LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help... Sony 2941D leeft niet meer althans

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Gast

Help... Sony 2941D leeft niet meer althans

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo allemaal,
Wie kan mij voorzien van goed advies.
Ik heb een 9 jr oude 2941D 100HZ tv.
Als ik hem aanzet dan hoor ik dat er spanning op de buis komt.
Geen led gaat branden onder terwijl dat wel moet.
Geen geluid en geen beeld wat ik doe.
Soms krijg ik de led aan die aangeeft stereo of kanaal activiteit.

Ik ben best handig maar heb geen meet apparatuur.
Is het kwestie van slechte verbindingen?
Of moet deze naar de reparateur?

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Help... Sony 2941D leeft niet meer althans

Ongelezen bericht door resp00112469 »

De meest voorkomende fout bij dit type toestel en te oordelen naar de omschrijving van de klacht, is dat de 12 volt voeding defekt is. Hierdoor krijgt de tuner geen spanning. Het defekt raken van deze voeding kan div. oorzaken hebben.

Vr. Gr. Hans.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Help... Sony 2941D leeft niet meer althans

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hoi Hans

Aangezien de meeste consumenten willen weten wat er mogelijk defekt is . kan je beter commercieel advies geven.
Ik weet dat je het bij het juiste eind hebt maar de consument begrijpt dat niet .
Jij bent juist de aangewezen persoon gezien je ervaring om dit uit te leggen .

groeten Tim

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Help... Sony 2941D leeft niet meer althans

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Hoi Tim.

Ooit een goede ervaren technicus gezien die ook commercieel denkt?
Is moeilijk, want dit gaat meestal niet samen. Maar je hebt gelijk en ik zal er rekening mee houden.

Vr. Gr. Hans.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Help... Sony 2941D leeft niet meer althans

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Nog even voor de Gast van 6/11, een toestel van 9 jaar is toch wel een grens geval. Het hangt sterk af van het aantal gebruiksuren. Soms kan reparatie zinvol zijn als een bepaald model goed bij het interieur past. Dit is geheel ter beoordeling van de klant, want deze weet over het algemeen hoelang een toestel aanstaat. Ik heb dergelijke gevallen veelvuldig mee gemaakt en soms speelde het toestel weer als nieuw, maar ik heb ook gevallen gekend waarbij de klant aangaf dat het nog een prima beeld had en dat ik er spijt van kreeg dat ik er aan was begonnen. U zelf kent Uw toestel en U zelf beslist over het wel of niet repareren. De meeste reparatie bedrijven hebben een hekel om voor iedere rep. vooraf een prijsopgave te doen. Staat het toestel eenmaal op de bank en de technicus heeft vast gesteld wat er aan de hand is, dan is het gewoon zaak om het gelijk ook af te werken. Anders moet het toestel weer worden dicht gemaakt, gaat terug in het rek, neemt onnodig plaats in, moet na een prijsaccoord weer open en de gehele handeling wordt in feite dubbel uitgevoerd. Daarom zal er tevoren, en dat staat meestal ook aangegeven, een minimum bedrag zijn waarvoor het toestel kan worden gerepareert, bij ons was dat 125 Euro of lager en komt men er boven uit dan wordt er een p.o. gemaakt. Uiteraard kan ik hier alleen maar een suggestie doen, omdat ik vanaf mijn toetsenbord niet kan zien wat er exact aan het toestel mankeert.

Vr. Gr. Hans.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Help... Sony 2941D leeft niet meer althans

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hans Shapoo je kan het wel.
Een toestel van 9 jaar tja ervanuitgaande dat een tv 10 jaar meegaat gemiddeld zou ik deze op voorhand al niet aannemen en de klant erop wijzen dat de levensduur ongeveer 10 jr is van een normale 50hz tv.
Dus adviseren om een nieuwe te kopen , want stel dat ik m zou repareren dan moet ik ook nog 3 maanden garantie geven en dat risico is mij te hoog.

VRGR Tim

Gesloten