Tv omgevallen door fout in handleiding

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
24 aug 2022 18:09
Moneyman schreef:
24 aug 2022 12:50
16again schreef:
24 aug 2022 11:57
Maar wat jullie als dat haakje zien, is volgens mij een verhoogd stuk achterwand, waar het haakje in valt
Dat lijkt me niet, als je de foto's naast elkaar legt. Een verhoging op die plek op de achterwand is ook niet logisch - die moet juist vlak zijn om de poot aan te laten sluiten.
Het is inderdaad geen verhoging, en kleur is ook dat van het pootje
Maar toch lijkt het goed gemonteerd !
Er zitten 2 gaatjes voor het haakje boven elkaar, als de onderste in gebruik is, zie je een stukje van het haakje van het pootje door het bovenste gaatje
https://images.crutchfieldonline.com/Im ... other1.jpg
Deze foto lijkt een boel vragen op te lossen.

Je kan de TV dus op 3 manieren van de pootjes voorzien.

2x landscape waarbij een variant de vlakke montage is en de andere variante die met een helling.

Daarnaast is er 1 portrait optie een aan de linker zijkant van het scherm wanneer je zoals hier in landscape naar de achterkant kijkt. Hier is wel maar 1 plaatsing van de pootjes mogelijk.

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door PGros »

16again schreef:
24 aug 2022 18:09
Maar toch lijkt het goed gemonteerd !
Er zitten 2 gaatjes voor het haakje boven elkaar, als de onderste in gebruik is, zie je een stukje van het haakje van het pootje door het bovenste gaatje
Met het korte pootje voor dan wordt het haakje in het bovenste gat gebruikt. Dus je kan niet in bovenste gat kijken.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door 16again »

PGros schreef:
24 aug 2022 19:14
16again schreef:
24 aug 2022 18:09
Maar toch lijkt het goed gemonteerd !
Er zitten 2 gaatjes voor het haakje boven elkaar, als de onderste in gebruik is, zie je een stukje van het haakje van het pootje door het bovenste gaatje
Met het korte pootje voor dan wordt het haakje in het bovenste gat gebruikt. Dus je kan niet in bovenste gat kijken.
Je hebt gelijk, het pootje op de foto zit niet goed ingeklikt. Waardoor het zwaartepunt naar voren komt en de boel instabiel.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Moneyman »

… waarmee dus nu echt duidelijk is dat de veronderstelde “fout” in de handleiding niet de oorzaak van het vallen is, maar verkeerde montage door TS.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door 16again »

Inderdaad niet handig van TS, zelfs achteraf beseft hij niet wat verkeerd is gedaan.
Maar dat maakt de handleiding niet duidelijker. Hoe de pootjes te bevestigen staat er niet eens in.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als je de handleiding niet snapt, dan ga je toch niet rommelen tot je hoopt dat het goed is? Dan vraag je toch iemand met meer verstand van zaken hoe het moet? Of desnoods ga je even naar de winkel en vraag je of je mag kijken hoe het daar is gemonteerd. Zo moeilijk is het toch allemaal niet?

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"Maar als je de handleiding niet snapt, dan ga je toch niet rommelen tot je hoopt dat het goed is? Dan vraag je toch iemand met meer verstand van zaken hoe het moet?" Helaas zijn er heel veel mensen die geschreven teksten niet of niet goed snappen, maar dat zelf niet beseffen. Juist dit soort mensen worden nooit bereikt met teksten als "Begrijpt U iets niet, vraag hulp" Ze gaan er eenvoudigweg van uit dat ze een tekst wel goed begrijpen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
25 aug 2022 08:48
Maar als je de handleiding niet snapt...
Ik snap vooral niet waarom het niet in de handleiding staat.

Tjidske
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jan 2021 09:07

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Tjidske »

peter17111962 schreef:
25 aug 2022 10:30
"Maar als je de handleiding niet snapt, dan ga je toch niet rommelen tot je hoopt dat het goed is? Dan vraag je toch iemand met meer verstand van zaken hoe het moet?" Helaas zijn er heel veel mensen die geschreven teksten niet of niet goed snappen, maar dat zelf niet beseffen. Juist dit soort mensen worden nooit bereikt met teksten als "Begrijpt U iets niet, vraag hulp" Ze gaan er eenvoudigweg van uit dat ze een tekst wel goed begrijpen.
Ik merk dat ik het erg vervelend vind dat ik hier als een of andere stumper wordt neer gezet die een iq van 55 heeft.
Dit forum kom ik nooit, maar dan ook nooit meer.

Tjidske
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jan 2021 09:07

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Tjidske »

Moneyman schreef:
24 aug 2022 22:08
… waarmee dus nu echt duidelijk is dat de veronderstelde “fout” in de handleiding niet de oorzaak van het vallen is, maar verkeerde montage door TS.
Geen fout? Als de montage in de handleiding had gestaan, had ik geen foute montage gedaan toch? Of zie ik dit verkeerd

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wilde u dan alleen maar beklaagd worden en horen dat u gelijk hebt?

