LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
MagicTrance
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2010 20:03

Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Ongelezen bericht door MagicTrance »

Beste lezers,

Bij deze wil ik u waarschuwen voor als u een Oled tv koopt

Ze kunnen heel slecht tegen de kleur oranje in logo's en deze branden dus wel degelijk in
Het RTL 4 Logo en als u regelmatig een programma terug kijkt op de NPO dan brand de ruitvorm ook in die in de rechter boven hoek staat

Ik heb diverse malen contact gehad met LG over dit euvel

Nu was mijn probleem dat ik er achter kwam 2 weken na de garantie van 2 jaar

Nu is het zo dat LG wat betreft de coulange mij wel tegemoet wil komen en het scherm wil vervangen
Maar dat ik dan wel de reparatie kosten moet betalen van 195 euro , het scherm wordt wel voor 100% vergoed dan.

Op zich qua garantie hebben ze een punt maar het inbranden is al wel degelijk gebeurd tijdens de garantietermijn

Dus ik baal wel een scherm van 3500 Euro

Zuinig ben ik zeer zeker op mijn apparatuur want dat is een lust in mijn leven

Ook vreemd ik kijk bijna geen RTL 4 ....ik stream veel meer, zoals Netflix en Dergelijke
De Kleur Oranje is Finest voor de LG Oled

Het betreft de LG 55EG960V

Toch ben ik ook wel benieuwd naar jullie reacties en of ervaringen met dit Probleem

Tot op heden heb ik het scherm nog niet laten vervangen dit puur om de reden dat het inbranden dan zekers weer gaat gebeuren en het is zo als je een reparatie laat uitvoeren dat je maar een garantie op krijgt van 3 maanden , met andere woorden volgend jaar ben ik weer aan de beurt om het scherm te laten vervangen.

een Duidelijke tip voor de Mensen met een OLED kijken geen RTL4 en ook geen Programma gemist van de NPO puur door de Oranje Logo's



Met vriendelijke groet,
Henk Noordijk

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Ongelezen bericht door henson »

Lijkt me een goede deal.....je hebt immers al twee jaar genoten van het scherm....Stel de levensduur is 10 jaar, dan krijg je dus voor €195,- een afschrijving van €700,= vergoedt
Zou een goede Fan aan de achterzijde helpen?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Ongelezen bericht door kweenie »

Bedankt voor de waarschuwing. Ik was hier niet van op de hoogte. In weet ook niet of het en structureel probleem is dat bij alle oled tv's speelt, maar ik zou er in elk geval rekening mee proberen te houden.

MagicTrance
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2010 20:03

Re: Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Ongelezen bericht door MagicTrance »

henson schreef:Lijkt me een goede deal.....je hebt immers al twee jaar genoten van het scherm....Stel de levensduur is 10 jaar, dan krijg je dus voor €195,- een afschrijving van €700,= vergoedt
Zou een goede Fan aan de achterzijde helpen?
Ja dat zeg ik ook de coulange is netjes van lg
Maar is dat de volgende keer ook zo want er zijn al meerdere mensen die een nieuw scherm krijgen maar na een half jaar begint het alweer in te branden

Dus dan weer de reperatie kosten

Ik ben bang dat een fan het niet oplost

MagicTrance
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2010 20:03

Re: Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Ongelezen bericht door MagicTrance »

kweenie schreef:Bedankt voor de waarschuwing. Ik was hier niet van op de hoogte. In weet ook niet of het en structureel probleem is dat bij alle oled tv's speelt, maar ik zou er in elk geval rekening mee proberen te houden.
Ja ik ben absoluut niet de enige je leest er veel meer over op het internet
Mocht je er een kopen let dan vooral op in de garantie periode op inbranding ivm de garantie

yvdv55
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2018 09:34

Re: Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Ongelezen bericht door yvdv55 »

