Huren van een cameralens blijkt 10 maanden te zijn i.p.v. 1 maand

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
smi
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2023 11:32

Huren van een cameralens blijkt 10 maanden te zijn i.p.v. 1 maand

Ongelezen bericht door smi »

Ls,
In de veronderstelling dat ik bij het bedrijf Grover een lens Rf800mm gehuurd had blijkt dit een contract voor 10 maanden te zijn volgens Grover.
Ik heb de lens gehuurd i.v.m. het bekijken of deze lens iets voor mij was. Na 3 weken was ik eruit en besloot de lens in een andere zaak aante schaffen.
Ik heb meteen bij Grover aangegeven dat het mij niet via de app lukte om een retourbiljet te krijgen. Na diverse malen via de app geprobeerd te communiceren over dit probleem, kreeg ik na veel moeite te horen dat de huurperiode 10 maanden bedraagt. Een mail naar het bedrijf in Duitsland gestuurd en een dag later kreeg een van het hulpteam Grover via de app contact. Nogmaals het probleem uitgelegd maar nul op mijn verzoek.
Ik ga geen lens 10 maanden huren om te bekijken of deze bevalt. Inmiddels staat de vogende reservering op mijn creditcard.
Is er iemand die mij kan adviseren in deze vervelednde situatie, want van hun flexibiliteit en hulp die ze beloven via hun site blijkt niets van te kloppen.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Huren van een cameralens blijkt 10 maanden te zijn i.p.v. 1 maand

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De vraag is wat in het huurovereenkomst staat en wat u hebt aangegeven op de website.
Indien u voor 10 maanden gehuurd hebt dan moet u deze termijn uitzingen.
Standaard staat de huurperiode op 12 maanden op hun website.


Neem eventueel contact met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl indien u voor een kortere periode gehuurd hebt.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huren van een cameralens blijkt 10 maanden te zijn i.p.v. 1 maand

Ongelezen bericht door witte angora »

smi schreef:
16 aug 2023 10:10
In de veronderstelling
Maar wat zeggen de algemene voorwaarden hierover? En waar heb je precies voor getekend toen je de huurovereenkomst sloot? Dat moet toch in het contract staan?

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huren van een cameralens blijkt 10 maanden te zijn i.p.v. 1 maand

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik zie dat je op Grover kan kiezen uit huurperiodes van 1 tm 12 maanden. Even uitgeprobeerd met een willekeurig artikel, maar als je geen minimale periode invult, wordt er automatisch een huurperiode van 12 maanden in je winkelmand gegooid.
https://www.grover.com/nl-nl/products/s ... al-edition

Waarschijnlijk heeft TS dus geen huurperiode ingevuld en ook niet gezien dat hij voor 12 maanden de lens in zijn winkelmand had gegooid.

Plaats reactie