LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kabel is makkelijk

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Richard2

Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door Richard2 »

De kabel is makkelijk, wij hebben hier 4 tv in huis en die kun je via de kabel gewoon aansluiten.

Heb je een schotel moet je 4 dure ontvangers kopen, een schotel met een speciale kop en ook nog eens 4 smartcards huren.

Verder als je animal planet en disovery op de schotel wilt moet je hier voor ook een duur abonnement nemen.

Wij zijn blij met de kabel, alle mooie zenders op alle TV in het huis.
Ook kun je van een andere zender wat opnemen dan waar je naar kijkt, dat kan met de schotel en met digitenne niet zonder extra apparatuur.

johntab

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door johntab »

voor 6.50 meer dan 300 zenders inclusief discovery en animal plannet
de kwaliteit is 100 x beter dan de kabel (Digitaal). Al jaren in gebruik tot grote tevredenheid. meerdere zenders tegelijk ontvangen is wel een probleem. Het is zonder een tweede ontvanger niet mogelijk het ene programma op te nemen en een ander te bekijken. Doormiddel van draadloos zender systeem is het natuurlijk wel mogelijk om in de ene kamer de ontvanger te hebben en in de andere kamer óók te kijken.
Samen met een adsl verbinding voor internet heb ik de terreur van de dure kabel maatschappij niet nodig en een veel betere kwaliteit van internet en TV. Verbaas me nog steeds dat er niet veel veel meer mensen sataliet gebruiken. Iedere verhuurder is verplicht om een schotel toe te staan op je huis of balkon (wet vrije meningsuiting en ontvangst)

Gast

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door Gast »

Wet vrije meningsuiting en ontvangst? :lol: Grapjas. Het is trouwens gelukkig niet overal toegestaan die spuuglelijke schotels op te hangen of neer te zetten.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door puma73 »

Tja als die monopolisten doof worden voor de klant, dan zoekt de klant wat anders. Vroeger was de klant koning, nu denkt men alleen maar winst, winst, winst.

Ook ik heb een schotel met twin-tuner, dus kan kijken en opnemen en ook woonkamer slaapkamer verschillende zender, idd met draadloze verbinding.
Perfect beeld

Internet, gewoon adsl, altijd verbinding.

Gast

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad: iedereen heeft het GRONDRECHT op vrije meningsuiting, vrije nieuwsgaring, en vrijheid van ontvangst.

Daarom is het ophangen van een schotel dan ook ALTIJD toegestaan en mag dit NOOIT verboden worden.

Huisbazen en huurdersclubs mogen hooguit eisen stellen aan de VORM of KLEUR van de schotel.

Een verbod op een schotel is altijd aanvechtbaar, op grond van de Grondwet en het Verdrag van Rome. Sommige verboden op schotels zijn ook altijd met succes door de rechter van tafel geveegd, op 1 geval na (5 jaar geleden). Maar dat was een slippertje van de rechter.

Gast

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door Gast »

Haha.. een verbod op schotels! Waarom?
omdat ze lelijk zijn???????????

Hahaha.. laat me niet lachen.

We verbieden toch ook niet om lelijke auto's te weren op de snelweg?
Of om lelijke mensen uit de winkelstraat te verwijderen?
Of om lelijke schilderijen uit het museum weg te halen?

Hahaha.. laat me niet lachen.

dunnie

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door dunnie »

je mag altijd een schotel plaaten tot 2m en niet hoger dan 3m van de grond anders moet je er een vergunnig voor aan vragen.
snap trouwens niet dat ze durven te zeggen dat via de schotel het abonnement duur is.
de kabel is gemiddeld €13 per maand voor 30 tal zenders.
via schotel betaal je voor dezelfde zenders en paar honderd meer maar €6,50. tegenwoordig zijn er twin tuners en ontvangers met een hardeschijf dus voor ieder wat wils. en het beeld is 10 scherper dan via de kabel en heel belangrijk nederland 1 ,2 en 3 zenden via de sateliet zeer regelmatig in echt breedbeeld uit. de kabel maatschappij zet er dan weer van die mooie zwarte balken boven en onder.

