LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zwarte vlek op Samsung-tv, verkoper laat het afweten

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Zijltjes41
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2018 18:43

Re: Zwarte vlek op Samsung-tv, verkoper laat het afweten

Ongelezen bericht door Zijltjes41 »

op 18-1-2018 de voorbeeldbrief van ConsuWijzer gestuurd ( Herstel of vervanging van ondeugdelijk product)
Gisteravond werd ik ineens gebeld door de winkelier en daarna op mijn verzoek gemaild.
De winkelier wil nu mijn Samsung TV wel laten repareren door Samsung maar dan moet ik mijn TV naar de winkel brengen.
Maar ja 135KM rijden met een 48 inch tv in de auto zonder doos word door Samsung zelf al afgeraden.

Wat adviseren jullie om nu te doen ?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Zwarte vlek op Samsung-tv, verkoper laat het afweten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Juridisch gezien heb jij geen verplichtingen, dus moet de verkoper het product komen ophalen, dus is transport voor zijn rekening en risico. Ik verwacht alleen dat de verkoper niets zal willen doen als jij het product niet brengt en dat als er onderweg iets gebeurt met televisie, de verkoper dit voor jouw rekening en risico wilt laten zijn.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Zwarte vlek op Samsung-tv, verkoper laat het afweten

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Zijltjes41 schreef:Niemand die mij advies kan geven wat ik nu het beste kan doen ?
Ik begreep namelijk dat ik een deugdelijk product mag verwachten.
Het lijkt erop dat u een LED televisie heeft met local dimming en dat een van de leds het niet meer doet. Omdat u het type nummer niet vermeldt heeft, moet ik nu gokken. Als dit inderdaad het probleem is, dan is dit een fabricage probleem, de LEDs horen het veel langer mee te gaan dan twee jaar.

Laat u niets wijs maken over verhaaltjes over luidspreker magneten, die hebben geen enkele invloed op een LEDje dat stuk gegaan is.

U kunt de verkoper aansprakelijk stellen voor dit defect omdat het mijn inziens een non comformiteit is. De TV hoort langer probleemloos mee te gaan. Als de verkoper weigert uw te gemeod te komen, dan zult u een zaak bij de rechter moeten aanspannen tenzij de verkoper bij een kalchteninstituuut is aangesloten. Asl dat laatste het geval is, kunt u daar uw klacht indienen.

Zijltjes41
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2018 18:43

Re: Zwarte vlek op Samsung-tv, verkoper laat het afweten

Ongelezen bericht door Zijltjes41 »

type nummer is :
UE48JS9090
Curved TV is het

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Zwarte vlek op Samsung-tv, verkoper laat het afweten

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Zijltjes41 schreef:type nummer is :
UE48JS9090
Curved TV is het
Dan is het probleem duidelijk, dit is een TV met local dimming. Een van de LED lampjes in het scherm is stuk. Een TV met local dimming heeft meerdere LED lampjes in het scherm. Bij veel zwart, zetten ze het lokale lampje uit, zodat je op die betreffende plek dieper zwart krijgt. Een van de LED lampjes doet het niet meer (stuk of wordt niet meer aangeschakeld) , dat veroorzaakt de dus de donkere plek op uw scherm.

Dit is echt een fabricage fout, de LED lampjes horen een veel langere levensduur te hebben. U kunt zelf niets fout doen om zo'n lampje stuk te krijgen, dus kunt u vrij eenvoudig aantonen dat u niets fout gedaan heeft.

U moet uw verkoper aanschrijven dat u garantie claimt wegens een non-comformiteit. Uw verkoper hoort u hier gewoon garantie op te verlenen. Wil de verkoper dit niet, dan kunt u Samsung aanspreken.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Zwarte vlek op Samsung-tv, verkoper laat het afweten

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Als voetnoot op post van Speedy en alfatrion:

Non conformiteit betekend niets anders dan 'de televisie die mij geleverd is is niet volgens onze afspraak'. (Niet conform overeenkomst)

Nu het de verkoper is die zijn verplichting niet juist is nagekomen (in gebreke is) dienen de kosten die hierbij zijn ontstaan voor rekening van de verkoper te zijn.

Het woord 'kosten' mag u erg ruim interpreteren. Daaronder vallen dus ook transportkosten.

Gesloten