LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

:(
Laatst gewijzigd door Willem xamuh op 28 feb 2015 00:33, 5 keer totaal gewijzigd.

Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

:(
Laatst gewijzigd door Willem xamuh op 27 feb 2015 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

:(
Laatst gewijzigd door Willem xamuh op 27 feb 2015 22:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Willem xamuh schreef:

Hallo,

heb je de decoder al eens terug gesteld naar de fabrieksinstellingen en opnieuw geinstalleerd? Daarmee verhelp je software fouten en wellicht verhelp je daarmee ook dit probleem. Ik heb ook een uitgebreide versie van terug stellen uitgedacht, en die wordt nu vaak door mensen gebruikt, die aangaven dat de standaard manier bepaalde issues niet oplostte.

Maar als ik iemand een decoder aanraad, pleit ik eigenlijk altijd voor een decoder/PVR met dubbele tuner en ingebouwde schijf. Dat werkt doorgaans toch een stuk beter en prettiger.

Mvg. Willem.
Heb ik. Ook nieuwe softwareupdates binnengehaald, maar na een aantal dagen raakt hij gewoon steeds die harde schijf kwijt. Ik kan hem niet aangesloten laten zitten, maar moet hem aansluiten als ik hem wil gebruiken.

Decoder met dubbele tuner heb ik ook. Dat is het probleem niet.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door bprosman »

Als men het dus heeft over "één zender bekijken en een ander opnemen", doelt men op het feit dat je via de ene tuner b.v. naar NPO2 kijkt (kabel) en een andere zender kunt bekijken als je ook een DVB-S signaal binnenkrijgt, via de schotel.
Dat is er dan duidelijk een uit de categorie, "Jongen dat is marketing, niet om te gebruiken" .

Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

:(
Laatst gewijzigd door Willem xamuh op 27 feb 2015 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:
Normaal heb je als je twee tuners hebt in een tv genoeg om te kunnen kijken en te kunnen opnemen. Immers, de ene tuner kan het digitale signaal van zender 1 omzetten en de andere tuner van zender 2. Nu komt ziggo door de bocht met zijn codering. En dan heb je dus naast twee tuners ook twee decoders nodig (tenzij je free to air zenders opneemt en kijkt).
Beste Olaf,

Leg dan eens uit waarom een Humax decoder (of een Samsung, of een Cisco) met 2 (of meer) tuners WEL TWEE zenders kan decoderen met EEN kaart ?
Dat zeg ik ook niet, maar kennelijk wordt het niet gesnapt. Je hebt niet 2 chipcards nodig. Je hebt twee decoders nodig. De humax ontvanger (decoder is het verkeerde woord, er zit een decoder in, maar de naam is digitale tv ontvanger of settopbox) heeft twee tuners en twee decoders. Deze kan dus 2 gecodeerde digitale tv signalen tegelijk gebruiken. Veel (maar niet alle) settopboxen hebben dit ook. Die settopboxen zijn specifiek ontworpen voor de digitale kabel tv en hebben dus vaak meer mogelijkheden dan tv's met ingebouwde ci+
Daar komt het probleem, want om al die spullen in te bouwen in zo'n dunne tv moet je als ontwerper keuzes maken. En omdat het inbouwen van 2 tuners en 2 decoders ruimte kost, waarbij 2 decoders alleen zinvol is voor een handjevol gebruikers dat een gecodeerd signaal ontvangt van de kabelaar, kiest men dus vaak voor het weglaten van de 2e decoder.
Dat neemt niet weg dat je nog steeds twin tuners hebt. En dus 2x een digitaal tv signaal via de kabel zou kunnen gebruiken. Dat ziggo dit signaal codeert waardoor je dus ook een decoder hebt, is niet de schuld van Samsung maar van Ziggo.
Zoals ik eerder schreef, binnenkort opgelost, het standaard tv pakket is dan niet meer gecodeerd en dus zonder smartcard (en decoder) te bekijken. Dan zal de samsung tv gewoon kunnen opnemen en tegelijk kunnen kijken naar een ander programma.
De meeste luxere TV's hebben de chipkaart lezer ingebouwd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door olaf79 »

Willem xamuh schreef:Hallo Lezers,

Ik ben eruit en het is eigenlijk heel simpel. Vooraf wil ik nog aangeven dat ik eigenlijk nooit TV's zie met een twin tuner voor DVB-C, welke je in het buitenland soms wel aantreft

En daar zit 'm dus de kneep. In feite heeft Samsung wel gelijk als ze aangeven dat je één zender kunt bekijken en een ander kunt opnemen. Maar... dan moet je wel gebruik maken van kabel en b.v. tevens van satelliet.

