LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt, niet goedkoper maar duurder

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
jojo45
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 feb 2007 11:03

Mediamarkt, niet goedkoper maar duurder

Ongelezen bericht door jojo45 »

Ik snap niet dat zoveel mensen bij mediamarkt kopen. 2 voorbeelden. Onlangs tomtom v3 europa gezien bij MM voor 229, dag later elders voor 179. Gisteren mp3 speler difrnce1830 bij MM voor 69.99. Nog even laten liggen, gelukkig gedaan want bij bol.com voor 52.95
En zo zal er ongetwijfeld nog meer zijn.
O ja, met mn mobiel (nokia 6300) was ik ook de klos. Dag nadat ik m had gekocht bij MM was ie bij de concurrent tientjes goedkoper :twisted: O ja ze probeerden me eerst een 2ehands mobiel als nieuw te verkopen, maas dat was snel over toen er al fotos op stonden.
MM, ik ben blijkbaar gek dat ik er nog koop.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Mediamarkt, niet goedkoper maar duurder

Ongelezen bericht door queenfan »

en ben je met de tomtom terug gegaan???????

dan had je ook het verschil plus 10% teruggeregen mits het ander apparaat te koop is bij een winkel en binnen een straal van 15 km vanaf de Mediamarkt.

Ik kijk altijd rond en nee de Mediamarkt is niet zaligmakend maar in heel veel dingen wel goedkoop.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Mediamarkt, niet goedkoper maar duurder

Ongelezen bericht door acjzr1 »

MM heeft nogal wat uitzonderingen op de "laagste prijs garantie".
De digitale camera die mijn moeder wou kopen was bij Mycom (twee kilometer verder) 70 euro goedkoper. MM ging niet mee in die prijs "omdat Mycom geen gewone winkel is"? Ook mijn huidige geluidskaart was bij de concurrent 30 euro voordeliger. MM ging ook daarin niet mee dus heb ik hem iets meer dan een kilometer verder gehaald. Alleen de lokkertjes zijn goedkoop. De rest is relatief duur.
Ook de grote prijsverschillen tussen de diverse MM vestigingen maken het er niet duidelijker op. Ik ga er vaak kijken, maar koop er zelden iets. Laatste voorbeeld; Macrolens bij MM 499 euro en bij diverse grote fotozaken 299 euro... :wink:

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Mediamarkt, niet goedkoper maar duurder

Ongelezen bericht door Dirkie »

Dat is altijd al zo geweest. Toen ik mijn eerste digitale camera wilde kopen, ben ik eerst bij de MM geweest. Daar stonden er zo veel, dat ik niet kon kiezen. Vervolgens ben ik naar een fotovakhandel gegaan. Daar heb ik in alle rust vertelde wat ik wilde. De eigenaar gaf mij toen een briefje met een paar typenummers, die ik bij de MM vlakbij kon gaan proberen en vervolgens kon ik bij hem terug te komen. Hij had namelijk geen dure voorraad meer, omdat de volgens hem de MM een perfecte showroom voor hem was :D . Toen ik terug kwam en aangaf welk merk en type ik wilde hebben, belde hij even met zijn leverancier en gaf mij toen een prijs ruim 25 % lager was dan bij de MM. Ik moest alleen even een paar dagen wachten, voor de camera in de winkel was. Maar dat had ik er graag voor over.

aklesh
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2008 11:44

Re: Mediamarkt, niet goedkoper maar duurder

Ongelezen bericht door aklesh »

De mediamarkt is inderdaad duur vergeleken met andere zaken. MAAR het hangt er vanaf WAT je koopt. PC benodigdheden bijv. kun je het beste bestellen via internet (kleine dingen). Anders bij de locale pc boer (bijv. mycom). Het scheelt aanzienelijk in de prijs. Het is handig als je een produkt wilt kopen eerst op internet te kijken wat de prijzen zijn in verschillende wilnkels, alvorens direct naar de mediamarkt te stappen. Hun slogan "Ik ben toch niet gek" slaat nergens op omdat het grootste deel van hun assortiment duurder is dan een concurrent.

