LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BVA-auctions ft. BuyBay

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

BVA-auctions ft. BuyBay

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Ook ik heb mij nu laten verleiden om een kat in de zak te kopen :oops:

Alvorens de betreffende aankoop heb ik eerst wat kleins aangekocht, alhoewel de kwaliteit van het product een beetje lachwekkend was vond ik de de service, levering en prijs ondanks bijkomende opkosten en btw toch niet onredelijk. Dus ben ik verder gaan kijken voor meer koopjes op deze site.
Daar zag ik een rits met kavels verschijnen in de top-lots van Beats by Dre koptelefonen beginnend bij een bod van €1,- met gratis verzendkosten.
Nu zit ik sinds de aanschaf van mijn iphone 7 dringend verlegen om een draadloze koptelefoon, dus de modellen Beats studio wireles, Beats solo 3 en powerbeats leken mij zeker wel interessant.
Bij sommige kavels stond er in de omschrijving dat het demo-modellen of producten met geopende verpakking betrof, maar dat vind ik niet bezwaarlijk, als het product maar origineel, compleet en tenminste in nette staat is. Ik heb de kavels waarin stond dat er accessoires ontbraken maar overgeslagen.
Afgewacht tot het bieden kon beginnen en uiteindelijk een Beats Studio wireless gewonnen voor totaal €154,-. (Let wel dat mijn bod €110 was, en de overige kosten dus veilingskosten en btw, maar goed alsnog zeker geen slechte prijs voor een product dat momenteel bij apple zelf voor €379 wordt verkocht)
Bij deze kavel stond dat het om een product ging waarvan de "verpakking geopend" was...

https://flic.kr/p/RyDNAw

Maar dat is echter niet wat ik ontving!

Het geheel werd zonder aankondiging aangeboden in een vershoudzakje in een postpakketje gepropt, de originele verpakking ontbrak, handleiding ontbrak, 1 van de accessoires ontbrak, 1 van de kabels was gewoon duidelijk vies en gebruikt, een andere kabel miste het logo en de koptelefoon zelf zit onder de krassen. Nergens op de koptelefoon zelf was een serienummer te vinden :shock:
Toen ik de koptelefoon via bluetooth verbinding wilde maken met m'n telefoon werd er "Soundsticks Wireless" weergeven. Soundsticks Wireless is een product van Harman Kardon, dat hoort helemaal niet als apparaat te verschijnen wanneer je een Beats aansluit. Het ding kon met geen van m'n apparaten verbinding maken.
WTF is hier aan de hand?!

Natuurlijk heb ik subiet de klantenservice gebeld om mijn klacht te melden en een retourmelding te doen, daarbij wil ik ook de verzendkosten die ik moet maken bij het retourneren vergoedt krijgen omdat dit product gewoon is gepresenteerd in onwaarheid van beschrijving. Daar moesten ze de opdrachtgever eerst over contacteren en ik kreeg in de tussentijd een mailtje van BVA waarop ik moest reageren met foto's en mijn verklaring van de staat van het product, dat heb ik meteen gedaan. Ook werd mij verzocht het product retour te zenden naar het hoofdkantoor van BVA zodat zij ook het product konden inspecteren.
Ik heb gevraagd of BVA als verantwoordelijke voor deze veiling het kavel wel ingezien heeft voordat ze deze aangeboden hebben op de site. Neen, de opdrachtgever wordt geacht een beschrijving naar waarheid te geven die BVA dan plaatst namens de opdrachtgever...

(Lees verder in het 2de bericht)
Laatst gewijzigd door Longwei2012 op 11 mar 2017 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: BVA-auctions ft. BuyBay

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Op de verzenddoos stond dat de zending afkomstig was van BuyBay B.V. te Heteren, dat zou betekenen dat dit de opdrachtgever was, dus ik heb dat bedrijf meteen gegoogeld en zag dat het om een bedrijf gaat dat gebruikte, defekte, geretourneerde producten refurbished voor her-verkoop.

https://buybay.com

Op de site is geen telefoonnummer of KVK-nummer vindbaar. Voor contacteren ben je toegewezen op: [email protected]
Na meer googlen kom ik uit op de telefoonnummers: 020-2420500, 085-4015193, en +31655102669
En BTW-nummer : NL853529334B01 KVK 59498862
Ze staan op ebay aangeschreven met een score van 98,9%, voor ebay-begrippen niet gunstig.
Oftewel, ik zou van zo'n bedrijf niks kopen omdat het op mij niet als betrouwbaar overkomt.

