Tv omgevallen door fout in handleiding

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door witte angora »

En je servies en je glazen zijn allemaal nog heel?

Je kunt het in ieder geval niet de fabrikant of de verkoper verwijten dat er landbouwtrekkers vlak langs je huis rijden.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als ik die foto zie van die montage, dan kan ik toch weinig anders concluderen dat dit niet heel gemakkelijk is gegaan. Je ziet duidelijk dat de voetjes in de omgekeerde stand een andere bevestiging hebben, zodat de tv wat meer achterover staat en de gewichtsverdeling beter is. Om de tv er dan kaarsrecht op te krijgen, daar is toch aardig wat voor nodig.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door 16again »

Tjidske schreef:
22 aug 2022 20:04
Ik zie dat men opeens allerlei oorzaken voor het vallen er bij haalt wat helemaal niet waar is. Dit gebeurde savonds om een uur of 23.00, ik lag al in ben en was mijn huis toen helemaal niet aan het luchten, en kat of ander dier was het ook niet. Mijn huis staat erg dicht aan een pad waar veel landbouwvoertuigen langs rijden. De buurman was aan het gieren en kwam iedere 15 min voorbij rijden. Ws is dat de oorzaak geweest.
Of dat was de druppel, die de emmer deed overlopen.
Als TVs in Nederland omvallen als er een zware vrachtwagen langsrijdt...krijgen we pas echt een chiptekort

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
22 aug 2022 14:35
J. Deltoer schreef:
22 aug 2022 14:22
Die suggesties zijn in de drie pagina's reeds gegeven. Ik adviseer u dat terug te lezen.
Ah, als in "gooi het voor de rechter". Nee, dat is een goed advies :roll: En geen antwoord op mijn vraag.
16again schreef:
22 aug 2022 14:57
De te gebruiken argumenten staan er iig wel:
......
Moneyman schreef:
22 aug 2022 15:01
Ja, dat zijn inderdaad argumenten.
Nou, zijn we het daarover eens.

Tjidske
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jan 2021 09:07

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Tjidske »

witte angora schreef:
22 aug 2022 20:08
En je servies en je glazen zijn allemaal nog heel?

Je kunt het in ieder geval niet de fabrikant of de verkoper verwijten dat er landbouwtrekkers vlak langs je huis rijden.
Dat doe ik ook niet, dat verwijt ik nergens, maar ik verwijt Samsung dat zij een gebrekkige handleiding bij de tv leveren.

Tjidske
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jan 2021 09:07

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Tjidske »

Nijogeth schreef:
22 aug 2022 21:11
Als ik die foto zie van die montage, dan kan ik toch weinig anders concluderen dat dit niet heel gemakkelijk is gegaan. Je ziet duidelijk dat de voetjes in de omgekeerde stand een andere bevestiging hebben, zodat de tv wat meer achterover staat en de gewichtsverdeling beter is. Om de tv er dan kaarsrecht op te krijgen, daar is toch aardig wat voor nodig.
Zie foto's de pootjes kunnen op 2 manieren gemonteerd worden zowel met de lange kant als met de korte kant naar voren.
Bijlagen
20220822_195335.jpg
Hier zie je het pootje met de lange kant naar voren, achter in de tv zitten 2 uitsparingen, de bovenste van de 2 is voor het nopje aan de bovenkant van het voetje wanneer deze met de lange kant naar voren staat
(99.6 KiB) 190 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
20220822_195312.jpg
Hier zie je het pootje met de lange kant naar achteren, achter in de tv zitten 2 uitsparingen, de onderste van de 2 is voor het nopje aan de bovenkant van het voetje wanneer deze met de lange kant naar achteren staat.
Het lijkt op de foto alsof dat nopje ook in de bovenste uitsparing kan, maar dat is niet zo, het was een beetje lastig foto's maken en dat pootje precies goed houden.
(156.01 KiB) 190 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door Tjidske op 23 aug 2022 07:37, 2 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door 16again »

Het ligt niet aan de montage van de pootjes.
Monteer maar op methode A en B, en voel in beide gevallen de benodigde kracht om het spul om te duwen

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door witte angora »

Tjidske schreef:
23 aug 2022 07:04
witte angora schreef:
22 aug 2022 20:08
En je servies en je glazen zijn allemaal nog heel?

Je kunt het in ieder geval niet de fabrikant of de verkoper verwijten dat er landbouwtrekkers vlak langs je huis rijden.
Dat doe ik ook niet, dat verwijt ik nergens, maar ik verwijt Samsung dat zij een gebrekkige handleiding bij de tv leveren.
Tjidske, het is wat mij betreft mooi geweest... Of die handleiding wel of niet duidelijk was, de pootjes waren goed gemonteerd, of ze de ene kant of de andere kant op stonden. Dat die tv te dicht aan de rand van de kast stond en vervolgens, doordat er een landbouwtrekker langsreed, van die kast trilde kun je niet aan de fabrikant wijten, en ook niet aan de handleiding.

