LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SONY internetradio vTuner ellende

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
alexnl69
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2015 13:44

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door alexnl69 »

Koop ik een hele dure Sony, werkt het niet naar behoren. Ik dacht echt een goed merk, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Mailen heeft ook geen zin meer. Ze nemen nog niet eens meer de moeite om je terug te schrijven. Het is echt schandalig. Er zijn elke keer problemen met het SEN-netwerk. De ene keer werkt het en dan werkt het weer niet. Heel vaak verdwijnen er ook zenders en komen er opeens nieuwe zenders bij. Het kan ook nog eens per device verschillen. Op mijn Blu-ray speler heb ik meer radiozenders, dan op mijn Sony receiver. Sony verwijst altijd maar naar V-tuner. Volgens mij moet Sony ervoor zorgen dat het netwerk gewoon werkt. Een groot bedrijf als Sony kan ook zelf een platform oprichten om radiozenders door te geven. Of waarom gaan ze niet naar een andere aanbieder toe. Dat kunnen ze makkelijk doen door een software update ter beschikking te stellen voor hun klanten, zodat hun klanten gewoon weer kunnen genieten van de radiozenders. Voor mij geen Sony meer in de toekomst. Tenzij zij hun leven gaan verbeteren. Helaas kan je nergens terecht met je klacht.

:evil: :twisted:

josephvlanen

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door josephvlanen »

Schandalig van Sony. Radar dient hier aandacht aan te besteden. De consument wordt gedwongen door Sony een andere internet radio te kopen. Kapitaalvernietiging. Sony geeft ook geen enkel alternatief. Ze laat ons gewoon stikken. Massale oproep: wij laten Sony nu ook stikken!

Stekelbaars
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2015 21:22

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door Stekelbaars »

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan hier wel 2 kantjes vol schrijven over de ellende, frustratie en woede. Zal het echter kort houden. Ik ga een rechtszaak beginnen tegen Sony. Denk dat ik een heel sterke zaak heb. Ik houd iedereen op de hoogte van de voortgang en uiteraard de uitkomst te zijner tijd. Sony zal boeten, niet alleen voor mij maar voor duizenden andere gedupeerden. Dit gaan ze in hun portemonneee voelen. Wordt vervolgd.

Mayday
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2015 11:34

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door Mayday »

Mijn ervaringen komen overeen met de andere forumleden en wij zitten nu ook met een onbruikbaar Sony apparaat. Sony meermaals aangeschreven, de Consumentenbond om hulp gevraagd en zelfs Klachtenkompas aangeschreven, maar alles zonder resultaat. Sony geeft geen ene moer en laat klanten in de kou staan. Ik ben bang dat een zaak tegen Sony niets helpt en dat ze hopen dat het overwaait. Die paar consumenten die boos zijn op Sony nemen ze op de koop toe.
Dan maar op zoek naar een alternatief van een ander merk en tegelijk maar een nieuwe TV erbij en op weg naar een Sony-vrij huis.

Stekelbaars
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2015 21:22

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door Stekelbaars »

Mayday schreef:Mijn ervaringen komen overeen met de andere forumleden en wij zitten nu ook met een onbruikbaar Sony apparaat. Sony meermaals aangeschreven, de Consumentenbond om hulp gevraagd en zelfs Klachtenkompas aangeschreven, maar alles zonder resultaat. Sony geeft geen ene moer en laat klanten in de kou staan. Ik ben bang dat een zaak tegen Sony niets helpt en dat ze hopen dat het overwaait. Die paar consumenten die boos zijn op Sony nemen ze op de koop toe.
Dan maar op zoek naar een alternatief van een ander merk en tegelijk maar een nieuwe TV erbij en op weg naar een Sony-vrij huis.
Hallo,
zoals gezegd ben ik volop bezig met deze zaak. Ik laat het er niet bij zitten. Sony beroept zich er tot nu toe steeds op dat het apparaat functioneel in orde is. Dat kan dan wel waar zijn maar dat is slechts een kant vd medaille m.i.. Consumenten-recht zegt overduidelijk: Het belangrijkste aspect van een consumentenkoop is dat een product te allen tijde moet voldoen aan de verwachtingen van de koper. In alle redelijkheid. Een product dat niet aan die verwachtingen voldoet, is een gebrekkig product. De algemene voorwaarden van de verkoper hebben daar geen invloed op. Verder heb ik in een mailtje van Sony's zogenaamde consumentensupport zwart op wit staan dat ik mijn geld terug krijg bij inlevering apparaat+aanschafbewijs. Deze zaak ga ik winnen. Heb vorige week een ander apparaat moeten kopen om thuis naar muziek/Top2000 te kunnen luisteren.