Gast

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door Gast »

Het is een overeenkomst, het convent van Rome art. 75.
Alles wat iemand wil ontvangen uit de ruimte, en niet via de standaard
geleverde ontvangst geleverd kan worden, diegene mogen onder voorwaarden van bouwkundige voorzieningen en een passende verzekering een antenne of in de vorm van een schotel.
De eigenaar/verhuurder kan wel eisen stellen waar en hoe de antenne/schotel gemonteerd mag worden eventueel zonder daarvoor de buitenzijde te beschadigen.
Ik hoop dat ik diegene die overwegen een antenne/schotel te plaatsen en geen eigenaar van de woning zijn overleg plegen met hun verhuurder. In geval van ongevraagde plaatsing kan de verhuurder verwijdering eisen. Als u een schotel wilt plaatsen op uw eigendoms woning moet u rekening houden met de gemeentelijke voorschriften.
Ik hoop u met deze informatie van dienst te zijn geweest en wens u prettige ontvangst.

msatter

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door msatter »

De kabel is niet goedkoop laat ik dat vooropstellen.
Zelf heb ik een abonnement bij Essent Kabelcom en een extra TV Home abonnement voor ? 8,50 p.m. hier mee ontvang ik veel meer zenders dan op de gewone kabel. De kwaliteit is gelijk aan die van satelliet en je krijgt voor het geld ook nog zenders die op de satelliet alleen te ontvangen is als je illegaal gaat kijken. France 2 en France 3 om zo maar een voorbeeld te geven. Legaal is dit niet mogelijk in Nederland leerde mij navraag bij de organisatie van die zenders. Trouwens nu ook de regionale zenders uit andere delen van het land hetgeen erg leuk is om daar ook te kunnen zien wat daar gebeurd.

Ik heb zakelijk wel satelliet aangezien in dat gebied geen kabel in de gond ligt. Op het officiele Seca2 kaartje van Canal Digitaal heb erg weinig zenders en als je dan illegaal gaat dan heb gewoon niet genoeg aan 2000 zenderlocaties in je ontvanger waarvan helaas velen niet te onvangen zijn zonder eerst een tweede en zelfs een derde LNB te plaatsen voor Hotbird 13 en Astra 28 en natuurlijk het illegale kanaal te gebruiken. Een draaibare schotel is ook een goed alternatief.

Kortom voor tegen de ? 25 heb je een goed alternatief voor de schotel en Digitenne welke ik alleen van interesse acht als je mobiel TV wilt zien. Veel te weinig zenders!!

JoostA

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door JoostA »

Heel wat informatie kun je gewoon weghalen bij www.canaldigitaal.nl. Onder andere prijzen (ik betaal 6,50 per maand voor feitelijk een compleet pakket, inclusief Animal PLanet. Discovery en NGC). Dat is niet duur, voor al als je weet dat je daarnaast nog heel wat meer ontvangt. Een heel stuk minder duur dan een basis-pakket van een kabelaar met daar boven op een "extra" pakket.

Overigens: persoonlijk ben ik nooit begonnen aan kabel. Ik ben het in '89 het ouderlijk huis uit gegaan en heb altijd een schotel gehad om mij de ergernissen over beeldwkaliteit en allerlei oongevraagde zenderveranderingen te besparen.

Cable Guy

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door Cable Guy »

Voor de meeste gezinnen is een schotel gewoon geen optie.
Dan kun je het beste een kabelaansluiting hebben. De schotel is leuk voor de alleenstaanden onder ons.
Met de digitale pluspaketten kun je ook heel veel ontvangen, bijvoorbeeld Cartoon Network voor de kinderen.