Koop volgende keer een fatsoenlijke tv met een fatsoenlijk onderstel dat stevig staat, dat heb je daar kennelijk wel nodig. En zet hem op een diepe kast, waar hij ruimte heeft om alle kanten op te trillen.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tjidske schreef:
23 aug 2022 07:04
Dat doe ik ook niet, dat verwijt ik nergens, maar ik verwijt Samsung dat zij een gebrekkige handleiding bij de tv leveren.
Alleen: daarmee ben je er niet. Wat je zult moeten bewijzen, is dat dat veronderstelde gebrek tot het probleem heeft geleid. En dáár zit je probleem. Want er kunnen, zoals al eerder geschreven. nog veel meer oorzaken zijn.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
23 aug 2022 08:29
Tjidske schreef:
23 aug 2022 07:04
Dat doe ik ook niet, dat verwijt ik nergens, maar ik verwijt Samsung dat zij een gebrekkige handleiding bij de tv leveren.
Alleen: daarmee ben je er niet. Wat je zult moeten bewijzen, is dat dat veronderstelde gebrek tot het probleem heeft geleid. En dáár zit je probleem.
Met borgdraden was dit simpelweg niet gebeurd. En mede door de onduidelijke handleiding, zaten die er niet aan.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Moneyman »

Cro schreef:
22 aug 2022 19:16
Als het ging over een muurmontage hoeft er niet gewezen te worden op het feit dat de TV zo dicht mogelijk bij de muur moet staan.
Ik heb het nogmaals gelezen. Jij (en 16again) hebben gelijk: het gaat inderdaad om staande montage. Ik werd dankzij de "beugel" op het verkeerde been gezet (ik maakte daar een muurbeugel van, maar het blijkt een apart beugeltje te zijn). Ik had niet goed genoeg gelezen.

Kijkend naar de Nederlandse tekst (dat is waar het in dit topic ook om gaat) dan is het eigenlijk gewoon duidelijk. Samsung maakt expliciet duidelijk dat er extra maatregelen nodig zijn om de TV stevig neer te zetten als je 'm niet aan de muur bevestigt. En er staat ook bij dat daarvoor extra materialen nodig zijn.
Voorkomen dat de televisie omvalt
1. Gebruik de juiste schroeven om een beugel aan de wand te bevestigen. Controleer of de schroeven stevig aan de wand zijn bevestigd. – Afhankelijk van het wandtype hebt u mogelijk extra materiaal nodig om het geheel te verankeren.
2. Gebruik schroeven van het juiste formaat om een beugel aan de tv te bevestigen. – Raadpleeg het gedeelte over standaardschroeven in de tabel onder 'De televisie aan de wand monteren' voor een specificatie van de schroeven.
3. Verbind de beugels die aan de tv zijn bevestigd met een duurzame, sterke draad aan de beugels die aan de muur zijn bevestigd en knoop de draad stevig vast.
– Plaats de televisie dicht bij de muur zodat deze niet achterover kan vallen.
– Breng de draad zodanig aan dat de beugels die aan de wand zijn bevestigd, zich op gelijke hoogte of lager dan de beugels op de televisie bevinden
Los daarvan schrijft Samsung ook (onder meer) expliciet:
Veiligheidsmaatregelen: De tv vastzetten aan de wand om te voorkomen dat de tv omvalt
• Zet het televisietoestel nooit op een instabiele locatie.
Zeker als je in een aardbevingsgebied woont, is het zaak hier alert op te zijn.

Alles overziende, geef ik TS weinig kans. Ik blijf bij mijn eerdere advies: ik zou die bon gewoon accepteren. Beter iets dan niets.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
22 aug 2022 19:29
Bij welke andere televisies staat in de gebruiksaanwijzing dat je schoordraden moet aanbrengen als je hem neerzet? Het is voor het eerst dat ik dat lees. Volgens mij had Samsung een betere standaard moeten ontwerpen, of duidelijk maken dat dit model alleen voor wandmontage is.
Zo gek vind ik dat niet - deze hele TV is juist ontworpen om aan de wand te hangen. Dat zie je overal in terug. Ook de handleiding is bij uitstek daarop gericht. En voor degenen die dat desondanks niet doen, is op twee verschillende plekken een expliciete waarschuwing in de handleiding opgenomen.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Samsung had wanneer dit toestel bedoeld is voor wandmontage er dan ook beter voor moeten kiezen geen voetjes bij te leveren. Doordat ze dat nu wel hebben gedaan hebben ze verantwoordelijkheid.

