Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Talha
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 apr 2024 12:52

Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door Talha »

Geloof niet al die “goede” reviews klopt niets van…

Tv besteld paar dagen later gerouterneerd. Weken niets meer gehoord.. 12-01-2024 was het bij hun binnen. Na zoveel achteraan gaan met klarna horen we opeens: Ja we kunnen je retour niet aannemen want is met schade aangekomen. Ohjaa? Waarom melden jullie dat dan anderhalve maand later??? Dat is gek… als er schade is hoor je gelijk te melden punt!!! En nu zegt postnl dat ze niets kunnen doen omdat het binnen 7 dagen gemeld moest worden: Logisch!!! En dan nog ook is liegen ja we dachten dat klarna zou melden bla bla bla… dat gaat moelijk als de tv 12-01 bij jullie binnen is en pass 29-02-2024 gaat melden dat ie met schade is aangekomen….

En weet je wat de allergrappigste is, ze denken dat ik het hierbij ga laten.. Dat zullen we zien :))

Update: 1: Ze geven aan dat ze binnen twee weken hebben gemeld. Klarna gebeld, klopt helemaal niets van.
2: Ze geven dat ik de pakket niet zo mocht retouren. Postnl gebeld: En ja hoor klopt ook niet. Postnl geeft gewoon aan dat het op deze manier wel mag.


Conclussie: Bij dit bedrijf is retourneren geen optie, doe je dat wel dan zullen ze heleboel bij elkaar liegen zodat ze toch winst kunnen maken..

BL2
Berichten: 4844
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02
Beste antwoord
Gekozen door Talha

Re: Retourneren onmogelijk bij Mr.Speazy?

door BL2 » 19 apr 2024 09:58

Talha schreef:
18 apr 2024 12:57
....En weet je wat de allergrappigste is, ze denken dat ik het hierbij ga laten.. Dat zullen we zien :)) ...
Oké, we wachten het af.
Bij een compleet onbekend bedrijf met zo'n naam zou ik nog geen doosje punaises bestellen. Was de TV een paar tientjes goedkoper dan in een stenen winkel "om de hoek"...?
Euro 1600,00 korting op een Samsung TV, dat gelooft toch niemand....
O ik zie het al, de verkoopprijs is daardoor gelijk aan de winkel met de M.
BL2
Berichten: 4844
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door BL2 »

Talha schreef:
18 apr 2024 12:57
....En weet je wat de allergrappigste is, ze denken dat ik het hierbij ga laten.. Dat zullen we zien :)) ...
Oké, we wachten het af.
Bij een compleet onbekend bedrijf met zo'n naam zou ik nog geen doosje punaises bestellen. Was de TV een paar tientjes goedkoper dan in een stenen winkel "om de hoek"...?
Euro 1600,00 korting op een Samsung TV, dat gelooft toch niemand....
O ik zie het al, de verkoopprijs is daardoor gelijk aan de winkel met de M.

rwolters
Berichten: 1565
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door rwolters »

Even naar Vlissingen gaan en ze de waarheid gaan vertellen. Je laat het er immers niet bij zitten! Wie niet horen wil moet maar voelen!

Aygulf
Berichten: 381
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door Aygulf »

Ik lees in de retour voorwaarden duidelijke instructies over verzenden, verpakken (!) en dat het sterk aanbevolen wordt om het aangetekend/verzekerd te versturen. Lijkt me ook wel logisch met zulke grote kwetsbare apparaten. Heeft u blijkbaar niet gedaan toch? Bovendien word ik altijd een beetje kriegelig als er zonder onderbouwing geroepen wordt dat ze "de hele boel bij elkaar liegen en vuile oplichters zijn". U beweert nogal wat ....

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.

Op www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... bedenktijd staat dat u 14 dagen bedenktijd hebt, met de belangrijkste voorwaarde.


Het is natuurlijk belangrijk om de spullen goed te verpakken voor transport.
Ik blijf me afvragen waarom mensen zoveel spullen retourneren.

