1.5 Ecoboost Ford

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Ecoboom
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2022 12:13

1.5 Ecoboost Ford

Ongelezen bericht door Ecoboom »

Hallo,
Mijn Ford Kuga uit 2018 met een 1.5 ecoboost 4 cilinder motor gaf uit het niets een melden van oververhitting van de motor. De ANWB is erbij geweest en kon geen uitwendige lekkage vinden, geen witte rook of smurrie aan oliedop, wat volgens hem teken is van lekkage. Hij had geen idee wat er aan de hand was of kon zijn.
Garage adviseert een compleet nieuwe motor a € 11000,-!
Ik wil graag de oorzaak en het gevolg snappen, want een koelvloeistofsysteem is toch een gesloten systeem? 2 maanden ervoor heeft de auto nog een beurt gehad bij Ford dealer.
Kun je een beroep doen op coulance? Auto is 4 jaar oud en 65000 km gelopen. Je mag toch verwachten dat zo'n auto een langere levensduur heeft.
Zijn er meer Ford bezitters bekend met dit probleem? Hoe is dit toen opgelost?
Bedankt voor de reacties.

rvjapio
Berichten: 1003
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: 1.5 Ecoboost Ford

Ongelezen bericht door rvjapio »

Nou, dat was niet zo moeilijk te vinden... https://www.google.nl/search?q=1.5+Ecob ... nt=gws-wiz

Nijogeth
Berichten: 10027
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 1.5 Ecoboost Ford

Ongelezen bericht door Nijogeth »

11.000 euro voor zo'n motor? Ik vraag me af wie dat rekent. Als ik voor mijn Mazda de motor wil laten reviseren dan ben ik goed 4500 euro kwijt inclusief eruit halen en terugzetten. Voor 2000 meer wordt ie direct geforged en dus beter. En dat is een 2.3 liter motor en voorloper van de EcoBoost. Kan me niet voorstellen dat die motoren zo duur zijn.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: 1.5 Ecoboost Ford

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Vraag om een offerte waarin precies staat wat er gedaan moet worden en wat de kosten zijn. Want zonder deze informatie is geen nuttige advies te geven.

Neem contact op met www.anwb.nl/juridisch-advies, www.juridischloket.nl of uw rechtsbijstandverzekering voor advies.
Indien de garage aan is gesloten bij BOVAG dan kunt u ook advies vragen aan www.bovag.nl/hulp-bij-klachten of naar hun geschillencommissie voor een bindend uitspraak.

Ecoboom
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2022 12:13

Re: 1.5 Ecoboost Ford

Ongelezen bericht door Ecoboom »

@snuffel
Bij de Ford dealer is een test uitgevoerd waaruit een koelvloeistoflekkage is gebleken.

@seinhuis @nijogeth
Ik heb een gespecificeerde offerte van de Ford dealer ontvangen en deze is iets meer dan € 11.000,-. Hoe Ford aan deze bedragen komt weet ik niet, maar dat is ook niet zo relevant.

Relevanter voor mij is de vraag of er 'lotgenoten' zijn en hoe dit bij hun opgelost is. Is er vanuit Ford enige coulance geboden en zo ja hoeveel?

Nijogeth
Berichten: 10027
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 1.5 Ecoboost Ford

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zou toch even naar een andere garage gaan dan naar een Ford dealer. Het onderhoud bij een dealer is natuurlijk goed, maar vaak gebruiken ze dezelfde onderdelen als een normale garage, alleen zit daar dan het Ford-doosje omheen en kost het 3 keer zoveel. Ik gok dat ze ook een nieuwe motor erin willen zetten en geen gebruikte motor. Kost ook een hoop extra dat totaal niet nodig is en een gereviseerde is minimaal net zo goed (vaak zelfs beter, omdat vaak de manco's van een motor meteen worden aangepakt). Maar dan zou je wel bij een garage moeten komen die goed is met Ford. Meestal zijn dat jongens die bij zo'n Ford dealer hebben gewerkt en uiteindelijk zelf beginnen, omdat ze het voor de helft van de prijs kunnen en er meer aan over kunnen houden.

Plaats reactie