LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Televisie niet Full-HD

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
michealmcdermot
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2010 09:46

Televisie niet Full-HD

Ongelezen bericht door michealmcdermot »

Onlangs heb ik een televisie gekocht bij Neckermann. De televisie was de dag erna al binnen, maar ons huis was pas 3 weken later klaar, dus toen hebben we de televisie op laten hangen. Nu de televisie opgehangen is blijkt de televisie helemaal niet Full-HD te zijn (zit stickertje HD-Ready op), zoals Neckerman wel beweert op hun website (nog steeds) tot 3 keer toe:

http://www.neck.nl/produkt/produkte.mb1 ... lt=default

Wij hebben voor deze televisie gekozen omdat het een Full-HD betrof, als we voor een HD-ready van 81 inch met dvd speler waren gegaan, was ik €75 goedkoper uit geweest dan nu het geval is. Neckermann wil me hierin echter niet tegemoet komen (geven max. €25 korting). Ook heb ik aangeboden dat ik ergens anders de tv bestel die €75 goedkoper is en dat zij hun tv eraf komen halen en dan meteen de nieuwe ophangen. Ook dit weigeren ze, ik kan de televisie nog wel terug sturen, maar dan zit ik met twee keer kosten van het laten langen en ik weet niet eens of de aangeschafte wandbeugel nog wel zal passen. Laat staan dat er misschien weer extra gaten in de muur geboord moeten worden.

Ben ik dan echt onredelijk om te vragen om €75 korting of dat zij de televisies aan de muur omwisselen? Wat kan ik evt nog doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mike

BartSBB
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:28

Re: Televisie niet Full-HD

Ongelezen bericht door BartSBB »

michealmcdermot schreef:Ook heb ik aangeboden dat ik ergens anders de tv bestel die €75 goedkoper is en dat zij hun tv eraf komen halen en dan meteen de nieuwe ophangen.
Het kan aan mij liggen, maar dit snap ik niet.

Zoals ik het nu lees zou jij dus bij een ander bedrijf die goedkopere tv gaan kopen, waarna Neckermann vervolgens hun eigen tv zou moeten komen ophalen en dan meteen ook maar eventjes die nieuwe zou moeten ophangen? Waarom zouden zij precies die nieuwe tv moeten ophangen als jij geen klant van Neckermann meer bent? Want als ze je tv weer komen ophalen neem ik aan dat je de tv niet betaalt, toch?

Verder zouden ze uiteraard wel gewoon moeten leveren wat ze zeggen aan te bieden.

michealmcdermot
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2010 09:46

Re: Televisie niet Full-HD

Ongelezen bericht door michealmcdermot »

Moet ik dan zelf twee keer die kosten betalen om op te laten hangen, omdat zij een fout hebben gemaakt? En misschien zelfs nog wel een andere (draai- en kantelbare) beugel extra aanschaffen?

Zij hebben de fout gemaakt, dan moeten zij er toch ook voor zorgen dat het goed wordt opgelost, zonder mij op te zadelen met extra kosten, of denk ik dan te makkelijk?
Laatst gewijzigd door michealmcdermot op 16 dec 2010 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Televisie niet Full-HD

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

maar buiten het stickertje weet je zeker dat deze hd ready is en niet toch full hd?

wini25
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 okt 2010 13:32

Re: Televisie niet Full-HD

Ongelezen bericht door wini25 »

Over welk merk en typenummer televisie spreken we? Dan kunnen we wellicht beoordelen of de televisie inderdaad Full HD is of niet.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Televisie niet Full-HD

Ongelezen bericht door renegade66 »

Full HD Nee
HD ready Ja
Resolutie (breedte) 1366 pixels
Resolutie (hoogte) 768 pixels
VESA-norm VESA 200 x 200
Responstijd (ms) 8
Helderheid 500 cd/m²
Kijkhoek 178
Frequentie 50 Hz
Contrastratio 4000:1
bovenstaande is de originele specificatie.
hieronder de beschrijving van neckerman.
Met deze 82 cm HD Full HD LCD-breedbeeldtelevisie geniet je steeds van schitterend beeld en je favoriete films dankzij de geïntegreerde DVD-speler. Biedt een 16:9 beeldformaat, Scart- en 2x HDMI-aansluiting. Resolutie van 1920 x 1080p en contrast van 1000:1. Kleur zwart.
zoals je ziet klopt er geen bal van wat neckerman verteld. ik had een nieuwe tv willen hebben die wel fullHD is en ze hadden dus ook een eventuele nieuwe beugel moeten leveren en ophangen ja.
anders aangifte doen van misleiding, want dat is het....

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Televisie niet Full-HD

Ongelezen bericht door renegade66 »

@renegade: blijkbaar meerdere accounts????? Hoeveel meer dan deze 'michealmcdermot' heb je er?
je hebt het toch echt mis vogel, renegade66 is het enige account die ik heb. ik heb gewoon ff gezocht via google en kwam tot deze conclusie. het is gewoon misleiding.
ze hebben iets verkocht wat niet volgens de specficaties is. klaar als een klontje dus.....

