Fout van Techrepair met Canon-camera

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
houwbe
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2022 10:33

Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door houwbe »

Het ergste van alles waar ik ooit mee te maken heb gehad, ik begrijp niet waarom merken zoals Canon ze gebruiken als hun reparatieservice. Ik zal dit ook aan Canon melden, aangezien zij ook moeten heroverwegen. Ik ga ook over op een ander merk. Korte versie, ik bracht mijn lens en body voor reparatie en ze vertelden me dat de lens niet te repareren is. Een lens van +2000euro in de vuilnisbak. Ik heb contact opgenomen met een ander reparatiecentrum en op basis van de probleem beschrijving konden ze het repareren. Dus ik werd misleid door incompetentie. Error 01 van een canon lens 24/70mm f/2.8 is een diafragma probleem en het zou kunnen gemaakt worden kreeg ik letterlijk van een andere reparatie dienst te horen. Ze zijn ook niet bereikbaar voor commentaar, op de website staat in het groot vanwege personeelstekort zijn ze telefonisch niet bereikbaar en via info@ wel maar daar reageren ze niet op.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door kuklos »

houwbe schreef:
11 okt 2022 10:48
................ ik bracht mijn lens en body voor reparatie en ze vertelden me dat de lens niet te repareren is.
...................
Ik heb contact opgenomen met een ander reparatiecentrum en op basis van de probleem beschrijving konden ze het repareren. Dus ik werd misleid door incompetentie.
Heb je jouw lens al bij dat andere bedrijf gebracht? Dat een bedrijf na het bekijken van de lens zegt dat deze niet te repareren is en het andere bedrijf op bsis van enkel jouw beschrijving een uitspraak doet zegt niets. Zoiets heeft pas nut als ze daadwerkelijk ook de lens zelf onderzocht hebben.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door rwolters »

kuklos schreef:
11 okt 2022 17:44
houwbe schreef:
11 okt 2022 10:48
................ ik bracht mijn lens en body voor reparatie en ze vertelden me dat de lens niet te repareren is.
...................
Ik heb contact opgenomen met een ander reparatiecentrum en op basis van de probleem beschrijving konden ze het repareren. Dus ik werd misleid door incompetentie.
Heb je jouw lens al bij dat andere bedrijf gebracht? Dat een bedrijf na het bekijken van de lens zegt dat deze niet te repareren is en het andere bedrijf op bsis van enkel jouw beschrijving een uitspraak doet zegt niets. Zoiets heeft pas nut als ze daadwerkelijk ook de lens zelf onderzocht hebben.
Inderdaad knap dat het reparatiebedrijf zo'n conclusie kan trekken op basis van wat een leek verteld (als TS het exact wist had ie geen reparatiebedrijf nodig).

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door kuklos »

rwolters schreef:
11 okt 2022 19:05
kuklos schreef:
11 okt 2022 17:44
houwbe schreef:
11 okt 2022 10:48
................ ik bracht mijn lens en body voor reparatie en ze vertelden me dat de lens niet te repareren is.
...................
Ik heb contact opgenomen met een ander reparatiecentrum en op basis van de probleem beschrijving konden ze het repareren. Dus ik werd misleid door incompetentie.
Heb je jouw lens al bij dat andere bedrijf gebracht? Dat een bedrijf na het bekijken van de lens zegt dat deze niet te repareren is en het andere bedrijf op bsis van enkel jouw beschrijving een uitspraak doet zegt niets. Zoiets heeft pas nut als ze daadwerkelijk ook de lens zelf onderzocht hebben.
Inderdaad knap dat het reparatiebedrijf zo'n conclusie kan trekken op basis van wat een leek verteld (als TS het exact wist had ie geen reparatiebedrijf nodig).
Of de uitspraak van het reparatiebedrijf was veel minder hard dan zoals TS het hier stelt en was meer iets in de trant van "waarschijnlijk kunnen we dit wel repareren" of het was een meer algemene opmerking dat het defect dat TS beschreef reparabel is.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zou kunnen gemaakt worden en kan zeker gemaakt worden zijn 2 verschillende zaken. U trekt direct de officiële reparatiedienst in twijfel en vaart blind op een derde partij die de zaak niet onderzocht heeft.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Maar er bestaat natuurlijk ook de mogelijkheid dat die derde reparatiedienst het aan het juiste eind heeft en die dure lens van 2000 eurie gaat maken terwijl dat die amateurs van Techrepair niet lukt.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door BL2 »

Voor een prijs van even onder de Euro 200,- is dit gewoon te herstellen. Bijna altijd is de kabelverbinding in de lens gebroken, door het telkens buigen bij in en uitzomen.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door kuklos »

