LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips televisie blijft maar kapot gaan

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
senv2312
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:20

Philips televisie blijft maar kapot gaan

Ongelezen bericht door senv2312 »

In januari 2014 heb ik een Philips televisie (47PFL6158) gekocht bij de Media Markt. Na een paar maanden ging deze echter stuk. Geen probleem, CE Repair Services kwam aan huis om het moederbord te vervangen en alles werkte weer naar behoren (uitstekende service). Echter een paar maanden later het zelfde probleem en weer CE Repair Services over de vloer gehad om het moederbord te vervangen. De tv is toen blijven werken tot net 2 maanden na het verlopen van de garantie. Toen weer het zelfde probleem. Aangezien de garantie dus was verlopen wilde ze een nieuwe tv aanbieden met een kleine bijdrage. Om van het gelazer af te zijn heb ik dat gedaan. De vervangende tv was een Philips 49PUS64401. Maar ook deze kreeg problemen en ook daar is het moederbord vervangen. Nu een dik jaar verder toont die weer kuren: het beeld en geluid valt uit, terwijl de ambilight nog wel werkt. Ik begin er echt schoon genoeg van te krijgen en wil geen Philips meer. Mijn vertrouwen in hen is weg. Blijkbaar is Philips niet (meer) in staat een televisie te maken die langer mee gaat dan 1 jaar.

Mijn vraag is nu, moet ik een nieuwe reparatie accepteren (valt nog onder garantie) of kan ik mijn geld (aankoopprjis + bijbetaling) terug eisen?

Bij voorbaat dank voor suggesties

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Philips televisie blijft maar kapot gaan

Ongelezen bericht door Holy53 »

"Blijkbaar is Philips niet (meer) in staat een televisie te maken die langer mee gaat dan 1 jaar. "

Philips maakt al jaren geen televisies meer:TP Vision is een bedrijf dat televisies produceert en ontwikkelt onder licentie van de merknaam Philips. Het bedrijf is commercieel actief in 93 landen. In enkele grote landen is TP Vision niet aanwezig, zoals in Canada, China, Mexico en de Verenigde Staten. De firma is in 2012 ontstaan uit Koninklijke Philips en is sinds 2014 geheel eigendom van het Chinese TPV Technology.


stofzuigertje

Re: Philips televisie blijft maar kapot gaan

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De grotere als Philips verkochte Chinezen zijn inderdaad niet allen even betrouwbaar, dan moet je maar tot 5 jaren garantie bijkopen en nog meer betalen, waar ik dan weer gek van word!

Zelf een 2 tal 32" en nog 1x 40" en die zijn erg onbekend in de werkplaats.
Ook de 2x smart werken nog goed, garantie op alle 3 inmiddels ruim verlopen en het kan dus wel.

De grote luxe dure sneuvelen dus als eerste dus koop een kleinere eenvoudige, hoewel Full HD, Sateliet tuner & Smart TV er wel degelijk in zitten, net als de 3 Tb schijven die op de USB 2.0 alles kunnen opnemen op alle 3 en ook dat overleefde... op de foute Hard Disk na die niet van Philips logo voorzien was.....

Ze verkopen Philips systeem en technologie en daar is niets mis mee.
Ik gebruik ze meer dan gemiddeld en zouden dan eerder moeten storen, maar ja, die grotere boven de 40" , die zijn bekend in werkplaatsen!

Mucha

Re: Philips televisie blijft maar kapot gaan

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Philips televisie blijft maar kapot gaan

Ongelezen bericht door JvandeW »

Met de vorige aankoop had je vermoedelijk al over kunnen gaan op ontbinding van de koopovereenkomst om zo het aankoopbedrag van de televisie terug te krijgen. Echter zijn andere afspraken gemaakt waardoor het nog maar de vraag is of het huidige toestel onder de koopovereenkomst van de vorige televisie valt. Zo niet, is het te vroeg om tot ontbinding van de koopovereenkomst te gaan. Dan staat het defect van het huidige toestel los van het defect met het toestel dat je eerder al in je bezit had.

Overigens hoef je geen reparatie te accepteren maar kun je vervang eisen:
Artikel 7:21 lid 1 schreef:Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a. aflevering van het ontbrekende;
b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/2 ... _Artikel21

Mocht de kwaliteit van de televisies van Philips inderdaad zo slecht zijn tegenwoordig en ook bij het nieuwe toestel problemen ontstaan, kun je uiteindelijk alsnog overgaan tot ontbinding van de koopovereenkomst en het aankoopbedrag van de toestel terug krijgen. Dat is inclusief het bedrag dat je eerder al hebt betaald voor de eerste televisie.
Mucha schreef:Hier staat nog een oude Aristona televisie uit de jaren 50. Doet het nog steeds.
Blijkbaar maakte men toen nog kwaliteit. Gelukkig maar. De garantie zal inmiddels wel verlopen zijn. :lol:
Dat noemt men survivorship bias.

Moiseule58

Re: Philips televisie blijft maar kapot gaan

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Mucha schreef:Hier staat nog een oude Aristona televisie uit de jaren 50. Doet het nog steeds.
Blijkbaar maakte men toen nog kwaliteit. Gelukkig maar. De garantie zal inmiddels wel verlopen zijn. :lol:
Aristona was Philips. :)


https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Aristona

Mucha

Re: Philips televisie blijft maar kapot gaan

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Philips televisie blijft maar kapot gaan

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mucha schreef:Hier staat nog een oude Aristona televisie uit de jaren 50. Doet het nog steeds.
Blijkbaar maakte men toen nog kwaliteit. Gelukkig maar. De garantie zal inmiddels wel verlopen zijn. :lol:
Of er zaten minder onderdelen in die kapot kunnen. Een televisie van toen is iets heel anders dan een televisie van nu. Dat er bij beiden televisiebeelden op komen en dat ze op stroom werken, dat zijn eigenlijk de enige overeenkomsten.

