LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PHILIPS LCD TV, SLECHTE SERVICE! ONAARDIGE MEDEWERKER!

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
wurli
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2009 15:54

PHILIPS LCD TV, SLECHTE SERVICE! ONAARDIGE MEDEWERKER!

Ongelezen bericht door wurli »

Ik ben in het bezit van een Philips 26PF5320 KTV, is nu ruim twee jaar oud en defect. Gebeld met het geautoriseerde servicecenter in Arnhem om te vragen of er sprake van garantie zou zijn. Nee, was het antwoord. U mag de tv brengen en dan krijgt u een prijsopgave etc etc. Men kon mij geen enkele indicatie geven van de kosten. Maar gezien de dalende prijzen zit je al snel aan de kosten van wat een nieuwe nu kost, was de opmerking. Vervolgens naar consumentenbelangen gebeld, kreeg een medewerker die ook niet erg klantgericht bezig was. Heeft wat zaken geregistreerd en mij verzocht een brief te schrijven, alsof ik niets anders te doen zou hebben.. Toch maar gedaan. Vandaag een standaard briefje ontvangen met de mededeling dat er slechts 1 jaar garantie op het ding zit(niet veel vertrouwen in het eigen product) en er gewoon kosten betaald moeten worden. De teneur van de brief is een beetje..haha jammer voor u.
Niet erg klantvriendelijk allemaal, gelukkig is mijn andere tv van Samsung. Zat laatst een brom in, gebeld met een vriendelijke dame die mij voorstelde om een dag later langs te komen om het probleem kosteloos en aan huis te te verhelpen. Er zat immers twee jaar garantie op!! Ik en met mij veel familie en vrienden kochten altijd Philips. Het is mij nu ook wel duidelijk waarom de Koreaanse merken, Samsung voorop, de marktleiders op de thuismarkt van Philips zijn geworden. ALLEEN MET EEN KLANTVRIENDELIJKE OPSTELLING EN EEN GOEDE SERVICE EN NAZORG BLIJVEN KLANTEN NOG TROUW AAN EEN MERK!
Ik moet nu helaas een andere tv gaan kopen omdat repareren te duur is in verhouding met een nieuwe, spijtig omdat de PHILIPS pas twee jaar jong was. Een ander gevolg is dat ik nooit meer een product van Philips koop. Terwijl ik eigenlijk trots was op het nederlandse merk Philips! Jammer, ik verkoop mijn verzameling Philips GSM toestellen ook maar...Phizz, genie etc.. Denk dus goed na welk merk u koopt!

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: PHILIPS LCD TV, SLECHTE SERVICE! ONAARDIGE MEDEWERKER!

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Jammer dat U het zo snel opgeeft!
Dat de garantie maar een jaar is betekent niet dat U na dat ene jaar geen rechten meer heeft.
De winkelier waar U het toestel gekocht heeft is de persoon die het probleem moet oplossen. (Niet de fabrikant!)
Een tv moet langer dan twee jaar mee gaan.
U kunt bij de winkelier eisen dat hij het probleem oplost, waarbij U slechts een deel van de kosten hoeft te betalen.
De meeste winkeliers willen hier niet aan meewerken, maar ze zijn dat wettelijk wel verplicht!
Ik kan wat dat betreft heel lang volhouden om mijn recht te krijgen.
Ik ben gerust in staat om met het defecte apparaat voor de winkel te gaan staan en iedereen die de winkel binne gaat te wijzen op het gebrek aan service 8)

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: PHILIPS LCD TV, SLECHTE SERVICE! ONAARDIGE MEDEWERKER!

Ongelezen bericht door tarquesh »

Klantvriendelijk hangt er van af.

Soms kom ik botte boeren tegen en soms word ik prima geholpen.
Ook ben ik wel eens wanhopige medewerkers tegengekomen. Zo had ik eens een video recorder van JVC.
Altijd kreeg ik prima garantie, maar na tig keer dat ding wegbrengen voor reparatie werd me ook zo van 'wat een slecht merk is JVC toch'. Dan hangt me dat de keel uit ondanks prima service van winkel en JVC. 8)

Jan Blan
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2009 21:05

Re: PHILIPS LCD TV, SLECHTE SERVICE! ONAARDIGE MEDEWERKER!

Ongelezen bericht door Jan Blan »

De handelaar is diegene waar u moet zijn ! Maar de handelaar kan niet zonder de service van fabrikant of importeur.
Indien de fabrikant de betreffende onderdelen niet of niet meer leverd,zoals bij philips herhaardelijk voorkomt kan de handelaar ook niets meer.
Een voorbeeld een LCD TV van Philips 1,5 jaar oud het aan/uit knopje afgebroken,niet meer leverbaar. Dus zelf een knopje maken was de enige oplossing!
Zo laat Philips zijn handelaren en de klant in de kou staan.
Maar dat zal ze een zorg zijn,als de handel niet genoeg meer opbrengt verkopen ze de boel met naam en al aan een andere firma. Dat hebben ze al met veel van hun fabrieken gedaan. En vele gingen daarna failliet of moesten stoppen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: PHILIPS LCD TV, SLECHTE SERVICE! ONAARDIGE MEDEWERKER!

Ongelezen bericht door BBCS »

Als een fabrikant 2 jaar garantie geeft, staat hij garant voor 2 jaar voor de goede werking, daarna garandeerd hij de goede werking niet meer.
Dus is de gemiddelde levensduur 2 jaar.
Als je dan aan de fabrikant zou vragen wat de gemiddelde levensduur is en hij zegt 2 jaar, dan zit er na die 2 jaar niks anders op dan gewoon alle kosten zelf te betalen.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: PHILIPS LCD TV, SLECHTE SERVICE! ONAARDIGE MEDEWERKER!

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Een voorbeeld een LCD TV van Philips 1,5 jaar oud het aan/uit knopje afgebroken,niet meer leverbaar. Dus zelf een knopje maken was de enige oplossing!
Zo laat Philips zijn handelaren en de klant in de kou staan.
Dat kan zo gebeuren en vooral als het een foute constructie betreft. Veel van dit spul komt uit China en een bepaalde productie heeft een bepaald aantal reserve onderdelen.
Gaat dit knopje dan vaak stuk, dan zal het al snel uitverkocht zijn en worden ook niet meer bij gemaakt.
Het is eenvoudiger onderdelen te vinden voor een apparaat van 30 jaar oud dan van een recenter apparaat. Dit bij wijze van spreken.
Tegenwoordig met de beperkte levensduur van apparaten en het feit dat er meerdere modellen per jaar uitkomen heeft de service geen goed gedaan.

Vr. Gr. Hans.

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: PHILIPS LCD TV, SLECHTE SERVICE! ONAARDIGE MEDEWERKER!

Ongelezen bericht door tarquesh »

dat maakt ook niets meer uit. Apparaten van nu dump ik sneller als dat van vroeger. Maar de hedendaagse technologie is wel verrukkelijk.

genvandongen
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mei 2008 06:42

Re: PHILIPS LCD TV, SLECHTE SERVICE! ONAARDIGE MEDEWERKER!

Ongelezen bericht door genvandongen »

Wurli,
Als je toch in Arnhem zit. Ga naar Henk van de Pol, Velperweg 56a te Arnhem. Deze repareert tv, etc
Jacq

Gesloten