LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkoper Mediamarkt heeft gelogen over produkt

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
hillsjer
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2009 20:30

Re: Verkoper Mediamarkt heeft gelogen over produkt

Ongelezen bericht door hillsjer »

kijk voor de zekerheid eens op consuwijzer.nl hier staat heelveel info over aankopen.Zelf heb ik door hier iets vanaf te halen na 5 maanden als nog mijn geld terug gekregen dit was welliswaar bij de lidl maar daar zijn ze nog moeilijker dan bij de mediamarkt.
s6

raster
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 nov 2008 17:16

Re: Verkoper Mediamarkt heeft gelogen over produkt

Ongelezen bericht door raster »

tarquesh,
Je hebt volkomen gelijk, personeel van media markt zijn verkopers.
Van de produkten die ze verkopen moet je hun uitleg maar met een korreltje zout nemen want de meeste verkopers hebben totaal geen technische kennis (praat uit ervaring) maar wel een stropdas.
Groetjes,
raster.

G.I. Jane
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:05

Re: Verkoper Mediamarkt heeft gelogen over produkt

Ongelezen bericht door G.I. Jane »

SILVERIS reageert helemaal niet meer sinds zijn start van dit bericht op 10 april. Waarschijnlijk denkt hij ook: jeetje wat heb ik een stom topic gestart, want hij weet waarschijnlijk ook wel dat hij fout zit.

halbe
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2009 21:57

Re: Verkoper Mediamarkt heeft gelogen over produkt

Ongelezen bericht door halbe »

Je zit met je handen in het haar, had je dat eerder gedaan dan was je hiervoor gespaard gebleven.
Ze zeggen bij mediamarkt niet voor niets Ik ben toch niet gek.
Nu weet je wat ze daarmee bedoelen.
Koop voortaan bij een gerenomeerd bedrijf.

Sterkte
H

G.I. Jane
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:05

Re: Verkoper Mediamarkt heeft gelogen over produkt

Ongelezen bericht door G.I. Jane »

Halbe, je hebt gelijk, ik ben toch niet gek, daar bedoelen ze zichzelf mee. Dus wij zijn stomme idioten dat wij wat bij MM kopen.

carola1983
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2008 17:32

Re: Verkoper Mediamarkt heeft gelogen over produkt

Ongelezen bericht door carola1983 »

Je hebt gewoon 2 weken omruilgarantie, daarbij mag je het product uitproberen, mits het geen hygiëne product is (een product dat gebruikssporen nalaat) en mits het onbeschadigd is. Bij krassen/krasjes is het dus beschadigd en kan het niet retour. Erg vervelend voor de klant, maar je moet ergens een lijn trekken.

Mevrouw had het product gewoon binnen 2 weken retour kunnen doen, dan was er weinig aan de hand geweest! Mits natuurlijk onbeschadigd.

Ik ben geen betweter, ik werk er.

Even over het personeel: Inderdaad weten ze niet alles, fulltimers weten meer dan parttimers. Nu wordt je bij onze MM wel op een afdeling geplaatst waar je iets mee hebt. Bij ons wordt je wel eerder aangenomen als je kennis van zaken hebt.
Bij andere bedrijven is het vaak niet anders!

Ik kijk regelmatig op vergelijk en beoordeelsites en gebruik dat in mijn adviesgesprekken, ook als iets totaal niet bevallen is.
Let zelf op of de commentaren van anderen voor jou net zo storend/belangrijk zijn als voor degene die het geplaatst heeft.

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Verkoper Mediamarkt heeft gelogen over produkt

Ongelezen bericht door tarquesh »

@raster

Wij zitten op een lijn.

Stropdassen zonder inhoud. :D

Ik heb er aan gedacht als kenners eens in een speciaal zaak werken. Welke producten verkopen wij dan, en wij selecteren bepaalde merken die een meerwaarde kennen.
Een klant die te weinig budget heeft laten we doorsparen of bieden een lening aan om toch het beste in huis te halen.

Bij mediamarkt maakt het niets uit of het Panasonic is of Samsung. Bij ons gaat het om Loewe en B&O.

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Verkoper Mediamarkt heeft gelogen over produkt

Ongelezen bericht door tarquesh »

Ik was eens bij Paulissen hifi in Roermond om een leuke peper dure tuner te kopen. Die verkoper toonde liefde voor het goud. Fijn om eens niet enthousiast te zijn over een armlastig merk zoals bijvoorbeeld Sony.

