LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Accu besteld bij Batteryking

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
RvdOord
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jul 2011 12:35

Accu besteld bij Batteryking

Ongelezen bericht door RvdOord »

Beste iedereen,

1,5 week geleden heb ik een accu besteld via batteryking.nl. Het ging om DEZE accu.

Ik kreeg hem na 2 dagen binnen en het bleek te gaan om een Jupio accu (modelnummer CA00014) en niet om de Canon LP-E5 zoals er staat vermeld op de site.

Ik heb vervolgens met de webwinkel gemaild en zij zeiden dat er op de productpagina staat dat het om een compatibele accu gaat en dat er bij het originele product het woord ORIGINEEL achter staat (de originele accu vind je HIER). Zij gaven mij de optie om mijn accu terug te sturen en dan zouden zij het volledige bedrag retourneren.

Ik heb vervolgens contact opgenomen met een van de keurmerken die de site bezit en zij gaven mij dezelfde feedback terug. Ik ben het er niet mee eens omdat ze het product aanprijzen als de Canon LP-E5, ze geven er gewoon een ander modelnummer aan mee. Ik vind de pagina dus zeer misleidend.

Heb ik enige poot om op te staan om alsnog een originele accu te eisen voor het bedrag wat ik nu heb betaald?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Accu besteld bij Batteryking

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Sorry, maar ik vind dit niet echt misleidend te noemen. In de omschrijving van de bestelde accu staat duidelijk vermeld:
Dit product is compatible met Canon LP-E5
Als je op de site zoekt met de term: LP-E5 krijg je beide varianten keurig onder elkaar te zien en is dit duidelijk aangegeven in mijn optiek:
Canon LP-E5 Prijs: € 29,95
Canon LP-E5 Origineel Prijs: € 49,95
In de details van deze laatste staat vermeld:
Dit is een Origineel Merkproduct!*
Het is ook logisch dat de compatible accu voor het eenvoudig zoeken onder hetzelfde modelnummer staat genoemd.

Ze hebben u al aangegeven dat u het product kostenloos kunt retourneren als u het er niet mee eens bent. Ze zullen hiermee bedoelen onder de wet koop op afstand dus hou wel de bedenktijd in de gaten.

Mijn inziens kunt u niet levering van de originele accu eisen tegen het bedrag van de compatible accu.

En oja, ik werk niet bij de webwinkel en niet bij de keurmerken en heb er ook geen aandelen.

RvdOord
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jul 2011 12:35

Re: Accu besteld bij Batteryking

Ongelezen bericht door RvdOord »

Tja, ik ben er via google gekomen. En dan zie je dus die 2 varianten niet terugkomen. Overigens vraag ik me wel af waarom dat ze niet gewoon het originele modelnummer wegzetten; zijnde de Jupio CA00014. Dat zou toch meteen een stuk duidelijker zijn voor eenieder denk ik zo.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Accu besteld bij Batteryking

Ongelezen bericht door sephora30 »

Mee eens, het lijkt idd net of het om de originele gaat.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Accu besteld bij Batteryking

Ongelezen bericht door Emmy75 »

RvdOord schreef:Tja, ik ben er via google gekomen. En dan zie je dus die 2 varianten niet terugkomen. Overigens vraag ik me wel af waarom dat ze niet gewoon het originele modelnummer wegzetten; zijnde de Jupio CA00014. Dat zou toch meteen een stuk duidelijker zijn voor eenieder denk ik zo.
Tja geen idee waarom dat is. Persoonlijk vind ik het wel vrij duidelijk omdat er ook bijstond dat dit product compatible is met... Op deze wijze wordt het ook heel vaak vermeld met bijvoorbeeld inktcartridges.

Als u daar zo terecht bent gekomen via de google, zult u toch ook via de site wel iets meer hebben gelezen over de betrouwbaarheid van de site en hoe alles in zijn werk gaat alvorens te bestellen. Dan kan er toch ook eens via de andere weg gezocht worden naar de accu. Dan kom je beiden vanzelf tegen of via de knop van het merk canon en dan canon origineel te vinden.

Bovendien lees ik op de site bij het compatible product dat ze 3 jaar garantie geven en bij het originele merkproduct 6 maanden. De Jupio wordt op meerdere sites aangeboden rond dezelfde prijs.

Met een beetje snel vergelijkend onderzoek, kom ik tot de conclusie dat een originele accu rond de prijs van 45-50 euro ligt en een compatible product rond de 20-30. Dit prijsverschil is zo aanzienlijk dat men kan concluderen dat men kan weten dat dit nooit een origineel kan zijn, dus kan met levering tegen dat bedrag niet afdwingen. Net zoals bijvoorbeeld in de (web)winkel een 42" inch Philips LED TV geprijsd staat voor 120,00. Dan kun je levering niet eisen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Accu besteld bij Batteryking

Ongelezen bericht door newmikey »

Zelfs als ik het hier gegeven linkje gebruik, zie ik in de categorieenlijst links dat deze accu in de categorie "Canon" staat. Meteen daaronder is een categorie "Canon origineel" - lijkt mij redelijk duidelijk. Ook het prijsverschil is een duidelijke indicatie alsmede de vermeldingen "Dit product is compatible met Canon LP-E5" (al eerder vermeld in dit draadje) en "Dit is een Premium Accu, vergelijkbaar met het origineel." bij het produkt.

