Tv omgevallen door fout in handleiding

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Tjidske schreef:
23 aug 2022 07:12
Nijogeth schreef:
22 aug 2022 21:11
Als ik die foto zie van die montage, dan kan ik toch weinig anders concluderen dat dit niet heel gemakkelijk is gegaan. Je ziet duidelijk dat de voetjes in de omgekeerde stand een andere bevestiging hebben, zodat de tv wat meer achterover staat en de gewichtsverdeling beter is. Om de tv er dan kaarsrecht op te krijgen, daar is toch aardig wat voor nodig.
Zie foto's de pootjes kunnen op 2 manieren gemonteerd worden zowel met de lange kant als met de korte kant naar voren.
Ja, maar in de foto waar je ze gemonteerd hebt lijkt me toch duidelijk dat dit niet de correcte manier is geweest om de pootjes andersom te monteren.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

De pootjes kan je ook eenvoudig verankeren, op TV maken ze er veel reclame mee. Doorzichtig plastic met grote kleefkracht. Even op maat knippen, en vastdrukken maar.
Maar goed, mijn ideetje hoor, zo zou ik het doen. Inventief.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
23 aug 2022 17:38
Ja, maar in de foto waar je ze gemonteerd hebt lijkt me toch duidelijk dat dit niet de correcte manier is geweest om de pootjes andersom te monteren.
De pootjes zijn op 2 manieren te monteren. En dat is gewoon vooropgezet met een doel: Het kan en mag allebei. Beide even (on)stevig.
Snap je wat ik eerder bedoelde met zwaartepunt boven het midden van het pootje?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je ziet toch zelf op de foto's op pagina 1 dat deze tv kaarsrecht staat, terwijl in diezelfde post op de foto van de pootjes duidelijk te zien is dat de tv in die situatie schuin moet hangen. Het zwaartepunt is inderdaad niet correct als de pootjes niet correct worden bevestigd.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Daarbij, zie je het bovenste deel, waar de tv in moet hangen, gewoon achter de tv zitten. Gewoon een foutieve montage.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
24 aug 2022 00:22
Je ziet toch zelf op de foto's op pagina 1 dat deze tv kaarsrecht staat, terwijl in diezelfde post op de foto van de pootjes duidelijk te zien is dat de tv in die situatie schuin moet hangen. Het zwaartepunt is inderdaad niet correct als de pootjes niet correct worden bevestigd.
Ik kijk naar fotos op pg2
Op de bovenste foto staat de TV verticaal, midden boven het pootje. Perfect
Op de 2e TV staat de TV schuin, en begint helemaal aan de voorkant van het pootje. Maar laat een loodlijn zakken vanaf de halve hoogte van de TV (= het zwaartepunt) , en je komt ook midden op het pootje uit.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Die foto's hebben toch helemaal niet te maken met de foto's die TS liet zien van de daadwerkelijke situatie?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door 16again »

Natuurlijk wel ! Het is immers dezelfde TV.
De fotos op pg1 tonen alleen 2 close-ups van het pootje aan beide kanten, en een close-up van een bevestigd pootje. Maar geven geen overzichtfotos , waar stabiliteit uit af te leiden is. Voor beide gevallen

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door PGros »

Ja maar op pagina twee zijn de pootjes goed gemonteerd zoals het hoort.
Op pagina 1 zie je dat het pootje verkeerd zit. De bovenkant die in de tv moet zit er nog buiten.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
24 aug 2022 09:10
Op pagina 1 zie je dat het pootje verkeerd zit. De bovenkant die in de tv moet zit er nog buiten.
Precies. Er lijkt daar een soort "haakje" te zitten, wat ongetwijfeld in een uitsparing van de TV hoort te vallen. Als dat er niet in, maar tegenaan zit, staat de TV dus te rechtop en te instabiel. Lijkt inderdaad toch een montagefout.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door 16again »

Als dat haakje niet in de achterwand valt, is natuurlijk fout gemonteerd.
Maar wat jullie als dat haakje zien, is volgens mij een verhoogd stuk achterwand, waar het haakje in valt