BL2
Berichten: 4844
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door BL2 »

Seinhuis schreef:
19 apr 2024 12:01
U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering...
Nou inderdaad, niet elk bedrijf vind het prettig om als" vuiler oplichters" op een openbaar forum te worden uitgemaakt.

J. Deltoer
Berichten: 3103
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zelfs oplichters die zich nooit wassen willen zo niet benoemd worden.

Nevyn
Berichten: 1291
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door Nevyn »

Zie een nette winkel op Google maps, niet vies of vuil, misschien eens langs gaan en op een nette manier even in discussie gaan.
Wel raar dat post.nl bepaald hoe iets moet worden verpakt (volgens TS )

DeZevendeHenk
Berichten: 797
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Bij transport is the eating the proof of the pudding dus het maakt niet uit wat Postnl zegt, die zijn sowieso niet verantwoordelijk voor de schade, dat is de verzender en die kan een verzekering afsluiten en doet daar ook verstandig aan. Al stuur je een TV in de originele verpakking, sterker al haal je hem niet eens uit de doos, als er schade is is dat voor rekening van de verzender.

rwolters
Berichten: 1565
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door rwolters »

Seinhuis schreef:
19 apr 2024 12:01


Het is natuurlijk belangrijk om de spullen goed te verpakken voor transport.
Ik blijf me afvragen waarom mensen zoveel spullen retourneren.
Impulsaankopen, niet goed nadenken voordat men op de bestelknop drukt. Zeker met dingen als tv's zou het niet nodig moeten zijn. Als je een hele specifieke wilt ga je naar een stenen winkel lijkt me, dus als je online bestelt is het vooral belangrijk dat ie het doet. En dan stuur je het alleen terug als ie het niet doet.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 943
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Zal ik dan maar als eerste inhoudelijk reageren zonder TS aan te vallen? De webshop heeft dit onder retourneren staan:

Wanneer het product bij ons aankomt, zullen we binnen 3 werkdagen het product controleren en de retour verwerken. Het aankoopbedrag ontvangt u binnen 10 werkdagen terug op uw rekening.

De webshop heeft niet binnen 3 werkdagen gereageerd dus mag worden verondersteld dat de TV onbeschadigd is ontvangen door de webshop Binnen 1 maand kan natuurlijk veel gebeuren met een TV die ergens in een magazijn staat. Als ik TS was zou ik gewoon beroepen op het feit dat de webshop niet binnen 3 dagen heeft gereageerd en de TV dus onbeschadigd is ontvangen.

Waarom TS een TV besteld en deze teruggestuurd maakt niet uit. Daarover kunnen wij geen waardeoordeel over spreken. Ik ga ervan uit dat TS daarvoor zijn eigen motivatie heeft, die ons niet aangaat.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 apr 2024 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bedrijfsnaam vervangen door 'de webshop'

Speedy123
Berichten: 1233
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door Speedy123 »

DeZevendeHenk schreef:
19 apr 2024 18:58
Bij transport is the eating the proof of the pudding dus het maakt niet uit wat Postnl zegt, die zijn sowieso niet verantwoordelijk voor de schade, dat is de verzender en die kan een verzekering afsluiten en doet daar ook verstandig aan. Al stuur je een TV in de originele verpakking, sterker al haal je hem niet eens uit de doos, als er schade is is dat voor rekening van de verzender.
Het probleem hier is dat de ontvanger de schade niet gemeldt heeft binnen twee weken waardoor TS niet kan claimen bij post.nl.