Gelijke

mcmodd
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2005 15:03

Re: Verkoper Mediamarkt heeft gelogen over produkt

Ongelezen bericht door mcmodd »

Beste Silveris,
Ben je al bij MM teruggeweest? Ik ben benieuwd.
Wat consument66 beweert is in het algemeen wel waar. Verderop wordt er ook inzicht gegeven in de regels van MediaMarkt. Maar in deze regels staat niet dat de verkoper de waarheid moet zeggen. Dat moet hij dus wel.
Als het apparaat nog goed is kan je gewoon naar de winkel gaan en vertellen hoe je verkeerd bent voorgelicht. Ga het liefst eerst naar de betreffende verkoper, zeg hem dat je een HD beamer verwachtte en zeg hem ook hoe je er wat laat achter kwam dat dit niet HD is.
De verkoper zal zich dit best nog wel herinneren en als het apparaat ouder dan 14 dagen is, een maandje oud, mag dit geen reden zijn om niet te willen ruilen. Je hebt recht op eerlijke voorlichting en wat nu is gebeurd lijkt daar in de verste verte niet op. Het lijkt er eerder op dat de verkoper gewoon snel iets wilde verkopen. Houd vast aan je recht op een gewenst product en dat is dit dus niet.

mcmodd
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2005 15:03

Re: Verkoper Mediamarkt heeft gelogen over produkt

Ongelezen bericht door mcmodd »

beste tarquesh,
Ik ben niet gewend op mensen te reageren die zo negatief doen over winkelpersoneel. Ook al klopt er geen hout van hun voorlichting, als dit het geval is als jij iets koopt, ga dan ook gewoon terug naar de winkel in plaats van ergens op een consumentensite te zeuren. Ook het aanvallen van een winkel of winkelpersoneel, laat staan een vraagsteller op deze radarsite, is alsof je achter de rug van iemand anders zit te roddelen. Het ondersteunen van anderen die zich negatief uitlaten is eigenlijk het zoeken van steun voor je eigen, laat ik het zacht zeggen, afwijkend gedrag. Kan het wat volwassener?
Ik wens je nog een prettige dag.

genvandongen
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mei 2008 06:42

Re: Verkoper Mediamarkt heeft gelogen over produkt

Ongelezen bericht door genvandongen »

Mediamarkt liegt gewoon.
Ooit een laptop bij hun gekocht een ASUS. Vraag ik aan de verkoper of het werkgeheugen uitbreidbaar is.
Ja zegt de verkoper wel tot 4 Gb.
1 jaar later wil ik deze uitbreiden en neem contact op met ASUS. Deze zei: "kan tot 4 G, maar dan werkt hij maar op 3 G.
Ik vermoed dat de verkopers zelf te weinig verstand van hebben, en overal ja op zeggen. Als ze maar hun verkooptarget halen.
Nog een opmerking: koop nooit een ASUS.
Te vaak problemen mee.
Jacq

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Verkoper Mediamarkt heeft gelogen over produkt

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

a.la.haye schreef:Ook wij hebben een slechte ervaring met omruilen/retourneren.
Onze zoon wilde een radio/cd speler met koptelefoon.
Thuisgekomen bleek dat er geen koptelefoonaansluiting op zat.
Direct retour (dus zelfde dag).
"Mijnheer, er zitten gebruikskrassen op, dus wij kunnen het product niet terugnemen of ruilen". Onverrichter zake naar huis.
Daar heb je toch showmodellen voor?

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Verkoper Mediamarkt heeft gelogen over produkt

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

hillsjer schreef:kijk voor de zekerheid eens op consuwijzer.nl hier staat heelveel info over aankopen.Zelf heb ik door hier iets vanaf te halen na 5 maanden als nog mijn geld terug gekregen dit was welliswaar bij de lidl maar daar zijn ze nog moeilijker dan bij de mediamarkt.
s6
Ach kom, Lidl en Aldi zijn supermakkelijk weet ik uit ervaring, maar het mooiste voorbeeld is van een kennis die van me die bij Aldi een PC kocht die drie keer gerepareerd moest worden in drie jaar tijd, toen was hij het zat en eiste hij zijn geld terug, wat hij kreeg.

Hij is toen met met volledige aankoopbedrag naar een computerzaak gegaan en heeft daar een nieuwe gekocht, een model wat nu, drie jaar later, natuurlijk vele malen sneller is dan zijn Aldi PC, en dat voor hetzelfde geld ;)

Gesloten