Tv omgevallen door fout in handleiding

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tjidske schreef:
22 aug 2022 13:05
Mijn tv staat dusdanig dat deze nooit achterover kan vallen.
Het probleem is alleen het vóórover vallen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
22 aug 2022 13:17
Lijkt mij dat TS de verkoper daar niet zo makkelijk mee weg hoeft laten te komen.
Vertel eens, wat moet TS dan doen? Welke kansen geef je TS en wat moet TS daarvoor doen?

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
22 aug 2022 12:55
Ik zal oud zijn, maar wat moet een TV overigens met een bewegingssensor? Registreert die het vallen?
Dat ding fungeert ook als “schilderij”. Als er niemand is, hoeft dat ook niet “aan” te staan.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
22 aug 2022 13:51
J. Deltoer schreef:
22 aug 2022 13:17
Lijkt mij dat TS de verkoper daar niet zo makkelijk mee weg hoeft laten te komen.
Vertel eens, wat moet TS dan doen? Welke kansen geef je TS en wat moet TS daarvoor doen?
Die suggesties zijn in de drie pagina's reeds gegeven. Ik adviseer u dat terug te lezen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
22 aug 2022 14:22
Die suggesties zijn in de drie pagina's reeds gegeven. Ik adviseer u dat terug te lezen.
Ah, als in "gooi het voor de rechter". Nee, dat is een goed advies :roll: En geen antwoord op mijn vraag.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door 16again »

De te gebruiken argumenten staan er iig wel:
-kop "Voorzorgsmaatregelen bij de installatie met voet" staat onder ipv boven de relevante info
-onduidelijke/rammelende vertaling
-onvoldoende focus: Geen expliciete, niet te missen waarschuwing.


en welke stappen.....
Rechter , geschillencommissie, en de consumentenprogrammas worden ook weer opgestart na komkommertijd

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, dat zijn inderdaad argumenten. Maar zijn ze ook juridisch steekhoudend? Dat de handleiding onduidelijk zou zijn, is geen argument, want TS heeft de TV (volgens haar tenminste) alsnog gemonteerd zoals het hoort.

Bovendien heeft de TV 9 dagen lang gewoon gestaan. TS moet bewijzen dat de TV omgevallen is door iets wat aan de verkoper te wijten is, en niet door eigen handelen (verkeerde montage, verkeerde plaatsing, omstoten, you name it).

TS naar de rechter verwijzen is niet zo moeilijk. Maar de kans dat dat alleen maar een extra kostenpost betekent, is reëel.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar met de korte pootjes aan de voorkant staat het zwaarste gedeelte, die tv, boven dat kleine pootje. Toch logisch dat dat wankel is.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Methusalah »

De handleiding is inderdaad summier aangezien het niet aangeeft hoe je ze het beste kan plaatsen. Daarentegen zou ik deze pootjes maar op een manier kunnen plaatsen als ik mijn eigen logica volg en dat is met het lang eind naar voren omdat anders het gewicht niet goed verdeeld wordt. Maar dat is meer inzicht en ik snap dat niet iedereen dat heeft.

En zelfs dan, niets valt zo maar om. Tenzij je last had van een aardbeving lijkt het mij dat iets met het toestel in aanraking is gekomen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
22 aug 2022 15:01
Ja, dat zijn inderdaad argumenten. Maar zijn ze ook juridisch steekhoudend? Dat de handleiding onduidelijk zou zijn, is geen argument, want TS heeft de TV (volgens haar tenminste) alsnog gemonteerd zoals het hoort.
Ik betwijfel of gemonteerd is volgens de handleiding
Als de touwtjes eraan zaten, bestond dit topic namelijk niet.
Moneyman schreef:
22 aug 2022 15:01
Bovendien heeft de TV 9 dagen lang gewoon gestaan. TS moet bewijzen dat de TV omgevallen is door iets wat aan de verkoper te wijten is, en niet door eigen handelen (verkeerde montage, verkeerde plaatsing, omstoten, you name it).
Door onduidelijke handleiding was TV niet geborgd, en was het wachten op de eerste windvlaag. Wat 9 dagen duurde.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
22 aug 2022 15:53
Maar met de korte pootjes aan de voorkant staat het zwaarste gedeelte, die tv, boven dat kleine pootje. Toch logisch dat dat wankel is.
De TV helt dan naar achter over, waardoor het zwaartepunt (voor zover ik inschat op tweakers fotos) zich evengoed midden boven de pootjes bevindt.
De pootjes kun je dus niet verkeerd doen.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Heeft iemand anders deze tv eigenlijk? Op tweakers is ook een topic over deze tv, niet specifiek over dit probleem. Het lijkt me nogal moeilijk oordelen over iets wat men van een plaatje ziet en in een handleiding.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door PGros »

Methusalah schreef:
22 aug 2022 15:59
De handleiding is inderdaad summier aangezien het niet aangeeft hoe je ze het beste kan plaatsen. Daarentegen zou ik deze pootjes maar op een manier kunnen plaatsen als ik mijn eigen logica volg en dat is met het lang eind naar voren omdat anders het gewicht niet goed verdeeld wordt. Maar dat is meer inzicht en ik snap dat niet iedereen dat heeft.
Helaas voor jou en je logica. Als de korte pootjes naar voren staan dan helt de tv automatisch meer over naar achteren. Dan staat hij nog steviger dan met de pootjes naar voren. In ieder geval voor het naar voren vallen is dit gunstiger en zal dat minder snel gebeuren. Naar achteren vallen zal minder snel gebeuren omdat daar normaal de muur staat.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door PGros »

