LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Panasonic Plasma tv defect 1 maand na garantieperiode

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
medaillon
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2009 10:37

Panasonic Plasma tv defect 1 maand na garantieperiode

Ongelezen bericht door medaillon »

Ik heb 25 maanden geleden een Panasonic plasma tv (th42pv70) gekocht. Hier was ik erg tevreden over tot een aantal dagen geleden.
Het scherm vertoond een groen verticaal streep door de hele scherm.
het bedrijf waar ik de tv heb gekocht (store.nl) is inmiddels failliet en heb ik toen contact opgenomen met Panasonic Nederland.

Deze meneer zei dat de garantie is verlopen en dat ik geen aanspraak maak op couliance omdat de tv uit het buitenland komt.
Hiervan was ik niet op de hoogte omdat ik het bij een nederlandse webwinkel heb gekocht. Zij hebben buitenlandse modellen geimporteerd en aan mij doorverkocht buiten mijn weten om.

Ik heb nu dus 1400 euro betaald voor een tv die maar 2 jaar heeft gewerkt en net buiten de garantie valt.

Kan iemand me vertellen wat ik kan doen in deze situatie?

Ik wil er graag bij vermelden dat het technische probleem een vaak voorkomend probleem is bij dit type panasonic plasma scherm. google maar eens voor "panasonic plasma green line".

groeten,

Medaillon

cvp
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 jun 2006 18:57

Re: Panasonic Plasma tv defect 1 maand na garantieperiode

Ongelezen bericht door cvp »

Ik denk dat er weinig aan te doen is.
De winkel is failliet en Panasonic Ned. geeft geen garantie.
Het lijkt wat scheef allemaal maar dat komt door de parallelimport welke buiten de dealer omgaat.
Het is dus m.i. logisch dat Panasonic Ned. geen garantie geeft op apparatuur wat een ander geimporteerd heeft en dus ook de winst heeft opgestreken.

Ik heb het zelf jaren geleden ook meegemaakt:

Een philips TV gekocht bij Elektrorama in Rotterdam (deze bestaat ook niet meer), het beeldscherm werd steeds donkerder en moest vervangen worden. Dit was na 2 1/2 jaar.
Aanschaf nieuw Fl 3500,-
Reparatie kosten Fl. 1200,-

Wat bleek : het was een duitse Philips gemaakt in Zweden en Philips Ned. gaf geen garantie.

Vraag eens een prijsopgaaf voor de reparatie bij Panasonic of probeer een goedkope reparateur vinden.

Als tip: vraag bij volgende aankopen altijd of het parallelimport is of niet, zo ja afzien van de koop.
Liever iets meer betalen en garantie van een nederlandse importeur dan dit gelazer.

SUCCES.

cvp

Toolboy

Re: Panasonic Plasma tv defect 1 maand na garantieperiode

Ongelezen bericht door Toolboy »

Als er 1 merk is die servive hoog in het vaandel heeft.is het wel panasonic.
Maak ze maar attent op dit item anders.
Persoonlijk heb ik uiterst goede ervaringen met dit merk.
Panasonic ie 1 van de eerste geweest met WW garantie.
T

medaillon
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2009 10:37

Re: Panasonic Plasma tv defect 1 maand na garantieperiode

Ongelezen bericht door medaillon »

ik heb bijna alles van Panasonic mede ook vanwege goede ervaringen.
maar dit is toch wel 1 hele slechte ervaring die zwaar weegt.
Ik ben hier duidelijk slachtoffer van het "parallel import" buiten mijn weten om. ik heb eerlijk hun product gekocht en de zogehete "goede service" word me hier ontnomen door Panasonic Nederland.

medaillon
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2009 10:37

Re: Panasonic Plasma tv defect 1 maand na garantieperiode

Ongelezen bericht door medaillon »

Weet iemand of ik bij Panasonic kan aankloppen in het land van herkomst?

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Panasonic Plasma tv defect 1 maand na garantieperiode

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

wat let je? Ik zou het gewoon proberen, je verliest er niets mee.

Toolboy

Re: Panasonic Plasma tv defect 1 maand na garantieperiode

Ongelezen bericht door Toolboy »

Geachte panasonic heeft WW garantie World Wide.

Groet t

medaillon
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2009 10:37

Re: Panasonic Plasma tv defect 1 maand na garantieperiode

Ongelezen bericht door medaillon »

garantie is World wide, maar dit betreft een defect 1 maand na de garantie zoals ik eerder had vermeld.

medaillon
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2009 10:37

Re: Panasonic Plasma tv defect 1 maand na garantieperiode

Ongelezen bericht door medaillon »

zojuist contact gehad met Panasonic (haagtechno) en ze hebben besloten om me toch te helpen.

Dit is een ingewikkeld situatie geweest voor hen en voor mij maar ze hebben bewezen over een goede customer service afdeling te beschikken.

Dit heb ik niet eerder gemerkt bij een ander merk dan Panasonic en ik ben dolgelukkig.

