LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Gast

Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

Mijn Sony van 8,5 jr oud geeft flikkerende beelden. Soms gaat ie dan op zwart en het rode lampje knippert 13 x. Dan zet ik hem weer uit en weer aan en doet ie het gewoon weer. Toch zal er iets aan zitten te komen denk ik. Want dit heeft ie nooit gedaan. Mijn vraag is nu, weet iemand wat dat is en of het nog raadzaam is om hem te laten repareren. En wat dat kost.

Of moet ik aan een nieuwe tv. Dan zit ik wel aan breedbeeld te denken. Kan iemand mij een merk of type adviseren vanuit vakkennis of eigen ervaring. Of waar op te letten e.d.

Graag een reactie van ieder die iets zinnigs weet...

Met vriendelijke groet,

Aagje

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Het 13 keer knipperen kan 2 oorzaken hebben. De sturing op de verticale eindtrap valt weg, of de tuner type EC411 heeft een slechte massa verbinding. In beide gevallen is dat voor een ervaren technicus vrij eenvoudig te verhelpen. Reparatie's kosten geld omdat het personeel uiteraard ook betaald moet worden en een technische dienst tegenwoordig een dure aangelegenheid is, echter is repareren goedkoper dan een nieuwe TV en een Sony heeft een vrij lange gebruiksduur.

Vr. Gr. Hans.

Gast

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo Hans,

Fijn dat je meedenkt. Mijn vriend heeft met contactspray alle contacten in de TV ingespoten. Hij is geen ervaren technicus, maar heeft wel veel technisch inzicht. Is het mogelijk dat jij via dit forum, mail o.i.d. de Tuner weet aan te wijzen zodat hij daar nog een keer zijn contactspray, of iets anders misschien, kan inspuiten. Hopelijk is het dan goed.

De andere oorzaak, dat de sturing op de verticale eindtrap wegvalt, dat klinkt als acracadabra voor ons en daar zal met spray niet veel aan te verhelpen zijn denk ik. Dan kan ik misschien alsnog een reparateur voor laten komen.

Mijn vraag is dus, kan jij de precieze plaats van de Tuner aan mij duidelijk maken. Misschien via een tekening ergens van Internet ofzo?

Met vriendelijke groet,

Aagje

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Goede raad is duur! en daarom geef ik nooit raad, maar advies want dat is gratis. Doe GEEN actie's met een apparaat zonder over de nodige kennis te beschikken omdat dit vaak meer kwaad doet dan goed. Men komt er toch niet uit en de kosten worden alleen maar hoger als een leek er in aan het "sporten" is geweest. Voor een dergelijke reparatie zijn kennis een hoop ervaring en vooral een zeer geoefend oog nodig. De tuner is het deel waar de antenne aansluiting op zit en werken met contakt spray lost in dit geval niets op en doet meer kwaad dan goed. Een E/mail adres geef ik liever niet af want anders is het hek van de dam, ik hoop dat U dit zult begrijpen.

Vr. Gr. Hans.

Gast

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door Gast »

Oke, bedankt voor je advies, die gratis is haha. Ik begrijp dat een leek vaak meer kwaad dan goed kan doen, maar ergens zit er iets van hij is toch niet goed dus wat maakt het uit.

We hebben al gemerkt dat het waarschijnlijk in de aansluiting van de Tuner zit. Als we de coaxkabel heen en weer bewegen gaan de flikkeringen weg. Toen dat vanmiddag even niet hielp, gaf ik een (zachte) klap op dat gedeelte waar de kabel naar binnen gaat en verdomd, hij doet het sindsdien weer even goed.

Mijn vriend heeft je advies gelezen en weet nog niet of ie er aan gaat beginnen. Maar ik heb dus zoiets van, hij is toch al kapot, dus probeer maar uit. Of denk ik te simpel......

