Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bezorgdeburger schreef:
15 okt 2023 18:52
(...) maar wat @Witte Angora zegt te hebben gedaan vind ik buitensporige actie voor een discussie op een consumentenforum.
(...)
Buitensporig? Waarom? Omdat hij iemand verwittigt dat zijn naam wordt bezwadderd?
Bedenk dat in het oorspronkelijke bericht meer geopenbaard werd dan in de bewust herplaatste video, zodanig zelfs dat het kennelijk te herleiden was. Als burger zou ik me daar zeer bezorgd om maken, als ik u was.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat heeft de waarschuwing überhaupt voor zin? Ik kan elke naam aannemen op Marktplaats en ik kan zeggen dat ik voor elke stichting werkzaam ben.
De informatie is nu dat je moet oppassen voor een meneer Denis met een mogelijke voornaam Wilfred. Hoe groot is de kans als als ene meneer Wilfred reageert op een Marktplaatsadvertentie en aan de deur staat de verkoper zijn naam gaat goochelen en op dit topic uitkomt?

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Erthanax schreef:
15 okt 2023 19:12
Bezorgdeburger schreef:
15 okt 2023 18:52
(...) maar wat @Witte Angora zegt te hebben gedaan vind ik buitensporige actie voor een discussie op een consumentenforum.
(...)
Buitensporig? Waarom? Omdat hij iemand verwittigt dat zijn naam wordt bezwadderd?
Bedenk dat in het oorspronkelijke bericht meer geopenbaard werd dan in de bewust herplaatste video, zodanig zelfs dat het kennelijk te herleiden was. Als burger zou ik me daar zeer bezorgd om maken, als ik u was.
Ik heb dat herkenbare niet gezien. De moderatie had het toen al verwijderd.

En dat @witte Angora op zoek gaat? Dat past wel bij hem/haar, Al betwijfel ik of zij/hij dat ook echt heeft gedaan. Maar meldt dan ook hier wat er uit dat contact is gekomen.

Wat is de wederhoor?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

Bezorgdeburger schreef:
15 okt 2023 19:20
Wat is de wederhoor?
Het enige wat ik gedaan heb is op de marktplaatslink klikken die TS gegeven heeft. Toen kon ik contact opnemen met dhr Denis, en heb hem attent gemaakt op dit topic. Dat is het enige. Juist omdat er persoonsgegevens werden vermeld, inclusief zijn telefoonnummer, bankrekeningnummer etcetera. Zijn reactie was:
Gewoon laten gaan , ik kijk maar naar mijn recenties, dit is een zwaar gefrusteerde persoon die ik regelmatig voor ben met het kopen van een drone.
Meer contact als dat is er niet geweest. En ik zou niet weten wat er mis mee is om iemand die zo zwaar te kijk wordt gezet daarvan op de hoogte te stellen zodat die maatregelen kan nemen.

Als je alles op een rijtje zet lijkt het er op dat Sjaak en dhr Denis beiden in drones en aanverwante zaken handelen. Gewoon voor een zacht prijsje op marktplaats kopen, en voor een paar tientjes meer weer verkopen. Veel meer zal de 'oplichting' niet behelzen, en wat iedereen weet, er zijn er zoveel die dat doen.

Dat filmpje zou Sjaak van iemand gekregen kunnen hebben waar hij achter het net viste. Is een aanname, maar een mogelijkheid. Maar hoe hij er ook aan komt: daarmee klimt Sjaak in een bonenstaak die voor hem helaas niet hoog in de wolken zal eindigen.

sjaakdenakker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 feb 2022 16:07

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door sjaakdenakker »

De werkelijke reden dat ik dit topic gestart ben is mensen te waarschuwen voor Denis de Marktplaats oplichter. Er zijn weinig dingen zo vervelend als opgelicht worden. Als ik een paar oplichtingen kan vermijden ben ik tevreden.
Hetzelfde gaat op over mijn topics over een schoorsteenveger-scam. Ik weet zeker dat ik veel mensen behoed heb om met ze in zee te gaan. De informatie over deze oplichters is nu immers eenvoudig via Google te vinden op dit forum.

Denis heeft een eigen YouTube kanaal. Als je zoekt op 'denis marktplaats' dan zijn de eerste resultaten zijn video en kanaal.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ondertussen heb je nog steeds geen enkele vraag beantwoord, van niemand...

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

sjaakdenakker schreef:
15 okt 2023 19:39
Denis heeft een eigen YouTube kanaal. Als je zoekt op 'denis marktplaats' dan zijn de eerste resultaten zijn video en kanaal.
Ik zie alleen maar marktplaatsadvertenties van meerderen die zo heten... De Denis uit je topic had vanmorgen 29 recensies, waarvan de meesten positief. Ik kom er nu verschillende tegen met aanzienlijk minder recensies, enkel uit andere woonplaatsen. Je benadeelt veel meer mensen dan je waarschijnlijk denkt. Sterker nog: 'jouw' Denis heeft een pseudoniem, die staat helemaal niet onder die naam op marktplaats, dat ook nog...
Laatst gewijzigd door witte angora op 15 okt 2023 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door kuklos »

sjaakdenakker schreef:
15 okt 2023 19:39
De werkelijke reden dat ik dit topic gestart ben is mensen te waarschuwen voor Denis de Marktplaats oplichter.
Quatsch. Zo durf ik het inmiddels wel te bestempelen. Want dan zou je hier antwoord geven op vragen en geen termen als moraalridders en dergelijke gebruiken richting hen die vragen stellen.