Nou ben ik een groot voorstander van recyclen, maar als ik een tweedehandse/refurbished Beats wil kopen ga ik daarvoor wel naar marktplaats en als ik op ebay winkel dan koop ik zeker niet bij verkopers met lagere score dan 99%. om tot 'savonds laat te bieden in de veronderstelling dat ik een nieuw product ga krijgen. Voor €154 kun je met een beetje speuren die Beats in betere staat onder betere voorwaarden krijgen dan wat ik nu heb ontvangen.
Bij contacteren van apple werd geconstateerd dat de koptelefoon de waarde heeft van een namaak; geen waarborg van echtheid. Zo kan iedereen wel een gedeeltelijke behuizing aan een product flansen en deze als merk verkopen. Volgens mij is dat gewoon plagiaat.

Nu zie ik in de planning voor volgende week weer een rits met kavels van Beats staan, dezelfde producten en beschrijvingen, dus vraag ik me af of deze dan ook afkomstig zijn van BuyBay.
Als dat zo is dan moeten ze gewoon de werkelijke staat en herkomst van de producten melden, zo niet is het grove misleiding en het gaat hier niet om een paar tientjes.

Dus heb ik wederom klantenservice gecontacteerd, ditmaal via de chat.

https://flic.kr/p/SR8WGx

Dit heeft me niet meer dan ergenis opgeleverd. De betreffende medewerker was niet onaardig, maar de omslachtigheid waarin BVA zich hierin hult is op z'n minst toch wel dubieus.

Je verkoopt producten namens derden, onder toezicht van een notaris/advocatenkantoor, dus dat komt redelijk betrouwbaar over...
Maar de koper mag vervolgens niet weten waar de producten vandaan komen, tenzij deze het product al aangekocht heeft?
Terwijl er elders op de site wel vermelding van afkomst bij kavels wordt gedaan, zijn de Beats kavels daarvan geexcludeerd en ook nog eens willens/wetens naar onwaarheden omschreven...

Dan ben je naar mijn inziens toch wel opzettelijk de kopers aan het voorliegen :evil:

Als ik mijn geld terug heb ga ik mij uitschrijven bij deze vertwijfelde booswichten.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: BVA-auctions ft. BuyBay

Ongelezen bericht door john18 »

Als u de site nog eens goed bekijkt. U zult zien dat er verschillende soorten veilingen zijn. Persoonlijk zal je mij alleen op faillissement veilingen zien bieden, dat mede door zelf eerst alles te inspecteren op de kijkdag. De rest kan {ook mijn ervaring} afkomstig zijn van geen nette bedrijfjes. Bva hoort u uw geld terug te geven en niet de leverancier. U heeft zaken gedaan met bva. Zelf ook al eens meegemaakt en heb niet hoeven te betalen. Het was bij mij dan ook direct duidelijk dat de product {nieuwe olie} niet voldeed aan de omschrijving {gebruikte olie}. Er was toen geen kijkdag. Zelf vind ik dat bva doormiddel van niet zelf de omschrijvingen en inspecteren van goederen eigenlijk strafrechtelijk schuil houd. Als ik een web shop zou hebben en dit soort rotzooi zou leveren zoals wat bij ts is gebeurt zou ik een strafrechtelijke en een civiele zaak tegen mij worden aangespannen.
Bva hou toch eens op met in zee gaan met die louche bedrijven.

