LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] media box Ziggo

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

media box Ziggo

Ongelezen bericht door BERG0001 »

Gisteren zat ik een film te kijken op RTL, en iedere minuut was er een stilstand in het beeld. Viel mij egenlijk op, dat de 10-15 min rotzooi tussendoor.: Dus de reclames en de onbelangrijke RTL aankondigingen van toekomstige programma's. (Zelfs soms nog gezien, terwijl de uitzending al geweest is!) er niet ene stilstand in beeld was. Daarna film ging verder met weer stilstanden, bevriezingen. Ra, ra, waar ligt dit nu aan. Ziggo (UPC) verbinding. De mediabox. Of de RTL uitzending. Kortom als je de film leuk vindt en wil opnemen, dan krijg je dezelfde slechte opname. Met als doel, jou frustreren, koop maar die film, voor veel geld!. Nu doe ik dat nooit via Videoland, on demand,; veel te duur. Dus ik weet niet of die weergave dan wél perfect is. In ieder geval de gratis, in pakket films, ook storing! Dus ergo, beter de DVD halen in de rotzooi winkel voor 50 cent, zonder onderbrekingen. Kost je alleen wat ruimte om de DVD's te plaatsen. maar in de praktijk kijk je toch keer op keer jou leukste film, dus is niet erg op in bezit te hebben. Iemand die ook deze ervaring deelt? Met name over bevriezing, stilstand beeld?

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: media box Ziggo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BERG0001 schreef:Gisteren zat ik een film te kijken op RTL, en iedere minuut was er een stilstand in het beeld. Viel mij egenlijk op, dat de 10-15 min rotzooi tussendoor.: Dus de reclames en de onbelangrijke RTL aankondigingen van toekomstige programma's. (Zelfs soms nog gezien, terwijl de uitzending al geweest is!) er niet ene stilstand in beeld was. Daarna film ging verder met weer stilstanden, bevriezingen. Ra, ra, waar ligt dit nu aan. Ziggo (UPC) verbinding. De mediabox. Of de RTL uitzending. Kortom als je de film leuk vindt en wil opnemen, dan krijg je dezelfde slechte opname. Met als doel, jou frustreren, koop maar die film, voor veel geld!. Nu doe ik dat nooit via Videoland, on demand,; veel te duur. Dus ik weet niet of die weergave dan wél perfect is. In ieder geval de gratis, in pakket films, ook storing! Dus ergo, beter de DVD halen in de rotzooi winkel voor 50 cent, zonder onderbrekingen. Kost je alleen wat ruimte om de DVD's te plaatsen. maar in de praktijk kijk je toch keer op keer jou leukste film, dus is niet erg op in bezit te hebben. Iemand die ook deze ervaring deelt? Met name over bevriezing, stilstand beeld?
Dus omdat Videoland wil dat u de film gaat aanschaffen stoort Ziggo het signaal?
Zou het geen storing geweest kunnen zijn? Al met Ziggo gebeld hierover?

Speedy123
Berichten: 1162
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: media box Ziggo

Ongelezen bericht door Speedy123 »

BERG0001 schreef:Gisteren zat ik een film te kijken op RTL, en iedere minuut was er een stilstand in het beeld. Viel mij egenlijk op, dat de 10-15 min rotzooi tussendoor.: Dus de reclames en de onbelangrijke RTL aankondigingen van toekomstige programma's. (Zelfs soms nog gezien, terwijl de uitzending al geweest is!) er niet ene stilstand in beeld was. Daarna film ging verder met weer stilstanden, bevriezingen. Ra, ra, waar ligt dit nu aan. Ziggo (UPC) verbinding. De mediabox. Of de RTL uitzending. Kortom als je de film leuk vindt en wil opnemen, dan krijg je dezelfde slechte opname. Met als doel, jou frustreren, koop maar die film, voor veel geld!. Nu doe ik dat nooit via Videoland, on demand,; veel te duur. Dus ik weet niet of die weergave dan wél perfect is. In ieder geval de gratis, in pakket films, ook storing! Dus ergo, beter de DVD halen in de rotzooi winkel voor 50 cent, zonder onderbrekingen. Kost je alleen wat ruimte om de DVD's te plaatsen. maar in de praktijk kijk je toch keer op keer jou leukste film, dus is niet erg op in bezit te hebben. Iemand die ook deze ervaring deelt? Met name over bevriezing, stilstand beeld?
Nee nergens last van, Ziggo (voormalig UPC gebied) werkt hier als een dolle. Wel een gecertificeerd 5 meter kabeltje gehaald van twee tientjes. Opnames met de Horizon box werken ook uitstekend en dan kan je de reclames gewoon doorspoelen.

Problemen met het beeld liggen aan je doorvoer. Op de Horizon box kan je dit ook testen. Vaak is het kopen van een nieuw coax kabeltje voldoende. Hirschmann bijvoorbeeld is een uitstekend merk. Hoe korter het kabeltje tussen de splitter en de Horizon, hoe beter.

Gesloten