Probeer andersom maar eens vijf weken na ontvangst bij een bedrijf transport schade te claimen.

alfatrion
Berichten: 21920
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door alfatrion »

Talha schreef:
18 apr 2024 12:57
Na zoveel achteraan gaan met klarna horen we opeens: Ja we kunnen je retour niet aannemen want is met schade aangekomen.
Dat is geen argument om herroeping te weigeren. Bij schade heeft de verkoper het recht om de waardevermindering in rekening te brengen. De verkoper draagt de bewijslast voor dit laatste.
Talha schreef:
18 apr 2024 12:57
2: Ze geven dat ik de pakket niet zo mocht retouren. Postnl gebeld: En ja hoor klopt ook niet. Postnl geeft gewoon aan dat het op deze manier wel mag.
Daar gaat PostNL niet over. Je moet bij de rechter zijn.

DeZevendeHenk
Berichten: 797
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Speedy123 schreef:
19 apr 2024 22:50
DeZevendeHenk schreef:
19 apr 2024 18:58
Bij transport is the eating the proof of the pudding dus het maakt niet uit wat Postnl zegt, die zijn sowieso niet verantwoordelijk voor de schade, dat is de verzender en die kan een verzekering afsluiten en doet daar ook verstandig aan. Al stuur je een TV in de originele verpakking, sterker al haal je hem niet eens uit de doos, als er schade is is dat voor rekening van de verzender.
Het probleem hier is dat de ontvanger de schade niet gemeldt heeft binnen twee weken waardoor TS niet kan claimen bij post.nl.

Probeer andersom maar eens vijf weken na ontvangst bij een bedrijf transport schade te claimen.
Wat dat laatste betreft heeft u helemaal gelijk, ik denk alleen dat PostNL sowieso niets had kunnen betekenen, er lijkt mij geen sprake van een verzekering, maar die schademelding is gewoon belachelijk laat en in zou de incasso dan ook niet betalen en het voor laten komen.

Moneyman
Berichten: 30152
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door Moneyman »

DeZevendeHenk schreef:
20 apr 2024 16:37
... maar die schademelding is gewoon belachelijk laat en in zou de incasso dan ook niet betalen en het voor laten komen.
Dat kan een hele dure gok worden dan. Want dat de webshop later dan haar toezegging (die overigens geen deel uitmaakt van de overeenkomst) schade constateert, maakt natuurlijk niet gelijk dat zij die schade niet meer succesvol zou kunnen vorderen.

Talha
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 apr 2024 12:52

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door Talha »

Probleem opgelost, graag Topic verwijderen.

Erthanax
Berichten: 9710
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wilt u de oplossing ook met het forum delen?
Een opgeloste klacht laat zien dat een bedrijf zijn klanten serieus neemt en goed met klachten omgaat. Dat is positief en dan hoeft dit topic toch niet onder het tapijt worden geveegd? Of heeft de eigenaar koudwatervrees en verwijdering als voorwaarde gesteld? Dat zou aanzienlijk minder positief zijn.

Talha
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 apr 2024 12:52

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door Talha »

Mr Speazy heeft aangeboden om de schade volledig kwijt te schdelden. Hiermee is de probleem opgelost.

Erthanax
Berichten: 9710
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kijk eens aan, dat is uiteindelijk dan toch een goede oplossing.

HandigeHarrie
Berichten: 1388
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Moneyman schreef:
23 apr 2024 09:07
DeZevendeHenk schreef:
20 apr 2024 16:37
... maar die schademelding is gewoon belachelijk laat en in zou de incasso dan ook niet betalen en het voor laten komen.
Dat kan een hele dure gok worden dan. Want dat de webshop later dan haar toezegging (die overigens geen deel uitmaakt van de overeenkomst) schade constateert, maakt natuurlijk niet gelijk dat zij die schade niet meer succesvol zou kunnen vorderen.
Dit is een interessante .... heeft die passage op de website over "binnen drie dagen" controleren van een retourzending weinig of veel invloed op een eventuele uitspraak van de rechter ?
Als er weken tussen zitten dan kan de TV net zo goed in het magazijn beschadigd zijn: ik zou zeggen dat het bedrijf aannemelijk moet maken dat de TV tijdens het transport beschadigd is en niet daarna.

Plaats reactie