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door PGros »

Aan de kleur te zien klopt dat niet en is het onderdeel van het pootje. Buiten dat zou dan de vlakke kant van het pootje toch tegen de tv moeten zitten en niet er vanaf.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
24 aug 2022 11:57
Maar wat jullie als dat haakje zien, is volgens mij een verhoogd stuk achterwand, waar het haakje in valt
Dat lijkt me niet, als je de foto's naast elkaar legt. Een verhoging op die plek op de achterwand is ook niet logisch - die moet juist vlak zijn om de poot aan te laten sluiten.

Ik blijf erbij: TS doet zichzelf tekort als ze die tegoedbon laat gaan.

Ragnar Lothbrok
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2022 23:47

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Ragnar Lothbrok »

Tjidske schreef:
22 aug 2022 06:27
witte angora schreef:
21 aug 2022 19:26
Ik zit eens naar de plaatjes te kijken, maar volgens mij kun je de voetjes toch echt op één (logische) manier monteren. Of mis ik iets?

https://www.samsung.com/nl/tvs/qled-tv/ ... s03tcuxxn/

Naja, je kan altijd het advies van JD opvolgen. En als Seinhuis langs komt zal het advies om naar het Juridisch Loket te gaan ook wel bijdragen aan een oplossing.
Op deze plaatjes staat dus precies zoals ik ze gemonteerd heb nml met de lange kant naar achteren, en dat is dus niet juist.
Natuurlijk is dat niet juist. Met dat "boerenverstand" had je toch kunnen zien dat die TV zo niet stabiel staat. Zwaartepunt zit aan de voorkant.

Mister Twister
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 dec 2021 11:37

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Mister Twister »

Een beetje logisch nadenken…..
Lange stuk van het pootje aan de voorzijde kwam niet zo goed uit. Stond de tv te ver naar achter of het stond niet zo fraai. En dan nu bij de fabrikant aan kloppen ? Tja……niet meer doen , zou ik zeggen!

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door PGros »

Zit nu niet steeds over de de pootjes lang of kort voor te zeuren. Dat mag alle twee en de pootjes zijn speciaal gemaakt om beide mogelijkheden toe te passen.
Dus lange kant voor of korte kant voor is beide goed!

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat de TS het gevoel heeft dat haar een pootje is uitgedraaid...

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Nijogeth »

PGros schreef:
24 aug 2022 13:49
Zit nu niet steeds over de de pootjes lang of kort voor te zeuren. Dat mag alle twee en de pootjes zijn speciaal gemaakt om beide mogelijkheden toe te passen.
Dus lange kant voor of korte kant voor is beide goed!
Helemaal eens. En voor beide mogelijkheden geldt dan ook dat een goede montage vereist is. Dat is helaas duidelijk (op de foto's te zien) niet het geval.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
24 aug 2022 12:50
16again schreef:
24 aug 2022 11:57
Maar wat jullie als dat haakje zien, is volgens mij een verhoogd stuk achterwand, waar het haakje in valt
Dat lijkt me niet, als je de foto's naast elkaar legt. Een verhoging op die plek op de achterwand is ook niet logisch - die moet juist vlak zijn om de poot aan te laten sluiten.
Het is inderdaad geen verhoging, en kleur is ook dat van het pootje
Maar toch lijkt het goed gemonteerd !
Er zitten 2 gaatjes voor het haakje boven elkaar, als de onderste in gebruik is, zie je een stukje van het haakje van het pootje door het bovenste gaatje
https://images.crutchfieldonline.com/Im ... other1.jpg

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door 16again »

Ragnar Lothbrok schreef:
24 aug 2022 13:25
Natuurlijk is dat niet juist. Met dat "boerenverstand" had je toch kunnen zien dat die TV zo niet stabiel staat. Zwaartepunt zit aan de voorkant.
De TV staat dan schuin , wat het zwaartepunt van de constructie naar achter verschuift.

Plaats reactie