Thewizzard
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2004 22:12

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door Thewizzard »

Laten we het het over kabel hebben deze is verre van goed altijd slecht beeld ruis en strepen in je beeld .
Als ik mensen op bezoek heb laat ik ze altijd het vershil zien en zijn dan echt verbaast over de prut van de kabel en de Kwaliteit van Schotel ontvangst.

Het verbieden van Schotels mag niet volgens het verdrag van Rome

Het is wel zo dat je bij diverse woning stichtingen geen schotels mag vast maken aan de gevel .

Er bestaan ook schotels die er niet als zodanig uit zien bijvoorbeeld in de vorm van een lamp of andere vormen en zijn niet lelijk .

Als je alleen naar de Astra wil kijken is dit dus altijd mogelijk montage aan een gevel is ook niet altijd noodzakelijk dit kan doormiddel van een tegelvoet op het balkon.

Laat je is vrijblijven informeren door de vakhandel van wat er allemaal mogelijk is op dit gebied Naar de schotel kijken is echt niet zo duur .
En wil je naar 2 zenders kijken daar heb je de twin tuner voor bijvoorbeeld de Pace Puma

Dus niet door de gamma of de winkels waar ze radio en tv's verkopen deze weten er meestal niet genoeg vanaf.

Het moet nu eens stoppen de monopolie positie van de kabel maatschappijen die er op uit zijn de schotel te laten verbieden


Mvg,

Wilco

Cable Guy

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door Cable Guy »

Of een schotel nu wel of niet mag, hoewel het op een monumentaal pand zeker niet mag, je moet wel de mogelijkheid hebben om de schotel op het zuiden te richten.
Dit is voor veel woningnen niet mogelijk.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door puma73 »

Cable Guy,

Je begint irritant te worden. Ga de kont van je baas (UPC) likken

Cable Guy

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door Cable Guy »

Cable Guy,

Je begint irritant te worden. Ga de kont van je baas (UPC) likken
Dat doe ik dinsdag weer, nu is het even weekend.
En hoe irritant het dan misschien in jouw oren mag klinken, het is gewoon waar wat ik zeg.

willem 3

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door willem 3 »

Hier kijken we met een vaste en een draaibare schotel en twee digitale ontvangers. Ongeveer 1500 TV kanalen met een 100% ruisvrij beeld in digitale DVD kwaliteit. Kosten per maand:€0.00. Hier in de buurt is ook kabel voor €15.00 per maand. Kopen mensen een peperdure TV en dan sluiten ze hem aan op de kabel met dat ruis en streepsignaal, echt zonde. De mogelijkheden met schotel zijn legio. Alles is te ontvangen. Zondag Feyenoord-Ajax kunnen we hier op 5 kanalen rechtstreeks ontvangen zonder kosten. Hebben we Canal+ niet voor nodig.

Sjors

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door Sjors »

Een paar misverstanden wegwerken:

- France 2 & France 3 zijn niet via satelliet te ontvangen op legale wijze.
Dat is niet correct. Met een draaibare schotel zijn TF 1, France 2, France 3, M6 (& Arte France/France 5) ongecodeerd (free to Air/gratis) te ontvangen via de 5 graden West positie (Atlantic Bird 3). Het enige is dat dit analoog is en in SECAM. Analoge ontvangers zijn overigens zeer goedkoop, maar je hebt wel een multinorm televisie nodig. Digitaal klopt het dat TF 1-France 2-France-3-M6 alleen op illegale wijze zijn te ontvangen. TF 1-M6 zijn NIET bij TV Home beschikbaar en je moet maar net in dat gebied wonen! (Noor/Oost/Zuid Nederland)

- Het GEcodeerde aanbod is in aantal kanalen op satelliet in totaal niet heel groot vergeleken met het GEcodeerde aanbod van TV Home. Maar ze dat eens tegenover het ONgecodeerde aanbod van de ASTRA 1 en bij een dual-FEED installatie met Astra 1/Hotbird of trio-feed Astra 1/Hotbird/Astra 2. Dan is het aanbod vele malen groter en interessanter! BBC 3? ITV News Channel? Reality TV? Video Italia? Onyx TV? Viva? enzoverder...vergeet het maar via de kabel!