Ikzelf koop alleen nog maar Turkse tv's. Van het bedrijf Vestel en zijn verschillende merknamen. Tot nog toe geen problemen mee, maar heb er nog niet veel van gehad en vorig jaar de laatste gekocht. Overigens koop ik ook nooit een smart-tv.

stofzuigertje

Re: Philips televisie blijft maar kapot gaan

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet elke Philips komt uit dezelfde fabriek of China!

Vooral de in Oost Europa gemaakte blijken beter te zijn dan de Chinese zooi, voordeliger en goed.
Kijk voor aankoop eens op achterzijde of de doos!

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Philips televisie blijft maar kapot gaan

Ongelezen bericht door Holy53 »

"door stofzuigertje » 02 nov 2017 14:07

Niet elke Philips komt uit dezelfde fabriek of China!

Vooral de in Oost Europa gemaakte blijken beter te zijn dan de Chinese zooi, voordeliger en goed.
Kijk voor aankoop eens op achterzijde of de doos!"

Het gaat hier over de tv's.
Deze worden gemaakt doot TP Vision. Geen Philips product!

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Philips televisie blijft maar kapot gaan

Ongelezen bericht door Costnix »

Als men maar genoeg bestelt bij TP Vision, kan er elk willekeurig merk op worden geplakt, zoals Stofzuigertje, Mucha,, Nijogeth :-D

senv2312
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:20

Re: Philips televisie blijft maar kapot gaan

Ongelezen bericht door senv2312 »

JvandeW schreef:Mocht de kwaliteit van de televisies van Philips inderdaad zo slecht zijn tegenwoordig en ook bij het nieuwe toestel problemen ontstaan, kun je uiteindelijk alsnog overgaan tot ontbinding van de koopovereenkomst en het aankoopbedrag van de toestel terug krijgen. Dat is inclusief het bedrag dat je eerder al hebt betaald voor de eerste televisie.
Dank je voor je input. Denk dat er inderdaad problemen zijn met Philips. Zou best wel eens kunnen dat dat precies samen valt met de overname van het Chinese bedrijf. Ik heb altijd Philips televisies gehad en nooit problemen gehad, daarom ben ik ook altijd een trouwe klant geweest. Nu dus niet meer...

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Philips televisie blijft maar kapot gaan

Ongelezen bericht door JvandeW »

senv2312 schreef:
JvandeW schreef:Mocht de kwaliteit van de televisies van Philips inderdaad zo slecht zijn tegenwoordig en ook bij het nieuwe toestel problemen ontstaan, kun je uiteindelijk alsnog overgaan tot ontbinding van de koopovereenkomst en het aankoopbedrag van de toestel terug krijgen. Dat is inclusief het bedrag dat je eerder al hebt betaald voor de eerste televisie.
Dank je voor je input. Denk dat er inderdaad problemen zijn met Philips. Zou best wel eens kunnen dat dat precies samen valt met de overname van het Chinese bedrijf. Ik heb altijd Philips televisies gehad en nooit problemen gehad, daarom ben ik ook altijd een trouwe klant geweest. Nu dus niet meer...
Ik lees regelmatig topics op Tweakers en daar zie ik ook regelmatig voorbij komen dat het tegenwoordig niet zo goed gaat met televisies van Philips. Maar dat hoeft niet te zeggen dat als je middels vervang een nieuwe televisie van hetzelfde model eist, dat deze vervolgens niet jarenlang goed zal werken.

En indien wel, heb je de wet gewoon met je mee. Ook na 2 jaar kun je nog wettelijke garantie eisen bij non-conformiteit. Die is in Nederland langer dan 2 jaar en gebaseerd op de verwachte technische levensduur van een apparaat. Voor een dergelijk toestel zal dit enkele jaren zijn.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips televisie blijft maar kapot gaan

Ongelezen bericht door alfatrion »

In Nederland kennen we geen termijn voor de wettelijke garantie. Onder de juiste omstandigheden kun je zelf na de technische levensduur nog aanspraak maken op de wettelijke garantie.

atlas1302

Re: Philips televisie blijft maar kapot gaan

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Als je in Japan erbij wilt horen staat er een SHARP in de woonkamer, nou ik geef die Japanners groot gelijk.. AMAZING :P

stofzuigertje

Re: Philips televisie blijft maar kapot gaan

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je bij Media Markt een TV met 3 jaren extra dus 5 jaren garantie koopt tegen meerprijs moet daar als ik alle andere mag geloven moet daar flink geld bij...
Als Media Markt de extra garantie gaat weigeren of tarief verhoogde hoef ik ze niet meer.

Maar de TV, naast de echte Chinees heb ik zowel 2x 32" als 1x40" die niet uit China komen en dat is te zien op doos & stickers....

Assemblage in Polen lees ik nu.....

Moiseule58

Re: Philips televisie blijft maar kapot gaan

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

stofzuigertje schreef: Assemblage in Polen lees ik nu.....
Juist!

Gesloten