LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kabel TV wordt een luxe

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Gast

Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

In de Almere Vandaag van vrijdag 2 juli was te lezen, dat UPC toch zijn zin heeft doorgedreven.Vanaf januari 2005 gaat de Almeerse consument maar liefs 16 euro per maand betalen voor een zogenaamd uitgebreider aanbod.
Discovery Channel, NGC en Eurosport, die men destijds van de mensen heeft gestolen, worden nu weer vrijgegegeven.
Het blijkt, dat Almeerse wethouders nogal naieve mensen zijn
UPC heeft de Gemeente een premie van 3,4 miljoen beloofd, als deze akkoord ging met de gestelde voorwaarden.
Dit "zoenoffer"wordt nu echter niet uitgekeerd.
Almere en UPC dachten een huwelijk aan te gaan, alleen nu is de bruidegom niet op komen dagen.
Het is weer een duidelijk voorbeeld hoe UPC de gemeenschap belazert.
De enige vuist, die we tegen dit soort praktijken kunnen maken is om aan de schotel of Digitenne te gaan.
Voor 6 euro 50 in de maand(schotel) lach ik me toch een slag in de rondte.

Groeten Mart

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

Om de Nederlandse zenders te ontvangen hoef je niet eens 6,50€ te
betalen! Ik heb UPC eruit gegooid(inclusief chello). Aan mij verdienen
ze dus niets meer. Een schotel heb ik al jaren, maar ik zal de Belgische
zenders missen.

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

Krentenn@#kers, dat zijn jullie.
Wees blij, dat je televisie kunt kijken.
En maar zeuren, dat het zo duur is.
Maar ondertussen staat wel half Nederland in de file benzine weg te gooien, dat mag wel.
Als jullie de auto nou eens laten staan en wat vaker met de fiets gaan, bespaar je zo het geld en dan kan je met slecht weer ook gewoon televisie kijken zonder strepen of ruis.

Een blije kabeltv-kijker en Chello-gebruiker

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

Strepen en ruis? Die krijg ik juist via de kabel! Sterker nog: bij slecht weer
valt eerst de kabel uit en dan pas mijn schotel. Een auto heb al sinds 1985
niet meer, van het geld dat ik bespaar heb ik dus een schotel gekocht!

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wil heel graag inhaken op de gast, die kritiek levert op het feit, dat ik de kabel te duur vind.
Het gaat mij voornamelijk om de manier waarop de tariefsverhoging plaatsvindt.Je krijgt er gewoon nix, noppes, nada voor terug.
Mijn schotel heeft eveneens een veel betere ontvangst dan de kabel.
Waarom zou je meer betalen voor minder?Knappe persoon, die me dat kan uitleggen.
In de zomermaanden fiets ik trouwens in plaats van de auto.
Dus daar hoef ik het niet voor te laten.
Ik heb in al die jaren nog steeds geen overtuigende argumenten gehoord van UPC.Ze hebben gewoon geen goed excuus voor de manier, waarop ze de consument behandelen.

Groeten Mart

PS:In Almere zijn ze momenteel verloren zieltjes aan het terugwinnen.
Mensen, die totaal geen binding hebben met het bedrijf lopen langs de deuren te leuren.Ik kan me niet voorstellen, dat ooit nog iemand intrapt
in hun sluwe marketingstrategie.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Keesjan »

Heeft een bedrijf per se excuses nodig voor prijsverhogingen dan? Wat denk je van inflatie? Alle bedrijven gooien jaarlijks hun prijzen omhoog. Mensen vinden het alleen nodig om bepaalde bedrijven steeds af te zeuren. Ik ben vrij tevreden met de UPC combinatie TV+internet. Een schotel is aan mij niet besteed als ik ook nog eens een vrij dure ADSL aansluiting moet nemen ter vervanging van het internet. Digitenne is zeker geen alternatief: in dit huishouden zijn 4 TV's te vinden. Met digitenne ben je dan 24 euro per maand kwijt. Geef mij dan maar die 16 euro van UPC.

Inter

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Inter »

Hoezo ADSL duur er zijn tegenwoordig genoeg abonnementen die goedkoper zijn.
En dan nog zonder datalimiet ook.
Verder is het beeld met een schotel veel beter .
Klagen over slecht beeld hoef je niet want het ligt altijd aan de klant.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Keesjan »

Hoezo ADSL duur er zijn tegenwoordig genoeg abonnementen die goedkoper zijn.
Als we zo gaan redeneren: Chello starter, voor nog geen tientje per maand. Get the point? Verschillende abonnementen hebben verschillende voorwaarden en verschillende snelheden.
En dan nog zonder datalimiet ook.
Chello heeft ook geen datalimiet. 50 GB is excessief gebruik. Als duizenden mensen dergelijke hoeveelheden naar binnen zouden trekken via hun ADSL lijn dan gaat hun provider ook maatregelingen treffen. Bandbreedte kost nu eenmaal geld.
Verder is het beeld met een schotel veel beter .
Speculatie. Ik heb hier met UPC kabelTV 99 % beschikbaarheid en het beeld is zuiver en scherp. Het enige wat daar nog boven zit qua kwaliteit is digitale televisie.

