LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3 weken na aankoop: motor vastgelopen en ook schadeauto

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Masterbrowsr
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2008 18:52

3 weken na aankoop: motor vastgelopen en ook schadeauto

Ongelezen bericht door Masterbrowsr »

Hallo,

Het is een lang vrhaal, ik probeer het kort en krachtig duidelijk te maken. 4 weken geleden kocht ik van een particulier een prachtige BMW 520i voor een hoop geld. De auto was apk goedgekeurd op dezelfde dag als de aankoop.

Volgens de verkoper is de auto 100% goed. Op de vraag die ik stelde "heeft de auto in het verleden nog bijzondere dingen meegemaakt zoals schades" is "nee, niets bijzonders" geantwoord. Ook heb ik de volledige onderhoudshistorie ontvangen.

2 weken na de aankoop ging ik met mijn vriendin op vakantie naar Frankrijk. De motor is na 5 dagen vakantie vastgelopen, omdat ik geen creditcard had kon ik via de anwb geen vervangend vervoer krijg, weg vakantie terug naar huis dus... Een vriend heeft mij opgehaald.

Bij diagnose is gebleken dat de koppakking kapot is en nog veel meer in de motor zelf. Dit is gebleken door een compressietest. De enige manier is een nieuwe motor wat duizenden euro's ging kosten. Zonde van de vakantie en natuurlijk het geld, echt balen!

Een nieuwe motor is te duur, dat kan ik niet meer opbrengen dus was ik genoodzaakt de auto te verkopen. De verkoop ging eenvoudig, het is ondanks een kapotte motor een gewilde auto. Vanmiddag heb ik de auto verkocht voor hel weinig geld. Nu komt het: de auto bleek een ex-schade auto te zijn, die zowel links en rechts helemaal in elkaar heeft gelegen. Alle deuren vertoonden een rare kleur, het was mij echt niet opgevallen. Volgens de koper die er behoorlijk verstand van had, kon het defect aan de motor gekomen zijn door de schade die de auto heeft gehad.

Kan ik nu nog verhaal halen bij de oude eigenaar, of is dat echt een kansloze zaak? Ik heb er wel van geleerd, laat ALTIJD een keuring doen als je een dure auto koopt.....


Dank voor jullie reacties!
Jerome

604ssb

Re: 3 weken na aankoop: motor vastgelopen en ook schadeauto

Ongelezen bericht door 604ssb »

Bij aankoop tussen particulieren kun je geen beroep doen op consumentenbescherming.
Je hebt dus pech.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: 3 weken na aankoop: motor vastgelopen en ook schadeauto

Ongelezen bericht door Quark »

Leg dit eens bij een rechtswinkel of je rechtsbijstand neer.

604ssb

Re: 3 weken na aankoop: motor vastgelopen en ook schadeauto

Ongelezen bericht door 604ssb »

Volgens mij noemen ze zoiets "een wet"!
Dus wat valt er uit te leggen?

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: 3 weken na aankoop: motor vastgelopen en ook schadeauto

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Tja, wellicht dat je niet geheel van het verhaal van de koper moet uitgaan.
Het is natuurlijk mogelijk dat hij dit gezegd heeft om de prijs verder omlaag te krijgen. Vraag in de gemiddelde garage maar eens na of het geloofwaardig is dat je een lekke koppakking krijgt van een schade die de auto in het verleden gehad heeft.

Wedden van niet?

Tenzij de radiateur nog lekte, maar dat zou je tijdens de aankoop wel zelf gezien hebben lijkt me.

8cw8g

fj
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mar 2006 13:39

Re: 3 weken na aankoop: motor vastgelopen en ook schadeauto

Ongelezen bericht door fj »

conformiteitsbeginsel

156FM
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2008 21:22

Re: 3 weken na aankoop: motor vastgelopen en ook schadeauto

Ongelezen bericht door 156FM »

Zodra je maar iets inkomen hebt moet je gewoon uurtarief betalen en zo'n rechtswinkel denkt ook dit winnen we nooit dus beginnen er niet aan.
Een kapotte boormachine van enkele tientjes kun je gewoon terug brengen naar de doe het zelf zaak en je krijgt zo een nieuwe echter een vaak duur aangekochte auto bij een kleine garage niet Bovag ed. of handelaar/particulier ben je helemaal niets.
mijn mening

fj
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mar 2006 13:39

Re: 3 weken na aankoop: motor vastgelopen en ook schadeauto

Ongelezen bericht door fj »

Jij had als koper had ook inderdaad een onderzoeksplicht.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: 3 weken na aankoop: motor vastgelopen en ook schadeauto

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Soms zijn die zogenaamde particulieren gewoon handelaren die vanuit een gehuurd kamertje werken en een kapotte koppakking krijg je als de motor te heet is geweest. Dus volgens mij ben je twee keer te pakken genomen zowel door de koper als door de verkoper.

Gesloten