Tv omgevallen door fout in handleiding

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Erthanax »

Na lezing van de juiste handleiding is het me toch wel duidelijk dat je bij gebruik van pootjes (a) deze televisie met een draad aan de muur moet vastmaken, (b) dat hij dicht bij de muur moet staan om niet achterover te vallen, en (c) dat hij dicht aan de voorste rand van de kast moet staan.
Die laatste twee spreken elkaar ook nog eens tegen.

Eerlijk gezegd heb ik de indruk dat het ding eigenlijk niet geschikt is om op pootjes neer te zetten en dat Samsung een houtje-touwtjeoplossing geeft om het mogelijk te maken.

Brackets zijn overigens beugels, geen pootjes. Hier gaat het om vier beugeltjes, waarvan er twee op de muur en twee achter op de televisie geschroefd moeten worden.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Na lezing van de juiste handleiding is het me toch wel duidelijk dat je bij gebruik van pootjes (a) deze televisie met een draad aan de muur moet vastmaken[/quote

Doe dat dan ook gewoon! Samsung schrijft het niet voor niets.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar uit de plaatjes blijkt toch duidelijk dat het kortste deel van de pootjes aan de achterzijde van de tv moet zitten.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Die draad aan de muur is simpelweg omdat samsung geen zin heeft om te betalen voor iedere tv die omvalt.. nu zijn ze altijd ingedekt

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Kokka1 schreef:
22 aug 2022 11:42
Die draad aan de muur is simpelweg omdat samsung geen zin heeft om te betalen voor iedere tv die omvalt.. nu zijn ze altijd ingedekt
Deze t.v. kun je ook in verticale stand zetten. Als hij dan op die pootjes staat, hoeft er maar weinig te gebeuren om dat ding om te laten vallen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door 16again »

Kokka1 schreef:
22 aug 2022 11:42
Die draad aan de muur is simpelweg omdat samsung geen zin heeft om te betalen voor iedere tv die omvalt.. nu zijn ze altijd ingedekt
Prima.
Maar zet het dan veel duidelijker in de handleiding. Of extra waarschuwing, in de verpakking van de pootjes

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
22 aug 2022 10:38
Deze discussie is in voordeel TS. Als bij menigeen niet uit de handleiding blijkt dat je de TV op pootjes moet borgen, is de handleiding misschien niet zo duidelijk
Dat moet niet, dat kan. Is gewoon indekken. Vergelijk de bekende Ikea Billy kast - ook daarbij zit altijd een beugeltje voor muurbevestiging. Ik heb nog nooit een dergelijke kast ook daadwerkelijk aan de muur bevestigd zien worden - en ik heb er al vele tientallen uit huizen laten halen.

Tjidske
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jan 2021 09:07

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Tjidske »

Zie je hier iets over het monteren van de pootjes staan?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
22 aug 2022 11:12
Eerlijk gezegd heb ik de indruk dat het ding eigenlijk niet geschikt is om op pootjes neer te zetten en dat Samsung een houtje-touwtjeoplossing geeft om het mogelijk te maken.
Het is niet voor niets een "The Frame": het hele idee van dat ding is dat je 'm (als een schilderij) aan de muur hangt :wink:

Tjidske
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jan 2021 09:07

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Tjidske »

Lady1234 schreef:
22 aug 2022 11:32
Maar uit de plaatjes blijkt toch duidelijk dat het kortste deel van de pootjes aan de achterzijde van de tv moet zitten.
Je hebt verschillende plaatjes waarop de pootjes ook met de korte kant aan de voorkant zitten.

Tjidske
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jan 2021 09:07

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Tjidske »

Oldsmobile442 schreef:
22 aug 2022 11:27
Na lezing van de juiste handleiding is het me toch wel duidelijk dat je bij gebruik van pootjes (a) deze televisie met een draad aan de muur moet vastmaken[/quote

Doe dat dan ook gewoon! Samsung schrijft het niet voor niets.
Wel bijzonder dat ze bij Samsung zelf na 5 uur chatten dit niet één keer hebben genoemd. Maar dit lees ik in de handleiding, wordt nergens genoemd dat de tv aan een draad vastgemaakt moet worden.
Voorzorgsmaatregelen bij de installatie van de tv met een voet
Wanneer u de tv met een voet installeert, dient u ervoor te zorgen dat u de voet niet te ver achter op de tafel of kast plaatst. Anders werkt de bewegingssensor onder op de tv mogelijk niet goed

