LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3 jaar garantie en dan nog een factuur.............

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
S.Jane
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:19

3 jaar garantie en dan nog een factuur.............

Ongelezen bericht door S.Jane »

Ik heb een panasonic dvdspeler gekocht bij It's in 2002 en in 2003 is hij voor 4 maanden naar de reperatie gegaan en nu in 2004 is hij weet terug en nu beweren ze dat er derde aan hebben zitten knutselen terwijl ik er 3 jaar extra garantie op heb gekocht. Waarom zou ik dan een derde eraan laten zitten? Nu kreeg ik een reparatie factuur voor €360,- die ik dan ook nog moet betalen als ik het weer in de goede staat terug wil hebben. Wie heeft hier nog meer ervaring mee, want ik vind dat als ik er 3 jaar garantie extra voor betaald heb dan wil ik waar voor mijn geld.

Henk667

Re: 3 jaar garantie en dan nog een factuur.............

Ongelezen bericht door Henk667 »

Reparatie door derden is vrij eenvoudig te zien door een reparateur. Schroeven zijn namelijk geborgd en als deze borging verwijderd is, is het apparaat open geweest. Dan vervalt alle garantie. Zal ook wel in je garantievoorwaarden staan.

Is er alleen geconstateerd dat de schroeven weg waren, of ook andere dingen zoals losse onderdelen of niet originele onderdelen in het apparaat?

Ben in ieder geval bang voor je dat Panasonic in dit geval wel eens gelijk zou kunnen hebben. Zij zijn een van de meest coulante importeurs en wijzen dus niet zo gauw iets af. Weet je zeker dat je er niet iemand naar hebt laten kijken?

Groeten,

Henk667

pefero

Re: 3 jaar garantie en dan nog een factuur.............

Ongelezen bericht door pefero »

Als jij een apparaat koopt bij iemand dan heb je standaard een half jaar garantie.
Dit is in de wet geregeld in dit half jaar moet de leverancier bewijzen als er iets stuk is dat het niet zijn schuld is en heb jij het recht om de koop te ontbinden.
Als hij jou dan een garantie aanbied voor drie jaar dan verleng je eigenlijk de termijn van een half jaar tot drie en een half jaar met de uitsluitingen die er gemaakt worden in de vernieuwde garantie bepalingen.
Dit sluit echter niet uit dat die gene die iets beweerd dat dan ook moet kunnen bewijzen en in dit geval denk ik dat je redelijk sterk staat want Panasonic moet bewijzen dat als er al een verzegeling op gezeten heeft, Die er na de reparatie van 2003 ook weer op zat, En als Panasonic dan beweerd dat doen we hier altijd!! Is dat niet genoeg! Dit moeten ze daadwerkelijk bewijzen en niet schermen met hun goede naam.
Tevens wil ik je er op wijzen dat je met Panasonic weinig te maken hebt want je hebt zaken gedaan met It's, En die moeten dus als jou leverancier bewijzen dat jij aan het aparaat hebt gesleuteld en als ze dat niet kunnen of als hun de verlengde garantie af gegeven hebben moeten die zorgen voor reparatie

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Met vriendelijke groet Peter

[email protected]

Re: 3 jaar garantie en dan nog een factuur.............

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik heb een garantie van drie jaar hierop en is bijelkaar al 6 maanden weggeweest 18 0ktober kon ik het apparaat weer ophalen bij thuiskomst was het nog niet in orde en heb het apparaat weer terug gebracht ik heb gevraagd om een vervanging voor het apparaat.maar zo werd gezeg panasonic wil het apparaat zelf nog een keer zien.
Misschien word t het omgeruild.De dvd speler is bij I`ts gekocht. :(

hofnar

Re: 3 jaar garantie en dan nog een factuur.............

Ongelezen bericht door hofnar »

:( Ook wij hebben slechte ervaring met Panasonic en garantie.Op 19-10-2002 hebben wij een Panasonic Digicam type DS 30 EG gekocht om de ontwikkeling van onze dochter te filmen. We kochten het bij de Megamax in Groningen. Eind november 2002 spoelden de bandjes niet goed af en bleken vakantieopnamen niet gelukt. De camera werd 12 december 2002 opgestuurd naar het Panasonic servicom bv in Zeewolde. Op 31 januari 2003 is de camera afgeregeld en het mechanisme vervangen. Het duurde nog een week eer wij de camera weer in huis hadden. Geen kosten want het viel onder garantie. Op 13-02-2004 brengen we de camera opnieuw naar de Megamax wegens dezelfde klacht; opvreten bandje en slippend geluid. Nu werd de camera schoongemaakt, weer onder garantie maar weer minstens 6 weken geen camera. Op 10 juli 2004 opnieuw naar de megamax vanwege het slippende geluid en wederom geen vakantieopnamen mogelijk. In anderhalf jaar tijd, drie keer dezelfde klacht, hoe is dat mogelijk? Stom toeval? Wij geloven in of geen of slechte reparatie of een produktiefout in deze camera. Wij willen dat Panasonic nu voorgoed goed repareert of een nieuwe camera levert. Na een eenatal weken worden we gebeld door Megamax; reparatiekosten 250 euro!!! Wat!!??? Dat is eenderde van de aankoopwaarde... We moesten zelf maar contact opnemen met het servicecentre van Panasonic. Dat gedaan. Hier wordt aangegeven dat zij niet rechtstreeks onderhandelen met klanten, dit behoort de megamax te doen en zij willen ook geen uitspraak doen over de reparatiekosten omdat Megamax dit vaststelt. Bovenop het bedrag van Panasonic betalen wij dus extra aan Megamax. Panasonic zegt alleen toe een nieuwe offerte te sturen aan megamax met het voorstel de dat wij de helft hoeven betalen. Vervolgens overleg met de bedrijfsleider van de megamax. Hij geeft aan dat er slechts 20 euro extra kosten zijn vanwege administratie en verzending. Bij de vraag waarom zij niet beter en sneller bemiddelen voor ons krijgen we geen duidelijk antwoord. Hun ervaring met Panasonic is goed, toeval, garantietermijn is verstreken, mooi gebaar van Panasonic en zij doen er nog eens de helft vanaf, geen enkele uitspraak of garantie over de toekomst, dat zien we dan wel weer mocht het apparaat nog steeds niet goed functioneren. Dit betekent dat we nog maar 60 euro hoeven betalen. Wij zagen geen andere mogelijkheid om onze camera terug te krijgen dan toe te zeggen onder voorbehoud het nog voor te leggen aan de concumentenbond en tros Radar. Dus bij deze. Het is nu 28 oktober en de camera is nog steeds niet terug.

Criticus

Re: 3 jaar garantie en dan nog een factuur.............

Ongelezen bericht door Criticus »

:( Ik heb ook twijfelachtige ervaring met de technische service hoewel al jaaaaren terug voor mijn audioapparatuur herinner ik het me nog precies: binnen half jaar 7 keer terug voor zelfde probleem, na 3-4 weken terug en binnen enkele dagen tot maximaal een week weer precies hetzelfde probleem. Bij de zevende keer en nadat het apparaat meer bij de technische dienst van Technics/Panasonic had gestaan dan bij mij thuis mocht ik het apparaat omruilen voor een ander exemplaar. (omdat het Technics apparaat niet meer op de markt was heb ik bij een ander merk uitgezocht bij de winkel).

Gesloten