- Je klaagt over het vele aantal zenders bij illegaal kijken. Dit gaat ook een beetje op bij Legaal kijken en het Free to air (gratis) ongecodeerd aanbod. Het is gewoon een kwestie van indelen. Uiteindelijk gooi in je mailprogramma toch ook overbodige mail weg? Als je je satelliet ontvanger gewoon zo indeelt dat je die zenders erin hebt staan die je wil zien en vooraan dan is het best goed werkbaar! Af en toe moet je het wel bijhouden, maar ok da's te doen! Dit kan overigens het makkelijkste bij een onafhankelijke niet-operatorgebonden ontvanger. Dus NIET bij de Philips/Pioneer e.d. die ook als Mediasat bekend staan.

- Uit onderzoek blijkt dat bij gezinnen met twee of meer mensen het schotelbezit JUIST groter is!
Kijk maar op
http://www.kijkonderzoek.nl/php/downloa ... NL2003.pdf

Waarom de schotel voor gezinnen geen optie zou zijn, is me dus onduidelijk. Ja je kan maar naar EEN zender tegelijk kijken en met twintuners e.d. kan je meer, maar het is blijkbaar geen belemmering voor gezinnen om een satellietinstallatie te nemen. Bovendien: bij kabel-digitaal heb je precies hetzelfde probleem, maar bestaan GEEN twintuners! Maar liefst 11,3 % van de gezinnen met kinderen hebben een schotel en 10,2 % van de huishoudens met twee personen. Bij EENpersoonshuishoudens is dit percentage slechts 4,3 %; het Nederlandspercentage is 8,3 %

Uiteindelijk is - en dat is al gesteld - de kabel relatief duur. Ga eens uitrekenen wat het nu kost om een uitgebreid pakket te hebben bij de drie grote kabelaars:
- UPC: 15,20 euro analoog. + 14,95 euro digitaal = 30,15 euro per maand.

- Essent: 13,71 euro analoog + 8,50 euro digitaal = 22,21 euro per maand

- Casema: 13,30 euro analoog + 17 euro per maand = 30,30 euro per maand.

Kortom de prijs is vrij hoog per maand en wat je ervoor terugkrijgt relatief weining tav satelliet, zelfs bij een betaald 6,50 euro per maand pakket!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik sluit me volledig bij de laatste twee sprekers aan.
Laatst gewijzigd door puma73 op 10 apr 2004 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerard post

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door Gerard post »

Zou de kabel voor geen goud willen missen. Op alle TV's in je huis alle zender. Zou de kinderen eens moeten horen!

Wij zijn erg blij met onze kabel, hebben nu ook meer zenders erbij voor 8,50 permaand kijken we op de breedbeeld beneden digitaal via TV home (www.tvhome.nl).

TV home is gaaf, regionale zenders uit groot deel nederland. 4 versie's van discovery, diverse MTV, cartoon network. 83 tv zenders digitaal, 30 radiozenders en 40 non stop muziek zenders voor 8,50 euro. Daar ben ik blij mee!

De kabel blijft hoe dan ook!
Weet dat ze bij radar antie kabel zijn, komt door UPC. Maar Essent kabelcom pakt alles wel goed aan in het voordeel van de klant!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kabel is makkelijk

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik ben niet anti kabel indien de aanbieders zich normaal zouden gedragen, dit kunnen ze echter niet, het worden in hun eigen gebieden monopolisten die kunnen doen en laten wat ze willen.

Staat het je niet aan dan kun je stikken, dat is voor mij de reden om te ageren tegen deze vorm van uitbuiting door essent, home en vele andere die het woord klantenservice niet meer kennen en gelijk beginnen met de oorzaak van een probleem bij de consument neer te leggen i.p.v. de oorzaak te vinden.

Gesloten