LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kabel is makkelijk

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
koos1

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door koos1 »

Dan is uw schotel niet goed uitgericht of staat er iets tussen schotel en satelliet b.v. boomtakken. Hoe slechter de schotel staat afgesteld hoe eerder het beeld wegvalt bij slecht weer. Als een 60 cm. schotel 100% staat uitgericht moet het wel verschrikkelijk slecht weer zijn wil het beeld wegvallen. Alle kanalen die bij Canal+ staan vermeld ontvang ik hier.

Tibbe

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door Tibbe »

Een belangrijke manier van tv signalen ontvangen is totaal vergeten.
Het is namelijk in heel Nederland mogelijk met een "normale" antenne de signalen van Ned-1, 2, en 3 te ontvangen plus de regionale zender(s).
Ook de radio kan zo "uit de lucht worden geplukt".
In sommige gevallen, langs de grens met Duitsland of Belgie, kunnen ook een aantal buitenlandse zenders worden ontvangen.
En allemaal gratis !!!

m.v.g.
Peter Tibbe

Gast

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door Gast »

sinds gisteren is het gaan regenen in Nederland en sindsdien heb ik dus geen ontvangst meer. Hoe dat dus strookt met de conclusie van Radar uitstekende kwaliteit op dvd niveau...helaas.
Overigens stonden op de site van canal digitaal specificaties mbt een minimale grootte schotel met altijd gegarandeerde ontvangst..die staat dus nu op mijn veranda. Helaas het zwarte beeld is egaal van kwaliteit.
Blij dat ik de kabel nog niet opgezegd heb. Jammer dat een consumenten vereniging zoals RADAR desinvesteringen bepleit.
Dat hebben wij hier ook in Veendam.

arie.o

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door arie.o »

normaal gesproken onmogelijk, dat je door regen geen ontvangst meer hebt. Heb al 2 jaar 2 schotels (1 van de lidl van slechts 40 cm) en altijd
ongeacht het weer perfecte ontvangst.

waarschijnlijk is je antennekabel connectie met de transponder niet waterdicht gemonteerd.
Zoek de fout eerst bij jezelf voordat je een systeem afkraakt!

Gast

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom zoveel drukte over lelijke schotels deze worden in deloop van de tijd volgens een nieuwe trend gemaakt zodat deze niet of nauwelijks opvallen.
De milieu-organsatie,s en de bevolking kunnen der eigen beter druk maken over de landelijkdekking van digi, terristiese antennes die met een hoge megawatt verbruik ongezonde situatie,s maken voor de bevolking terwijl de sateliten maar met een paar honderd watt uitzenden en daarmee heel Europa en meer voorzien van duizenden TV signalen.

Gast

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door Gast »

normaal gesproken onmogelijk, dat je door regen geen ontvangst meer hebt. Heb al 2 jaar 2 schotels (1 van de lidl van slechts 40 cm) en altijd
ongeacht het weer perfecte ontvangst.

waarschijnlijk is je antennekabel connectie met de transponder niet waterdicht gemonteerd.
Zoek de fout eerst bij jezelf voordat je een systeem afkraakt!

Gast

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben gewoon de schotelontvanger beneden staan en een universele afstandsbediening die het door het hele huis doet, we kunnen dan ook boven gewoon naar de schotel kijken.
Beeldkwaliteit veel beter, geluid ook veel beter.
En sinds kort kunnen Nederlandse publieke zenders in breedbeeld bekeken worden, alleen via de schotel! Dus zonder zwarte balken en gewoon met het volle aantal beeldlijnen

Gast

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door Gast »

Zonder kabel geen lokale tv !!

En tv overal in het huis zonder veel kosten

melle

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door melle »

Mensen die kabel promoten weten weinig van de schotel af.
Je kan bv met een Pace Puma twee zenders tegelijk bekijken of 1 kijken en 1 signaal naar de video o.i.d sturen.
Je hebt ook twintuners met een harde schijf erin zodat je twee tegelijk kunt opnemen terwijl je een al eerder opgenomen programma bekijkt (Topfield pvr 5000).
Ok het is in de eerste aanschaf wat duurder, maar de kabel wordt alleen maar duurder dus je verdient het zo weer terug.
Veel kanalen ook die bv UPC in een pluspakket stopt, zijn vrij op de satelliet te ontvangen...m.a.w je betaalt voor iets waar je ook zo naar kunt kijken.
Over beeldkwaliteit wil ik het niet eens hebben bij de kabel want dat is geen kwaliteit.
Schotels zijn er in diverse afmetingen en uitvoeringen te krijgen..zelfs in vorm van een lamp, ook zijn er doorzichtige schotels en schotels die in een kleur geverfd zijn zodat ze niet een twee drie opvallen op je huis.
Dat de kabel makkelijker verdeelbaar is in een huis is met de komst van de videozender i.c.m een twintuner als de Pace Puma allang achterhaald.

