht irriteert.

Wel dank ik u voor uw beterschap wensen voor mijn Vrouw deze waardeer ik( ze ligt overigens nog plat) maar ik vraag me nog steeds af, waarom u Heino zo de hemel in prijst, terwijl zijn verhaal niet klopt.

Iedereen sterkte, hoop dat men vandaag lekker naar buiten kan! Het is BBQ weer! :)

Gr Anton

PJVisser
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mei 2011 13:21

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door PJVisser »

Beste Anton, hoe gaat het nu met uw vrouw?
We zijn een paar dagen verder nu. Is ze weer een beetje van de migraine af nu? Ik hoop van wel, want het is en blijft een ramp hoor, elke keer die verrekte migraine-aanvallen!

U vroeg zich af waarom ik zo positief ben over Nieland.
Tja, hoe het ook zij of niet, of het verhaal nou wel klopt of niet, ik ben sinds een paar weken zo goed als van mijn hoofdpijn af en gezien het feit dat ik zelf van te voren verschrikkelijk sceptisch over dat hele verhaal was, ben ik nu natuurlijk extra blij dat het zo goed gaat in redelijk korte tijd al.
Mijn vrouw had zoiets van "probeer het alsjeblieft nou eens".
Ik was er zelf nooit heen gegaan als het alleen aan mij gelegen had. Ik had immers al heel wat geprobeerd in het alternatieve circuit. Accu-puntuur, craneo-sacraal, manuele therapie, fysio, paragnost ..... Niets hielp.
Ik had het dus in eerste instantie meer voor mijn vrouw gedaan om naar Nieland te gaan.

Ik had aan u - met name in uw voor-laatste bericht - al wel gemerkt dat u heel emotioneel reageerde. Het is nooit mijn bedoeling geweest om mensen tegen de haren in te strijken.
Laten we gewoon elkaars mening respecteren, vind ik ...
Ik kan best begrijpen dat niet iedereen overal even enthousiast over kan zijn.

Zo lees ik dan bijvoorbeeld dat verhaal dat iemand heel enthousiast is over haar neuroloog wat uiteraard weer haar goed recht is (begrijp me niet verkeerd!).
Dan heb ik mijn ernstige bedenkingen en dat komt omdat ik de afgelopen 8 jaar bij 3 verschillende neurologen gelopen heb, waar ik voor MIJN gevoel niets mee opgeschoten ben. Bij de 1e in Velp heb ik een paar jaar gelopen, maar hij kon alleen concluderen: "u hebt chronische migraine en u zult er mee moeten leren leven, slik maar een pilletje Zomig". De 2e neuroloog in Doetinchem had zoiets van "ga maar flink sporten, dan ben jij zo van je hoofdpijn af". Leuk, maar dat helpt uiteraard ook niet tegen migraine.
De 3e neuroloog ook in Doetinchem, welke ook les had gehad van hoofdpijn-goeroe Ferrari (ik weet niet of ik het goed schrijf zo) adviseerde om maar radicaal met de Zomig te stoppen gedurende min. 3 maanden en dan maar weer eens terug te komen en omdat ik dagelijks migraine had, zag ik dat dus niet zitten.
Maar zo zie je maar, iedereen heeft toch zo zijn eigen standpunt en ervaringen.
Ik wilde natuurlijk wel van die migraine af want dagelijks een aanval en toch gewoon 40 uur werken ..... echt dat valt niet mee hoor. Het Zomig-pilletje hielp dan meestal wel, maar ja, je liep er toch anderhalf tot 2 uur mee rond! Elke dag weer.
Je kunt je ook niet om de haverklap ziek melden, want dan zit je zo zonder werk thuis, iets wat ik me met een gezin met vrouw en 2 kids niet ka veroorloven.
Nu dus de hoofdpijn bij mij zo goed als over is, ben ik DAAROM zo blij en heb ik zo positief gereageerd, maar nogmaals, zeker niet met de bedoeling om mensen tegen de haren in te strijken.

Uw vrouw moet zich inderdaad niet schuldig voelen!! Ik snap het aan de andere kant wel hoor dat ze dat doet, ik had dat af en toe ook wel als ik een dag had dat de Zomig niet werkte en dat ik dan dus uiteindelijk ook in bed belandde. Ik werd er meestal ook opstandig van.
Nou, hopelijk is ze dus inmiddels van haar migraine af en hopelijk komt ze er ook ooit eens helemaal van af, op wat voor manier dan ook!
Nogmaals beterschap en sterkte er mee.

Vriendelijke groet,
Hans Visser

Gesloten