BL2 schreef:
12 okt 2022 00:23
Voor een prijs van even onder de Euro 200,- is dit gewoon te herstellen.
Je hebt niet eens de lens gezien en weet niet wat er aan de hand is, toch weet jij nu al zeker op basis van de openingspost dat het reparabel is en ook nog eens voor een bedrag van minder dan €200. Bijzonder.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Niet zo bijzonder als je het tekstgedeelte van BL2 leest wat je niet quote. Maar goed, dat kwam je natuurlijk niet uit.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
12 okt 2022 09:52
Niet zo bijzonder als je het tekstgedeelte van BL2 leest wat je niet quote. Maar goed, dat kwam je natuurlijk niet uit.
Wel bijzonder. Want BL2 heeft de lens niet gezien. BL2 heeft enkel de openingspost gezien.
Wat BL2 daarna schrijft is niet van belang, er wordt geen voorbehoud gemaakt in de zin van "als dit het probleem is dan moet het voor onder de €200 te repareren zijn". Nee, er wordt gewoon geschreven dat de lens te repareren IS.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door PGros »

Sommige mensen hebben meer verstand van een cameralens dan jij of ik.
Als er een 01 fout code gegeven wordt zal dit bijna altijd hetzelfde probleem zijn en dus gemaakt kunnen worden.
Bij een foutcode in een auto zegt de garage ook aan de hand van de code wat er gedaan moet worden.
Op een fotoforum al vaker gelezen dat een lens niet gemaakt kan worden door een bedrijf maar dan toch dat iemand het weer werkend krijgt die bijvoorbeeld als hobby repareert.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door BL2 »

Bij een Error 01 is er geen verbinding tussen camerabody en lens. Dit kunnen eigenlijk maar twee dingen zijn, slechte contact, dan zijn de contactpunten vuil, of een gebroken kabel in de lens.
Eerste is zelf te doen, tweede en meest voorkomende is gewoon te herstellen.
Is een zeer bekende storing bij sommige Canonlenzen. En ja, ik fotografeer al heeeel lang met Canon.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
12 okt 2022 07:22
BL2 schreef:
12 okt 2022 00:23
Voor een prijs van even onder de Euro 200,- is dit gewoon te herstellen.
Je hebt niet eens de lens gezien en weet niet wat er aan de hand is, toch weet jij nu al zeker op basis van de openingspost dat het reparabel is en ook nog eens voor een bedrag van minder dan €200. Bijzonder.
Voor iedereen die bekend is met Canon-apparatuur is dit een meer dan bekend verschijnsel. 90% kans dat de inschatting van BL2 een schot in de roos is.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een techrepair zal talloze merken en andere electronica in hun handen krijgen. Dat betekent meteen dat ze minder weten dan een doorgewinterde gebruiker. Ik heb het gezien met een jongen die dezelfde auto heeft als mij. Schade doordat iemand hem aanreed, schadehersteller en verzekeraar zeggen dat de auto economisch total loss is, auto is uiteindelijk naar iemand uit de groep gegaan, die heeft het binnen de dagwaarde weten te repareren (had ook een offerte gemaakt). En had uiteindelijk nog genoeg marge over om er nog een lichte upgrade aan toe te voegen en een leuk zakcentje aan over te houden. Puur en alleen omdat ie de hele auto kent, dus qua werkuren vele malen goedkoper is en de juiste producten voor de juiste prijs weet te vinden en niet datzelfde product in het Mazda-doosje dat 3 of 4 keer zo duur is.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
12 okt 2022 18:37
Een techrepair zal talloze merken en andere electronica in hun handen krijgen. Dat betekent meteen dat ze minder weten dan een doorgewinterde gebruiker.
Techrepair is officieel reparatiepunt van Canon… die moeten dit weten.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als ik zie op de site dat ze nieuw personeel aan het inwerken zijn en ondertussen nog een personeelstekort hebben, lijkt de kans me toch aanwezig dat er maar weinig personeel van de hoed en de rand weet.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door BL2 »

Als ze 50 deskundigen in dienst hebben, 5 leerlingen en 5 vacatures zal de kennis er wel zijn.
Maar het zegt niets over hun strategie....

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door geengast »

Kan alleen uit eigen ervaring spreken. Zoomlens 70-200 mm van bijna 3000,- enkele jaren geleden naar Techrepair gestuurd, kreeg een offerte van 1800,- reparatiekosten. Niet gedaan en de lens laten repareren bij een bedrijf in Schipperskerk. Voor 160,- alles bij elkaar en de lens doet het nog altijd feilloos.

Je error wordt inderdaad niet meer bij Techrepair gerepareerd, maar voor 175,- ben je de man! https://camera-service.nl/canon-24-70-r ... rror-01-2/

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zou het dan dus kunnen zijn dat Techrepair overgaat tot vervanging van het kapotte onderdeel en aanverwanten, in plaats van reparatie van hetgeen echt kapot is? En dan ook nog alleen met dure onderdelen.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
13 okt 2022 13:46
Zou het dan dus kunnen zijn dat Techrepair overgaat tot vervanging van het kapotte onderdeel en aanverwanten, in plaats van reparatie van hetgeen echt kapot is? En dan ook nog alleen met dure onderdelen.
Dat zou heel goed kunnen. Op fotofora zal men hier niet verbaasd over zijn, zeg maar...

Ik ga voor reparaties aan de body of objectieven altijd naar Rofa Repair in Den Haag. Onooglijk sjofel pand, maar zeer veel kennis van zaken en deskundigheid.

Plaats reactie