Upc mag de kabel van mij op een plek stoppen waar niet veel zon komt.

AxisTech.nl

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door AxisTech.nl »

Wij hebben thuis sinds ongeveer 3 weken nu Digitenne en zijn zeer tevreden over de kwaliteit van het beeld en geluid.
SBS6 en Nickelodeon eindelijk scherp wat we bij UPC nooit voor elkaar hebben weten te krijgen. Daarbij hebben we geen last van storingen door gsm en of brommers..... Het meest geweldige is nog wel de prijs die we per maand betalen. De 8,95 tegenover de 21 euro die we voor de kabel betaalde is natuurlijk ook al een besparing op zich. Vooral nu digitenne de eerste 3 maanden maar 1 euro per maand kost heb je de kosten van de decoder zo terug (+/-150 euro).

De klantenservice is tegenover UPC al een besparing opzich...UPC betaal je 0,20 pm en Digitenne 0,15. Nou maakt dat niet zo gek veel uit maar wel als je bijvoorbeeld naar UPC belt en 20 min moet wachten en dan uiteindelijk een intergrerende aow-er aan de lijn krijgt die denkt dat we in het jaar 1945 leven. Als de wachtrij bij de helpdesk van Digitenne wat groter wordt dan schappelijk wordt, wordt dit eerlijk vermeld en krijg je het verzoek later terug te bellen. Het personeel van de helpdesk weet daarbij waar ze het over hebben.

Voor de erotiekfilm liefhebbers is Digitenne helemaal DE uitkomst! Bij UPC betaal je minimaal 14,95 per maand extra om spicy platinum te kunnen bekijken. Digitenne geeft de klant de mogelijkheid dit kanaal gratis dmv een formulier (per fax of post) te activeren.

Als cadeautje geeft Canal+ ook nog eens de mogelijkheid aan nieuwe Digitenne abbonees om 1 maand vrijblijvend de drie Canal+ zenders proberen. Het eenige nadeel van Canal+ via Digitenne is dat je evenveel betaald als een kabel abbonee hiervoor. Dat terwijl je geen decoder geruikt van Canal+ maar een die van jezelf is. Canal+ zal er dus goed aan doen de prijs voor Digitenne abonees te verlagen.

Kortom, Digitenne is de oplossing voor de eindeloze problemen met de kabelbedrijven (waar UPC met kop en nek bovenuit steekt).

Jolige Arie

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door Jolige Arie »

Digitenne moet gewoon een stuk scherper en gratis worden zoals in alle andere europese landen. Freevieuw in Engeland, Duitsland inclusief MTV en Eurosport ongecodeerd en gratis en Belgie is ook ongecodeerd en veel scherper beeld dan onze publieke zenders in Digitenne

jajo

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door jajo »

ik begryp niet dat de mensen niet boos zyn over de verhoging van je abonnement.Ik heb een basis-pakket koste 15euro per jaar dat is zonder een bericht verhoogt naar 19,95.Dat kan toch niet Ik heb daar over op gebeld toen werd er gezegd dat ze daar niks aan konden doen.Je hebt toch als klant ook je rechten .Toen ik naar hun site ging zag ik tot myn verbazing dat ze radar als reclame misbruikte met andere worden volgens radar zyn ze zo goed Ik hoop dat hier op meer reactie,s komen een hele boze mevr .

Eer

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door Eer »

Vraagje,
Kan iemand mij hier antwoord op geven?
Als het verbod voor schotelantennes is opgenomen in het huishoudelijk regelement van de vereniging van Eigenaren (VVE) en dit is getekend door de bewoner, is dan toch toegestaan om een schotelanttene te plaatsen?
Erica

Gertvw

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door Gertvw »

Er wordt wel veel gesproken over hoe goed een schotel ontvangst is, maar ik hoor niemand iets zeggen over als er een dikke (onweers)bui voor je schotel hangt! dan heb je niks anders als stilstaand of geblokt beeld!! Of doe ik nu iets verkeerd?

in iedergeval als je een gezin hebt met 5 tv's in huis is het niet te doen

rocky

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door rocky »

:?

ik heb ergens gelezen dat de regering plannen heeft om belasting te gaan heffen op schotels. weet iemand hier meer over?
ik wil van UPC af maar weet niet wat te doen???

Gesloten