Retournering van soundbar en subwoofer loopt mis, wat nu?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Zuidema66
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2022 19:36

Retournering van soundbar en subwoofer loopt mis, wat nu?

Ongelezen bericht door Zuidema66 »

Beste radar

Rond 29 december 2021 kocht ik bij bol.com een samsung soundbar met een draadloze woofer

Toen ik hem besteld had kreeg ik de dag erna een mail dat de soundbar onderweg was maar dat het  de verkeerde was een LG soundbar ook zat er een retour label als ik hem terug zou sturen en ze hem hadden ontvangen zouden ze mijn de juiste op sturen die ik besteld had

Kwam er toen ook achter dat niet bol.com mijn de soundbar leverde maar RT businesspro maar goed toen ik de soundbar ontvangen had die ik had besteld ging ik hem aansluiten maar mijn soundbar kon geen connectie maken met de subwoofer heb met samsung support gebeld en ook die kreeg het niet voor elkaar we hebben geprobeert de soundbar zelf te resetten maar dat lukte niet zijn advies was terug sturen gemaild naar RT Businesspro dat ik de soundbar niet kon conecten met de subwoofer

kreeg als mail terug of ik wel een soundbar met een draadloze subwoover had gekocht uiteindelijk mailde gelijk terug wat denk je zelf met moeite  kreeg ik naar een paar dagen een retour label om hem te retourneren naar een week niks gehoord  te hebben heb ik weer gebeld kreeg ik als antwoord dat de subwoofer beschadigingen had en de subwoover het verkeerde serie nummer had

Toen gezegt dat dat misschien de rede was dat hij het  niet ddeedhier wilde ze niet naar luisteren zowel bol.com als RT Businesspro

Bol.com concludeerde dat RT Businesspro in hun recht stond heb toen gezegt dat ik dit belachelijk vond ik moest het tegendeel bewijzen maar ik zei al dat kan ik niet en dat weten jullie

omdat ik het gekocht had en de soundbar mijn eigendom was had ik gevraagd hem weer naar mijn terug testuren

na twee weken nog niks weer een paar later mailen kreeg ik hem eindelijk terug met een doos die zo beschadigd was

gemaild dat ik hem zo niet had geretourneerd

maar de persoon die mijn daar over terug mailde zei dat het hoofdkantoor al had beslist  en ik kan niks voor je doen

heb met postnl gebeld maar die konden niks voor mijn betekenen

mijn vraag is wat zou jullie advies zijn kunnen bol.com of hun partner RT Businesspro dit zomaar doen als de refiews lees zijn er gelijke soort klachten

En het meest rare hier in is dat als iemand een klacht dat de doos slecht verpakt was er nog geen korte tijd later er lovende bericht kwam van hoe geweldig ze waren en dat alles goed verpakt was 
Heeft iemand dit ook mee gemaakt
Maar wat kan ik als consument nu doen kan ik eigenlijk nog wel wat doen

M.v.g. Evert Zuidema 
Laatst gewijzigd door Radar op 22 mar 2022 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd voor duidelijkheid

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Retournering van soundbar en subwoofer loopt mis, wat nu?

Ongelezen bericht door Jablan »

Klinkt als 'RT Businesspro heeft nul overzicht over de bestellingen'. Heb je aankoopbedrag teruggekregen?

Op mij komt de niet-werkende combinatie over als parallelimport. Het spul zal best werken, maar in een ander land of ander continent.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Retournering van soundbar en subwoofer loopt mis, wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als ik zo eens kijk wie of wat RT buisinesspro is, dan lijkt het op een handelaar. Veel van wat er aangeboden word is flink goedkoper bij andere sites terug te vinden. Waarom €49,99 uitgeven voor een Parkside tacker die je ook voor €22,99 bij Lidl kan krijgen. Of €12,49 uitgeven voor een pak papier die nagenoeg overal onder de €4,- verkocht wordt. En LG leveren als er Samsung besteld is, een rare fout.

Het nadeel is dat recht hebben niet hetzelfde is als recht krijgen. Vele verkopers werken op het randje van wat mag en kan. Zonder lange adem, bewijs en juridische stappen zal het lastig zijn om ook het recht te krijgen.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Retournering van soundbar en subwoofer loopt mis, wat nu?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik vind het lastig om je een antwoord te geven.

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering voor hulp of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl voor advies.

Ik ben bang dat zonder juridisch proces niet verder zal komen met dit bedrijf.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Retournering van soundbar en subwoofer loopt mis, wat nu?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

NeoDutchio schreef:
22 mar 2022 20:13
Als ik zo eens kijk wie of wat RT buisinesspro is, dan lijkt het op een handelaar. Veel van wat er aangeboden word is flink goedkoper bij andere sites terug te vinden. Waarom €49,99 uitgeven voor een Parkside tacker die je ook voor €22,99 bij Lidl kan krijgen. Of €12,49 uitgeven voor een pak papier die nagenoeg overal onder de €4,- verkocht wordt. En LG leveren als er Samsung besteld is, een rare fout.

Het nadeel is dat recht hebben niet hetzelfde is als recht krijgen. Vele verkopers werken op het randje van wat mag en kan. Zonder lange adem, bewijs en juridische stappen zal het lastig zijn om ook het recht te krijgen.
Dat is speciaal voor mensen als topicstarter. :mrgreen: Moet je voor de lol eens kijken wat ze nu voor zonnebloemolie durven te vragen, o.a. zowel op Bol als op MP.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Retournering van soundbar en subwoofer loopt mis, wat nu?

Ongelezen bericht door Consumentt »

Waarom uitpakken en aansluiten als je tevoren weet dat het verkeerde is geleverd?
Ongeopend terug sturen was beter geweest.

Palmars
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2022 11:14

Re: Retournering van soundbar en subwoofer loopt mis, wat nu?

Ongelezen bericht door Palmars »

Ik heb hetzelfde meegemaakt met Bol.com en Scootplaza Bol.com gaat achter de verkoper staan. Ik had er voor gekozen om achteraf te betalen. Na openen van de verpakking bleek het artikel 2e hands te zijn waarop ik hem dezelfde dag geretourneerd heb naar Scootplaza.
Echter die beweerde toen dat ik het beschadigd had en ondanks bewijs geleverd te hebben dat deze bewering vals was en dat er op internet meerder klachten van de zelfde strekking te vinden waren. Geeft Bolcom de verkoper gelijk en startte een incasso procedure naar mij met veel extra kosten. Ik koop dus nooit meer via BOL.com :evil: :evil: :evil: :evil:

Gesloten