Het zit n.l. zo:

Er zijn inderdaad 2 tuners aanwezig, en één daarvan is geschikt voor DVB-C, (Cable) DVB-T (Terra/Digitenne) en voor DVB-S (Satellite).

De tweede tuner is alleen geschikt voor DVB-S en dus is er maar één tuner aanwezig voor de kabel. Je kan dus, als het alleen om de kabel gaat, nooit een zender opnemen en een ander bekijken, want er is immers maar één tuner aanwezig.

Als men het dus heeft over "één zender bekijken en een ander opnemen", doelt men op het feit dat je via de ene tuner b.v. naar NPO2 kijkt (kabel) en een andere zender kunt opnemen als je ook een DVB-S signaal binnenkrijgt, via de schotel. En daar denkt men als koper dus niet aan en ik heb Samsung dan ook gevraagd dit duidelijker te melden. Dat heeft men genoteerd en ik hoop dat men het inderdaad gaat aanpassen, want zo leid het toch tot misverstanden... :?

mvg. Willem
Hm, ik weet niet wie je gesproken hebt, maar dit strookt niet met wat samsung in de specs op zijn eigen website publiceert. Ik zou dat ook niet logisch vinden want de meeste chipsets van de dvb tuners ondersteunen zowel dvb-c als dvb-s en dvb-t. Het zou onlogisch zijn dat je dat in een chipset uitschakelt. In feite is het zelfs een triple tuner als de analoge tuner ook nog meerekent :lol:

Afbeelding

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door olaf79 »

Barre Barry schreef:
Willem xamuh schreef:

Hallo,

heb je de decoder al eens terug gesteld naar de fabrieksinstellingen en opnieuw geinstalleerd? Daarmee verhelp je software fouten en wellicht verhelp je daarmee ook dit probleem. Ik heb ook een uitgebreide versie van terug stellen uitgedacht, en die wordt nu vaak door mensen gebruikt, die aangaven dat de standaard manier bepaalde issues niet oplostte.

Maar als ik iemand een decoder aanraad, pleit ik eigenlijk altijd voor een decoder/PVR met dubbele tuner en ingebouwde schijf. Dat werkt doorgaans toch een stuk beter en prettiger.

Mvg. Willem.
Heb ik. Ook nieuwe softwareupdates binnengehaald, maar na een aantal dagen raakt hij gewoon steeds die harde schijf kwijt. Ik kan hem niet aangesloten laten zitten, maar moet hem aansluiten als ik hem wil gebruiken.

Decoder met dubbele tuner heb ik ook. Dat is het probleem niet.
Kan zijn dat de externe schijf een slaap of eco stand of zo heeft. Dan schakelt hij zichzelf uit na een bepaalde tijd. Meestal kun je dit uitschakelen via software op je pc.

Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

:(
Laatst gewijzigd door Willem xamuh op 27 feb 2015 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

:(
Laatst gewijzigd door Willem xamuh op 27 feb 2015 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door olaf79 »

Willem xamuh schreef:Olaf,

voor veel mensen is de naam decoder duidelijker dan ontvanger etc. Ik noem die apparaten al jaren een decoder en ik heb nooit klachten gehad. Er zijn meer benamingen mogelijk, maar dat is niet waar het om gaat. PVR is b.v. ook zo'n naam, en je wilt niet weten hoeveel mensen er zijn die niet weten waar dat voor staat. Humax noemt het vaak een ontvanger, maar in onze mailwisselingen benoem ik het altijd als decoders en ik heb daar nog nooit iets negatiefs over gehoord. Integendeel, ze zijnn juist zeer content met mijn inzet. Ook een beetje lullig om hierover te vallen.