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: BVA-auctions ft. BuyBay

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Ja klopt, er staat bij dit kavel enkel niet bij wat voor veiling het is dus; nam ik dan ook aan dat BVA zelf de verkoper is die bijbehorende verantwoording heeft, aangezien ik ook het bedrag op rekening van BVA moest overmaken. Als ze nou gewoon vrijgeven van wie de kavels afkomstig zijn en wat voor veiling het betreft had ik zeker geen bod uitgebracht. Ik kreeg pas te zien van wie het kwam toen ik het postpakket overhandigd kreeg van een DHL bezorger.
De tekst bij veilinginformatie "Dit betreft een online veiling met wettelijk herroepingsrecht. Dat betekent dat je een aankoop binnen 14 dagen na ontvangst mag retourneren" gaf mij wel geruststelling. Ik vertrouw erop dat ik m'n geld gewoon terug ga krijgen.
De €6,95 retourkosten zijn voor mij een principekwestie; Ik wil geen enkele cent onkosten moeten maken om mijn geld terug te mogen krijgen naast mijn verspilde tijd en geleden teleurstelling in dit verhaal.
Ik weet dat ik gewoon dom geweest ben om deze koop te doen zonder eerst meer na trekken omtrent afkomst en even op dit forum te kijken ipv BVA zo te vertrouwen omdat de site betrouwbaar overkwam. Ik hoop dat mijn beklag hier een ander kan waarschuwen of helpen wanneer men stappen wenst te ondernemen.

Wat me totaal niet bevalt is dat ze het nu op de "opdrachtgever af proberen te schuiven terwijl ze zelf aangeven verantwoordelijk te zijn. Ik zal ze daar maandag over bellen en erop wijzen dat die poespas omtrent toestemming van opdrachtgever onpasselijk is.
Mensen opzettelijk in het ongewis laten over herkomst van producten, daarmee bewust de kopers misleiden, draaideur beunhazen de kans geven kopers te duperen, in elkaar geflanste meuk als exclusief merk presenteren, gebruikmaken van een thuiswinkel waarborg stempel terwijl ze helemaal geen thuiswinkel zijn. Ze tasten m'n vertrouwen en plezier in thuiswinkelen aan.
En de andere 70 kopers die met mij ook zulke bedragen betaald hebben omwille van een gelogen beschrijving? Ik zie die BuyBay of BVA echt geen 70 mensen a €7 aan retourkosten vergoeden of anticiperen op moeizame geschillen door zelf initiatief te nemen om dit recht te zetten, dus zullen er toch mensen bij zitten die gewoon echt pech hebben. Daar gaan over een paar dagen nog zo'n 70 kopers bijkomen want de volgende rits met aftandse Beats kavels staat alweer klaar om geveild te worden. Wederom als zijnde nieuw of enkel geopend. Terwijl dit nooit zo kan zijn als het bij BuyBay vandaan komt, maar ze misbruiken het "recht" je die informatie alvorens aankoop en betaling te onthouden.
Ja het betreft een "veiling", maar als de koper geen kans krijgt het daadwerkelijke product eerst te bezichtigen is dat geen excuus om de omschrijving naar onwaarheid neer te zetten. Als een verkoper zoiets op op andere veilingsites als ebay en marktplaats doet dan gaat dat ook niet omgemoeit.

En waar is die "toezichthoudende" notaris mr. Th.A. Ritsema, verbonden aan Nysingh advocaten te Zwolle in dit verhaal? Ik zal hem hierover ook maar even lastigvallen, moet dat niet uit z'n ambt gezet worden voor het ondersteunen van dit soort praktijken?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BVA-auctions ft. BuyBay

Ongelezen bericht door Moneyman »

Longwei2012 schreef: En waar is die "toezichthoudende" notaris mr. Th.A. Ritsema, verbonden aan Nysingh advocaten te Zwolle in dit verhaal? Ik zal hem hierover ook maar even lastigvallen, moet dat niet uit z'n ambt gezet worden voor het ondersteunen van dit soort praktijken?
Verdiep je dan wel eerst even in wat dat toezicht inhoudt voordat je verwijten gaat maken. Dat toezicht zal zien op het eerlijk verloop van de veilig procedure, maar niet op de kwaliteit van de producten.

