LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verhuur bij easy4service stuit ik op dwaling

Ongelezen bericht door berndv »

Lady1234 schreef:
20 jun 2019 18:32
Volgens mij is dat dure gehuur juist weer sterk in opkomst.

Zoals gezegd, zelfs een boxspring kan je huren, om over wasmachines, tv’s en ga maar door maar niet te spreken.
Dat is het zeker. Maar dat is ook inherent aan de stijgende lijn in de economie. Datzelfde zag je ook met de stijgende economie in de jaren 80, postorderbedrijven zijn in die periode groot geworden aan leasecontracten. Dat consumenten dit soort contracten in die periodes afsluiten is ook niet meer dan logisch. Een deel van de bevolking profiteert van de stijgende economie, schaft nieuwe producten aan omdat ze het weer kunnen betalen. Vaak luxe artikelen. Nieuwe tv, nieuwe auto, nieuwe stereo en ga zo maar door. Maar er blijft ook altijd een deel die zich dit niet kunnen veroorloven. Van die groep is er ook een deel dat wel graag mee wil doen met de nieuwe trends. En daar zijn dan weer bedrijven die daar handig op in spelen door luxe producten aan te bieden met wurgcontracten en maandelijkse betaling.

En zo krijg je van die mooie ronde cirkels. Mensen kopen spullen op krediet, kredietverstrekkers profiteren gretig, mensen kunnen de kredieten niet meer aflossen, mensen komen in schuldsanering, schulden worden kwijtgescholden, kredietverstrekkers blijven met niet-inbare schulden zitten, kredietverstrekkers vallen om, economie zakt weer in.

Gesloten