Voorts kunnen er in een platte Tv gemakkelijk 2 tuners en decoders als dat nodig is, want de elektronica wordt ook steeds kleiner. Er zitten ook meerdere opties in, alleen niet voor de kabel. En dat houd dus in dat er in dit geval GEEN twintuner aanwezig is voor de kabel. Nu blijf je er maar over bezig dat het de schuld van Ziggo is, terwijl me vanmiddag duidelijk is verteld dat dit hier totaal buiten staat. Ik heb iemand gesproken die er zeer goed in thuis was en alles heeft nagekeken, en ik heb dan ook al aangegeven dat er een tuner in de TV zit die DVB-C, DVB-T en DVB-S ondersteund. En een tuner die alleen geschikt is voor DVB-S.

Het coderen van het signaal heeft hier dus niets mee van doen, want zoals bprosman al aangeeft, kan een decoder, sorry, ontvanger met een dubbele tuner daar ook mee overweg. Dat kan men ook echt wel in een Tv bouwen, maar die keuze is simpelweg niet gemaakt. In het buitenland kom je dat soms wel tegen in soortgelijke toestellen.

Nu is er simpelweg geen dubbele tuner aanwezg voor de kabel en dus kun je nooit een zender bekijken en een ander opnemen, als je tenminste alleen maar gebruik maakt van de kabel.

Het is niet anders. Maar nogmaals, Ziggo heeft hier geen schuld aan.

Gr. Willem.
Leuk verhaal maar ik geloof er weinig van. OF jouw contactpersoon liegt, of de website van Samsung liegt. Ik denk jouw contactpersoon, want hoe is het mogelijk dat als de tweede tuner NIET geschikt is voor DVB-C TS constateert dat ned 1 kijken EN een andere zender opnemen wel werkt maar bij alle andere zender combinaties niet. DAT komt omdat NED 1 free to air is op het Ziggo netwerk.
Als de tweede tuner GEEN DVB-C ondersteund geldt dat ook voor NED 1. Dus laat jouw contactpersoon dit maar eens verklaren.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door olaf79 »

En waarom staat er op de website verder nog het volgende:

Wil je de spannende ontknoping van een film zien, terwijl je partner een serie wil volgen? Met de Samsung Smart TV is dat geen enkel probleem. Je kunt tegelijkertijd naar twee programma’s kijken: bijvoorbeeld een film op je TV en een serie op je smartphone, tablet of laptop. Of neem één van de twee programma’s op, terwijl je de ander live kijkt. Zo hoeft niemand meer zijn favoriete programma te missen! • Twin Tuner TV: mis nooit meer je favoriete programma * deze functionaliteit werkt alleen voor UPC

Zou dat misschien komen omdat Samsung erkent dat omdat Ziggo het signaal codeert dit niet werkt, en omdat upc niet codeert dat wel werkt?

Dus misschien toch iets met Ziggo die zijn signaal codeert??? :roll:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door olaf79 »

Willem xamuh schreef:"Kan zijn dat de externe schijf een slaap of eco stand of zo heeft. Dan schakelt hij zichzelf uit na een bepaalde tijd. Meestal kun je dit uitschakelen via software op je pc".

De schijf kan dagenlang ongebruikt blijven, maar moet daarna uiteraard gewoon weer worden herkend. Ook als deze in de slaapstand o.i.d. zou gaan, wat ik betwijfel, mag het nog niet nodig zijn dat de schijf moet worden losgekoppeld, ter voorkoming dat deze anders later niet meer wordt herkend. Ergens gaat er dus wat mis. Ik zal eens kijken of ik hier info over heb, want de schijf moet aangesloten kunnen blijven.

Wat Barre Barry al wel kan proberen is het uitschakelen van de energiespaarstand, mits dat uiteraard nog niet is gedaan.

Mvg. Willem.
Sorry ook dit is weer onzin. Veel (duurdere) externe schijven hebben een slaapstand. In die slaapstand melden ze zich niet aan via de usb poort en weet de host dus niet van het bestaan af van dat apparaat. Het feit dat de usb kabel is ingestoken zegt niks, het usb protocol eist dat het aangesloten apparaat zich meldt als apparaat

Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

:(
Laatst gewijzigd door Willem xamuh op 27 feb 2015 22:02, 2 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door olaf79 »

Willem xamuh schreef:Olaf,

Ik ga hier niet meer op in, maar wil nog wel even dit kwijt: Ik heb naar Samsung gebeld en daar de persoon geproken die me de juiste info kon geven. Hij heeft me verteld dat er inderdaad 2 tuners aanwezig zijn en wat deze zoal ondersteunen. En dat is dus één keer DVB-C. Hij gaf duidelijk aan dat d e2e tuner geen DVB-C ondersteund.

