LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe bij Sony reparatiekosten terug te krijgen?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
martienhendriks

Hoe bij Sony reparatiekosten terug te krijgen?

Ongelezen bericht door martienhendriks »

Mijn Sony digitale camera DSC75 begaf het na 2,5 jaar.
Opgestuurd met het verzoek dit gratis te repareren. Dit verzijzend naar de wetgeving omdat ik zelf niets verkeerd heb gedaan, niet laten vallen etc. Zo'n apparaat moet immers 6-8 jaar meegaan.

Sony weigert dit gratis te doen en rekende 175 euro reparatiekosten. Onder protest betaald.
Iemand ervaring met Sony en een geschillencommissie of iets dergelijks? :(

MarcoB

Re: Hoe bij Sony reparatiekosten terug te krijgen?

Ongelezen bericht door MarcoB »

Als u die camera bij Sony gekocht heeft moet u inderdaad bij hun zijn! Zo niet, dan bent u op het verkeerde adres!

devil

Re: Hoe bij Sony reparatiekosten terug te krijgen?

Ongelezen bericht door devil »

Weet je zeker dan dat de economische levensduur van een dig. fotocamera 6-8 jaar is? Verder is het wettelijk gezien niet verplicht dat sony je camera gratis repareert. je geeft zelf al aan dat je het 2,5 jaar hebt gebruikt. Dan is het namelijk zo dat jij in dit geval voor minimaal 35 tot 45 % van de totale kosten moet betalen, als de levensduur al 6-8 jaar is, wat me eerlijk gezegd sterk lijkt. langer dan 5 jaar zal het moeilijk zijn. verder is het zo dat de verkooppunt verantwoordelijk is en niet de fabrikant. voor meer info kijk op: www.staiksterk.nl

Gesloten