LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kabel/Digitenne/Satelliet

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
JanBl

Kabel/Digitenne/Satelliet

Ongelezen bericht door JanBl »

Lidl heeft deze week een aanbieding in een satellietschotel met tuner voor 119 euro.

eppieelcootje
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2004 20:29

Re: Kabel/Digitenne/Satelliet

Ongelezen bericht door eppieelcootje »

De satellietontvanger van de Lidl is een FTA ontvanger (free to air). De nederlandse zenders kunnen hierbij niet ontvangen worden!!!

tutju

Re: Kabel/Digitenne/Satelliet

Ongelezen bericht door tutju »

Wij willen dus ook een schotel aanscaffen omdat UPC de tarieven weer flink gaat verhogen miv july.
Wie heeft er ervaring om UPC op te zeggen omdat dat via de rekening van ENECO loopt.
Aangezien hier ik alleen maar ellende lees over UPC en ook ENECO wat/hoe zeg ik dus alleen de tv& radio op

hoffie

Re: Kabel/Digitenne/Satelliet

Ongelezen bericht door hoffie »

eppie heeft helemaal gelijk

tim

Re: Kabel/Digitenne/Satelliet

Ongelezen bericht door tim »

Is het vandaag de dag niet mogenlijk om via de computer met een tv kaart te kijken . Dit gaat zeker in de nabije toekomst ook gebeuren

Tonton
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 jul 2003 17:06

Re: Kabel/Digitenne/Satelliet

Ongelezen bericht door Tonton »

Een schotel is goedkoper maar jullie vergeten 1 ding.
Iedereen moet naar dezelfde zender kijken. Heb je een tv boven dan kijk je naar dezelfde zender als beneden. Hetzelfde met opnemen:
Je kan niet naar bv Ned 1 kijken en Ned 3 opnemen. Ook is BRT niet via de schotel te ontvangen. Alles heeft dus zijn voor en nadelen

tpfld

Re: Kabel/Digitenne/Satelliet

Ongelezen bericht door tpfld »

Beste Tonton,
Inderdaad kun je niet 2 verschillende zenders kijken, wel als je 2 tuners hebt. en bij bepaalde tuners kun je wel de ene zender kijken terwijl je een andere opneemt.

vrgr. Maaike

girly

Re: Kabel/Digitenne/Satelliet

Ongelezen bericht door girly »

Wij hebben ook een tijdje een schotel gehad, maar als het hard regende of flink waaide zaten wij weer in de oertijd, geen televisie dus!!
Ik vind een schotel als extra wel leuk, maar niet als vervanging. wij hebben hem snel weer verkocht.

arie.o

Re: Kabel/Digitenne/Satelliet

Ongelezen bericht door arie.o »

Girly, je moet een schotel wel goed plaatsen!!!

Heb 2 schotels, 1 op het astra cluster en 1 op de hotbirds. In totaal dus
2000 kanalen. Weersomstandigheden hebben alleen invloed op de analoge kanalen (60 van de 2000)!!

Voordeel van de schotel is de vrijheid die je hebt (ik bepaal zelf wat ik wil zien en NIET UPC). Discovery,eurosport,CNN,National geographic allemaal GRATIS!!!.
Dus een schotel = goedkoop, meer vrijheid,meer keuze, geen prijsverhogingen,betere kwaliteit. Met 2 tuners kun je bovendien overal kijken wat je maar wil.

Ben de UPC mafia meer dan zat. Laatste stunt van UPC.
Ze willen de kabeltelevisieprijs in de regio haarlem verhogen van 7,60 naar 15 euro!!!! De gemeenteraad is GELUKKIG tegen.
Nu probeert UPC met een eenmalige vergoeding van 2,3 miljoen euro de gemeente raad om te krijgen. IN GEWOON NEDERLANDS HEET DIT OMKOPING!!!!