Nouja, ik zie het wel wat ie doet. Ik heb na jou reactie al je berichtjes die jij gepost hebt even doorgelezen. Ik zag dat als jij een nieuwe tv nodig hebt, jij waarschijnlijk een Sony koopt. Is dit te verkiezen boven bv een Philips of een Loewe volgens jou? Ik heb wel vertrouwen in je mening en oordeel geloof ik.... :o

Bedankt he....

Met vriendelijke groet,

Aagje

Gast

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door Gast »

He Hans

Ik vind het een hele goede reaktie van jou.
Want bij ons in de winkel komen zulke personen ook,eerst vragen waar het ook kan liggen,heel het apparaat vol spuiten,want een vriend van mij heeft er verstand van !!!!!!!!!!!!!!!!
Ach de tv is toch niet goed ,laat ik hem ook nog maar flinke klappen geven. JA HOERA hij doet het weer.
Maar owee als hij binnen een week weer kuren vertoont,dan slaan we er gewoon weer op.En als er uiteindelijk en knal of rookpluim uit komt dan komen ze huilend in de winkel ,met de vraag of we hem toch nog kunnen maken

Groeten

Frank

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door inxsnl »

U kunt een aantal malen klappen geven en de tv doet het spontaan weer ,maar na elke klap brand een klein stukje weg en als je heel veel klappen geeft , is de printbaan niet meer te overbruggen zoals Hans aangeeft is contactspray geen oplossing en brengt mogelijk schade aan. breng uw tv naar een betrouwbare reperateur

Gast

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door Gast »

Vanmiddag ben ik bij de reparateur wezen vragen wat het ongeveer zou kosten om de tv te laten repareren. Hij kon dat niet aangeven vertelde hij, boven 125 euro zouden ze bellen. Ik twijfel gewoon nog, is ie het waard of niet. Die man (van Expert) vond van niet want het was de eerste nagel aan de tv zijn doodskist.

De reactie van Frank vind ik nergens op slaan. Sorry hoor, maar als de rookpluimen eruit zouden komen dan ga ik echt niet in een winkel staan huilen of ie alsjeblieft nog een keer gerepareerd kan worden. Als de rookpluimen eruit komen is het tenminste definitief kapot en kan ik met een gerust hart een nieuwe kopen.

En de reactie van inxsnl vind ik goed. Kijk, dan lees ik hoe het zit en wat kan gebeuren. De uitleg dat de printbaan niet meer overbrugt kan worden doet mij beseffen dat als ik hem laat repareren ik dat snel moet doen en niet na diverse klappen.

Bedankt...

Aagje

Gast

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Aagje

Ik bedoel er mee te zeggen dat wij de rotzooi mogen opruimen van de mensen die het eerst zelf knutselen,apparaten vol spuiten met troep,dingen verbuigen en ga zo maar door.
Nu ben je ook weer bij weer reparateur geweest voor inlichting,maar hoe kunnen wij nu vanaf de buitenkant zien wat er aan de hand is,wij zijn geen waarzeggers.
We kunnen uit een klacht omschrijving wel een indicatie krijgen waar het waarschijnlijk aan ligt,maar nog geen definitief oordeel vellen en dus zeker niet zeggen wat de exacte prijs is,daarvoor moet hij wel eerst onderzocht worden.

Maar bij ons in de winkel komen dagelijks mensen met dit soort vragen en omdat wij geen definitief antwoordt kunnen geven(omdat we het niet vanuit de buitenkant kunnen zien) gaan ze de winkel weer uit en zien we bijna nooit meer of wel maar dan nadat die bekende "technische" kennis er in heeft geknutseld.
En dan worden de kosten nog weer hoger,want dan moeten wij eerst de schade herstellen die derden er in gemaakt hebben en dan nog de eigenlijke klacht verhelpen