Mayday
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2015 11:34

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door Mayday »

Voor wat betreft consumentenrecht heeft u volkomen gelijk. Het apparaat voldoet inderdaad niet aan de verwachtingen omdat het in de handleiding vermelde vTuner niet (meer) werkt. Internetradio was mijn voornaamste reden om de NASSV20i aan te schaffen. De in de handleiding vermelde URL naar Sony musicservices, die je kunt raadplegen in geval van problemen, komt nu gewoon op een algemene Sony site uit. Ik heb de originele aankoopnota (van Mediamarkt) nog, dus kan ik ook eens bij Mediamarkt te rade gaan. Zo'n grote reseller zullen ze toch niet zo afschepen als een consumentje?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door 16again »

Stekelbaars schreef: Consumenten-recht zegt overduidelijk: Het belangrijkste aspect van een consumentenkoop is dat een product te allen tijde moet voldoen aan de verwachtingen van de koper.
Maar wat is er nu gekocht?
-Een stuk hardware, dat naar ik verwacht perfect in orde is
of
-Een streaming dienst

Stekelbaars
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2015 21:22

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door Stekelbaars »

16again schreef:
Stekelbaars schreef: Consumenten-recht zegt overduidelijk: Het belangrijkste aspect van een consumentenkoop is dat een product te allen tijde moet voldoen aan de verwachtingen van de koper.
Maar wat is er nu gekocht?
-Een stuk hardware, dat naar ik verwacht perfect in orde is
of
-Een streaming dienst
Blijkbaar hebben we inderdaad een stuk hardware gekocht.
Op pagina 4 van de handleiding lees ik nu: "Internetgebaseerde services kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd of beeindigd". Blijkbaar heeft Sony zich hiermee ingedekt.
Dit geconstateerd en gezegd hebbende ben ik nog steeds van mening dat ik als consument misleid ben; als ik dit vantevoren geweten had (cq bij de aankoop erop geattendeerd zou zijn) dan had ik me nog kunnen bedenken, meer informatie kunnen inwinnen. Wellicht stellen zij daar dan weer tegenover dat ik de koop, omdat zij ervan uit (mogen) gaan dat ik de handleiding uitvoerig door zou nemen, alsnog bijtijds terug had kunnen draaien als ik dat risico op beeindiging van die service niet had willen lopen.
Met deze wetenschap heeft Sony misschien alsnog het (zeer twijfelachtige) juridische gelijk aan hun kant.
Heb echter toch nog 1 niet onbelangrijk punt: ik heb van een medewerker van Sony's zogenaamde customer-support (lees: klanten-afwimpel/afhoud-bureau) een mailtje waarin zwart op wit staat dat ik na inlevering van mijn apparaat+aanschafbewijs gecrediteerd zou worden door ESR (het zgn reparatie-center waar Sony hun "excuus-reparaties" uitbesteedt). Dat is echter tot op heden nog steeds niet gebeurd. Weet niet hoe ik dat moet kwalificeren: oplichting, diefstal, laksheid, gebrek aan inlevingsvermogen, niet nakomen van schriftelijke afspraken.... om kort te gaan: een support-afdeling onwaardig. Heb eerder deze week met Sony's hoofdkantoor gebeld en daar hebben ze me toegezegd dat ik op 4Januari a.s. teruggebeld wordt door iemand van klantenservice. Wordt vervolgd.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door 16again »

Stekelbaars schreef: Op pagina 4 van de handleiding lees ik nu: "Internetgebaseerde services kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd of beeindigd". Blijkbaar heeft Sony zich hiermee ingedekt.
Mogelijk mag een dergelijke bepaling daar niet weg gestopt worden, maar had bij koop al duidelijk gecommuniceerd moeten worden.
Wellicht kun je de handleiding zelfs pas inzien na aanschaf.

