LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Venamed Nederland / Rob Verheij Lelystad

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
expretium
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 aug 2008 23:16

Venamed Nederland / Rob Verheij Lelystad

Ongelezen bericht door expretium »

Ik ben een aantal jaar geleden ziek geworden. Het bleek chronische vermoeidheid in combinatie met candida volgens de boeken en het Internet.

De bloedtesten wezen niks uit, en omdat ik steeds vermoeider werd en een voedselallergie ontwikkelde heb ik besloten bij Rob Verheij in Lelystad op bezoek te gaan.
Hij zette me aan een meettest waarbij de acunpunctuur punten worden gemeten en een disbalans zichtbaar werd. Wat eruit kwam was in overeenstemming met mijn symptonen en. Hij heeft me op een streng dieet gezet in combinatie met voedingssuplementen. Als ik me hieraan hield zou ik ma anderhalf jaar gezond zijn.

In het eerste jaar heb ik me strikt aan het dieet gehouden en de voedingsupplementen gekocht. Dit kostte me maandelijks tussen de 50 en 120 euro. Na een jaar ging het redelijk met de gezondheid (ondanks dat ik me bij lange na niet meer de oude voelde) en zolang je je aan het dieet houdt is ermee te leven.

Na 1,5 jaar zou ik verlost zijn van mijn candida en de daarbij komende vermoeidheid en weer brood mogen proberen te eten. Ik heb na 1 jaar brood geprobeerd en had acuut een zware terugval. Mijn allergie bestond dus nog het dieet en de voedingssupplementen verlichtten alleen bij absolute onthouding. Anders zijn ze zo goed als waardeloos. Toen ik vertelde dat ik nog steeds geen brood kon eten zei hij dat ik altijd zou moeten opassen met suiker en gist en nooit meer een normaal eetpatroon kreeg. Dat was een ander verhaal dan wat hij me eerder verteld had, namelijk dat de allergie opgeheven zou worden dmv het dieet en de pillen.

Uiteindelijk heeft dit me meer dan 1000 euro gekost (voedingssupplementen) de consulenten niet meegerekend (50 euro per keer) en me geen steek verder geholpen.

Een afspraak maken bij deze man was moeilijk, hij zat vaak vol. Er waren dus veel patienten met klachten. Hij heeft mij nooit van mijn problemen af kunnen helpen omdat hij de oorzaak niet weg nam. Dieet maskeerde het probleem alleen.

k vraag me af of er meerdere mensen zijn die gedupeerd zijn door deze methode en honderden euro's lichter gemaakt zonder blijvend resultaat. Ik voel me bedonderd omdat hij me valse hoop gaf, een garantie.
Laatst gewijzigd door expretium op 31 aug 2011 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Lindaloes
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2010 17:30

Re: Venamed Nederland / Rob Verheij Lelystad

Ongelezen bericht door Lindaloes »

Ik kom nu pas bij dit onderwerp uit, vandaar deze late reactie.
Ik ben ook onder behandeling bij Rob Verheij geweest, en ik ben toch echt niet van mening dat je bedonderd wordt.
Candida sluipt nu eenmaal heel langzaam in het lichaam, dus het zal ook de nodige tijd hebben om weer te genezen en dat is bij iedereen anders. Ik denk dat geen enkele arts je een garantie kan geven, dat zoiets echt definitief weg kan gaan. Blijkbaar is brood bij jou een echte boosdoener, dan zal je daar idd levenslang rekening mee moeten houden.
Voor mij werd ook een behandelingsplan opgezet, maar ik was er helemaal vrij in om dat te volgen. De voedingssupplementen kon ik ook kopen waar ik zelf wilde, die werden me echt niet opgedrongen. Ik heb maar halfjaarlijks een concult laten doen, en na ruim 1 jaar waren bij mij toch de klachten grotendeels verdwenen. Maar evengoed moet ook ik nog altijd erg rekening houden met hetgeen ik eet.
Het enige minpuntje wat ik wel heb is, dat de communicatie tussen Rob en zijn patiënten soms wat stroef loopt. Als je nog wat extra vragen over iets hebt en hem daarover mailt, dan zijn de antwoorden vaak erg kort of er wordt naar de website verwezen. Dat zou van mij toch wel anders mogen, een beetje meer klantvriendelijkheid is wel op zijn plaats.
Voor de rest ben ik blij, dat ik deze man heb gevonden.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Venamed Nederland / Rob Verheij Lelystad