Frank

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Ja inderdaad, eerst de gevolgschade herstellen die door een technisch neefje is aangericht en dan is er het gevaar aanwezig dat de oorspronkelijke fout blijft zitten, met als gevolg een zeer boze klant! Ik heb zat van dit soort gevallen mee gemaakt en een consument beseft niet dat er een behoorlijke studie nodig is om consumenten electronica te repareren. Soms zijn er van die gevallen dat de consument het niet vertrouwt en men denkt dat een apparaat met een simpele handeling weer spelend te krijgen is. Eens had ik iemand die persé tevoren een prijsopgave wilde hebben, want er was alleen maar een zekering defect. Ik zei dat de zekering er dus niet voor niets was uitgeklapt en dat de gehele voeding moest worden gerepareerd. Hier wilde hij dus bij zijn! Mij best want het was een G110 waar een SBC7020 service kit in gemonteerd moest worden dus kon hij zien hoeveel werk dit was. Bovendien bleek ook de tuner defekt en dat was dus bij de prijsopgave niet voorzien. Is een apparaat defekt, dan is het gewoon onmogelijk een prijsopgave te geven, omdat je nooit kan voorzien hoeveel toegiften er boven water komen. De enige manier om het te doen is tevoren aan de klant vragen wat het mag kosten en is dit bedrag te laag, gewoon niet aan beginnen, want je gaat voor schut! Ik had in mijn zaak een formule voor het geven van een prijsopgave, dat is je lichaamslengte gedeeld door je leeftijd maal de buiten temperatuur plus de hoogte van de rookwolk! Overigens electronica werkt op rook, want als de rook er uit komt, werkt het niet meer!

Vr. Gr. Hans.

Gast

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Frank en Hans,

Ik begrijp dat jullie veel met mijn bijltje gehakt hebben. En dat jullie vinden dat de klant met zijn "technische vriend/kennis" meer verziekt aan een tv dan nodig is en dat dat dus eigenlijk hun eigen schuld is. Ja, kan ik in komen dat jullie zo denken.

Van mijn kant uit, ik heb zoiets van het is te proberen. Wij woonden tot vorig jaar tegenover een oudijzer boer. Als je zag wat daar de plaatselijke bevolking in de containers gooide! Mijn vriend met zijn technisch inzicht heeft daar wasdrogers, vriezers, afwasmachines, ovens, kachels en de duvel en zijn oude moer vandaan gesleept.

Allemaal kapot. Als hij dan het apparaat opende, kon hij het vaak maken. Zoals b.v de wasdroger, een Whirphool, die heeft hij uit elkaar gehaald, bleek de afvoerslang massief dicht te zitten. Hij ontstopte de slang en hij deed het weer. Dat ding heb ik nog jaren gebruikt als wasdroger. Zo kwam ik ook aan mijn vaatwasmachine, vriezer en oven. Wel gebruikt dus, maar uiteindelijk goed werkend.

Inmiddels zijn een aantal apparaten overleden en heb ik nieuw spul, maar de kick blijft... Zelfs een Senseo koffieapparaat heeft hij gemaakt nadat het in eerste instantie overleden was. De mensen (zijn buren) die hem weggooiden kochten een nieuwe en hij dacht: ik schroef hem open en zie wel. Toen bleek dat een klein slangetje was gescheurd. Heeft ie kunnen repareren en nu heeft hij al 1,5 jaar de Senseo in zijn keuken staan, zonder problemen.

Ook denk ik ergens aan het milieu. Ik vind dat veel mensen zo snel allerlei spul weggooien. De zogenaamde weggooimaatschappij. Doe ik niet echt aan mee.

Tevens kom ik uit een winkeliersnest en heb gezien hoe mijn ouders voor iedere cent hard werkten en iedere cent drie keer omdraaiden. Dus als het niet nodig is om geld uit te geven, niet doen. Dat heb ik dus ook nog steeds. Als dus mijn tv kapot gaat, probeer ik -zoals zoveel anderen zoals blijkt uit jullie reactie- toch te zoeken of het niet goedkoop opgelost kan worden. Nieuw kopen is zo gebeurd, maar misschien niet altijd nodig. Is mij denkwijze nu zo raar?