Die touwtjes voor het vastzetten aan de muur zitten niet in de doos. Het is dus ook niet verplicht om dat te doen. Je mag het doen. Net zoals ze schrijven dat je geen speelgoed op de tv moet zetten omdat kinderen anders erop klimmen en de tv kan vallen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
22 aug 2022 16:01
Moneyman schreef:
22 aug 2022 15:01
Ja, dat zijn inderdaad argumenten. Maar zijn ze ook juridisch steekhoudend? Dat de handleiding onduidelijk zou zijn, is geen argument, want TS heeft de TV (volgens haar tenminste) alsnog gemonteerd zoals het hoort.
Ik betwijfel of gemonteerd is volgens de handleiding
Als de touwtjes eraan zaten, bestond dit topic namelijk niet.
Je blijft maar hameren op die touwtjes, maar die touwtjes maken geen delen uit van de montage van de TV. en het deel wat in de handleiding over de touwtjes gaat, gaat niet over staande montage, maar over wandmontage.
16again schreef:
22 aug 2022 16:01
Moneyman schreef:
22 aug 2022 15:01
Bovendien heeft de TV 9 dagen lang gewoon gestaan. TS moet bewijzen dat de TV omgevallen is door iets wat aan de verkoper te wijten is, en niet door eigen handelen (verkeerde montage, verkeerde plaatsing, omstoten, you name it).
Door onduidelijke handleiding was TV niet geborgd, en was het wachten op de eerste windvlaag. Wat 9 dagen duurde.
Nogmaals: die borging is geen onderdeel van de standaard montage. En die windvlaag verzin je zelf.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Cro »

Moneyman schreef:
22 aug 2022 19:05
16again schreef:
22 aug 2022 16:01
Moneyman schreef:
22 aug 2022 15:01
Ja, dat zijn inderdaad argumenten. Maar zijn ze ook juridisch steekhoudend? Dat de handleiding onduidelijk zou zijn, is geen argument, want TS heeft de TV (volgens haar tenminste) alsnog gemonteerd zoals het hoort.
Ik betwijfel of gemonteerd is volgens de handleiding
Als de touwtjes eraan zaten, bestond dit topic namelijk niet.
Je blijft maar hameren op die touwtjes, maar die touwtjes maken geen delen uit van de montage van de TV. en het deel wat in de handleiding over de touwtjes gaat, gaat niet over staande montage, maar over wandmontage.
Dit klopt niet, zie ook het top down plaatje op deze pagina voor het beste overzicht: https://www.handleidi.ng/samsung/the-fr ... iding?p=12
Die touwtjes zijn juist voor de montage met pootjes niet voor muurbeugel montage.

Ook valt dit op te maken uit de begeleidende tekst:
3. Connect the brackets fixed to the TV and the brackets fixed to the wall with a durable, heavy-duty string, and then tie the string tightly. – Install the TV near the wall so that it does not fall backwards. – Connect the string so that the brackets fixed to the wall are at the same height as or lower than the brackets fixed to the TV.
Als het ging over een muurmontage hoeft er niet gewezen te worden op het feit dat de TV zo dicht mogelijk bij de muur moet staan.

Edit: De instructie voor muur montage, met een muurbeugel staat hier: https://www.handleidi.ng/samsung/the-fr ... eiding?p=9

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gezien de hele discussie lijkt mij wel duidelijk dat de handleiding niet echt duidelijk is.

Bij welke andere televisies staat in de gebruiksaanwijzing dat je schoordraden moet aanbrengen als je hem neerzet? Het is voor het eerst dat ik dat lees. Volgens mij had Samsung een betere standaard moeten ontwerpen, of duidelijk maken dat dit model alleen voor wandmontage is.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
22 aug 2022 19:05
.... het deel wat in de handleiding over de touwtjes gaat, gaat niet over staande montage, maar over wandmontage.
Besef je dat juist dat de fout is in de handleiding?
Moneyman schreef:
22 aug 2022 19:05
Je blijft maar hameren op die touwtjes, maar die touwtjes maken geen delen uit van de montage van de TV.....
Nogmaals: die borging is geen onderdeel van de standaard montage.
Ontbreken van koord en haakjes kan TS nu ook in zijn voordeel gebruiken.
Moneyman schreef:
22 aug 2022 19:05
En die windvlaag verzin je zelf.
Klopt. Net zoals anderen verzinnen dat er een kat rond loopt.
Maar waar het om gaat: Is de voet zo gammel dat de TV al omvalt bij luchten van de kamer?

Tjidske
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jan 2021 09:07

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Tjidske »

Methusalah schreef:
22 aug 2022 15:59
De handleiding is inderdaad summier aangezien het niet aangeeft hoe je ze het beste kan plaatsen. Daarentegen zou ik deze pootjes maar op een manier kunnen plaatsen als ik mijn eigen logica volg en dat is met het lang eind naar voren omdat anders het gewicht niet goed verdeeld wordt. Maar dat is meer inzicht en ik snap dat niet iedereen dat heeft.

En zelfs dan, niets valt zo maar om. Tenzij je last had van een aardbeving lijkt het mij dat iets met het toestel in aanraking is gekomen.
Ik woon in het aardbevingsgebied, dus het trilt nogal eens.

Tjidske
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jan 2021 09:07

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Tjidske »

Ik zie dat men opeens allerlei oorzaken voor het vallen er bij haalt wat helemaal niet waar is. Dit gebeurde savonds om een uur of 23.00, ik lag al in ben en was mijn huis toen helemaal niet aan het luchten, en kat of ander dier was het ook niet. Mijn huis staat erg dicht aan een pad waar veel landbouwvoertuigen langs rijden. De buurman was aan het gieren en kwam iedere 15 min voorbij rijden. Ws is dat de oorzaak geweest.

Plaats reactie