Klopt met inbranden, heb een Philips 55POS901, ook een oled scherm ( is eigenlijk ook een LG scherm maar met Philips modificaties), sinds enige tijd ( bijna 1 jaar na aankoop ) dit inbranden van het RTL4 logo ook vastgesteld. Is altijd aan de stroom geweest.
We kijken wel vaak naar RTL4, maar om dan maar niet meer te kijken is geen oplossing.
Het in gebrande oranje logo is alleen zichtbaar bij roodachtige egale achtergronden, heb het vermoeden dat het erger gaat worden.
Heb ook al diverse keren handmatig scherm inbrand verwijdering in het menu aangezet, dit lijkt geen verbetering te geven.
Daar ik nog garantie heb zal ik binnenkort BCC hierover gaan inlichten.
Echter als het door het oranje logo van RTL 4 komt , rijst de vraag kan men hier software matig wat aan doen bij Philips of LG of zou men RTL kunnen vragen om de logo kleur aan te passen.
Ik heb ook gelezen dat NPO de logo (kleur) preventief heeft aangepast i.v.m. met eventuele claims t.a.v. inbranden en men zou ook het logo net als een schermbeveiliging regelmatig kunnen verplaatsen.
Als de oorzaak niet wordt weggenomen heeft het nog niet veel zin om het scherm te vervangen.
Wetende dat er meer problemen zijn met inbranden zouden we gezamelijk dit moeten gaan melden (voor deze toch wel dure maar zeer mooie scherm), via een instantie als radar komt dit dan wel harder aan.

atbmaster
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2013 14:33

Re: Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Ongelezen bericht door atbmaster »

Ik zou liever willen vragen aan alle omroepen / stations om de nutteloze informatie die permanent op het scherm staat weg te laten. Dus geen logo's ticker tapes etc.

MagicTrance
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2010 20:03

Re: Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Ongelezen bericht door MagicTrance »

Inderdaad dat is zowiezo een goede eerste stap

JgGardena
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2018 09:29
Contacteer:

Re: Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Ongelezen bericht door JgGardena »

Helaas heb ik hetzelfde probleem het logo NICK is ingebrand vooral te zien bij rood oranje en roze achtergrond.
Alle gegevens naar de reparateur gestuurd maar hadden geen onderdeken en of om economische redenen konden ze hem niet maken en moest wachten op een coulance regeling van Philips dus over 8 werkdagen zal ik een update geven alles viel nog onder garantie.

Hansie

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Ongelezen bericht door sylvesterb »

MagicTrance schreef: Toch ben ik ook wel benieuwd naar jullie reacties en of ervaringen met dit Probleem
Je doet of inbranden bij OLED niet kan voorkomen, maar zelfs Philips meldt dit op hun eigen website:

https://philips-tvconsumercare.kxondema ... q/All/5245

Dus OLED kan inbranden en veelal is dit ook te herstellen achteraf.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Ongelezen bericht door Speedy123 »

sylvesterb schreef:
MagicTrance schreef: Toch ben ik ook wel benieuwd naar jullie reacties en of ervaringen met dit Probleem
Je doet of inbranden bij OLED niet kan voorkomen, maar zelfs Philips meldt dit op hun eigen website:

https://philips-tvconsumercare.kxondema ... q/All/5245

Dus OLED kan inbranden en veelal is dit ook te herstellen achteraf.
Philips (lees TV-Vision, die hebben de merknaam Philips gekocht voor televisie, de panelen zijn gewoon van LG) meldt dit inderdaad en geeft aan dat er speciale software zit die de TV hersteld als hij in stand-by staat.

Op Tweakers is er ook een discussie over, veel LG panelen vertonen hetzelfde euvel. Je kan het effect vermineren door bepaalde instellingen anders te zetten en het scherm regelmatig in stand-by mode te zetten zodat hij zichzelf kan 'repareren'

Zie https://gathering.tweakers.net/forum/li ... =inbranden

1950Amsterdam
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2018 11:32

Re: Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Ongelezen bericht door 1950Amsterdam »

Hallo allemaal ik had in december 2017 een prachtige Philips 9002 oled tv gekocht en zag al in begin april dat de 4 van RTL 4 was ingebrand,ik ben met Philips in conclave gegaan en heb via hun een monteur thuis gekregen en die heeft een nieuw scherm geplaatst en nu alles uiteraard weer tip top.Dus kijk uit met naar RTL kijken want die willen niet veranderen heb ik begrepen en gelukkig zijn de programma's die ze uitzenden veel herhalingen en veel andere die ons niets interesseren en dus kijken wij nog mondjes maat naar RTL,van de andere zenders hadden we geen ingebrande logo's wat zo en zo irritant is die logo's want we weten wel waar we naar kijken.Maar een nieuw scherm laten plaatsen is wel de moeite waard natuurlijk.