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"3. Verbind de beugels die aan de tv zijn bevestigd met een duurzame, sterke draad aan de beugels die aan de muur zijn bevestigd en knoop de draad stevig vast.'
Deze tekst gaat overduidelijk alleen over muurbeugels en niet over voetjes

"Samsung had wanneer dit toestel bedoeld is voor wandmontage er dan ook beter voor moeten kiezen geen voetjes bij te leveren. Doordat ze dat nu wel hebben gedaan hebben ze verantwoordelijkheid."

Als ze dit gedaan hadden zouden er heel veel aankopen terug gestuurd worden omdat toch echt veel mensen een tv gewoon op de bijgeleverde voetjes willen zetten. veel mensen willen helemaal geen tv aan de muur.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Nevyn »

Begint een beetje op Amerika te lijken, afschuiven van alles wat we zelf verkeerd doen, zelf logisch denken wordt steeds minder.
En het lukt (doe er nu zelf ook aan mee) om 5 pagina's te ouwehoeren over het plaatsen van pootjes.
De TV heeft 9 dagen gestaan en is toen gevallen.
Heb je de tijd, geduld en het geld om er een zaak van te maken, ga je gang, ik hoop dat het je lukt, maar geef je weinig kans. Laat ons het in ieder geval even weten, zijn we niet voor niks 5 pagina's bezig geweest.
Maar geef je, zoals ik al eerder schreef , meer kans bij je inboedel verzekering.

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Erthanax »

Moneyman schreef:
23 aug 2022 08:52
Erthanax schreef:
22 aug 2022 19:29
Bij welke andere televisies staat in de gebruiksaanwijzing dat je schoordraden moet aanbrengen als je hem neerzet? Het is voor het eerst dat ik dat lees. Volgens mij had Samsung een betere standaard moeten ontwerpen, of duidelijk maken dat dit model alleen voor wandmontage is.
Zo gek vind ik dat niet - deze hele TV is juist ontworpen om aan de wand te hangen. Dat zie je overal in terug. Ook de handleiding is bij uitstek daarop gericht. En voor degenen die dat desondanks niet doen, is op twee verschillende plekken een expliciete waarschuwing in de handleiding opgenomen.
Wat betreft het eerste ben ik het volledig met je eens. Verreweg de meeste kopers van The Frame willen "schilderij" aan de muur in plaats van een zwart gat.

Maar zo duidelijk is de handleiding niet, anders was er in dit topic niet zoveel discussie geweest over wat er nu precies bedoeld wordt. Maak dan een handleiding die écht duidelijk is.

Ik blijf erbij: Als meneer Samsung een echte vent was geweest had hij óf (a) erbij gezet "Alleen voor wandmontage!", óf (b) een deugdelijke voet meegeleverd.

Voor TS maakt dat allemaal niet uit. Gezien de overige omstandigheden zit er denk ik inderdaad niet meer in dan de kortingscode accepteren.

Of zou er nog iets via de eigen inboedelverzekering te halen zijn, als die dekking geeft voor ongelukjes in huis?

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Kokka1 »

deste meer reden om dit soort zaken altijd via je Creditcard te kopen. veel kaarten hebben een gratis verzekering op aankopen zitten.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat je van de televisie mag verwachten hangt niet af wat in de handleiding staat. Die handleiding zie je namelijk pas na de koop.

Maar als er in de handleiding niet staat hoe je de pootjes moet monteren, dan mag verwacht worden dat je daarnaar informeert.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
23 aug 2022 11:26
Ik blijf erbij: Als meneer Samsung een echte vent was geweest had hij óf (a) erbij gezet "Alleen voor wandmontage!", óf (b) een deugdelijke voet meegeleverd.
Tsja. Ik snap wat je zegt, maar maak een andere inschatting. Sowieso denk ik niet dat je hiermee in rechte iets voor elkaar krijgt.
Erthanax schreef:
23 aug 2022 11:26
Of zou er nog iets via de eigen inboedelverzekering te halen zijn, als die dekking geeft voor ongelukjes in huis?
Is voor TS blijkbaar geen oplossing:
Tjidske schreef:
21 aug 2022 17:26
Als de verzekering al gaat vergoeden zal het slechts een deel zijn, omdat de verzekering een eigen risico heeft bij valschade.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Moneyman »

peter17111962 schreef:
23 aug 2022 10:14
"3. Verbind de beugels die aan de tv zijn bevestigd met een duurzame, sterke draad aan de beugels die aan de muur zijn bevestigd en knoop de draad stevig vast.'
Deze tekst gaat overduidelijk alleen over muurbeugels en niet over voetjes
Dat dacht ik eerst ook, maar als je beter leest en naar het plaatje zie je dat dat niet klopt.
peter17111962 schreef:
23 aug 2022 10:14
veel mensen willen helemaal geen tv aan de muur.
Klopt. Maar die kopen dus vrijwel altijd een andere TV dan een The Frame.

Plaats reactie