Ik heb laatste een hone cinema set gekocht van Harman Kardon (wel bij de mediamarkt). Dit heb ik daar gekocht omdat de prijs van de set toevallig bij de mediamarkt het voordeligst was. 1 winkel in Belgie was nog goedkoper, maar voor het verschil van 20 euro ga ik de grens niet over )

Tevens is de expertise bij de mediamarkt niet te vertrouwen. Dus als je een produkt gevonden hebt (net als ik) die je bij de mediamarkt wilt kopen en je wilt er meer info over, haal dan je info OF van het internet OF bij een speciaalzaak.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt, niet goedkoper maar duurder

Ongelezen bericht door magel725 »

Van de 10000 artikelen staat er altijd wel een aantal duurder dan bij de concurrenten van de Media Markt. Tenzij ze in elke winkel in hun buurt 24 uur per dag een mannetje hebben staan is het onmogelijk om alle prijzen bij te houden wanneer een andere winkel omlaag gaat.

Dit soort verhalen doen het altijd leuk op verjaardagen, en het grote cliche boek met "ik ben toch niet gek" verbasteringen gaat dan open. Een zeer groot aantal artikelen zijn wél fiks goedkoper en bij een groot aantal Media Markten is het personeel wel degelijk zeer kundig ( lees de onafhankelijke digitailing mystery shopper eens). Door de Media Markt, BCC en anderen zijn de gemiddelde prijzen van consumentenelektronica heel erg gedaald. Puur en alleen al doordat ze elkaar scherp houden. Hierdoor heb je op elk artikel al voordeel te pakken, ook als het duurder is dan bij de concurrent. Maar zover denkt niet iedereen na met een biertje in de hand op een verjaardag. Nee, daar rekent iedereen nog lekker terug naar guldens (met 2,20 uiteraard en niet met de 2,60 tot 2,70 die het nu is), dubloenen of kralen, omdat dat makkelijk weg klaagt.

karly73
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 okt 2008 23:04

Re: Mediamarkt, niet goedkoper maar duurder

Ongelezen bericht door karly73 »

Er staat trouwens bij Media Markt altijd aangegeven dat de laagste prijs garantie niet geldt voor internetwinkels. Dus Bol.com kan goedkoper zijn, maar ze maken dan ook geen kosten aan huur, verlichting enz. van winkels. Daarom kunnen ze goedkoper zijn. Ook geen last van diefstal en dus derving. Oja, kwamen daar nog verzendkosten bij...?

Het prijsverschil van andere winkels in een straal van 15 km rond de vestiging geldt binnen 14 dagen na aankoop of op vertoon van de folder of andere controle mogelijkheid.

Ikzelf zal niet zo gauw apparatuur online kopen maar wil het zien en voelen. Ook voor eventuele garantie wil ik direct naar de zaak toe kunnen gaan. Als blijkt dat het stuk is, wil ik het niet eerst moeten terugsturen. Geef mij maar een kassabon en een klantenservice :) Kan je tenminste persoonlijk je verhaal doen en niet aan een of ander call center.

En als je difrnce kapot is en je hebt de doos en accesoires nog, dan krijg je bij Media Markt direct een nieuwe binnen de garantie! (tenminste, ik wel)

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Mediamarkt, niet goedkoper maar duurder

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Mediamarkt heeft in de eerste jaren in Nederland heel erg veel geinvesteerd in een goedkope naam. Ze waren ook echt goedkoop, toen. Onderhand zijn ze op niveau met de meeste winkels (niet met internet want dat kan je niet vergelijken met een normale winkel), maar hun aanbiedingen zijn nog altijd wel erg scherp.

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: Mediamarkt, niet goedkoper maar duurder

Ongelezen bericht door hanz »

Over mediamarktkun je "lullen"wat je wil, maar ook al kom je met hetzelfde product 4 keer terug krijg je zo je geld terug.