Mikston
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2018 17:39

Re: Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Ongelezen bericht door Mikston »

Hellaas ook bij mij vercelende ingebrande logo’s
Bovendien ontstaan er spontaan gele vlekken op het scherm net als of er koffie over heen gegooid is.Helaas ook geen garantie meer. Ik dacht sterk te staan door toch mijn garantie op te eisen om dat ik een degelijke tv bij normaal gebruik mag verwachten.
Lg word hier net warm of koud van , zijj verwijzen me naar de verkoper..
Heb ik ge daan zij zouden mij. Tegemoet komen en tegen minimale raparatie kosten
zal mijn probleem wel op te lossen zijn.Keurig de volgende dag melde de reparateur zich online of ik foto’s zou willem sturen,. Vervolgens bleken de reparatie kosten 1500 euro te bedragen,en via een coulence regeling zou de verkoper 1000 euro betalen en ik zelf 450;
Euro. Heel netjes van de verkoper zegt lg. Zij vinden het dus normaal dat er bij een oled tv van 3 en een half jaar aanschaf prijs 3500 euro met een levens duur van 6 jaar Het scherm moet worden vervangen. IZe hebben ind. leuk spul, maar Kijk toch wel een beetje jaloers naar mijn buurman met zijn samsung 4k tv. Ben jaren lang trouwe klant van lg
Geweest. Maar in ieder geval voor mij geen dure tv meer, denk zelfs dat ik bij een goedkope tv veel betere service gehad had,.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mikston schreef:Hellaas ook bij mij vercelende ingebrande logo’s
Bovendien ontstaan er spontaan gele vlekken op het scherm net als of er koffie over heen gegooid is.Helaas ook geen garantie meer. Ik dacht sterk te staan door toch mijn garantie op te eisen om dat ik een degelijke tv bij normaal gebruik mag verwachten.
Lg word hier net warm of koud van , zijj verwijzen me naar de verkoper..
Heb ik ge daan zij zouden mij. Tegemoet komen en tegen minimale raparatie kosten
zal mijn probleem wel op te lossen zijn.Keurig de volgende dag melde de reparateur zich online of ik foto’s zou willem sturen,. Vervolgens bleken de reparatie kosten 1500 euro te bedragen,en via een coulence regeling zou de verkoper 1000 euro betalen en ik zelf 450;
Euro. Heel netjes van de verkoper zegt lg. Zij vinden het dus normaal dat er bij een oled tv van 3 en een half jaar aanschaf prijs 3500 euro met een levens duur van 6 jaar Het scherm moet worden vervangen. IZe hebben ind. leuk spul, maar Kijk toch wel een beetje jaloers naar mijn buurman met zijn samsung 4k tv. Ben jaren lang trouwe klant van lg
Geweest. Maar in ieder geval voor mij geen dure tv meer, denk zelfs dat ik bij een goedkope tv veel betere service gehad had,.
Bij een scherm van 3,5 jaar oud vind ik dat nog geen heel slechte oplossing.

stofzuigertje

Re: Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De zoom functie gebruiken is gratis, dan valt het Logo buiten beeld.

