LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Gast

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door Gast »

Met die drempel bedoel ik ,om vooraf onderszoekskosten te vragen aan vaste klanten,want deze komen toch meestal wel terug om bij ons te kopen.

Frank

Gast

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Frank,

Dat winkels zichzelf in de vingers snijden bij zulke praktijken, om dus mensen geld uit de zakken te kloppen, ging bij die reparateur toen wel op. Die man heeft nog een jaar ofzo zijn zaak gehad en is toen gestopt (failliet?). Dus dat kan kloppen. Het is wel heel wat jaar geleden hoor.

Kan je geen mooi bord in je winkel maken waarop staat dat je geen inschatting van reparatiekosten kan maken, zodat je 1,5 uur werk per week omlaag gaat. Je wijst er gewoon naar en de mensen gaan het op der gemakkie lezen en weten waar ze aan toe zijn. Is een heel krachtig wapen hoor zo 'n tekst. Hoef je niet iedere keer hetzelfde verhaaltje af te steken.

En dat mensen hun TV laten repareren en hem vervolgens niet meer ophalen is bij de beesten af zeg. Ja, verkopen die hap als ze hem niet ophalen. Schandalige mentaliteit, maarja, Nederland is Nederland niet meer geloof ik.

Vanmiddag heb ik totaal onverwacht een nieuwe TV gekocht. Bij de Aldi stond een 82 cm, 100 Hertz breedbeeld voor 549,- euro inclusief verwijderingsbijdrage. Toen ik die prijs hoorde ben ik gelijk overstag gegaan. Als ik mijn oude Sony liet repareren was ik een kwart van deze nieuwprijs kwijt geweest schat ik. Zonde van het oude toestel, maar het is niet anders. Nu heb ik een Medion met PIP, PAP, 2PAP, PAT, 2PAT, multibeel 4/16-voudig, 3 spelletjes zoals Yatzy en Reversi. Kortom de hele santekraam, precies wat ik wilde maar waar ik geen bergen geld voor wilde uitgeven. Ik had prijzen gezien van Philips, Loewe of Sony die rond de 1200, 1300 euro lagen (vergelijkbaar toestel + functies).

Misschien vinden jullie Medion niets als vakman, maar ik moet zeggen dat ik mijn computer ook van de Aldi heb, evenals mijn DVD-speler en telefoon. Ik ben erg te spreken over het merk en heb tot nu toe nergens geen problemen mee gehad (afkloppen). De prijs/kwaliteit verhouding spreekt me enorm aan. Plus dat ze erg modern zijn met nieuwe functies. Zoals mijn Dect telefoon, die ging op dinsdagavond kapot en woensdag zag ik in de krant dat Aldi telefoons verkocht. Bleek er ook SMS functie in te zitten. Ideaal ding dus. En dat voor 79,- euro voor 2 handsets. Moet je eens proberen te kopen voor die prijs.

Effin, mijn nieuwe TV staat hier en ik ben er erg blij mee. Misschien doordat ik via dit forum nog steeds bezig was met beslissen over wat ik nou toch moest doen, heb ik nu inene het gelukkie dat ik voor zo weinig een gaaf ding heb. Wat vinden jullie ervan?

Met vriendelijke groeten,

Aagje

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Wat ben ik blij dat ik van die ellende af ben! Inderdaad, het niet afhalen van reparatie's was aan de orde van de dag. Men heeft er geen idee van hoeveel tijd het kost om mensen achter hun broek te zitten en dat is tijd die hard nodig is om reparatie's uit te voeren! De marges staan dusdanig onder druk dat je zowat iedere minuut van de dag nodig hebt om efficiënt te kunnen werken. Record houder was iemand die zijn toestel ondanks alle maningen ruim 13 maanden heeft laten staan! En waar hebben wij het dan over, een breedbeeld met alles er op en er aan van 3 jaar oud waar de lijntrafo van was vervangen en bovendien daarna nog de nodige andere fouten had, o.a. een verminking van de software hetgeen alleen door Sony opnieuw kon worden ingelezen. Dus 2X op en neer van Den Haag naar Badhoevedorp een extra onkosten post waar bij de prijsopgave geen rekening mee was gehouden. Het mooiste was dat er uiteindelijk bij het afhalen nog moeilijk gedaan werd over de prijs! hoewel deze voldeed aan de vooraf gedane opgave. Ik kan zulke dingen niet begrijpen want we hebben het wel over een toestel van destijds bijna FL6000-

@Aagje
Prettig te weten dat je gelukkig bent met de nieuwe aanwinst, maar ik moet er wel bij vermelden dat alle waar is naar zijn geld. Een ferrari is toch iets anders dan een lelijk eendje, hoewel het allebei auto's zijn. Enkele jaren geleden waren er breedbeeld Tv's op de markt die ook goedkoop waren en deze hadden alleen een processor en een verwerkings chip dus verder geen hoogwaardige technologie zoals beeldcorrectie's in de hoeken, snelheids modulatie voor de beeldbuis enz. Maar men had een breedbeeld en dat was het voornaamste.