Kom daar maar eens om denk ik dan.
En wat prijzen betreft, onderhandelen met de verkoper kan ook.
Mediamarkt, er zal best wat aan mankeren, maar moeilijk doen bij een miskoop en teruggave geld, nee dus.
En daar kunnen veel anderen nog een puntje aan zuigen.

H

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Mediamarkt, niet goedkoper maar duurder

Ongelezen bericht door D1RK »

Een nieuwe Media Markt is meestal goedkoper dan de huidige!

Aanbiedingen vaak uitverkocht of rest partij die ik niet wil.

Rest niet echt voordeliger.

Service, grote zaken hebben moeite om dit goed op te lossen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Mediamarkt, niet goedkoper maar duurder

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Hanz, ik ben het niet met je eens. Je spreek jezelf ook tegen in de eerste zin:

Over mediamarktkun je "lullen"wat je wil, maar ook al kom je met hetzelfde product 4 keer terug krijg je zo je geld terug.
Je komt er dan wel 4 keer voor terug.

Het is ook lang niet altijd zo dat ze gemakkelijk geld teruggeven. Een door mijn broer gekochte printer bleek in het schap te staan met een stuk plakband op de doos. Bij nader inzien was het een gebruikt exemplaar, want de cartridges waren al aangebracht, en de verzegeling van de driver-cd was verbroken.

Geen probleem, meneer, u mag een nieuw exemplaar halen in de winkel, werd hem verteld. Ok, mooi, denk je dan. Mijn broer ging terug naar de winkel, wilde een exemplaar hebben waarvan de doos nog intact was, maar kwam tot de ontdekking dat zijn keuze net was uitverkocht.

Dus hij koos voor een iets ander type. De maandag erna moest ik zelf bij de Mediamarkt zijn, en ik keek in de schappen van de printers. Ja, en wat stond daar? De door ons teruggebrachte printer. Gewoon weer (de tweede keer....) als nieuw verkocht in de winkel.


Enkele weken later was er een probleem met een fotocamera. We moesten praten als Brugman, en uiteindelijk (pas na dreigen om dat aan de grote klok te hangen), kwam Mediamarkt ons tegemoet. Het defecte toestel werd teruggenomen, onder terugbetaling van een redelijk deel van de koopsom. De garantie was voorbij, maar omdat een winkelier ook daarna nog verplichtingen heeft ten opzichte van de koper, en wij hen op die plicht wezen, kreeg mijn broer 50 procent van de aankoopsom retour. Ze deden het uiteindelijk dus wel, maar niet uit zichzelf. We zijn er vier keer voor terug moeten gaan.

Overigen hangt het er ook een beetje vanaf wie je aan de balie van de servicedesk aantreft, de medewerkers daar spreken elkaar nog weleens tegen. De een zegt: vergoeding is niet bespreekbaar, met de ander valt goed te praten.

Nimster
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2008 00:12

Re: Mediamarkt, niet goedkoper maar duurder

Ongelezen bericht door Nimster »

Vergeet niet hét grote voordeel van de MM: de uitgebreide voorraad. Ze hebben van alle apparaten, meerdere modellen en merken staan. Uiteraard kost dit geld en dat betaal je als consument. Je kan alles vastpakken, bekijken,en ook weer terug leggen. Dat is voor mij het grote voordeel van de MM. Of ik het product uiteindelijk ook daar koop.. liever niet :D

Belarmy
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2009 16:45

Re: Mediamarkt, niet goedkoper maar duurder

Ongelezen bericht door Belarmy »

MediaMarkt is duurder dan andere grootketens, soms zelfs véél duurder,
je moet niet slim zijn om dit te weten.

