Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
kuklos
Berichten: 9774
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
16 okt 2023 08:46
Gezien het feit dat Sjaak ook erg gedreven is met die schoorsteenoplichters zouden we hem het voordeel van de twijfel wel kunnen gunnen.
Gezien het feit dat sjaakdenakker op geen enkele vraag antwoord wil geven en enkel zijn beschuldiging wenst te herhalen verdient hij geen voordeel van de twijfel.
Voordeel van de twijfel krijg je te houden aan de forumregels en vragen te beantwoorden en niet zomaar beschuldigingen van het plegen van strafbare feiten de wereld in te slingeren.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch is en blijft het een feit dat dingen soms heel anders kunnen zijn dan het lijkt. In die zin snap ik Deltoer wel. Maar dan rijst wel de vraag waarom Sjaak geen enkele vraag beantwoord en door gaat met zijn beweringen. Hij zou het ook kunnen laten rusten.

Feit is dat, juridisch gezien, iedereen onschuldig is tot een rechter een feit bewezen acht. Wij zijn geen rechters. Maar dat verandert natuurlijk niks aan het feit dat mensen zelf hun conclusies kunnen en mogen trekken. Sjaak trekt de conclusie dat dhr Denis een oplichter is. De meesten hier wegen het - niet - aangevoerde bewijs en de vele onbeantwoorde vragen en trekken daaruit de conclusie dat Sjaak er naast zit.

Maar waar Sjaak vooral naast zit is de manier waarop hij het aanpakt: hij speelt voor aanklager, rechter en beul tegelijk. Terwijl hij die bevoegdheden niet heeft.

kuklos
Berichten: 9774
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door kuklos »

Natuurlijk kunnen dingen anders zijn dan het lijkt, maar dat wordt opgelost door meer uitleg te geven en in te gaan op vragen en misverstanden uit de weg te ruimen. Zo niet dan geldt gewoon "Als iets eruitziet als een eend, zwemt als een eend en kwaakt als een eend, dan is het waarschijnlijk een eend."

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door alfatrion »

Arizonakid schreef:
16 okt 2023 06:50
Iemands persoonlijke gegevens delen op internet is gewoon strafbaar en verboden in principe.

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... evens-voor
1. Het is pas strafbaar als de wet in werking is getreden.

2. Het voorstel is om het delen van iemand persoonsgegevens strafbaar te stellen als dat gedaan wordt om te intimideren.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
16 okt 2023 09:36
Natuurlijk kunnen dingen anders zijn dan het lijkt, maar dat wordt opgelost door meer uitleg te geven en in te gaan op vragen en misverstanden uit de weg te ruimen. Zo niet dan geldt gewoon "Als iets eruitziet als een eend, zwemt als een eend en kwaakt als een eend, dan is het waarschijnlijk een eend."
:wink:

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Tja, als je wacht met waarschuwen totdat iets 100% bewezen is kun je wel stoppen met politie en justitie en hebben oplichters vrij spel. Zo is voor sommigen corona niet bewezen, de nadelige effecten van roken niet bewezen en het rond zijn van de aarde niet bewezen.
Dan kunnen we beter adviezen zoals die van Sjaak, goed overdenken voordat we met bepaalde figuren in zee gaan.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
16 okt 2023 11:17
Tja, als je wacht met waarschuwen totdat iets 100% bewezen is kun je wel stoppen met politie en justitie en hebben oplichters vrij spel. Zo is voor sommigen corona niet bewezen, de nadelige effecten van roken niet bewezen en het rond zijn van de aarde niet bewezen.
Het is natuurlijk onzin om gelijk door te slaan naar "100% bewezen". Maar enige aannemelijke onderbouwing en een fatsoenlijk antwoord op logische vragen is echt niet teveel gevraagd.

Nou ja - behalve voor Sjaak en jou dan :lol:

kuklos
Berichten: 9774
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door kuklos »

@J.Deltoer, hoe weet jij dat dit geen lastercampagne van sjaakdenakker is?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
16 okt 2023 11:17
Tja, als je wacht met waarschuwen totdat iets 100% bewezen is kun je wel stoppen met politie en justitie en hebben oplichters vrij spel. Zo is voor sommigen corona niet bewezen, de nadelige effecten van roken niet bewezen en het rond zijn van de aarde niet bewezen.
Dan kunnen we beter adviezen zoals die van Sjaak, goed overdenken voordat we met bepaalde figuren in zee gaan.
Dan hou ik het toch liever bij algemene adviezen en rode vlaggen. Overigens zijn juist politie en justitie degenen die aangewezen zijn om de feiten te onderzoeken en het, indien nodig, voor de rechter te brengen.

Maar in dit geval is er dus 0% bewezen. Verder weg van 100% bewijzen is niet mogelijk.

sjaakdenakker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 feb 2022 16:07

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door sjaakdenakker »

Ik weet van drie kwalijke oplichtings-incidenten met Denis.
Daarnaast heeft hij maarliefst 7 stuks 1 ster reviews op Marktplaats. Daar is iets goed mis gegaan.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

sjaakdenakker schreef:
16 okt 2023 13:26
Ik weet van drie kwalijke oplichtings-incidenten met Denis.
Daarnaast heeft hij maarliefst 7 stuks 1 ster reviews op Marktplaats. Daar is iets goed mis gegaan.
Kopers geven ook 1* als ze hun zin niet hebben gekregen, bijv. omdat je niet akkoord gaat met een lagere prijs dan overeengekomen. Of omdat je als verkoper niet gaat zitten wachten op kopers die zich niet aan de afgesproken tijd houden.
Kortom 1* zegt niks.