En de normale LED tv heeft dit niet dus U heeft blijkbaar veel geld over voor een niet goed uitontwikkelde techniek.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mikston schreef:Hellaas ook bij mij vercelende ingebrande logo’s
Bovendien ontstaan er spontaan gele vlekken op het scherm net als of er koffie over heen gegooid is.Helaas ook geen garantie meer. Ik dacht sterk te staan door toch mijn garantie op te eisen om dat ik een degelijke tv bij normaal gebruik mag verwachten.
Lg word hier net warm of koud van , zijj verwijzen me naar de verkoper..
Heb ik ge daan zij zouden mij. Tegemoet komen en tegen minimale raparatie kosten
zal mijn probleem wel op te lossen zijn.Keurig de volgende dag melde de reparateur zich online of ik foto’s zou willem sturen,. Vervolgens bleken de reparatie kosten 1500 euro te bedragen,en via een coulence regeling zou de verkoper 1000 euro betalen en ik zelf 450;
Euro. Heel netjes van de verkoper zegt lg. Zij vinden het dus normaal dat er bij een oled tv van 3 en een half jaar aanschaf prijs 3500 euro met een levens duur van 6 jaar Het scherm moet worden vervangen. IZe hebben ind. leuk spul, maar Kijk toch wel een beetje jaloers naar mijn buurman met zijn samsung 4k tv. Ben jaren lang trouwe klant van lg
Geweest. Maar in ieder geval voor mij geen dure tv meer, denk zelfs dat ik bij een goedkope tv veel betere service gehad had,.
Dit klinkt als de zelf verzonnen "coulance" regeling van UNETO-VNI. Kennelijk is de verkoper het met je eens dat de televisie non-conform is en je dit niet hoefde te verwachten, maar vindt hij dat hij je een deel van de reparatie zelf moet betalen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Ongelezen bericht door renewouters »

Mikston schreef:Hellaas ook bij mij vercelende ingebrande logo’s
Bovendien ontstaan er spontaan gele vlekken op het scherm net als of er koffie over heen gegooid is.Helaas ook geen garantie meer. Ik dacht sterk te staan door toch mijn garantie op te eisen om dat ik een degelijke tv bij normaal gebruik mag verwachten.
Lg word hier net warm of koud van , zijj verwijzen me naar de verkoper..
Heb ik ge daan zij zouden mij. Tegemoet komen en tegen minimale raparatie kosten
zal mijn probleem wel op te lossen zijn.Keurig de volgende dag melde de reparateur zich online of ik foto’s zou willem sturen,. Vervolgens bleken de reparatie kosten 1500 euro te bedragen,en via een coulence regeling zou de verkoper 1000 euro betalen en ik zelf 450;
Euro. Heel netjes van de verkoper zegt lg. Zij vinden het dus normaal dat er bij een oled tv van 3 en een half jaar aanschaf prijs 3500 euro met een levens duur van 6 jaar Het scherm moet worden vervangen. IZe hebben ind. leuk spul, maar Kijk toch wel een beetje jaloers naar mijn buurman met zijn samsung 4k tv. Ben jaren lang trouwe klant van lg
Geweest. Maar in ieder geval voor mij geen dure tv meer, denk zelfs dat ik bij een goedkope tv veel betere service gehad had,.
Je toetsenbord is ook niet meer wat het geweest is....

Mikston
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2018 17:39

Re: Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Ongelezen bericht door Mikston »

Beste moneyman
Van een tv van 3500 euro mag je toch echt wel meer verwachten ,dan van een standaard tv.
Zeker niet dat je na 3 en een half jaar al een dure reparatie hebt van 450 euro.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Ongelezen bericht door olaf79 »

MagicTrance schreef:
henson schreef:Lijkt me een goede deal.....je hebt immers al twee jaar genoten van het scherm....Stel de levensduur is 10 jaar, dan krijg je dus voor €195,- een afschrijving van €700,= vergoedt
Zou een goede Fan aan de achterzijde helpen?
Ja dat zeg ik ook de coulange is netjes van lg
Maar is dat de volgende keer ook zo want er zijn al meerdere mensen die een nieuw scherm krijgen maar na een half jaar begint het alweer in te branden

Dus dan weer de reperatie kosten

Ik ben bang dat een fan het niet oplost
Ik denk dat je coulance bedoelt...

Inbranden mag in principe niet gebeuren, tenzij je het beeld heel lang op pauze zet. Alle zenders verschuiven de logo´s telkens een paar pixels om inbranden te voorkomen. Ik weet van Samsung dat ze 5 jaar garantie op inbranden geven.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mikston schreef:Beste moneyman
Van een tv van 3500 euro mag je toch echt wel meer verwachten ,dan van een standaard tv.
Zeker niet dat je na 3 en een half jaar al een dure reparatie hebt van 450 euro.
Wie zegt dat? Duurder is zeker niet altijd beter, maar wél vaak ook duurder in reparatie,

Gesloten