MIR-methode

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
liesje1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2023 10:22

MIR-methode

Ongelezen bericht door liesje1960 »

Hallo,
Kan iemand mij iets vertellen over de MIR-Methode van Mireille Mettes? Kan het zijn dat Radar hier aandacht aan heeft besteed of mogelijk een ander consumentenprogramma?
Ik weet wel dat de Vereniging tegen de Kwakzalverij hierover dit zegt: “Mireille Mettes claimt genezing in een handomdraai. Haar Mentale en Intuïtieve Reset-methode is echter niets meer dan zinloos aaien.”
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Alvast bedankt!

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04
Beste antwoord
Gekozen door liesje1960

Re: MIR-methode

door Lady1234 » 11 nov 2023 12:05

Vooral je vader en je moeder loskoppelen lijkt me heel nuttig.

Maar neem eerst een glaasje ingestraald water, dan gaat alles beter.
kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MIR-methode

Ongelezen bericht door kuklos »

Op deze website hier kan je gewoon in de blauwe balk rechtsboven de zoektermen intypen en dan komt er geen resultaat, oftewel, ze hebben er geen aandacht aan besteed. Diezelfde zoektocht kan je ook uitvoeren bij de Kassa van de Vara. Je kan ook gewoon op Google zoeken.

Het feit dat de Vereniging tegen de Kwakzalverij het al afwijst als quatsch zegt mij genoeg,

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: MIR-methode

Ongelezen bericht door PGros »

Je kunt het gewoon zelf doen en dan kost het geen geld alleen wat tijd.
Dus wil je het een paar maanden proberen dan houdt niemand je tegen en voel je je beter is dat mooi meegenomen.
Je kunt je sowieso al beter voelen na die tijd omdat je rust en aandacht voor je lichaam vraagt in die tijden en dat is goed.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: MIR-methode

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vooral je vader en je moeder loskoppelen lijkt me heel nuttig.

Maar neem eerst een glaasje ingestraald water, dan gaat alles beter.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: MIR-methode

Ongelezen bericht door riddert »

Net even geneusd op de website, ontzettend interessant! Persoonlijk heb ik veel interesse in de zuivering van de chakra en het optimaliseren van de aura.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: MIR-methode

Ongelezen bericht door juliomariner »

En alle new age kwaktermen komen weer naar boven op de website. In tegen stelling tot andere kwaks maakt ze er geen geheim van dat alles bij haar geld kost.
Knap ook dat een lerares Engels zoveel medische kennis heeft. Haar methode werkt volgens haar overal voor van aambeien tot zweren en alles daar tussen in. De moderne Haarlemmerolie dus.
Ik zou ver bij de deze zweefteef met haar MIR methode uit de buurt blijven.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: MIR-methode

Ongelezen bericht door Lady1234 »

juliomariner schreef:
11 nov 2023 18:38
En alle new age kwaktermen komen weer naar boven op de website. In tegen stelling tot andere kwaks maakt ze er geen geheim van dat alles bij haar geld kost.
Knap ook dat een lerares Engels zoveel medische kennis heeft. Haar methode werkt volgens haar overal voor van aambeien tot zweren en alles daar tussen in. De moderne Haarlemmerolie dus.
Ik zou ver bij de deze zweefteef met haar MIR methode uit de buurt blijven.
Wrijf nog eens even over uw handen, dan komt alles goed. 😀

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: MIR-methode

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
11 nov 2023 11:44
Op deze website hier kan je gewoon in de blauwe balk rechtsboven de zoektermen intypen en dan komt er geen resultaat, oftewel, ze hebben er geen aandacht aan besteed. Diezelfde zoektocht kan je ook uitvoeren bij de Kassa van de Vara. Je kan ook gewoon op Google zoeken.

Het feit dat de Vereniging tegen de Kwakzalverij het al afwijst als quatsch zegt mij genoeg,
Die vereniging moet je ook niet al te serieus nemen.

Die behandeling waar het hier over gaat, nee die kan ik ook niet serieus nemen.

Het probleem zit in de vraag, mensen willen oplossingen zien, en als die er niet zijn, springen andere op de vraag in.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: MIR-methode

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Complete nonsens, dit soort “methodes”, nooit geld aan uitgeven, kwakzalverij die 100% niet werkt.

Wel geinig, “MIR is vrede in het Russisch” lijkt een wat achterhaalde methode van reclame maken.
Website ziet er uit als iets wat we rond 1999 in elkaar knutselden op zolder.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: MIR-methode

Ongelezen bericht door witte angora »

liesje1960 schreef:
11 nov 2023 10:44
Haar Mentale en Intuïtieve Reset-methode is echter niets meer dan zinloos aaien.”
Aaien is natuurlijk nooit zinloos, tenzij het ongewenst aaien is. Vraag het maar aan iedere kat die je tegenkomt. De meesten vinden het prachtig.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MIR-methode

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
11 nov 2023 19:08
kuklos schreef:
11 nov 2023 11:44
Op deze website hier kan je gewoon in de blauwe balk rechtsboven de zoektermen intypen en dan komt er geen resultaat, oftewel, ze hebben er geen aandacht aan besteed. Diezelfde zoektocht kan je ook uitvoeren bij de Kassa van de Vara. Je kan ook gewoon op Google zoeken.

