Wat is er waar van ultrasone therapie?

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
Mattie22!!
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2022 13:00

Wat is er waar van ultrasone therapie?

Ongelezen bericht door Mattie22!! »

De laatste tijd kwam steeds meer langs over zogenaamde ultrasoontherapie, i.c. de local applicator van HHP. Ik heb een informatiepakket ontvangen en ben op internet gaan zoeken naar informatie, het gaat mij om pijnverlichting bij artrose. De enige informatie die ik kan vinden is van dit bedrijf en soortgelijke bedrijven zelf. Verder vond ik dat de universiteit van Delft onderzoek doet naar pijnverlichting bij artrose maar dat dat niet eenvoudig is.
Als ik zo'n apparaat zou kopen, zou dat me maar liefst 975,-- kosten. Op internet zijn meerdere bedrijven die zoiets aanbieden, te koop voor maximaal 200,--, een heel verschil.
Wat is er nou waar van al dit ultrasone gedoe? Een mevrouw die me belde zei dat er in principe dezelfde techniek wordt gebruikt als bij echo's, alleen gaat het dieper.... Geheimzinnig.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hier meer van? Wat is er waar?

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wat is er waar van ultrasone therapie?

Ongelezen bericht door kuklos »

Mattie22!! schreef:
04 feb 2022 13:03
De enige informatie die ik kan vinden is van dit bedrijf en soortgelijke bedrijven zelf.
Dan kan dit bedrijf je ongetwijfeld de onderzoeken laten zien die bewijzen dat het werkt. Zo niet, dan weet je genoeg.


Harry Breda
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:56

Re: Wat is er waar van ultrasone therapie?

Ongelezen bericht door Harry Breda »

a) Je hebt het placebo-effect: als je ergens in gelooft, wil het wel eens positief werken
b) objectief: op de nodige medische sites zoeken. Daar niets te vinden: trek je conclusies. Als de leverancier niet met iets anders dan eigen "onderzoek" kan komen, weet je helemaal genoeg.

Berkhout19481948
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2019 16:32

Re: Wat is er waar van ultrasone therapie?

Ongelezen bericht door Berkhout19481948 »

Wij van WC eend adviseren altijd WC eend.

yolandanunez
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mar 2021 18:40

Re: Wat is er waar van ultrasone therapie?

Ongelezen bericht door yolandanunez »

Als ik de berichten op internet lees, zijn die uitsluitend afkomstig van commerciele bedrijven met vage beweringen over geluidsgolven die tot 4 cm in de huid kunnen komen en daar botweefsel bevorderen.
Als dit inderdaad zo zou zijn, dan zouden alle ziekenhuizen en orthopaedisch chirurgen dit wondermiddel van de daken schreeuwen.
Ik zou dus maar lekker mijn geld in mijn zak houden als ik u was en op zoek gaan naar een goede fysiotherapeut of een pijnstillende methode bij een orthopaed of pijnarts

Gesloten