Groeten,

Medaillon

Toolboy

Re: Panasonic Plasma tv defect 1 maand na garantieperiode

Ongelezen bericht door Toolboy »

Geplaatst op 10 Jun 2009 19:59 door Toolboy

Haha dat weet ik al een jaar of 30.
Dit merk heeft een geweldige service !

T

cvp
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 jun 2006 18:57

Re: Panasonic Plasma tv defect 1 maand na garantieperiode

Ongelezen bericht door cvp »

Medaillon,

Gefeliciteerd.

cvp
(en ook al zo'n kleine 30 jaar tevreden Panasonic gebruiker)

cvp
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 jun 2006 18:57

Re: Panasonic Plasma tv defect 1 maand na garantieperiode

Ongelezen bericht door cvp »

Medaillon,

Hoe is het afgelopen?
Heb je de TV al terug?

cvp

Gunslinger32
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2009 16:37

Re: Panasonic Plasma tv defect 1 maand na garantieperiode

Ongelezen bericht door Gunslinger32 »

Hoi alle,

Ook ik heb het "groene lijn"probleem,
Panasonic erkent dit echter niet als bijzonder, en schept mij af met de normale reparatie mogelijkheden buiten garantie,
Ik had een langere levensduur verwacht van mijn Pana,

grtz Henk


http://members.home.nl/gunslinger/greeneline.jpg




---------------------------------------------------------------------------------


Mijn contact met Panasonic

-----Oorspronkelijk bericht-----
Verzonden: vrijdag 17 juli 2009 12:08
Aan: Infocentre
Onderwerp: Panasonic - Contact - Algemene vragen

Hallo, Mijn Panasonic TH-42PV70 vertoont een verticale groene lijn over het beeld, ik zit wel in mijn 25e mnd : Dit schijnt meer voortekomen bij deze modellen, Wat adviseerdt u mij ?? mvg H.M.Nap

---------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer Nap,

Als importeur van Panasonic producten voor Nederland zullen wij u altijd een passend aanbod doen omtrent reparaties, ook buiten de garantieperiode om.
Binnen de twee jaar fabrieksgarantie heeft u als consument recht op kosteloze homeservice. Daar deze termijn verstreken is, worden er voor homeservice standaard tarieven berekend die terug te vinden zijn op de site www.e-care.nl. U kunt uw televisie rechtstreeks bij E-Care aan (laten) bieden.
Zodoende worden er geen voorrijdkosten berekend.
Als uw televisie bij E-care is ontvangen zullen zij naar aanleiding van een vakkundig onderzoek een passende oplossing kunnen bieden.

Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,

Kristel Hoeijmans

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Panasonic Plasma tv defect 1 maand na garantieperiode

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Ik had een langere levensduur verwacht van mijn Pana,
Een storing in een apparaat heeft NIETS te maken met levensduur. Geen enkele winkelier of fabrikant kan een storingsvrij gebruik garanderen gedurende de te verwachten levensduur.
Reparaties zijn normaal bij dergelijke apparaten en als repareren niet mogelijk blijkt, dan is er altijd nog een coulance regeling mogelijk gedurende een bepaalde periode na aanschaf.

Vr. Gr. Hans.

EgbertHa
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2009 12:21

Re: Panasonic Plasma tv defect 1 maand na garantieperiode

Ongelezen bericht door EgbertHa »

Gisteravond ontdekte ik een rose/rode verticale streep over het gehele scherm van onze plasma TV van Panasonic. Dit ligt niet aan de zenders of decoder. De streep is er altijd, dus moet het aan het scherm liggen. De streep zit iets links van het midden. van dichtbij is goed te zien dat deze lijn niet met het beeld verandert, maar rose/ rood blijft.
In deze middagpauze gegoogeld en ik vond al snel dit forum met dit probleem.

De TV is van juni 2007, dus net iets meer dan 2 jaar oud.
Dit weekend ga ik naar de winkel waar de TV gekocht is.
Is heb de verhalen gelezen. Ik zoek vanavond thuis nog wel verder op internet.
Heeft iemand nog tips voor mij wat ik het beste kan doen,

Alvast bedankt

EgbertHa
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2009 12:21

Re: Panasonic Plasma tv defect 1 maand na garantieperiode

Ongelezen bericht door EgbertHa »

De storing van de verticale lijn gemeld bij de winkel.
Toen de medewerker het typenummer zag op de rekening, zei hij dat hij al 3 gehad had met hetzelfde defect.
Hij heeft de rekening gekopieerd en hij geeft dit door aan Panasonic.
Dit valt onder de garantie. Panasonic neemt contact op om langs te komen voor de reparatie.

Dus afwachten.