Ik leg me er maar bij neer dat jij het niet geloofd, want anders is het vechten tegen de bierkaai. En daar heb ik helemaal geen zin in. Misschien moet je zelf die kant op bellen en wordt je daar wijzer van, of krijg je wellicht weer iets anders te horen. Ik werk niet bij Samsung, maar heb enkel om een duidelijke uitleg gevraagd. Maar goed, ik kan het niet iedereen naar de zin maken.

En van Humax heb ik helemaal geen kaas gegeten, maar ik wilde hier eens proberen of er wellicht toch mensen waren die mijn onzin geloofden en dat lukte tot nu toe aardig. Nu ik door de mand ben gevallen, laat ik het er hier dan ook verder bij. Gelukkig zijn er elders veel mensen die al jarenlang gebruik hebben kunnen maken van mijn kennis.

Gr. Willem.
Het kan best zijn dat jij Samsung hebt gebeld, maar wat je daar te horen kreeg strookt niet met de feiten en strookt niet met de officiële info die Samsung geeft:

1) De TS constateert dat tegelijk opnemen en kijken naar de kabel tv alleen werkt bij NED 1 icm enig andere zender. ALS deze tv 1 tuner heeft voor DVB-C en 1 voor DVB-S dan is dit TECHNISCH onmogelijk.
2) Samsung schrijft zelf dat de twin tuner functie alleen werkt bij UPC. Dus niet bij Ziggo. DUS het kan niet anders dan te concluderen dat het probleem een Ziggo beperking is.
3) Samsung schrijft zelf op zijn website dat de TV 2 tuners heeft die beide DVB-C /T en S2 ondersteunen.

Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

Nou man, ga jij dan even bellen. Moet je het nummer hebben?? Je levert wel steeds commentaar, maar steekt verder je nek niet uit. Dat heb ik wel gedaan en ik ga er dan vanuit dat de info die ik kreeg klopt, maar goed, het is nu aan jou dat na te trekken. Ik geloof het verder wel, want ik steek mijn nek uit en wordt vervolgens door je afgezeken alsof ik alles aan elkaar lieg en daar heb ik echt geen trek in!

Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

:(
Laatst gewijzigd door Willem xamuh op 27 feb 2015 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door olaf79 »

Willem xamuh schreef:Nou man, ga jij dan even bellen. Moet je het nummer hebben?? Je levert wel steeds commentaar, maar steekt verder je nek niet uit. Dat heb ik wel gedaan en ik ga er dan vanuit dat de info die ik kreeg klopt, maar goed, het is nu aan jou dat na te trekken. Ik geloof het verder wel, want ik steek mijn nek uit en wordt vervolgens door je afgezeken alsof ik alles aan elkaar lieg en daar heb ik echt geen trek in!
Ik heb het na getrokken immers staat het op de officiele website van Samsung SAMEN met de opmerking dat dit alleen werkt bij UPC, en jouw info is niet verifieerbaar terwijl mijn info (de openbare website van Samsung) dat wel is. Bovendien klopt jouw info niet met de geconstateerde feiten.

Nogmaals, leg me uit hoe het in vredesnaam mogelijk is dat een tv met 1x dvb-c tuner ned 1 kan opnemen terwijl men tegelijkertijd kijkt naar een ander kanaal (bijvoorbeeld ned 3). DAT is onmogelijk. Leg me tevens uit waarom dan ned 2 + ned 3 niet zou werken?

Of kan het zo zijn dat jij nooit gebeld hebt en maar wat zegt omdat je graag interessant wilt doen?? :!:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door olaf79 »

Willem xamuh schreef:Ik wens iedereen het beste toe en ga me bezig houden met andere sites.

Kun je hier jezelf uitschrijven, of moet dat gedaan worden door Radar?

Gr. Willem.
Ah nu ben je echt ontmaskerd. Uitschrijven omdat 1 iemand je tegen spreekt en niet klakkeloos aanneemt wat meneer de jarenlange deskundige allemaal beweerd?

Nu moet ik zeker tranen met tuiten huilen omdat je weg gaat van dit forum. :cry:

Gesloten