Met vriendelijke groet,

Aagje,

tonderella

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door tonderella »

Hoi Aagje, jou opmerkingen zijn helemaal niet raar, wij gooien ook niet een twee drie een apparaat weg.
Mijn man heeft , net zoals jou vriend, al heel wat dingen gerepareerd,
oa ook een Senseo,
Veel sukses met jullie tv,
Tonderella

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door resp00112469 »

@ Aagje.

Het is helemaal niet vreemd om gebruikte apparaten te gebruiken. Consumenten hebben tegenwoordig iets tegen repareren en kopen liever nieuw, hoewel na reparatie een apparaat soms nog jaren mee gaat. Zelf heb ik in de branche gezeten en heb nu AOW dus geen zorgen meer dat er munten op de rekening moeten komen. Het is inderdaad hard werken en iedere cent drie keer omdraaien. Ik had bijvoorbeeld apparaten zo van de voorraad thuis kunnen gebruiken, maar ik heb nog nooit een nieuw apparaat in huis gehad,. alles is van inruil omdat de klant persé nieuw wilde. Er zijn apparaten bij welke ik zelf al meer dan 15 jaar in gebruik heb! Ik bedoel dus maar.

Vr. Gr. Hans.

beta

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door beta »

waat een gezeur over een tv die allang op de schroot moest liggen er is maar een die er beter van word van die ouwe krengen en datis de brilleman gr beta

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Nou Beta, dit is klinklare onzin! Een Tv kan best lang mee gaan als de gebruiker er NORMAAL mee omgaat. Een TV moet beeld geven en geen licht, want het is geen schemerlamp. Als de helderheids en contrast instellingen op een normale waarde zijn ingesteld, dan blijft de TV jaren lang een goed en scherp beeld geven. De meeste TV's gaan wazig worden doordat er altijd een maximale waarde staat ingesteld.

Vr. Gr. Hans.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ik suit me volledig bij Hans aan.
Er is een generatie met de verkeerde instelling .
Maar ik hoop dat het gauw verandert anders blijven we maar appies afdanken.

vrgr Tim

Gast

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door Gast »

Ha Hans,

Dat jij nog nooit nieuw spul hebt gekocht vind ik prijzenswaardig. Als ik in jou situatie zat, (waarschijnlijk heb jij een winkel gehad in TV/electronica) zou ik ook zo handelen. Het geeft toch een kick om op die manier geld te besparen! De meesten mensen doen dit niet of kunnen dit niet doen. Dat is maar goed ook want anders zou de economie een zware dobber krijgen.

Net als jij hebben mijn ouders nu ook een paar jaar AOW, ze hebben nog nooit zo veel financiele rust gehad en verbazen zich nog redelijk vaak dat ze nu iedere maand het geld zomaar krijgen. Ze genieten nu van hun oude dag na een leven lang hard werken en sappelen.

Ik wil je even een compliment maken omdat ik blij ben dat je zo vaak en goed reageert op het forum. Jij reageert keurig en met verstand van zaken probeer je mensen te helpen. Geweldig dat zulke mensen bestaan. Kijk, als meer mensen zo 'n instelling hebben, gaat de wereld een beetje beter functioneren.

Frank, het is me helemaal duidelijk dat je van te voren niet kan inschatten hoe duur een reparatie is. Er kan inderdaad van alles aan de hand zijn. De gevoelens die ik vroeger een keer gehad heb bij het laten repareren van een klein TVtje nadat ie van een stoel gevallen was, blijven. De man gaf een rekening net onder het bedrag waarvoor ik hem nog wilde laten repareren. Toen ik doorvroeg wat er nu stuk was, schrok ie behoorlijk en gaf een vaag antwoord. Ik heb het zo gelaten omdat het dus niet te controleren is maar het gevoel bleef hangen. Mijn vraag aan jou, niet boos worden, kunnen klanten op die manier bedonderd worden=

Vandaar dat ik op Internet info zoek om me zo veel mogelijk voor te bereiden en me zo weinig mogelijk met een kluitje in het riet te laten sturen. Want als leek kunnen ze me van alles wijs maken.