Regio Haarlem heeft circa 500.000 aansluitingen. 500.000 x 7,5 = 3,75 miljoen euro per maand meer opbrengst. UPC probeert dus de gemeenteraad van Haarlem met een schijntje af te kopen!!

Woon zelf in ALmere, ook daar worden de tarieven verhoogd van 8 naar 11,5 naar 13 en vervolgens naar 15 euro. Jammer genoeg zitten er in de gemeenteraad van almere alleen maar politieke nitswits die hun
inwoners voor een appel en ei uitleveren aan UPC!!!

Ook al heb ik zelf geen last meer van die UPC graaiiers, blijf ik het sneu vinden voor mijn stadsgenoten.

maria langen

Re: Kabel/Digitenne/Satelliet

Ongelezen bericht door maria langen »

:?: bij analoge ontvanger krijg ik wel het menu, maar verschijnt de boodschap:no signal ondanks dat de schotel op het zuiden is ingesteld en met de hand iets omhoog of omlaag wordt gekanteld.Zou arie.o gast op 27 april dit per email kunnen oplossen of een ander persoon die dit leest? :?:
Bij voorbaat dank,
maria langen

Gast

Re: Kabel/Digitenne/Satelliet

Ongelezen bericht door Gast »

maria,

Je moet kijken waar de zon staat om om half 12 (dan staat de zon op circa 16 graden oosterlengte , ASTRA sateliet staat op 19 graden en is het makkelijkste te vinden, hotbird staat op 13 graden is moeilijker te vinden maar heeft heel veel kanalen). Richt de antenne dan op de zon.
De grootte schotelantennes hebben een gradenverdeling op de achterkant staan. Monteer de antenne op 32 graden.
Voor de lidl antenne geldt dat antenne naar achteren moet kantelen waarbij het verloop op de montagestaaf circa 2,5 cm is. (de voorkant staat dus 2,5 cm hoger dan de achterkant).

Nu moet je de sateliet gaan zoeken. Dat is de eerste keer best lastig.
Beweeg de schotel heel langzaam zowel horizontaal als verticaal. Dit moet heel langzaam omdat het circa 2 seconden duurt voordat de ontvanger het beeld weergeeft. Hou de antenne dus op ieder punt minimaal 5 seconden stil.

De lidl digitenne ontvanger geeft standard de melding "zwak signaal" om aan tegeven dat kabel en transponder oke zijn. Oudere analoge ontvanger geven helaas de melding no signaal. Daarom voor je begint met de sateliet te ontvangen eerst de antenne kabel controleren op
breuken en kortsluitingen door hem door te meten.

Let er ook op dat je een goede antenne kabel gebruikt (massieve koperen kern) en geen goedkope van de markt.

Met een beetje geluuk moet het in een half uurtje lukken.

maria langen

Re: Kabel/Digitenne/Satelliet

Ongelezen bericht door maria langen »

awel, dank u wel... gast die op 4 mei prr iemeeil d'oplossing gaft om de schotel in te stellen.Gij zijt unnen toffe gast ! maria,op weg naar astra.

xantia-sx
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 mar 2004 20:57

Re: Kabel/Digitenne/Satelliet

Ongelezen bericht door xantia-sx »

Wanneer je de schotel ter vervanging van de kabel wilt nemen (wat ik me heel goed voor kan stellen we kijken hier al jaren naar de schotel veel betere beeldkwaliteit kijk maar eens naar het verschil in opnemen)
Houdt er dan alsjeblieft rekening mee dat je UPC niet op kunt zeggen als je bijvoorbeeld ook via hun internet of priority belt!!!!!!!!!!!!Tenminste niet zonder dat je je kabelinternet of kabeltelefoon ook kwijt bent
De kabel maatschappijen zijn namelijk bij de wet verplicht om kabeltelevisie te leveren als je gebruik maakt van internet via de kabel of bellen via de kabel... Dus mocht je alle drie diensten gebruiken en toch compleet over willen naar de schotel... dan ben je of alledrie kwijt of je blijft betalen voor de televisie...
We kijken zelf nooit meer kabel maar gebruiken deze wel te internetten en te bellen... dus betalen het geld voor de kabel eigenlijk voor niets... de kabel is niet eens aangesloten op het kastje in de kamer naar de televisie... haha....

