Kapotte tv's via Troostwijk Auctions

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
John69
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2023 13:50

Kapotte tv's via Troostwijk Auctions

Ongelezen bericht door John69 »

Via Troostwijk auctions geboden op een tweeltal tv's bij diverse kavels van dezelfde veiling stond duidelijk dat de tv's defect waren. Bij mijn kavelnummer alleen dat ze niet getest waren. Naar Harlingen gereden om de tv's op te halen op een regenachtige dag. Daar aangekomen een rddelijk vervallen loods maar okay zonder veel ruimte en een wachtij aan auto's . De tv's in de auto geladen en naar huis gereden. Thuis aangekomen eindelijk de ruimte om de tv's te bekijken en helaas beide schermen kapot. Melding gemaakt diverse malen maar je krijgt 0 reactie vanuit de klantenservice. Een grote veilingorganisatie als Troostwijk zou toch echt beter moeten presteren.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kapotte tv's via Troostwijk Auctions

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Troostwijk is een platform, geen verkoper. Bij de kavels staat de omschrijving die de verkoper geeft. Een veiling heeft een kijkdag waar je dus kan kijken hoe het product er uit ziet.
Er zijn ook commerciële veilingen die soms geen kijkdag hebben, maar dan heb je herroepingsrecht.

Buiten de regeltjes heb je ook de logica. Waarom word iets via een veiling verkocht? Courante goederen vinden hun weg wel in de handel. En niet getest wil gewoon zeggen oppassen omdat niemand de enorme moeite wilde nemen om de stekker in het stopcontact te doen.

Kopen op een veiling kan leuk zijn, maar je moet wel weten wat je wel of niet kan doen.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kapotte tv's via Troostwijk Auctions

Ongelezen bericht door witte angora »

John69 schreef:
28 nov 2023 14:10
Bij mijn kavelnummer alleen dat ze niet getest waren.
Dus neem je een risico. Sterker nog: je weet van tevoren al dat ze kapot zijn. Als ik bijvoorbeeld via MP een klok zie met 'werking onbekend' weet ik al genoeg. Die doet het gewoon niet. En dan is de prijs, wat ik ervoor over heb, er ook naar. Sterker nog, ik wil hem niet eens.

Vraagje: wat heb je er uiteindelijk voor betaald, wat voor tv's zijn het en hoe oud zijn ze?

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kapotte tv's via Troostwijk Auctions

Ongelezen bericht door BL2 »

John69 schreef:
28 nov 2023 14:10
Naar Harlingen gereden om de tv's op te halen op een regenachtige dag.
Aan het slechte weer kunnen ze natuurlijk niets doen.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Kapotte tv's via Troostwijk Auctions

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tja, dat is het nadeel van kopen op een veiling. Er staat bij dat ze niet getest zijn, U neemt dus bewust een risico. Ik neem aan dat u met uw bieding hier rekening mee hebt gehouden.
In de veiligvoorwaarden die u natuurlijk hebt doorgenomen staat vast dat de kavels verkocht worden in de staat zoals omschreven en welke u op de kijkdag hebt kunnen vaststellen.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Kapotte tv's via Troostwijk Auctions

Ongelezen bericht door riddert »

BL2 schreef:
29 nov 2023 10:06
John69 schreef:
28 nov 2023 14:10
Naar Harlingen gereden om de tv's op te halen op een regenachtige dag.
Aan het slechte weer kunnen ze natuurlijk niets doen.
Slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Kapotte tv's via Troostwijk Auctions

Ongelezen bericht door Methusalah »

Niet getest is niet getest. Een Schrödinger's tv dus. Het is logisch dat je daar dan pas achterkomt als je ze zelf aansluit en dat risico kies je toch echt zelf voor. :roll:

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Kapotte tv's via Troostwijk Auctions

Ongelezen bericht door rwolters »

Bij de kringloop bij ons in de stad staat dat ook op sommige elektrische apparaten. De prijs is er dan ook naar. Als je het apparaat voor onderdelen koopt kan het natuurlijk gewoon een prima koop zijn, ook al werkt het niet als geheel.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Kapotte tv's via Troostwijk Auctions

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Troostwijk Auctions is geen winkel maar een veilingshuis en veilt alles wat de inbrenger wil verkopen.
In zekere zin een grote rommelmarkt maar dan zonder verkopers die een kraam huren.
U heeft tussen alle defecte twee tv's gevonden die niet getest waren en in dat geval is de kansberekening 90% hopeloos defect en 10% werkend.
De kavels worden online na betaling toegewezen en tijdens de ophaaldag is het inladen en wegwezen en al zou het 30 graden vriezen dat is uw probleem niet die van Troostwijk Auctions.
Ik hoop voor u dat de financiële schade niet al te groot is maar Troostwijk Auctions valt in deze niets te verwijten omdat u van te voren al wist dat de tv's niet getest waren en door die tv's toch aan te schaffen heeft u bewust die gok gewaagd.
Offtopic, zomaar even een gokje over de defecten, de tv's zien er als nieuw uit maar de schermen blijven donker 99 van de 100 keer is dan de backlite ledverlichting defect want die verlichting is aan slijtage onderhevig.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kapotte tv's via Troostwijk Auctions

Ongelezen bericht door Moneyman »

John69 schreef:
28 nov 2023 14:10
Melding gemaakt diverse malen maar je krijgt 0 reactie vanuit de klantenservice. Een grote veilingorganisatie als Troostwijk zou toch echt beter moeten presteren.
Wat had je verwacht dan? Je hebt gewoon gegokt en verloren.

Plaats reactie