Mesologie - serieus nemen of de zoveelste

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Mesologie - serieus nemen of de zoveelste

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het gebeurt niet alleen in de alternatieve hoek helaas, daarom zeg ik, als ze een BIG registratie hebben, verwijderen als ze behandelingen aanbieden die niet helpen of de boel of je gezondheid verslechteren.

witte angora
Berichten: 30802
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mesologie - serieus nemen of de zoveelste

Ongelezen bericht door witte angora »

Alles lezend denk ik dat ik geld ga vragen voor mijn nieuwste geneeskunde: sinaasappologie. Na het invullen van een vragenlijst (gaat uiteraard klassikaal, kunnen mensen zelf doen, scheelt mij een hoop verspilde tijd) en het afstaan van 200 euro geef ik een recept dat mensen twee sinaasappels per dag moeten eten, en één keer per week een hele citroen. Zeker weten dat ze op knappen.

Zuur? Welnee, als mensen er baat bij hebben?

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Mesologie - serieus nemen of de zoveelste

Ongelezen bericht door Nevyn »

witte angora schreef:
20 jan 2024 08:14
Alles lezend denk ik dat ik geld ga vragen voor mijn nieuwste geneeskunde: sinaasappologie. Na het invullen van een vragenlijst (gaat uiteraard klassikaal, kunnen mensen zelf doen, scheelt mij een hoop verspilde tijd) en het afstaan van 200 euro geef ik een recept dat mensen twee sinaasappels per dag moeten eten, en één keer per week een hele citroen. Zeker weten dat ze op knappen.

Zuur? Welnee, als mensen er baat bij hebben?
En je zult zien als je de marketing goed doet er veel mensen gebruik van maken.
Begin er dan ook gelijk een dropshipping bij, ben je binnen

witte angora
Berichten: 30802
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mesologie - serieus nemen of de zoveelste

Ongelezen bericht door witte angora »

He ja, de, uiteraard zeer dure, citroenen komen van Ali. Dat maak ze extra zuur. :lol:

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Mesologie - serieus nemen of de zoveelste

Ongelezen bericht door Nevyn »

witte angora schreef:
20 jan 2024 09:51
He ja, de, uiteraard zeer dure, citroenen komen van Ali. Dat maak ze extra zuur. :lol:
Noem het dan Citrus sinensis curatie , mooi verhaal en foto’s erbij, veel op sociale media adverteren, want dan is het waar en geld in de pocket 😄

witte angora
Berichten: 30802
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mesologie - serieus nemen of de zoveelste

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar het mooie is: het is waar. Het werkt. Veel vitamine C, vezels, noem maar op. Niet voor niets wordt geadviseerd twee stuks fruit per dag te eten. Voor dat recept ontvang ik met alle plezier 200 euro per persoon. Bn'ers betalen een toeslag, anders werkt het bij hun natuurlijk niet. Voor hen moet het iets speciaals zijn, daar hoort een flink prijskaartje aan te hangen.

En die citroen is voor degenen voor wie bovenstaand recept met bijbehorende prijs niet zuur genoeg is.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Mesologie - serieus nemen of de zoveelste

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Jansen T schreef:
17 jan 2024 17:19
ik ben benieuwd naar onderzoeken met betrekking tot mesologie . . .

ik begrijp dat alle mesologen meteen gaan roepen dat het werkt, maar ik zou graag wetenschappelijk bewijs willen zien van deze methode die ooit bedacht is door een fysiotherapeut

het feit dat doormiddel van energie via een staaf dan wel controle van de tong allerlei oplossingen worden aangedragen door natuurproducten te slikken of bepaalde zaken juist niet te nemen komt mij ongeloofwaardig over

een gezonde kennis is er geweest en moest een heel formulier invullen, waarom hij het consult wilde ondergaan (6 koffie op een dag, 3 biertjes in het weekend, last van de darmen en veel plassen) . . . na een sessie van 2 uur en 110 euro lichter was het verstandig om wat natuurproducten te slikken voor ongeveer 100 euro per maand en de conclusie om geen koffie meer te drinken en geen alcohol meer te nuttigen
half jaar later, geen bakkie koffie meer aangeraakt, 1 biertje in de maand en nog steeds veel last van de darmen en dus ruim 700 euro lichter > nieuwe afspraak betekende meer natuurproducten en helemaal geen bier meer :(

ik zou heel graag willen weten of er ooit wetenschappelijk bewijs is geleverd !
Via een staaf energie toedienen, dat zou dan elektriciteit moeten zijn. Maar in het menselijk lichaam zit geen batterij, dus hoe die stroom dan opgeslagen zou moeten worden om later door de darmen gebruikt te worden, is mij een raadsel?

Zes koppen koffie op een dag bevat aardig wat caffeine en daarvan is het bekend dat het de darmen stimuleert. Van bier ga je plassen, dat is ook wel bekend. Maar dan moet je er wel een paar in korte tijd drinken.

Het probleem is hier dat er aannames gemaakt worden en dat er geen echte diagnoses gesteld worden. Niet zo raar natuurlijk, immers uw vriend gaat niet naar een echte arts. Beste advies dat ik kan geven, vertel uw vriend een echte arts te bezoeken om zo een diagnose van zijn problemen te verkrijgen.

Plaats reactie