Het feit dat de Vereniging tegen de Kwakzalverij het al afwijst als quatsch zegt mij genoeg,
Die vereniging moet je ook niet al te serieus nemen.

Die behandeling waar het hier over gaat, nee die kan ik ook niet serieus nemen.

Het probleem zit in de vraag, mensen willen oplossingen zien, en als die er niet zijn, springen andere op de vraag in.
Sorry, anderen? Kwakzalvers bedoel je. Kwakzalvers. Zeg dat maar gewoon hardop, kwakzalvers. Ik neem die vereniging dus wel serieus, want daar strijden ze juist tegen, tegen wat jij noemt "anderen".

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: MIR-methode

Ongelezen bericht door Erthanax »

Natuurlijk is het kwakzalverij, maar wat ik wel a-typisch vind is dat de basiscursus gratis is, als ik het goed begrijp.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: MIR-methode

Ongelezen bericht door juliomariner »

Alleen de eerste 4 hoofdstukjen geloof ik. Aangezien de meeste kwaks vaak lang van stof zijn om hun onzin methodes te verklaren zul je dus waarschijnlijk een behoorlijk aantal bij moeten kopen.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: MIR-methode

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar kun je het ook omdraaien? Iedereen die lang van stof is, is een kwakzalver? Daar zit eigenlijk wel wat in, want waarom al die stof waar geen doorkomen aan is?

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: MIR-methode

Ongelezen bericht door Ron5300 »

De MIR methode geneest geen ziektes de methode maakt ze hooguit dragelijker als men er stellig in gelooft.
Ik zie de methode meer als een vorm van gedragsverandering door rust op de dagen in te plannen met als excuus de methode gebruiken.
Medisch gezien is de methode kwakzalverij omdat de ziektes niet genezen worden maar een gedragsverandering kan wel een positief resultaat op de kwaliteit van leven hebben.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: MIR-methode

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus in feite maakt de methode gebruik van het (zelf)herstellend vermogen van het lichaam? Want 'herstel' betekent niet per definitie genezing. 'Herstel' betekent feitelijk meer dat iemand een nieuwe balans weet te vinden om met de beperkingen toch goed te kunnen functioneren. Dat zie je vaak bij ervaringsdeskundige zorg: iemand is niet genezen, maar weet om te gaan met zijn beperkingen.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: MIR-methode

Ongelezen bericht door Methusalah »

witte angora schreef:
12 nov 2023 10:01
Dus in feite maakt de methode gebruik van het (zelf)herstellend vermogen van het lichaam? Want 'herstel' betekent niet per definitie genezing. 'Herstel' betekent feitelijk meer dat iemand een nieuwe balans weet te vinden om met de beperkingen toch goed te kunnen functioneren. Dat zie je vaak bij ervaringsdeskundige zorg: iemand is niet genezen, maar weet om te gaan met zijn beperkingen.
Niet echt. Heb een paar van de filmpjes bekeken en de stof gelezen en het belooft wel wat meer dan dat o.a. het voorkomen van kanker. Complete onzin allemaal. En als je de reacties van kankerpatienten leest, dan is het helemaal schrijnend. https://www.mirmethode.nl/ervaringen/kanker/

Dit soort mensen zijn parasieten. Wat mij betreft wordt ze voor het gerecht gesleept en mag ze een tijdje brommen plus al haar verdiende geld terug betalen met rente.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: MIR-methode

Ongelezen bericht door rwolters »

Iemand die Einstein een uitvinder noemt is gewoon af en doet niet meer mee.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MIR-methode

Ongelezen bericht door kuklos »

Dank voor deze link:
Wat lezen we daar:
In de MIR-Methode hebben we veel repect voor artsen en wat zij allemaal kunnen. We streven uiteindelijk naar samenwerking tussen reguliere en alternatieve behandelingen!
Die samenwerking komt er zodra men op dezelfde wijze als regulier kan aantonen dat er een werking is. Uiteraard doen ze dat nooit, dus blijft het bij dit soort gewauwel.

adkoster
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 dec 2006 15:33

Re: MIR-methode

Ongelezen bericht door adkoster »

Ik ken de MIR-methode niet, maar weet wel dat de Vereniging tegen de Kwakzalverij ook "niet helemaal pluis" is.
Die keuren alleen Wetenschappen goed die betaald zijn door Farmaceuten.
Ik ben heel bang dat die Farmaceuten hen ook betalen, al heb ik daar geen enkel bewijs voor.
Voor mijn gevoel is dit echter gewoon zeer aannemelijk.

Plaats reactie