Stekelbaars
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2015 21:22

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door Stekelbaars »

16again schreef:
Stekelbaars schreef: Op pagina 4 van de handleiding lees ik nu: "Internetgebaseerde services kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd of beeindigd". Blijkbaar heeft Sony zich hiermee ingedekt.
Mogelijk mag een dergelijke bepaling daar niet weg gestopt worden, maar had bij koop al duidelijk gecommuniceerd moeten worden.
Wellicht kun je de handleiding zelfs pas inzien na aanschaf.
Ik probeer te bedenken hoe een rechter zou redeneren in zo'n geval. De handleiding zal niemand vantevoren inzien alhoewel deze wel vaak van internet te plukken is. Een goede (winkel-)verkoper zou je er wel attent op maken echter.......... ik heb mijn apparaat via de webwinkel van (toen nog bestaande) Megapool gekocht. Dan krijg je er dus geen verhaal bij.
In feite zou je meteen na de aankoop dus eerst de handleiding van A tot Z moeten lezen om uit te vinden wat de bepalingen vooraf zijn, hoe aan te sluiten, problemen op te lossen etc.
Dan had je dus de bepaling van de 'internetgebaseerde service' kunnen lezen (stomme ik) ....... en op basis daarvan kunnen proberen de koop te ontbinden. Echter: de voorwaarden lezende op basis waarvan je een koop kunt ontbinden zijn niet van toepassing (lees dat er maar eens op na). Om kort te gaan: een cirkel-redenering.
Overigens heb ik geen poging gedaan om de koop te ontbinden maar heb het apparaat telkens ter goeder trouw aangeboden voor reparatie via eerst Megapool, later BCC en toen Sony zelf (bij ESR)......... niemand meldde mij dat er problemen met de streamingdienst waren (ondanks dat ik herhaaldelijk had verzocht om dat ook te checken dwz: zenders op te zoeken, vast te leggen, af te spelen etc). Telkens weer kreeg ik het apparaat terug als zijnde 'gerepareerd'. Dat vTuner-issue heb ik op een gegeven moment zelf opgeworpen en dan blijkt dat het inderdaad (beste meneer, jaja....en blabla) om dat probleem gaat m.a.w. ben 1.5jr aan het lijntje gehouden.

Inmiddels heeft Sony het vTuner-probleem onderkend, mij dus zoals gezegd aangeboden het apparaat+aanschafbewijs (naar ESR) te sturen en dat dan creditering voor het aanschafbewijs zou volgen. Wat gebeurt er vervolgens: NIETS.
Ze hebben het probleem in onderzoek heet het. Hoezo? Het is toch bekend wat het euvel is. Dat is onderkend en bekend ook via officiele Sony websites (onze excuses heet het daar). Heb toezegging over terugbetaling en het gebeurt gewoonweg niet.
Heb eind vorige week die "customer-support"-afdeling maar weer eens bevraagd en ook gevraagd waarom ik geen reactie meer ontving op mijn mails. Zeggen ze: "... nou, U was nogal onaardig in uw mails naar ons....". Heb toen gezegd dat daar dan wellicht aanleiding toe is. Wat een bedrijf zeg.

Bedankt overigens vwb de aanvulling aangaande de handleiding. Nemen we mee in de discussie begin volgend jaar met de Sony-rep.
Hier is het laatste woord nog niet over gesproken. Wordt vervolgd in 2016.

PS
heb onderstaande van een Engelstalige website geplukt; iemand met hetzelfde euvel meldt het volgende:

Small claims court not required.
I sent my hifi unit back to Sony, not to my retailer.
My refund was paid by Sony, eventually, not by my retailer.
Sony called it a 'Good will Gesture'
I call it an 'Admission Of Guilt'

Stekelbaars
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2015 21:22

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door Stekelbaars »

Update: heb aankoop-bedrag na 2jr doffe ellende teruggekregen van Sony.

Mayday
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2015 11:34

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door Mayday »

Dat is een mooi resultaat! Dus met de originele aankoopnota zijn zij bereid om het aankoopbedrag terug te storten?