Aardig dat u hem mag terugsturen maar ik zou hem gewoon gaan gebruiken. Het zal géén slechte accu zijn en de originele Canons zijn overpriced. Het is een prima vervanging m.i.

coinoperator
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jan 2006 19:26

Re: Accu besteld bij Batteryking

Ongelezen bericht door coinoperator »

Ik gebruik van het begin af aan al imitatieaccu's type LP-E5

Enne....
Die zijn zelfs beter dan de originele, ze gaan langer mee.

pietou
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 feb 2012 14:45

Re: Accu besteld bij Batteryking

Ongelezen bericht door pietou »

RvdOord schreef:Beste iedereen,

1,5 week geleden heb ik een accu besteld via batteryking.nl. Het ging om DEZE accu.

Ik kreeg hem na 2 dagen binnen en het bleek te gaan om een Jupio accu (modelnummer CA00014) en niet om de Canon LP-E5 zoals er staat vermeld op de site.

Ik heb vervolgens met de webwinkel gemaild en zij zeiden dat er op de productpagina staat dat het om een compatibele accu gaat en dat er bij het originele product het woord ORIGINEEL achter staat (de originele accu vind je HIER). Zij gaven mij de optie om mijn accu terug te sturen en dan zouden zij het volledige bedrag retourneren.

Ik heb vervolgens contact opgenomen met een van de keurmerken die de site bezit en zij gaven mij dezelfde feedback terug. Ik ben het er niet mee eens omdat ze het product aanprijzen als de Canon LP-E5, ze geven er gewoon een ander modelnummer aan mee. Ik vind de pagina dus zeer misleidend.

Heb ik enige poot om op te staan om alsnog een originele accu te eisen voor het bedrag wat ik nu heb betaald?
nee je hebt gewoon niet goed gekeken
probleem voor de webshop is dat dit niet anders kan, i.v.b met google waar je een file aanmoet bieden die aan die eisen moet voldoen
Ik heb de revies van deze website bekeken, en er zijn er heel veel goed, echter veel mensen geven aan dat ze de batterij daar hebben gekocht om dat er 3 jaar garantie op zit, en dat is een groot misverstand

dit staat er op de site
Zeg eens zelf, waar krijg je tegenwoordig 3 jaar garantie op een accu?
en als je verder zoekt dit
Garantie op producten

Wij geven standaard 6 maanden garantie op al onze producten. Echter de producten die wij verkopen hebben meestal een veel langere fabrieksgarantie van 1, 2 of zelfs 3 jaar (Bijv. op accu's voor camera's en videocamcorders). Gaat uw product binnen de fabrieksgarantie termijn kapot, dan willen wij u graag helpen bij het claimen van de garantie. Voor deze service afhandeling berekenen wij 9,95 aan administratieve handelingen en verzendkosten. Is het product defect binnen 6 maanden dan berekenen wij geen kosten! Bel bij een defect altijd met onze klantenservice op 050-549 88 85.

dit soort garantie mag niet volgens de wet
Als je vermeld 3 jaar garantie dan is de webshop hier voor verantwoordelijk en de klant heeft er niets mee te maken wat er achter de schermen gebeurd, en er mag zeken geen geld voor worden gerekend

Wat ik erg vreemd vind dat deze shop 2 keurmerken heeft , en niet aan de wet voldoet
Deze keurmerken zijn dus waardeloos

bovendien zie ik ook nog dat ze een postbus nummer gebruiken, bij veel keurmerken mag dat niet

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Accu besteld bij Batteryking

Ongelezen bericht door newmikey »

pietou schreef: nee je hebt gewoon niet goed gekeken
Doe jij het beter dan door te reageren op een topic van een jaar oud?

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Accu besteld bij Batteryking

Ongelezen bericht door alfatrion »

Emmy75 schreef:Tja geen idee waarom dat is. Persoonlijk vind ik het wel vrij duidelijk omdat er ook bijstond dat dit product compatible is met... Op deze wijze wordt het ook heel vaak vermeld met bijvoorbeeld inktcartridges.
Ze melden dat het product compatibel is met... maar dat dat dubbel zinnig. Deze zin kunnen ze ook bij het origineel zetten en dan klopt het ook. Ik kan begrijpen dat je denk het origineel te kopen. Ik heb zelf onlangs gekeken naar iets dergelijks en dacht dat toen ook. Als ze origineel in de titel kunnen zetten dan kunnen ze dat ook met het woord compatibel.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Accu besteld bij Batteryking

Ongelezen bericht door newmikey »

alfatrion schreef:..onlangs gekeken...
"Onlangs"? Was dat toen Emmy75 dit anderhalf jaar geleden schreef of al weer wat later? :lol: :mrgreen:

pietou
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 feb 2012 14:45

Re: Accu besteld bij Batteryking

Ongelezen bericht door pietou »

alfatrion schreef:
Emmy75 schreef:Als ze origineel in de titel kunnen zetten dan kunnen ze dat ook met het woord compatibel.
je begrijpt het niet, in google moet je files aanleveren die aan bepaalde eisen voldoen (bijv voor google shopping) en het woord compatibel - replacement enz word niet geaccepteerd, dus de webshop kan dit niet anders doen, je moet goed in de beschrijving kijken wat er staat

pietou
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 feb 2012 14:45

Re: Accu besteld bij Batteryking

Ongelezen bericht door pietou »

newmikey schreef:
pietou schreef: nee je hebt gewoon niet goed gekeken
Doe jij het beter dan door te reageren op een topic van een jaar oud?
ha daar hebben we de wijsheid in pacht weer

Gesloten