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

Ik klaag over de prijsverhogingen omdat ik ze belachelijk vind. Daarom betaal ik de prijsverhoging niet en heb ik opgezegd. Maar op de kabel heb ik nog steeds ontvangst. Lachen man upc.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Keesjan »

Als je het zo'n vervelend bedrijf vindt, wees dan consequent en maak geen gebruik meer van de diensten.

Vreemd overigens dat er veel mensen zijn bij wie de verbinding na be-eindiging van het abonnement nog gewoon doorgaat. Hier in de buurt worden mensen doorgaans snel afgesloten.

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zie het als een vergoeding voor alle schade die ik heb geleden. En ik klaag ook niet meer. Yeh!

Inter

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Inter »

A
ls we zo gaan redeneren: Chello starter, voor nog geen tientje per maand. Get the point? Verschillende abonnementen hebben verschillende voorwaarden en verschillende snelheden.
Ik heb eens gekeken :
Aanbieding
Tot 31 juli de eerste 3 maanden voor slechts € 9,99 per maand en GRATIS gebruik kabelmodem!
Prijs per maand
€ 14,95

Dus toch net zo duur als ADSL want dit is maar een aanbieding wat tijdelijk is.Dit soort acties zie je bij ADSL aanbieders ook trouwens..
Eenmalige aansluitkosten € 59,95 Bij de meeste ADSL aanbieders heb je helemaal geen bijkomende kosten.

Chello heeft ook geen datalimiet. 50 GB ... maal geld.

Dat noem je geen datalimiet .
Ja uiteraard kost bandbreedte geld
Wel gek dat veel ADSL providers geen maatregelen nemen.
Ja TISCALI maar dat is hopeloos.
Als er veel kabelgebruikers bij jou in de straat gebruik maken van hun lijn gaat de snelheid ook omlaag ..

En zoek maar eens waar de meeste klachten hierover zijn .

En bij de Kabel tv nooit het verschil gezien tussen schotel en kabel.
En klagen hierover ja .Dat weten we nu wel dat ligt altijd aan je aansluitingen..

Inter

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Inter »

Weet je trouwens een winkel die iets 50% gaat verhogen in één keer.
Hilversum bijvoorbeeld .
Nou ik denk dat hij dan gauw failliet zou gaan .
Als monopolist in de kabel kan dat wel zeker.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Keesjan »

Dus toch net zo duur als ADSL want dit is maar een aanbieding wat tijdelijk is.
Ja, daarom. Zowel kabel- als ADSLaanbieders bieden verschillende abonnementen in prijs en snelheid. Men biedt ongeveer gelijkwaardige diensten.
Wel gek dat veel ADSL providers geen maatregelen nemen.
Zo "gek" vind ik dat niet. UPC biedt al veel langer kabelinternet aan dan er ADSL diensten zijn. De meeste grootgebruikers zijn mensen die redelijk wat weten van computers en ook al jarenlang bezig zijn. Die zitten allemaal bij UPC. Verder kent UPC ook de klappen van de zweep van het "onbeperkte" omdat ze langer meedraaien. Ik ken de diensten van UPC/Chello nog toen het hier A2000 heette. Ik heb nog meegemaakt in 1998 dat men zelfs complete CD-images van 600 MB kon e-mailen en deze ook nog op de POP3 server kon laten staan. Daar werd dus misbruik van gemaakt en het werd te duur. Ik verwacht dat als ADSL gebruikers zo massaal gaan misbruiken dat de pret op den duur over is. BTW, ik heb van Chello nog nooit mails gehad dat het datagebruik te hoog was.
Als er veel kabelgebruikers bij jou in de straat gebruik maken van hun lijn gaat de snelheid ook omlaag ..
Dat valt reuze mee. Het is bijna een fabeltje. Aangezien Chello mij 2 Mbit biedt, maar de lijn tientallen MBits aankan. Het modem is via HUB's verbinden aan een CMTS. Bij al die verbindingen geldt: de ingekochte bandbreedte telt. Als jouw ADSL provider te weinig totale bandbreedte hebt dan daalt de snelheid net zo goed als iedereen tegelijk gaat leechen.
Weet je trouwens een winkel die iets 50% gaat verhogen in één keer.
Hilversum bijvoorbeeld .Nou ik denk dat hij dan gauw failliet zou gaan .
Als monopolist in de kabel kan dat wel zeker.
50 % verhoging? Dat hebben toch alle bedrijven gedaan sinds de invoering van de euro? ;) "Monopolist in de kabel" bestaat niet. Een bedrijf kan alleen een monopolie hebben op productniveau. Het product is "internetverbinding" en daar er meerdere aanbieders zijn is het geen monopolie.