Stekelbaars
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2015 21:22

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door Stekelbaars »

Mayday schreef:Dat is een mooi resultaat! Dus met de originele aankoopnota zijn zij bereid om het aankoopbedrag terug te storten?
Mijn apparaat viel nog in de garantieperiode maar dat terzijde. Ik heb die customersupport van ze elke dag, soms meerdere keer p/dag gemaild, gedreigd met rechtszaak (die ik ook echt bereid was te gaan voeren). Heb uiteindelijk het nummer vh hoofdkantoor in A'dam gekregen en gebeld. Mijn hele verhaal had ik al eerder beschreven. Mijn "drama" had ik ook op klachtenkompas gezet en daar heeft Sony ook op gereageerd. Om kort te gaan: ik heb dus sinds vandaag mijn geld terug (uiteraard moet jouw setje dan ook retour, dat van mij hadden ze al (dwz: stond bij ESR)).
Weet niet precies wat jouw verhaal is, hoe oud jouw setje is etc etc maar ik zou het proberen via het hoofdkantoor. Heb je ook 2 priveberichten gestuurd.

marc35
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2016 22:26

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door marc35 »

Als Sony de vtuner service niet kan geven, waarom dan niet een webinterface, waar je een 20 tal zenders invult, zoals op bvb een terratec:

http://img.2dehands.be/f/normal/2633919 ... -audio.jpg


Daarmee is alles wat handelbaar... En is het toestel veel duurzamer, het gaat mee tot de laatste mp3 of wma stream stilvalt ;-)

Ik heb verschillende toestellen van Philips gehad, en zij zijn van vtuner verhuisd naar ... tunein.

Ik stuurde ook dit bericht naar vTuner:

Dear,

I have seen that the Sony CMT-MX700Ni is no longer supported. I must say that I own several brands form all of these providers: tunein(Philips), reciva(pico), and also vtuner (terratec).

The service some of these providers give is PRECEDED by a localised advert, so that finally delivering the stream addresses get payed for..

Could you consider such a model?

I suppose some providers also have some own music streams, with ads, to help finance the whole system.

And by the way, there is an app for android, which makes that vtuner works for cheap phones, and you can even record streams.

I do not understand the rationale behind stopping the service for some appliances ...

marc35
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2016 22:26

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door marc35 »

Ik deed een vraag voor terugbetaling bij Sony Belgie, en ze beweren dat het ... te laat is. Dat lijkt me een korte periode om te refunden, van zowat november 2015 tot ??? januari 2016?

KR1275
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:55

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door KR1275 »

Je kunt als fabrikant natuurlijk nooit 100% garanderen dat dergelijke functies, die door derde partijen worden uitgevoerd, blijven werken. Als YouTube morgen stopt, heb je geen YouTube meer op je TV. Daar kan een leverancier van TV's niets aan doen. Elke fabrikant zal in de voorwaarden vermelden dat als die zich voordoet, dat dat geen reden is om de koop te ontbinden. Op zich wel logisch. Hedentendage lijken allerlei technieken niet meer voor de eeuweigheid gebouwd. Een merk kan bijna niet meer uitgaan van techniek die 30 jaar meegaat of langer. Kijk nu naar de ontwikkeling van DAB+. 't Is maar afwachten of dat ooit wat wordt. Zijn voorloper DAB heeft het nooit ver geschopt.
Internet was een hype, maar veel bedrijven gaan bij bosjes failliet. Het is eenvoudiger om je aan te sluiten bij een bekende server dan er zelf een in te richten en de klant heeft dat doorgaans ook liever, want dan is alle gemakkelijk uitwisselbaar. vTuner is niet meer; Sony kan daar niks aan doen.
Mijn Made in Japan Sony doen het overigens allemaal nog uitstekend en zijn met duurzame materialen in elkaar gezet. Vrijwel alles komt nog uit de vorige eeuw! Maar goed, er is weinig Japans meer in de elektronica-sector.

IanS
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2016 10:26

Re: SONY internetradio vTuner ellende

Ongelezen bericht door IanS »

Sony werkt met het DNLA protocol. Er zijn andere apps die daarmee werken. Ik heb de DK Dlna/Upnp Player op mijn Samsung telefoon geïnstalleerd en daarmee kan je je Sony stereo aansturen. Je telefoon moet wel op je thuisnetwerk (wifi) zijn gekoppeld.
Er zit geen handleiding bij dus je moet wel even uitproberen hoe het werkt. Het gaat ongeveer als volgt:
- kies bij Music Library voor Internet Radio en selecteer een station (tik op de stationsnaam). Het staat nu in de playlist.
- Ga naar Playing List en kies je sony stereo (deze komt vanzelf in de lijst te staan)
- Het station dat je gekozen hebt zie je daar terug, als je erop tikt wordt het afgespeeld door je stereo.

Niet alle internet radiostations willen op manier gaan spelen, maar voor mij zijn het er genoeg.

Volgende probleem is om fatsoenlijk DAB+ radio te ontvangen!

Ian.

Gesloten