Shainora
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 dec 2020 11:07

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Shainora »

Tjidske schreef:
25 aug 2022 12:22
Moneyman schreef:
24 aug 2022 22:08
… waarmee dus nu echt duidelijk is dat de veronderstelde “fout” in de handleiding niet de oorzaak van het vallen is, maar verkeerde montage door TS.
Geen fout? Als de montage in de handleiding had gestaan, had ik geen foute montage gedaan toch? Of zie ik dit verkeerd
Zelfs zonder handleiding zou duidelijk moeten zijn dat 2 vierkante uitstekende delen aan de pootjes in 2 daarvoor bedoelde vierkante gaatjes moeten vallen wil het goed zitten.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Cro »

Tjidske schreef:
25 aug 2022 12:20
peter17111962 schreef:
25 aug 2022 10:30
"Maar als je de handleiding niet snapt, dan ga je toch niet rommelen tot je hoopt dat het goed is? Dan vraag je toch iemand met meer verstand van zaken hoe het moet?" Helaas zijn er heel veel mensen die geschreven teksten niet of niet goed snappen, maar dat zelf niet beseffen. Juist dit soort mensen worden nooit bereikt met teksten als "Begrijpt U iets niet, vraag hulp" Ze gaan er eenvoudigweg van uit dat ze een tekst wel goed begrijpen.
Ik merk dat ik het erg vervelend vind dat ik hier als een of andere stumper wordt neer gezet die een iq van 55 heeft.
Dit forum kom ik nooit, maar dan ook nooit meer.
Jammer dat je niet even inhoudelijk reageert op de reacties die je hopelijk wel verder hebben geholpen. Een boel mensen in dit onderwerp hebben tijd en moeite gestoken in jouw vraag en geprobeerd de situatie zo goed mogelijk uiteen te zetten. Dat de uitkomst daarvan er mogelijk een is die je liever niet had gezien begrijp ik, maar wel jammer dat je die tijd en moeite niet op waarde lijkt te schatten.

Tjidske
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jan 2021 09:07

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Tjidske »

Cro schreef:
25 aug 2022 12:38
Tjidske schreef:
25 aug 2022 12:20
peter17111962 schreef:
25 aug 2022 10:30
"Maar als je de handleiding niet snapt, dan ga je toch niet rommelen tot je hoopt dat het goed is? Dan vraag je toch iemand met meer verstand van zaken hoe het moet?" Helaas zijn er heel veel mensen die geschreven teksten niet of niet goed snappen, maar dat zelf niet beseffen. Juist dit soort mensen worden nooit bereikt met teksten als "Begrijpt U iets niet, vraag hulp" Ze gaan er eenvoudigweg van uit dat ze een tekst wel goed begrijpen.
Ik merk dat ik het erg vervelend vind dat ik hier als een of andere stumper wordt neer gezet die een iq van 55 heeft.
Dit forum kom ik nooit, maar dan ook nooit meer.
Jammer dat je niet even inhoudelijk reageert op de reacties die je hopelijk wel verder hebben geholpen. Een boel mensen in dit onderwerp hebben tijd en moeite gestoken in jouw vraag en geprobeerd de situatie zo goed mogelijk uiteen te zetten. Dat de uitkomst daarvan er mogelijk een is die je liever niet had gezien begrijp ik, maar wel jammer dat je die tijd en moeite niet op waarde lijkt te schatten.
Volgens mij heb ik genoeg gereageerd. Zou je misschien even kunnen nalezen

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tjidske schreef:
25 aug 2022 12:22
Moneyman schreef:
24 aug 2022 22:08
… waarmee dus nu echt duidelijk is dat de veronderstelde “fout” in de handleiding niet de oorzaak van het vallen is, maar verkeerde montage door TS.
Geen fout? Als de montage in de handleiding had gestaan, had ik geen foute montage gedaan toch? Of zie ik dit verkeerd
Of je dat verkeerd ziet weet ik net zo min als jij, want die situatie doet zich niet voor. Je zou evengoed kunnen zeggen dat, als iets niet in de handleiding staat en jij blijkbaar niet weet hoe je het moet monteren, daar even onderzoek naar doet. Of op z'n minst checkt of de door jou gebruikte methode stabiel is. Zeker nu je, zoals je zelf zegt, over een gezonde dosis boerenverstand beschikt. Beiden heb je niet gedaan - met de bekende gevolgen.
Tjidske schreef:
22 aug 2022 05:55
Ik beschik over een gezonde dosis boerenverstand, vind het dan ook ongelooflijk dom,...

Plaats reactie