EgbertHa
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2009 12:21

Re: Panasonic Plasma tv defect 1 maand na garantieperiode

Ongelezen bericht door EgbertHa »

Nu, 3 maand later, eindelijkeen nieuwe TV.
De inmiddels 2 verticale lijnen op de panasonic plasma TV had ik eind juli gemeld bij de winkel. De TV was 3 weken over de garantietermijn. Volgens de winkel geen probleem, ook omdat het een bekende storing was. De storing is doorgegeven aan Panasonic en zou verder afgehandeld worden door E-care. De TV kon niet gerepareerd worden. Het voorstel was omruilen voor een nieuwe. Dit zou echter wel 359 Euro moeten kosten.
De winkelprijs van dit toestel is 799 Euro en het toestel is al te koop voor 549 Euro. Omdat ik het hier niet mee eens was is na overleg met de winkel de prijs door E-care verlaagd naar 289 Euro. Inmiddels had ik contact gehad met de consumenten bond en op hun advies de winkel schriftelijk van mijn ongenoegen op de hoogte gesteld, mede door het feit dat door de medewerker gezegd was dat dit onder de garantie zou vallen. Daarna heeft de winkel nogmaals contact gehad met panasonic en uiteindelijk hebben we nu na 3 maanden voor 200 Euro een nieuwe TV. Dit leek ons een redelijk aanbod.
In het hele proces hebben we met 3 partijen te maken gehad, de winkel, panasonic en E-care. Telkens al we 1-2 weken niets gehoord hadden, informeerden we bij die partij waar we het laatst bericht van gehad hadden. Vaak werden we dan weer naar de andere partij verwezen. Het vele gebel, e-mailen en bezoekjes aan de winkel is voor ons aanleiding bij een volgende aankoop hiernaar te informeren bij andere zaken en merken.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Panasonic Plasma tv defect 1 maand na garantieperiode

Ongelezen bericht door jor »

EgbertHa schreef:Nu, 3 maand later, eindelijkeen nieuwe TV.
De inmiddels 2 verticale lijnen op de panasonic plasma TV had ik eind juli gemeld bij de winkel. De TV was 3 weken over de garantietermijn.
In de eerste plaats bedankt voor het melden van de afloop :wink:
Een schoonheidsprijs verdient het natuurlijk niet,3 maanden wachten en van het kastje naar de muur gestuurd worden maar uiteindelijk heb je nu een nieuwe TV en dat voor €200.-
Succes ermee jor.

Redje
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 mar 2006 09:18

Re: Panasonic Plasma tv defect 1 maand na garantieperiode

Ongelezen bericht door Redje »

Even een oude koe uit de sloot gehaald, maar het onderwerp is nog steeds actueel.
Ik heb momenteel hetzelfde probleem. De panasonic vertoont iets meer dan 2 jaar de bekende groene streep. De verkoper komt nu met een voorstel: nieuwe tv en 250 euro bijbetalen. Daarbij vertellen ze ook doodleuk dat dit een coulance regeling is.

Aangezien die groene streep, geen slijtage achtig iets is, maar gewoonweg een productiefout (lees het internet er maar op na) en leveranciers en panasonic zijn zelf ook op de hoogte van deze klachten, kun je zeggen dat de tv non-conform is. Hij zou immers langer mee moeten gaan dan 2 jaar. Op basis hiervan zou je denk ik recht hebben op kostenloze reparatie danwel vervanging. (7:21 lid 2 BW)

Uiteraard is recht hebben iets anders dan recht krijgen, maar ik schat mijn kansen hoog in. Als het nu zou gaan om (ik noem maar wat) het aan- en uit knopje dat het niet meer doet, of een scartstekker die niet meer werkt, of een barst in het scherm, dan is het met de bewijsvoering een stuk lastiger. In zo'n geval is een coulance regeling zoals een deel van de reparatiekosten zelf betalen een goede deal. Maar in dit geval denk ik dat de bewijsvoering sterk genoeg is om aan te tonen dat het product non-conform de verwachting is en dan dus ook gratis gerepareerd of vervangen moet worden.

Gunslinger32
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2009 16:37

Re: Panasonic Plasma tv defect 1 maand na garantieperiode

Ongelezen bericht door Gunslinger32 »

Hoi,
Mijn "groene lijn" story loop op het einde,
Heb van REDCOON een aanbod gehad voor bijbetaling op een nieuw model. (ben gegaan voor de G10)
Ben zeer tevreden over deze internet-shop, Ze hebben gedaan wat in hun macht ligt, en dit zonder verdere problemen.

Anders is dit wat betreft PANASONIC
Het is duidelijk dat deze klacht het meest voorkomt bij deze serie Pana's, en zou moeten bestempeld worden als fabrieksfout, en PANASONIC zou 100% moeten schikken.
Helaas is dit niet het geval.
Het gaat hier niet om een loszittend knopje, maar om een Flinke lijn recht door je scherm, zodat de Tv op dat moment waardeloos is.
en of het zo moet, meestal net na de 2jrs Garantie.
Al bij al zwaar vervelend......

Hoop echt dat dit mij niet meer overkomt met mijn nieuwe Pana ,
(heb trouwens een 5jr Garantieplan afgesloten bij REDCOON) better save then sorry;)

Greetz

Gesloten