EN de dingen die MediaMarkt in "promotie" zet, of die bij Mediamarkt NIET duurder zijn dan gelijkaardige ketens, zijn gegarandeerd einde-serie toestellen of oude rotzooi zoals ze vandaag de dag nog eerste (en slechte) -serie XBOX360's verkopen..... (Oh ja, je krijgt er ter compensatie wel 2 brolspelletjes bij :? )

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt, niet goedkoper maar duurder

Ongelezen bericht door magel725 »

Onzin! Media Markt heeft uiteraard wel eens deals op modellen die EOL (End Of Life) zijn, maar dat is verre van structureel. Open nu een willekeurige flyer op internet en wat staat er? Een nieuwe Acer en Asus notebook, gevolgd door een nieuwe Acer pc, een Sandisk geheugenstick, een supergoedkoop TFT scherm van Acer, een Samsung, Nokia en LG telefoon, en een zwik DVD's van Disney. Telefoons volg ik niet op de voet, maar de computerspullen zijn allemaal 1 week geleden gelanceerd en het spul zit onder adviesprijs.

In Nederland bestaat het begrip "concurrentie". Doordat er een vrije marktwerking is zal het zo zijn dat de ene keer de ene winkelketen goedkoper is dan de andere, en andersom. En iets wat je op specificaties kan kopen is best goedkoper te vinden op internet, maar een TV of laptop wil je meestal wel even zien voordat je hem aanschaft. Ik koop dat soort zaken tien keer liever in een echte winkel dan op internet. Sterker nog: ik kijk niet eens naar de prijs op internet om te vergelijken. Ik kijk in de winkel wel of ik het een goede prijs vind en dan neem ik hem wel of niet mee. Het kan altijd wel goedkoper, maar van mij hoeft dat niet perse. Ik heb liever een goed gevoel bij een artikel en op internet is er totaal geen gevoel.

Fabel
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:45

Re: Mediamarkt, niet goedkoper maar duurder

Ongelezen bericht door Fabel »

en ja hoor, half Nederland trapt massaal in een misleidende campagne met structureel onjuist beweringen...

Lieuwkema
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2009 08:42

Re: Mediamarkt, niet goedkoper maar duurder

Ongelezen bericht door Lieuwkema »

Je bent knettergek als je een artikel bij de Mediamarkt koopt.
Ik heb een all in one printer gekocht. Advies prijs 329 euro. Bij de mediamarkt in Leeuwarden kost deze printer 349 euro.

De media markt besodemietert de boel. Immers een slogan zoals "je bent toch niet gek". Sugereert dat deze keten voordeliger is dan anderen. Terwijl de werkelijkheid vaak anders is. Ik vraag me af of deze misleiding niet iets is voor de reclamcode commissie. Zo'n commissie zal er vast wel zijn.

Je bent knettergek als je je laat misleiden door de Mediamarkt.

suyker
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 jan 2009 15:50

Re: Mediamarkt, niet goedkoper maar duurder

Ongelezen bericht door suyker »

Jij laat je misleiden dan denk ik.

Je koopt tog niet iets waar je vooraf geen info over heb opgezocht wat hij ergens anders kost.

Ik kijk altijd eerst op internetwinkels. Dan weet ik de laagste prijs. Dan ga ik onderhandelen.

Lieuwkema
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2009 08:42

Re: Mediamarkt, niet goedkoper maar duurder

Ongelezen bericht door Lieuwkema »

Dat ben ik met je eens. Ik had me spoed een printer nodig vandaar. Ik heb me laten misleiden. Aan de andere kant mag je ook verwachten dat een bedrijf recht doet aan zijn slogan.

suyker
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 jan 2009 15:50

Re: Mediamarkt, niet goedkoper maar duurder

Ongelezen bericht door suyker »

Ja zo is elke keten. Je gaat niet iets verkopen voor 250 als het ook 300 kan opleveren.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Mediamarkt, niet goedkoper maar duurder

Ongelezen bericht door LeoZ »

De vergelijking van MediaMarkt en de Internetwinkel gaat hier natuurlijk mank!

Internetwinkels hebben weinig personeel, geen winkel, maken geen reclame (huisblaadjes, enz.), en service?....

Vandaar dat de internetwinkels goedkoper kunnen leveren; maar een hoop mensen willen het product graag eerst zien, beetpakkken, en info aan een verkoper vragen... dát allemaal kan bij internetwinkels niet.

Dan heb ik het nog niet eens over de "gevaren" gehad... betalen en vervolgens levert men opeens niet...

Gesloten