LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Franse TV in Nederland

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Noud
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2004 16:45

Franse TV in Nederland

Ongelezen bericht door Noud »

Een vriendin van mij gaat binnenkort samenwonen met haar Franse vriend. Haar vriend komt hier in Nederland wonen en wil o.a. zijn TV en Video meebrengen. Nu dacht ik dat deze aparaten hier niet werken omdat in Frankrijk het SECAM systeem wordt gebruikt en in Nederland het PAL systeem.
Weet iemand hoe dit zit?

Gast

Re: Franse TV in Nederland

Ongelezen bericht door Gast »

Ik kan wel zeggen hoe het andersom werkt. Een video en DVD Homecinemaset hier gekocht , doet het in Franrijk ook net als hier. Tv weet ik niet, omdat die daar wel gekocht is.

bertels1

Re: Franse TV in Nederland

Ongelezen bericht door bertels1 »

Hallo, ligt een beetje aan het merk en type, heb zelf een tv die zowel pal als secam aan kan (grundig 9 jaar oud) volgens mij is het met video geen probleem.

succes.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Franse TV in Nederland

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Als het hier een Thomson TV betreft, dan is het systeem via het menue om te zetten. Is het een ander merk bv. Sony of Grundig dan is dat ook mogelijk mits het een multinorm uitvoering is. De instelling moet dan op PAL-BG worden gezet.

Vr. Gr. Hans.

Gast

Re: Franse TV in Nederland

Ongelezen bericht door Gast »

Een tv of video gekocht in Frankrijk is in de meeste gevallen niet te gebruiken in Nederland, of het moet een multi-systeem tv/video zijn, maar over het algemeen zijn de tv's dat niet, andersom geldt precies hetzelfde want de meeste tv's die hier in Nederland worden verkocht zijn niet in Frankrijk te gebruiken.
Let er wel op dat men in Frankrijk Secam-L gebruikt dus niet elke Secam tv is hiervoor te gebruiken want je hebt meerder Secam systemen net zoals je ook meerdere PAL systemen hebt, hier in Nederland gebruiken we PAL-BG maar bv. in Engeland PAL-I, deze laatste letter als toevoeging heeft met het geluid te maken en de termen PAL en Secam en ook NTSC duidden op het kleurensysteem.

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: Franse TV in Nederland

Ongelezen bericht door miraltje »

moderne tv-s van de laatste 2-3 jaar kunnen zonder enige problemen met de veschillende beeld en geluid systemen overweg die in west-europa gebruikt worden.
vaak kun je via een menu het land instellen en worden de basisinstelleingen automatisch voor dat land geactiveerd.
in de handleiding van de het betreffende merk staat hoe dit moet gebeuren .
tv-s die ouder zijn kunnen dit niet altijd, dit zal per merk verschillen.
kijk bij ouder tv-s in de handleiding wat de betreffende tv ondersteunt.

Gesloten