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Erthanax »

Oldsmobile442 schreef:
22 aug 2022 11:27
Na lezing van de juiste handleiding is het me toch wel duidelijk dat je bij gebruik van pootjes (a) deze televisie met een draad aan de muur moet vastmaken


Doe dat dan ook gewoon! Samsung schrijft het niet voor niets.
U laat een relevant gedeelte van mijn reactie weg. De punten b en c zijn immers met elkaar in tegenspraak. Daar is Samsung niet zo duidelijk als u nu suggereert.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
22 aug 2022 12:08
16again schreef:
22 aug 2022 10:38
Deze discussie is in voordeel TS. Als bij menigeen niet uit de handleiding blijkt dat je de TV op pootjes moet borgen, is de handleiding misschien niet zo duidelijk
Dat moet niet, dat kan. Is gewoon indekken. Vergelijk de bekende Ikea Billy kast - ook daarbij zit altijd een beugeltje voor muurbevestiging. Ik heb nog nooit een dergelijke kast ook daadwerkelijk aan de muur bevestigd zien worden - en ik heb er al vele tientallen uit huizen laten halen.
Maar zijn de huizen die je leeghaalt a-selecte groep?
Ik zet kasten wel vast. Met het oog op onze jongste en oudste medemens.
ik wil niet het nieuws halen:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... 46-miljoen

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Cro »

Erthanax schreef:
22 aug 2022 12:26
Oldsmobile442 schreef:
22 aug 2022 11:27
Na lezing van de juiste handleiding is het me toch wel duidelijk dat je bij gebruik van pootjes (a) deze televisie met een draad aan de muur moet vastmaken


Doe dat dan ook gewoon! Samsung schrijft het niet voor niets.
U laat een relevant gedeelte van mijn reactie weg. De punten b en c zijn immers met elkaar in tegenspraak. Daar is Samsung niet zo duidelijk als u nu suggereert.
Die zie ik niet helemaal, kijkende naar die plaatjes en dan vooral het top down plaatje, maakt het allemaal wel duidelijk.
De TV moet dichtbij de muur staan zodat hij niet achterover kan vallen, met daarbij in acht nemend dat wanneer je wil dat de bewegingssensor het correct doet, de TV aan de rand van het TV meubel gezet moet worden. Dat bijt elkaar niet, gezien het top down plaatje waarin je deze situatie duidelijk getoond ziet worden. Je moet dus wel zorgen voor een TV meubel dat hiermee in lijn is, en dus geen tafel van een meter tussen rand en muur gebruiken.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door 16again »

Ik zal oud zijn, maar wat moet een TV overigens met een bewegingssensor? Registreert die het vallen?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Moneyman »

En dit soort zaken zijn exáct de reden dat fabrikanten allerhande stompzinnige veiligheidsvoorschriften in hun handleidingen zetten.

Tjidske
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jan 2021 09:07

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Tjidske »

Mijn tv staat dusdanig dat deze nooit achterover kan vallen.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door PGros »

16again schreef:
22 aug 2022 12:55
Ik zal oud zijn, maar wat moet een TV overigens met een bewegingssensor? Registreert die het vallen?
Nee, als hij in ART mode staat dan gaat de tv uit als er een bepaalde tijd geen beweging is in de buurt van de tv.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
22 aug 2022 12:55
Ik zal oud zijn, maar wat moet een TV overigens met een bewegingssensor? Registreert die het vallen?
Nee. Dat is in opdracht van ene meneer Musk, je weet wel, die ene die denkt dat hij de bevoegdheid heeft namens allerlei overheden en overheidsinstanties voor Big Brother te spelen. Met een bewegingssensor kan gecontroleerd worden hoe actief een tv-kijker is.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

We zijn nu 3 pagina's discussie verder. We kunnen vaststellen dat sommigen zoals gebruikelijk alle verantwoordelijkheid bij de gedupeerde leggen en de multinational volledig vrij pleiten, anderen zien het wat genuanceerder en geven toe dat Samsung minimaal toch wat steken heeft laten vallen in de opstelling van de handleiding. Lijkt mij dat TS de verkoper daar niet zo makkelijk mee weg hoeft laten te komen.

Plaats reactie