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Televisie niet Full-HD

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Televisie niet Full-HD

Ongelezen bericht door renegade66 »

hmmm begrijpend lezen kan soms moeilijk zijn voor sommigen.

ik bedoelde ermee, als het mij zou overkomen dan..........
zo beter uitgelegd??? :lol: :lol:

wini25
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 okt 2010 13:32

Re: Televisie niet Full-HD

Ongelezen bericht door wini25 »

Je moet blij zijn als Neckermann jou 25,- euro aanbiedt:
http://www.neck.nl/static/klantenservic ... b1?welt=TV

Helemaal onderaan moet je maar eens lezen bij zetfouten. Zelf ben je ook aan het surfen geweest op de website van de fabrikant en hier had je tot de conclusie kunnen komen dat er iets mis was. Dergelijke aankopen onderzoek ik altijd eerst alvorens ik online koop. De televisie is inderdaad niet Full HD en betreft dus een fout op de website van Neckermann, maar hiervoor valt Neckermann niet aansprakelijk te stellen. Ze moeten het product wel kosteloos retour nemen en het volledige aankoopbedrag terugstorten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Televisie niet Full-HD

Ongelezen bericht door crazyme »

michealmcdermot schreef:Moet ik dan zelf twee keer die kosten betalen om op te laten hangen, omdat zij een fout hebben gemaakt? En misschien zelfs nog wel een andere (draai- en kantelbare) beugel extra aanschaffen?

Zij hebben de fout gemaakt, dan moeten zij er toch ook voor zorgen dat het goed wordt opgelost, zonder mij op te zadelen met extra kosten, of denk ik dan te makkelijk?
Dat is te kort door de bocht. Je had eerst moeten kijken of het product wel het juiste was vóórdat je het ging ophangen. Het hoogst haalbare lijkt mij dat je het apparaat kunt retourneren omdat de specs niet overeenkomen.

Van misleiding of oplichting is geen sprake (zoals iemand roept), er is geen opzet in het spel.

michealmcdermot
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2010 09:46

Re: Televisie niet Full-HD

Ongelezen bericht door michealmcdermot »

wini25 schreef:Je moet blij zijn als Neckermann jou 25,- euro aanbiedt:
http://www.neck.nl/static/klantenservic ... b1?welt=TV

Helemaal onderaan moet je maar eens lezen bij zetfouten. Zelf ben je ook aan het surfen geweest op de website van de fabrikant en hier had je tot de conclusie kunnen komen dat er iets mis was. Dergelijke aankopen onderzoek ik altijd eerst alvorens ik online koop. De televisie is inderdaad niet Full HD en betreft dus een fout op de website van Neckermann, maar hiervoor valt Neckermann niet aansprakelijk te stellen. Ze moeten het product wel kosteloos retour nemen en het volledige aankoopbedrag terugstorten.
Als ze drie keer op dezelfde pagina spreken van Full_HD is het toch geen zetfout meer?

En het surfen naar de website van de fabrikant heb ik pas gedaan nadat ze de televisie opgehangen hadden en ik het stickertje HD-ready zag zitten....

De verkoper is er toch voor om mij te informeren, ik hoef toch niet bij elke aankoop die ik online doe eerst uit te gaan zoeken of wat ze zeggen wel klopt, die verantwoordelijkheid ligt toch bij de verkoper zou ik denken...

p.s. het betreft de AKAI ALD3214H

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Televisie niet Full-HD

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Zelf vind ik dat michealmcdermot een punt heeft.
Zelf zou ik een Full-HD tv eisen of mijn geld retour.
Het staat er 3 keer, waaronder specifiek 1920*1080p resolutie.
Als je echter bij het tabblad specificaties kijkt staat daar wel: Full HD - NEE.
Dus heeft ook Neckermann een punt.... Lastig geval op deze manier.

Ik vrees echter dat michealmcdermot geen poot heeft om op te staan. Er staat op de site dat de tv geen Full-HD heeft, tevens zijn zetfouten voorbehouden en heeft de klant informatieplicht. Misschien toch de 25,= maar aannemen.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Televisie niet Full-HD

Ongelezen bericht door Dirkie »

De verkoper is er toch voor om mij te informeren, ik hoef toch niet bij elke aankoop die ik online doe eerst uit te gaan zoeken of wat ze zeggen wel klopt, die verantwoordelijkheid ligt toch bij de verkoper zou ik denken...
De verkoper heeft weliswaar de verplichting om (juiste) informatie te verstrekken. En op de website staat tegenstrijdige informatie, wat voor mij als consument al voldoende is om zelf verder te gaan zoeken naar de juiste gegevens. Want het is ook zo, dat je als koper een informatie haal plicht hebt.
En als ik dat al niet gedaan had, dan staat er bijna altijd wel op de doos ook de specs te lezen. En op de TV zelf zat blijkbaar ook een sticker. Maar dit alles heeft de koper 'niet gezien'. En vervolgens worden er volgens mij onredelijke eisen gesteld. De enige juiste aktie heeft Neckermann al aangeboden, namelijk retourzenden en geld terug. Dat U dan 2 maal kosten moet betalen om een TV op te hangen is uw probleem. U heeft iemand opdracht gegeven om die TV op te hangen en dat is goed uitgevoerd. Daar kunt U niet meer over klagen. En U kunt zeker niet verlangen dat ze een TV van derden op gaan hangen.

michealmcdermot
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2010 09:46

Re: Televisie niet Full-HD

Ongelezen bericht door michealmcdermot »

Heb een klacht ingediend bij thuiswinkel.org, waar Neckerman bij is aangesloten. Wordt vervolgens een paar uur later al gebeld door Neckerman dat ze toch willen schipperen en bieden me een korting aan van €50.
Heb dit geaccepteerd, ondanks het feit dat ik dan €25 duurder uit ben dan wanneer ik voor een andere tv had gekozen. Vind dit wel netjes genoeg van Neckerman, zeker gezien jullie reacties hierboven hebben we beide schuld mijn inziens. Ook het feit dat ze binnen een dag reageren op schriftelijke klacht en netjes terug bellen vind ik erg correct.

bedankt voor jullie reacties.

Gesloten