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: BVA-auctions ft. BuyBay

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Eerlijk juist ja, was dat niet het hele argument? Het thuiswinkel waarborg logo, de affiliatie van notarissen, curators en advocatenkantoren geven consument de indruk dat oneerlijkheid en illegale praktijken geen plaats vinden.
Waar is de eerlijkheid in het achterhouden van de afkomst van deze kavels? Een in elkaar geknutselde koptelefoon verkopen als zijne origineel apple product, dat is volgens mij niet zo eerlijk. Dat mag gewoon niet. Dat gaat niet meer over de kwaliteit, dat gaat over piraterij.
Als die notaris en dat advocatenkantoor zich daarmee willen asociëren moeten ze toch wel ergens verantwoording gaan tonen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BVA-auctions ft. BuyBay

Ongelezen bericht door Moneyman »

Longwei2012 schreef:Eerlijk juist ja, was dat niet het hele argument? Het thuiswinkel waarborg logo, de affiliatie van notarissen, curators en advocatenkantoren geven consument de indruk dat oneerlijkheid en illegale praktijken geen plaats vinden.
Waar is de eerlijkheid in het achterhouden van de afkomst van deze kavels? Een in elkaar geknutselde koptelefoon verkopen als zijne origineel apple product, dat is volgens mij niet zo eerlijk. Dat mag gewoon niet. Dat gaat niet meer over de kwaliteit, dat gaat over piraterij.
Als die notaris en dat advocatenkantoor zich daarmee willen asociëren moeten ze toch wel ergens verantwoording gaan tonen.
Je verwart de inhoud met de procedure. De procedure heeft betrekking op de wijze van bieden en toewijzing, niet op hetgeen er aan de voorkant gebeurt.

Uiteraard kan je hen wel eens benaderen met de vraag wat zijn ervan vinden dat hun naam zo te grabbel wordt gegooid (want de denkfout die jij maakt, maken velen). Mijn opmerking was puur bedoeld om je niet met de verkeerde insteek aan de deur te laten rammelen, want dat schiet je in eigen voet.

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: BVA-auctions ft. BuyBay

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Ik neem je opmerking zeker in overweging. Ik zal de notatis vragen of deze ervan op de hoogte is dat dit soort zaken gedaan worden. Dreigen met procedures is geen goede aftrap, maar als dit te vaak gebeurt en notaris daarmee akkoord gaat denk ik wel dat daar uiteindelijk gevolgen van gaan komen.
Dat een notaris/advocatenkantoor z'n naam leent voor dergelijke verkoopwijze, geeft de consument een gevoel van vertrouwen, dat zou niet op deze manier beschaamd mogen worden.

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: BVA-auctions ft. BuyBay

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Er staat nu een kavel lijst klaar met nog zo'n 70 van deze producten om vanaf morgen geveild te worden.
Wederom dezelfde onjuiste beschrijving en BVA is niet van plan maatregelen te nemen omtrent het vrijgeven van afkomst of werkelijke conditie van de producten.
Wat zou nu een goede aanpak hiervan zijn? Kan het alsnog afgedwongen worden dat ze wel de afkomst of beschrijving naar waarheid plaatsen?

zonne4
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2018 20:48

Re: BVA-auctions ft. BuyBay

Ongelezen bericht door zonne4 »

Ik heb toch andere ervaringen gehad onlangs. Ik had een Senseo-koffiepad apparaat via de veiling besteld. Dat kwam idd ook via Buybay. Het apparaat bleek te voldoen aan de omschrijving qua uiterlijk, maar werkte niet. Er zat in de mij toegestuurde doos een kaartje met een telefoonnummer van Buybay. Dat heb ik gebeld en via de mail kreeg ik van hen een retouretiket, waarmee ik het apparaat kosteloos terug kon sturen. Binnen 2 weken na het versturen kreeg ik het bedrag gecrediteerd op mijn rekening.

Gesloten