Als je zo graag wilt speurneuzen, ga lekker bij de politie werken i.p.v. op je zolderkamertje hele dagen detectiveje spelen.

kuklos
Berichten: 9774
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door kuklos »

sjaakdenakker schreef:
16 okt 2023 13:26
Ik weet van drie kwalijke oplichtings-incidenten met Denis.
En heb je al bij de politie aangifte gedaan? Of doe je niks meer dan hier mensen beschuldigen zonder bewijs?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb er even naar gekeken. Er zijn 81 reviews. Ik dacht 29, maar dat was iemand anders.

Verbeterpunten, 10 stuks:

Tweemaal: 'product niet ontvangen'. Maar dat kan ook aan de besteldienst liggen, en misschien zijn ze later alsnog geleverd.
Vijfmaal: 'beleefder communiceren'
Viermaal: 'afspraken nakomen'
Driemaal: 'betere service verlenen'.
Eenmaal: 'bieden naar waarde'.
Tweemaal: 'betere productomschrijving'
Eenmaal: 'betere foto's'
Tweemaal: 'betere prijs/kwaliteit'
Eenmaal: 'sneller verzenden'
Eenmaal: 'komen opdagen'

Goede punten, 14 stuks:

15 keer 'duidelijke foto's'
60 keer 'reageert snel'
18 keer 'deal snel gesloten'
13 keer 'snel verzonden'
15 keer 'goede prijs/kwaliteit'
16 keer 'product zoals omschreven'
56 keer 'vriendelijk'
65 keer 'komt afspraken na'
14 keer 'voldoet aan verwachting'
24 keer 'attent'
43 keer 'betaalt snel'
28 keer 'komt op tijd'
8 keer 'goede service'
28 keer 'biedt realistisch'.

Welk bewijs levert dit voor je stelling dat dhr Denis een oplichter is? Het enige wat ik zou concluderen is dat ik de spullen bij hemzelf op zou gaan halen. Maar dat doe ik sowieso al. Prijs/kwaliteit kun je dan ter plekke beoordelen.

En die drie waarvan je 'weet' hebt - zijn dat er toevallig drie waarbij hij je een slag voor was? Wordt het niet eens tijd om met deze hetze te stoppen?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

En nog steeds geen antwoord op welke vraag dan maar ook... Maar goed, iedere langskomende lezer kan zelf zijn conclusies wel trekken denk ik. Laat maar lekker staan, dit topic.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door Dirkie »

sjaakdenakker schreef:
17 okt 2023 08:48
Het doel van mijn berichten is om mensen te waarschuwen voor Denis de Marktplaats oplichter. Op dit forum zitten helaas lieden niks anders willen dan twijfel zaaien en dat is jammer. Denis moet gestopt worden. Hij veroorzaakt veel leed.

Gelukkig ben ik niet afhankelijk van dit ene forum en heb ik ook op andere plekken de informatie over Denis geplaatst. Zo kunnen mensen die overwegen met hem zaken te doen eerst lezen met wie ze te maken hebben.

Zoals eerder gezegd, op dezelfde wijze heb ik mensen behoed om zaken te doen met schoorsteenveger oplichters.

Aan de twijfelzaaiers, besteed je tijd liever aan het aanpakken van oplichters dan aan twijfel zaaien.
Dat is dan redelijk mislukt. De moderatie heeft conform de regels de persoonlijke gegevens weggehaald en daarmee is eigenlijk het hele topic een beetje huiskamer achtig geworden.
Heeft U soms persoonlijk iets tegen die persoon omdat U zo tekeer gaat.

Methusalah
Berichten: 1176
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door Methusalah »

Je bent ook lekker dwaas bezig met Marktplaats advertenties waar je deze verkoper zwart maakt. Ga lekker door, dan kom je Marktplaats straks helemaal niet meer op omdat je account, ip en useragent gebanned worden.

Je hebt echt een ongelooflijk groot bord voor je kop.

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door PGros »

sjaakdenakker schreef:
17 okt 2023 08:48
Gelukkig ben ik niet afhankelijk van dit ene forum en heb ik ook op andere plekken de informatie over Denis geplaatst.
Ik schreef al eerder dat ik dat een paar gezien had. Bij een is alle info over Denis verwijderd en bij de andere is het hele topic verwijderd. Ze zijn het dus niet zo met je eens.

Ik vraag me wel af waarom die bijdrage verwijderd is.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door Aygulf »

sjaakdenakker schreef:
16 okt 2023 08:33
Dus omdat ik geen bewijs lever maak jij ervan dat het een 'bedenksel' is.
De man is een oplichter. Ik zuig dit niet uit m'n duim.
Jammer dan maar ik heb nog nooit gehoord dat een beschuldiging waar was omdat de klager zegt dat "hij het niet uit zijn duim zuigt". U lijkt wel een stampvoetende kleuter die zijn zin niet krijgt. Nog nooit gehoord van bewijs leveren?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Drone koper/verkoper Denis op Marktplaats

Ongelezen bericht door BL2 »

sjaakdenakker schreef:
16 okt 2023 13:26
Ik weet van drie kwalijke oplichtings-incidenten met Denis.
Probeer ze eens hier te beschrijven Sjaak, deze drie oplichtingsincidenten......

Plaats reactie