Klacht in meervoud (Platte.tv, CERepair, Panasonic)

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Cihan78
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2018 20:05

Klacht in meervoud (Platte.tv, CERepair, Panasonic)

Ongelezen bericht door Cihan78 »

Het betreft hier een klacht in meervoud, dit heeft enige uitleg nodig...

1- Platte.tv (Hello.tv)
2- CERepair
3- Panasonic

12 jaar geleden heb ik een Panasonic televisie gekocht. Deze werkt nog steeds. Verder heb ik in 2015 een 48 inch Panasonic televisie gekocht van omstreeks 900 euro bij Platte.tv. Deze ging na 5 jaar kapot. Omdat ik dacht van dit gebeurt me niet nog een keer heb ik wederom in 2020 een Panasonic televisie gekocht van 55 inch voor 700 euro ook bij Platte.tv. Deze ging helaas na 2,5 jaar kapot. Ik heb contact gezocht met Platte.tv (deze waren veranderd in Hello.tv). Ik heb aangegeven dat 2,5 veel te kort is voor een televisie en dat ik dat totaal niet verwacht had en vooral niet van het merk Panasonic. Ik was in de veronderstelling dat zo'n product minimaal 8 tot 10 jaar mee moet gaan. Ik heb aangegeven dat deze product niet aan mijn verwachtingen heeft voldaan. Hello.tv gaf aan dat de garantie termijn van 2 jaar was verstreken. Het enige dat ze voor me konden doen is een monteur sturen a 85 euro. En dan zou er een offerte komen en hierna zou er eventueel een coulance regeling getroffen kunnen worden. Ik was het hier niet mee eens omdat het product veel te vroeg kapot ging en vond dat ze het kosteloos moesten repareren. Hier gingen ze niet op in. Vervolgens hierna contact gezocht met Panasonic en die gaf aan dat ik me bij hun reparatieservice moest melden: CERepair. Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb me op 19 oktober jl. aangemeld bij CERepair, contact gehad met Mathijs. In eerste instantie ging de communicatie vlot en helder. Mathijs gaf aan dat het mogelijk een voedingsprobleem was en dat het inderdaad veel te vroeg was voor de televisie om kapot te gaan. En dat Panasonic hier wel een goede oplossing in moest gaan bieden. Hierop ging Mathijs in hun systeem kijken of ze het onderdeel wel hadden. Tot zijn eigen verbazing waren er op dat gebied geen onderdelen meer voor dit type tv. Wat bij ons beiden gefronste wenkbrauwen opleverde omdat de televisie pas 2,5 jaar oud was. Hij gaf aan dat hij contact op zou nemen met Panasonic en dat ik binnen een half uur teruggebeld zou worden. Drie uur later net even voor vijven heb ik zelf maar gebeld met Mathijs, die gaf aan dat Panasonic niet had teruggebeld en dat hij een RMA had aangemaakt. We zijn nu 4 weken verder. Ik heb elke week 2 keer gebeld met CERepair. Die geven telkens aan dat de bal bij Panasonic ligt en dat ze een ook RMA herhaalverzoek hadden ingediend. Uiteindelijk afgelopen maandag 7 november weer gebeld met CERepair, wederom gesproken met Mathijs. Die geeft nu aan dat Panasonic zonder enige uitleg een afwijzing had teruggekoppeld. Ik heb Mathijs voorgesteld om Panasonic zelf te bellen, Mathijs vond dit goed. Hierop gebeld met Panasonic deze gaven aan van niets te weten, ik moest opnieuw gegevens overhandigen aan Panasonic en dat ze het zouden doorsturen naar de afdeling Escalatie. 2 Dagen later een mail van Panasonic gekregen dat ze de situatie betreuren en dat ze verder niets voor me konden doen en dat ik zelf weer contact moest opnemen met CERepair. De ene partij schuift het af naar de andere. Dit is geen professionele afhandeling van alle 3 de partijen. Het is van de zotte dat een televisie na 2,5 jaar kapot gaat. Geen een partij durft de verantwoordelijkheid op zich te nemen en schuift je van de kast naar de muur. Waar is de ouderwetse behulpzaamheid gebleven? Alle drie de partijen krijgen van mij de koude douche ! Wat is wijsheid in deze voor vervolgstappen ?

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Klacht in meervoud (Platte.tv, CERepair, Panasonic)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

U zou er voor kunnen kiezen om de tv die u 12 jaar geleden hebt gekocht en nog steeds werkt weer te gaan gebruiken.
Die oude tv's waren toch wel beter. Zelf onlangs mijn nog steeds uitstekend werkende beeldbuis weggedaan.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht in meervoud (Platte.tv, CERepair, Panasonic)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zie sowieso dat de verwachtingen wat te hooggespannen zijn. Na 2,5 jaar gebruik kosteloze reparatie eisen zonder verdere onderbouwing is een loze eis: dat recht heb je helemaal niet. Alleen als jij kunt aantonen dat de TV op het moment van kopen al gebrekkig/ nonconform was, kun je eisen gaan stellen.

Daarnaast: je hebt de TV 2,5 jaar geleden gekocht, maar dat model kan natuurlijk al veel ouder zijn. Dat kan het gebrek aan onderdelen verklaren.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Klacht in meervoud (Platte.tv, CERepair, Panasonic)

Ongelezen bericht door 16again »

Cihan78 schreef:
09 nov 2022 13:55
Dit is geen professionele afhandeling van alle 3 de partijen.
Je hebt alleen met de verkopende partij te doen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klacht in meervoud (Platte.tv, CERepair, Panasonic)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@cihan 78

Wat bedoelt u met : ‘dat gebeurt me niet nog een keer’.

U koopt weer hetzelfde merk tv bij dezelfde zaak.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Klacht in meervoud (Platte.tv, CERepair, Panasonic)

Ongelezen bericht door gosewijn »

Er heeft geen monteur naar gekeken , hoe weet je dan wat er kapot is. Laat de winkelier het doormeten dan weet je het (hopelijk )zeker .

Plaats reactie