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

Wat gek dan dat ik bijna nooit wat positiefs hoor over UPC!! Waarom hebben mensen zo een hekel aan UPC als het toch allemaal overdreven is? Hebben mensen tegenwoordig niks beters te doen dan te klagen.


WAAR ROOK IS VUUR!!!!

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Keesjan »

Is het je nooit opgevallen dat iemand die klaagt extreem hard klaagt en iemand die tevreden is vaak zijn mond dichthoudt? Iemand met slechte ervaringen zal het de hele wereld willen vertellen. Iemand met goede ervaringen vertelt het hooguit 1 keertje door. Dat is nou de werking van het imago van een bedrijf. UPC/Chello heeft een slechte naam, dus vindt men het altijd slecht.

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

UPC heeft een slechte naam omdat UPC een groot gedeelte van haar klanten slecht behandeld heeft en nog steeds slecht behandelt.

Inter

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Inter »

Ja, daarom. Zowel kabel- als ADSLaanbieders bieden verschillende abonnementen in prijs en snelheid. Men biedt ongeveer gelijkwaardige diensten.
In eerder bericht zeg je dat ADSL duur is en nu is het wel eens gelijk.
Zo "gek" vind ik dat niet. UPC biedt al veel langer kabelinternet aan dan er ADSL diensten zijn. De meeste grootgebruikers zijn mensen die redelijk wat weten van computers en ook al jarenlang bezig zijn. Die zitten allemaal bij UPC. Verder kent UPC ook de klappen van de zweep van het "onbeperkte" omdat ze langer meedraaien
Logisch , (A)DSL moest door de belgen(Alcatel) nog worden uitgevonden.
Wat zegt dat nou als iemand jaren mee draait .
Ik ken in andere Forums ook mensen die veel van PC`s afweten maar toch zijn over gestapt door al die ellende.
Over de datalimiet:
En mischien heb je wel gelijk dat ADSL providers dat ook gaan doen maar het gaat er om dat het nu niet gebeurt.
Als jouw ADSL provider te weinig totale bandbreedte hebt dan daalt de snelheid net zo goed als iedereen tegelijk gaat leechen
Dan heb je het over het algemeen .En deze heb je gelijk maar dat gebeurt niet lokaal .
Toegegeven het is niet zo erg meer als vroeger (Almere was toen daar bekend om) maar het bestaat wel degelijk nog.
Ik ken de diensten van UPC/Chello nog toen het hier A2000 heette
Van die regio weet ik weinig maar dat was toch van de Gemeente Amsterdam
We hadden hier ook kabel van Eneco (Energie nog steeds) maar tot UPC hier kwam, was er alleen maar nog Chello .
Quicknet en nog een andere (weet de naam niet meer zo gauw ) kregen geen kans meer.
50 % verhoging? Dat hebben toch alle bedrijven gedaan sinds de invoering van de euro? "Monopolist in de kabel" bestaat niet. Een bedrijf kan alleen een monopolie hebben op productniveau. Het product is "internetverbinding" en daar er meerdere aanbieders zijn is het geen monopolie.
Met die 50% verhoging bedoel ik de TV in sommige plaatsen .
Andere bedrijven verhogen ook maar zijn al afgestraft .
Ja je hebt het over produktniveau maar is het niet vreemd dat je op de kabel niks hebt te kiezen.ADSL is toch ook niet alleen voor Planet ,Het Net of andere KPN bedrijven .
Versatel BV wordt gewoon toe gelaten .

Inter

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Inter »

Gast
Gast

Geplaatst op 05 Jul 2004 13:06 door Gast
Wat gek dan dat ik bijna nooit wat positiefs hoor over UPC!! Waarom hebben mensen zo een hekel aan UPC als het toch allemaal overdreven is? Hebben mensen tegenwoordig niks beters te doen dan te klagen.


WAAR ROOK IS VUUR!!!!
Ach mischien moet je maar eens gaan zoeken met Google .
En dan heb je het niet over een paar jaar.

Gast

Re: Kabel TV wordt een luxe

Ongelezen bericht door Gast »

Hilversum 50% verhoogd??
Kijk de facturen eens na en zie, dat de factuur van begin juni over 2 maanden gaat en de factuur van begin juli over 3 maanden.
Als je het dan naar per maand terugrekend, zul je zien, dat het maandbedrag hetzelfde is.
Ben ik nou Hans Kazan of is dit geen gegoochel??
Beetje eerlijk blijven, mensen.
Overigens is het nog steeds bij ADSL zo, dat je een KPN-aansluiting nodig hebt, mensen die mobiel hebben, zijn dus altijd weer duurder uit, dan alleen het ADSL-abonnement.
Overigens geldt dit andersom ook.
Voor Chello heb je een Catv-aansluiting nodig....

Gesloten