====
Bezorgdeburger schreef:
15 okt 2023 18:52
Waarom doe je dat niet @sjaakdenakker?
Jij neemt het voor hem op, en ook op jouw reactie geeft hij geen antwoord op de vraag. Dat zou toch te denken moeten geven.
====
J. Deltoer schreef:
15 okt 2023 19:25
Er zijn ook mensen zoals lady1234 die een gekneusde vinger hebben van het continue op de verraadknop drukken.
In dit topic heb ik een aantal reacties gemeld, inclusief de reactie van jou die ik gequote heb.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En wat is de zogenaamde oplichting dan? Dat hij (al dan niet waar) een verhaaltje vertelt over een goed doel, daardoor iemand iets gratis geeft en hij daarna dat ding op MP gooit?

Dat valt niet onder oplichting. Ik geef zo vaak van alles en nog wat gratis weg op MP, krijg ik ook allerlei zielige verhalen te horen. Je denkt toch niet dat ik ga checken of ze het artikel daarna op MP verkopen? Dat mogen ze helemaal zelf weten, want ik heb het aan ze gegeven.

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door PGros »

En hoe zou Denis mij kunnen oplichten? Als ik een drone te koop heb een hij komt hem halen en betalen is het voor mij prima. Als hij dan voor een goed doel werkt vind ik dat prima. Moet hij zelf weten. Hij krijgt geen andere drone van mij. Misschien korting op de drone die hij koopt, maar korting wordt wel meer gevraagd als ze iets komen halen. Krasje hier of daar, kan er iets van de prijs af?

sjaakdenakker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 feb 2022 16:07

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door sjaakdenakker »

Ik was heel specifiek met een marktplaats link naar de betreffende Denis.
Helaas zijn deze gegevens weggemodereerd.
Alle gegevens over hem vind je in de YouTube video.

Enne prima om mij allemaal vragen te stellen. Het is aan mij of ik deze wil beantwoorden.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Iemands persoonlijke gegevens delen op internet is gewoon strafbaar en verboden in principe.

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... evens-voor

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik vind oplichting zwaarder wegen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
16 okt 2023 07:37
Ik vind oplichting zwaarder wegen.
Tot op heden is er nog niets onderbouwd wat ook maar op oplichting lijkt.
sjaakdenakker schreef:
15 okt 2023 20:38
Enne prima om mij allemaal vragen te stellen. Het is aan mij of ik deze wil beantwoorden.
Denkt u echt dat u kunt roepen dat iemand zich met oplichting bezighoudt en anderen dupeert zonder ook maar enige onderbouwing te geven?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjaakdenakker schreef:
15 okt 2023 20:38
Enne prima om mij allemaal vragen te stellen. Het is aan mij of ik deze wil beantwoorden.
Prima. Dan is het aan ons om ook maar enige waarde aan jouw bedenksels te hechten. Quad non.

sjaakdenakker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 feb 2022 16:07

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door sjaakdenakker »

Dus omdat ik geen bewijs lever maak jij ervan dat het een 'bedenksel' is.
De man is een oplichter. Ik zuig dit niet uit m'n duim.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

Jij vindt dat het een oplichter is. Dat is wat anders dan dat het ook zo is. De meningen zijn verdeeld, het is zo ongeveer 1 tegen de rest, heb je dat nog niet in de gaten? Als je dit voor de rechter brengt, zonder enige onderbouwing en zonder enige vraag te beantwoorden, heb je enig idee wat die zal zeggen? Of als dhr Denis aangifte doet en het komt voor de rechter?

Het enige wat ik zie is een vete tussen jou en hem, waarbij jij hem continue aanvalt en hij zijn schouders er over ophaalt.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Gezien het feit dat Sjaak ook erg gedreven is met die schoorsteenoplichters zouden we hem het voordeel van de twijfel wel kunnen gunnen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjaakdenakker schreef:
16 okt 2023 08:33
Dus omdat ik geen bewijs lever maak jij ervan dat het een 'bedenksel' is.
Zolang jij slechts iets roept zonder een flintertje bewijs, en zelf allerhande forumregels overtreedt, heb je voor mij inderdaad precies nul geloofwaardigheid. Je manier van reageren helpt ook niet bepaald mee om je geloofwaardigheid naar een hoger niveau te brengen.
sjaakdenakker schreef:
16 okt 2023 08:33
De man is een oplichter. Ik zuig dit niet uit m'n duim.
En dat moet ik geloven omdat...?

En los daarvan:
• Belastende uitlatingen over bedrijven, instanties, diensten of producten dienen altijd te worden onderbouwd.
• Het is gebruikers niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals persoonsnamen, initialen, telefoonnummers, e-mailadressen en privé-adressen) van anderen in bijdragen te vermelden.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
16 okt 2023 08:46
Gezien het feit dat Sjaak ook erg gedreven is met die schoorsteenoplichters zouden we hem het voordeel van de twijfel wel kunnen gunnen.
O, maar dat voordeel heeft hij zeker wel gehad. Vandaar de vele vragen. Hij werd bepaald niet direct af geserveerd in zijn beweringen. Door die vragen niet te beantwoorden is hij wat mij betreft dat voordeel intussen wel zo'n beetje kwijt.

Plaats reactie