Vr. Gr. Hans.

tonderella

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door tonderella »

Hoi Aagje, Fijn dat je voordelig bent geslaagd, veel kijkjaren gewenst!!
Tonderella[/b]

Gast

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door Gast »

Hans,

De tv heeft een Philips beeldbuis. Heeft dat nog invloed op de beeldcorrecties op de hoeken en de snelheidsmodulatie waar jij het over hebt? De vraag stel ik omdat ik afgelopen zaterdagavond naar de film What Lays Beneath heb zitten kijken. Daar waren groene vertikale strepen te zien in het beeld. Alleen bij die film dus, want op andere zenders en op zondag had ik geen groene strepen. Dus vroeg ik me af of het aan de film lag of dat misschien de techniek van de tv ontoereikend is bij bepaalde progamma 's.

Weet jij iets zinnigs te vertellen hierover?

tonderella, bedankt he...

Met vriendelijke groet,

Aagje

hans(1)

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door hans(1) »

Ik had ook veel verticale strepen op mijn tv.
Heb mijn tv op z'n kant gezet en nu zijn de verticale strepen weg.
:D

david2

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door david2 »

:roll:
Als dit mijn tv was zo ik hem toch laten rep.omdat de sony toen zeer goed waren en als dit de eerste rep. is is dat hem zeker wel waard wij zeggen altijd in de winkel dat een rep. geen kwaad kan bij deze leeftijd maar je moet neit door blijven rep. je mag er van uit gaan dat hij +/-12jaar oud wordt en zo'n onderhouds beurtje hoord er gewoon dan een keertje bij.wat zeker af te raden is om een loewe tv te kopen dit merk heeft de afgelopen3jaar meer elende als plezier bij veel gebruikers gegeven.beeldbuizen die stuk zijn en transformators.mijn aanrader is een panasonic zeer betrouwbaar en de prijs is gewoon redelijk panasonic heeft maar1,5%uit val van tv en waar wij zijn loewe zeker 95%
succes en hoop dat je er wat aan hebt.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Hallo David 2 en Aagje.

De stelling van David daar kan ik in grote lijnen in mee gaan. Ik zal hier niet verder over uitwijden, want dat heb ik al eerder in andere topic's gedaan. Aagje vroeg of er misschien in haar Tv de door mij bedoelde correctie's aanwezig zijn, maar daar kan ik niet over oordelen omdat ik het toestel niet ken. De streepjes kunnen in de uitzending gezeten hebben en wat de correctie's van het beeld betreffen, deze hebben alles te maken met de scherpte van het beeld in horizontale en verticale richting. Om dit uit te leggen op dit forum is niet mogelijk, omdat dit de meesten toch boven de pet gaat en men echt wat van Tv techniek moet weten om het te begrijpen. Uiteindelijk heb ik 42 jaar in dit vak gezeten ben op school geweest en heb ook nog de nodige dealer cursussen gedaan en nog weet ik niet alles, omdat je toch soms weer voor verrassingen komt te staan. Dit is wat het vak zo interessant maakt!!!!!

Vr. Gr. Hans.

Gast

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door Gast »

ok, bedankt voor je antwoord Hans.

Ik heb het tot nu niet meer gezien en dus zal het wel in de film gezeten hebben. Ben erg blij met de pip functie, heel luxe hoor...

Bedankt voor alle reacties hier op deze topic.

Met vriendelijke groet,

Aagje

joop slim

Re: Sony TV 8,5 jr knippert 13 x rood, nog repareren of nieuwe..

Ongelezen bericht door joop slim »

Ik zie hier verschijdene dingen de revue passeren wat "knutselaars" hebben gerepareed. Meeste dingen zijn eenvoudige pure mechanische dingen. Een TV is puur electronisch en een videorecorder wel mechanisch maar eenvoudig is dat zeker niet. Wat frank probeert te zeggen is dat mensen denken dat alles eenvoudig is en maar een poging wagen. I snijdt toch ook geen buurman open om eens te kijken of u z'n hartkwaal kunt genezen want "je kunt het toch altijd proberen" !. Als u nu van uwzelf weet dat het u boven de pet gaat laat het dan doen door iemand die er jaren voor heeft geleerd en door praktijk ervaring dat meestal sneller en toch vakkundig kan herstellen.

En voor diegene die meent het toch eerst zelf te moeten probeeren :
Als ik dan de "rommel" kan opruimen en het kost meer, had je er maar met je jatten vanaf moeten blijven.

Groetjes,

Joop slim

Gesloten