Ongelezen bericht door vroem »

Het bleek chronische vermoeidheid in combinatie met candida volgens de boeken en het Internet.
en wat zegt de huisarts ervan?? als het echt candida is is het aantoonbaar. dan is het ook gewoon regulier behandelbaar. Is het niet aantoonbaar, is het echt heel zeer waarschijnlijk iets anders. Om dan toch in een bepaalde tichting te gaan behandelen, ik vind het niet gek dat het niets doet..

De term kwakzalverij komt hier toch wel dichtbij naar mijn mening. Aan de andere kant: u hebt er wel zelf voor gekozen, hebt er gezien de moeite informatie te vergaren goed over nagedacht (hoewel veel mensen ""andersom"" zoeken), dus dat het inmiddels u zwaar geld gekost heeft, terwijl u eigenlijk met enig gezond verstand er van te voren al op kon komen dat de kans van slagen niet zo heel erg groot is/was, heb ik geen medelijden mee. weggegooid geld, maar dat is van toepassing op de meeste alternatieve genees""wijzen"". ook deze ""behandelaar"" behandelt lijkt het vnl de inhoud van zijn eigen knip, niet de persoon die voor hulp bij hem komt. dan zorg je namelijk gewoon voor goede communicatie, en laat je mensen niet stuklopen op een slechte toegankelijkheid en ben je gewoon heel benaderbaar.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Venamed Nederland / Rob Verheij Lelystad

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Het bleek chronische vermoeidheid in combinatie met candida volgens de boeken en het Internet.
Goh, waarom zou er uberhaupt een studie geneeskunde bestaan als je jezelf gewoon via het internet kan diagnostiseren?... :mrgreen:

wake up

mar1975
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 mei 2009 18:49

Re: Venamed Nederland / Rob Verheij Lelystad

Ongelezen bericht door mar1975 »

nou zo eenvoudig is het niet met candida.

ik heb zeer waarschijnlijk ook last van een candida in mn darmen en dit is bevestigd door mijn huisarts, doch doen zij geen onderzoeken hiernaar, omdat zij van mening is dat de natuurlijke balans (die verstoort is door antibiotica) vanzelf moet herstellen. Het is moeilijk om een candidainfectie in de darmen aan te tonen, omdat de candida in de darmen aanwezig hóórt te zijn, het is alleen zo dat als er té veel candida's zijn en dus te weinig goede bacterieën, deze verandert van een gist in een schimmel die klachten veroorzaakt.

Mijn huisarts gaf me het advies om yakult te gebruiken en het aan te kijken. Het borrelen in mijn darmen stopte binnen 2 dagen na gebruik van yakult en ik voelde me idd al wat beter.

Ondertussen had ik ook een pluk haar naar Rob Verheij gestuurd voor onderzoek, omdat ik meer klachten heb.
Ook hier kwam de candida darminfectie uit, samen met een oud virus pfeiffer (wat klopt is bewezen met bloedonderzoek), stress (wat klopt is ook gemeten met EEG's), borrelia bacterie (dat klopt niet met bloedonderzoeken die ik eerder heb gehad, maar overal op internet valt te lezen dat de bestaande borrelia onderzoeken niet goed zijn en vaak negatief terugkomen ook als je wel geïnfecteerd bent en ik bén geruime tijd in aanraking geweest met teken)

ik heb dus nog geen reden om te twijfelen aan de werkwijze van dhr Verheij, de uitslag lijkt te kloppen, de voedingsupplementen die hij aanraadt zijn vrij verkrijgbaar en hoef ik dus niet bij hem te kopen. Hij raadt wel een homeopatisch middel aan om de gevolgen van de oude virus en bacteriële infecties te verhelpen. Ik weet nog niet of ik dit doe, ben benieuwd of het werkt.