Verder ben ik blij met de reactie van tonderella, ook een medestander van geld besparen.

Beta heeft een reactie die nergens op slaat en ze mag wel eens een toontje lager zingen.

Verder doet mij TV het nog steeds, maar het zal niet lang meer duren. Ik neig naar toch laten repareren, want als ik de vele reacties en klachten zie op de breeldbeeld TVs dan schrik ik wel.

Met vriendelijke groet,

Aagje

Gast

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door Gast »

@ Aagje


Nee ik wordt niet boos op deze vraag.Tuurlijk kunnen mensen op deze manier bedonderd worden,want er zijn altijd winkels die proberen om mensen zo veel mogelijk geld uit hun zak te kloppen.

Maar ik ben van mening dat dit altijd,vroeg of laat uit komt,dus snijden deze winkels zich zelf in de vingers.
Deze winkels zie je dan ook komen en gaan,voordat je een relatie met zo'n winkel kan opbouwen zijn ze alweer verdwenen.

Ik heb mijn winkel inmiddels 20 jaar.
Het enige wat ik wil/verlang is dat klanten wat minder vooraf vragen over wat een reparatie gaat kosten,ze willen voordat een toestel gebracht is al weten wat het kost en dat is natuurlijk onmogelijk.
Ze blijven ook maar vragen of we niet kunnen schatten wat de kosten zijn,daarbij zeg ik dat niet kan en ook niet ongeveer,want als blijkt dat na controle er veel meer aan de hand is en de klanten bel met de mededeling dat de kosten duurder worden.
Dan leer je een heleboel nieuwe woorden kennen aan de telefoon.

En van al die mensen die dit vooraf willen weten en dus eerst in de winkel komen of naar ons bellen,zie ik denk ik maar 20 procent van terug met het desbetreffende apparaat.
Deze werkzaamheden kosten mij toch al gauw 1.5 uur werk per week,dit is eigenlijk zonde van mijn tijd.

Dit was een beetje mijn uitleg hierover

Groeten

Frank

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hoi You all

Ik heb een aantal apparaten staan , waarvan ik eerst de klanten op de hoogte heb gesteld over de reparatiekosten. zij gaven vervolgens accoord ,en komen nooit het gerepareerde ophalen .
Dan moet ik het minimaal 1 jaar bewaren voordat ik het mag verkopen en/of weggoooien. uiteraard de klant diverse malen gebeld maar geen respons .

Dit is dus een schade post en het komt helaas steeds vaker voor

Gast

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door Gast »

hoi inxsnl

Bij ons gebeurt dat ook steeds vaker,ik heb erg ook diverse toestellen staan ,die gerepareerd zijn maar niet opgehaald worden.Telefoontjes of brieven dat helpt allemaal niets,maar ik bewaar ze een half jaar en dan vind ik het wel genoeg,dan verkoop ik ze ,dan heb ik mijn kosten er ook een beetjes uit.

Maar wat nog vaker voorkomt is als een apparaat wordt afgekeurd,dan zie je ze ook niet meer,en onderzoekskosten worden dan ook niet betaald,ook niet als je ze een rekening stuurt.
Terwijl ik meestal wel aan de klant vooral vermeld dat men onderzoekskosten moet betalen als het apparaat niet gerepareerd hoeft te worden(te hoge kosten) of niet gerepareerd kan worden.

Mijn monteurs en ik werken ook niet voor niets,zoals niemand dat doet,dus moet men onderzoekskosten betalen voor de tijd die wij er in gestoken hebben,zodat die tijd een beetje terug verdient word,Meestal zijn we er langer mee bezig,dan dat de onderzoekskosten opleveren,maar ja het is een kleine compensatie.

Ik zit er over na te denken om de onderzoekskosten vooraf te vragen,dan eens kijken hoeveel mensen hun apparaat weer onder hun arm meenemen.Maar dit is toch een drempel zeker voor de vaste klanten

Groeten

Frank

Gesloten