Gast

Re: Kabel/Digitenne/Satelliet

Ongelezen bericht door Gast »

Ha Ik zal jullie even uit de brand helpen. Je kan wel tv kijken en op opnemen op een andere zender. Er zijn ontvangers die dat wel kunnen ik heber ze al gezien waar je 2 kanalen kan op nemen en 1 bekijken. (kijk hier maar eens naar dit is een van de beste momenteel Topfield 4000 CI PVR)

Gr Chris

Gast

Re: Kabel/Digitenne/Satelliet

Ongelezen bericht door Gast »

xantia,

De kabelbedrijven zijn helemaal NIET WETTELIJK verplicht om een gecombineerd pakket aan te bieden. Sterker nog dit is eigenlijk verboden. Koppelverkoop is namelijk wettelijk niet toegestaan.

Jeroen___________

Re: Kabel/Digitenne/Satelliet

Ongelezen bericht door Jeroen___________ »

Kan wel nl zenders ontvangen deze zijn namelijk free to air...

kijk op http://www.sbsonline.nl/images/database ... strong.pdf

digitale televisie forum

Re: Kabel/Digitenne/Satelliet

Ongelezen bericht door digitale televisie forum »

Goed forum over digitale televisie registreer u snel op:
http://8bit.be/phpbb/index.php?id=digit ... visieforum
hopelijk tot gauw :)

Gast

Re: Kabel/Digitenne/Satelliet

Ongelezen bericht door Gast »

jeroen, waarom zetten ze dan in hun advertentie dat het niet zo is?????

is puur bedoeld voor allochtonen die zenders uit hun thuisland willen kijken

arie.o

Re: Kabel/Digitenne/Satelliet

Ongelezen bericht door arie.o »

Lidl zegt dat je ze niet kunt ontvangen omdat de lidl decoder de encryptie van HMA (holland media group) nietb ondersteund. Het signaal kun je wel ontvangen (is inderdaad FTA) je kunt het alleen niet decrypten, dus kun je het niet bekijken. De lidl transceiver ondersteund geen chipcards, welke nodig zijn omhet SB6 signaal te kunnen bekijken.

De advententie is dus functioneel correct.

xantia-sx
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 mar 2004 20:57

Re: Kabel/Digitenne/Satelliet

Ongelezen bericht door xantia-sx »

xantia,

De kabelbedrijven zijn helemaal NIET WETTELIJK verplicht om een gecombineerd pakket aan te bieden. Sterker nog dit is eigenlijk verboden. Koppelverkoop is namelijk wettelijk niet toegestaan.
Sorry maar dan lees de wet er maar eens op na en bezoek de sat forums maar eens... Dan zul je zien dat het onmogelijk is om je kabel op te zeggen zonder dat je kabeltelefoon en/of internet via kabel ook kwijt bent... ze zijn verplicht de kabeltelevisie... aan te bieden als je 1 van deze 2 andere diensten ook hebt...
Als het anders was betaalden wij allang niet meer voor de tv.
Vorig jaar zijn we verhuisd en is ons kabelinternet en telefoon meeverhuisd... we hebben toen ook aangegeven dat we de kabel voor tv. niet meer hoefden en niet meer wilden... werd ons er weer op gewezen dat je dat verplicht bent. OF je moet zeggen dan pakken we ADSL en de telefoon ook maar weer via KPN. Dan kun je de kabel rustig opzeggen...!!!
Helaas is dat voor ons weer niet interessant... jammer want betaal nu altijd teveel omdat we voor de tv. ook betalen terwijl de kabel niet eens aangesloten is in de woonkamer hebben we een humax staan en in de pc kamer staat een nokia... beiden bevallen met de juiste software hartstikke goed...

Gesloten