Of te wel, niet zo prat gaan op de reguliere geneeskunde, want deze is ook álles béhalve perfect!!!!
Zo was een vriendin van mij ook jaren lang ziek, geregeld bij de dokter geweest, bloed geprikt, onderzocht op infecties en alles en er kwam niets uit en nu bleek dat ze al 3 jaar met een enorm abces in haar kies liep en toen die is getrokken waren haar klachten verdwenen. De dokter heeft bij mij ook onderzocht op infecties en me uitgelegd dat het slechts een momentopname is. Ze kijken alleen naar een actieve weerstand. Op het moment dat jouw lichaam dus vecht tegen een bacterie of virus kunnen ze dit zien, maar als jouw lichaam de bacterie of virus net even teruggedrongen heeft en je weerstand rust neemt en je prikt dán, dan is er dus niks te zien in de bloedtesten, terwijl je misschien een uur later (in theorie mogelijk) weer ziek bent omdat het virus of de bacterie weer opspeelt.
en zo kun je jaren ziek zijn en kwakkelen en vindt de reguliere geneeskunde nooit iets en wordt je weggezet als aansteller, hypochonder of psychisch gestoord

lady drummer
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 feb 2011 22:28

Re: Venamed Nederland / Rob Verheij Lelystad

Ongelezen bericht door lady drummer »

Ik heb ook jaren bij Venamed/Rob Verheij gelopen, met de klacht chronische moeheid. Mijn ervaring is dat de diagnose die dhr Verheij stelt met behulp van zijn apparatuur nauwkeurig is. Je weet dan wat de oorzaak van het probleem is, maar vervolgens is het genezen van de klachten een heel ander verhaal. Voor je het weet ben je inderdaad vele consulten verder, vele voedingssupplementen verder en na jaren nog altijd niet genezen. Voor een goede diagnose kun je hier zeker terecht. De oorzaak van veel klachten is vaak niet regulier vast te stellen, met de apparatuur van Verheij kan dit wel. Maar genezing ligt moeilijker, je kunt het proberen, maar verwacht dit dus niet en stop na 3-5 behandelingen als je geen resultaat boekt.

lady drummer
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 feb 2011 22:28

Re: Venamed Nederland / Rob Verheij Lelystad

Ongelezen bericht door lady drummer »

Het klopt dat Candida regulier niet is vast te stellen. De Candida is een schimmelbacterie die normaal gesproken in de darmflora aanwezig behóórt te zijn. Je krijgt echter klachten als het evenwicht is verstoord. Dit kun je niet met een reguliere bloedtest achterhalen. Gelukkig zijn er alternatieve geneeswijzen die een zeer accurate diagnose kunnen stellen. Dit weet ik uit eigen ervaring. Bijv.: ik had mijn wervels laten manipuleren met een hamertje (nogal een "gewelddadige" methode, die mijn lichaam niet echt fijn vond). Deze manipulatie was haarfijn zichtbaar in de diagnose van dhr Verheij (via een computeruitdraai te zien). Zo waren er vele andere voorbeelden dat de diagnose van alternatieve apparatuur zoals de VEGA-test en Bio-Resonantie zeer accuraat zijn.
Aanvulling: echter, zoals ik zei: de genezing is een compleet ander verhaal....

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Venamed Nederland / Rob Verheij Lelystad

Ongelezen bericht door puma73 »

zo te lezen een op en top kwakzalver

expretium
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 aug 2008 23:16

Re: Venamed Nederland / Rob Verheij Lelystad

Ongelezen bericht door expretium »

Kijk, uiteindelijk ga je voor verbetering van je gezondheid, voor een genezing, maar als die uitblijft... :? Het is zonde van het geld geweest.

Gesloten