LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] anwb autoverkoop service

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door thecure »

bloemstel schreef:stomstom

Niet eerst gekeken op dit forum...

Dus na de waardeindicatie van 1150 voor mijn Matizje 29,50 gedokt voor mijn gegarandeerde prijs.
Dat die wat lager zou liggen had ik wel verwacht.. maar bijna 50% :(, dat is toch wel bar.
600 uiteindelijk, voor een keurig autootje, met airco, stuurbekrachtiging, el raampjes, centrale vergrendeling.. met nog geen ton op de teller, verse distributie, accu, dynamo...

Wat een flessentrekkerij.
Bij een verschil van 15% of meer tussen waardeindicatie en uiteindelijk bod krijg je je geld terug... mits verschil meer dan 750 euro.
Dus ondanks verschil van bijna 50% kan ik naar mijn centen fluiten

Opzeggen ANWB lidmaatschap wordt nu ernstig overwogen
Ben je eigenlijk verplicht om op dat (lagere) bod in te gaan? ik was allang weg geweest als ze mij opeens een veel lagere prijs hadden geboden.
Dit is gewoon lokken van de klant met een hoog bod en daarna hopen dat je erin trapt en genoegen neemt met minder.
De winst is voor hun :)

ik vind ook dat een degelijke organisatie als de anwb zich moet distantiëren van dit soort praktijken.

Firepeet
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2011 17:40

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door Firepeet »

thecure schreef:
bloemstel schreef:stomstom

Niet eerst gekeken op dit forum...

Dus na de waardeindicatie van 1150 voor mijn Matizje 29,50 gedokt voor mijn gegarandeerde prijs.
Dat die wat lager zou liggen had ik wel verwacht.. maar bijna 50% :(, dat is toch wel bar.
600 uiteindelijk, voor een keurig autootje, met airco, stuurbekrachtiging, el raampjes, centrale vergrendeling.. met nog geen ton op de teller, verse distributie, accu, dynamo...

Wat een flessentrekkerij.
Bij een verschil van 15% of meer tussen waardeindicatie en uiteindelijk bod krijg je je geld terug... mits verschil meer dan 750 euro.
Dus ondanks verschil van bijna 50% kan ik naar mijn centen fluiten

Opzeggen ANWB lidmaatschap wordt nu ernstig overwogen
Ben je eigenlijk verplicht om op dat (lagere) bod in te gaan? ik was allang weg geweest als ze mij opeens een veel lagere prijs hadden geboden.
Dit is gewoon lokken van de klant met een hoog bod en daarna hopen dat je erin trapt en genoegen neemt met minder.
De winst is voor hun :)

ik vind ook dat een degelijke organisatie als de anwb zich moet distantiëren van dit soort praktijken.
Nee, je bent niet verplicht om akkoord te gaan met dit bod. Je hoeft dan ook geen hoger bod te verwachten. De deal gaat dan niet door.

In bovenstaand voorbeeld ben je dan wel je € 29,75 kwijt plus de eventuele ANWB lidmaatchapsgeld die je betaald hebt voor de taxatie.
De ANWB vaart hier dus wel bij.

Inmiddels heb ik bericht ontvangen van mijn rechtbijstandsverzekering dat mijn zaak in behandeling wordt genomen.

Wordt vervolgt...

DR1
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2012 20:54

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door DR1 »

Oplossing is dat je die € 29,75 alleen hoeft te betalen als je in gaat op het bod.

Dan moet de anwb/autoverkoopservice met een realistisch bod komen anders hebben ze geen business.

Nu is het gewoon € 29,75 opscheppen met een laag bod waar toch niemand op in gaat.

Agnosis
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2012 10:17

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door Agnosis »

:mrgreen: Ook wij zijn door de ANWB Autoverkoopservice misleid. Op 9 mei 2012 kregen wij een waarde-indicatie van € 5.700 voor onze auto. Na betaling van € 29,75 kregen wij het bericht dat de auto nog slechts € 4.500,-- waard is. In enkele dagen tijd zakt de waarde met € 1.200,--. Ik heb altijd gedacht dat de ANWB een vereniging is waarbij je geen misleiding zou verwachten. Ik voel mij behoorlijk om de tuin geleid door de ANWB.
Bij de aankoop van een andere auto ben ik ongeveer uitgegaan van de eerste indicatie. Ik moet er nu een aanzienlijk bedrag bijleggen, dit was niet de bedoeling.

johnie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2010 16:08

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door johnie »

Ik wil even mijn frustratie kwijt.
Je word in de autokampioen verleid tot de afdeling anwbverkoopservice als je van je auto af wil. Ten eerste krijg je een waarde op de auto als je de km en kententen invult , dat was € 6950,00 daarna besluit je hem te verkopen op deze grandioze site en krijg je na de nodige moeite en let op dat kost € 29,50 (dus die ben je gelijk al kwijt ) daarna krijg je een gegarandeerd hoogste bod en dat was in mijn geval € 5400 wel een stuk minder als de € 6950 maar ja dan heb je geen rondslomp .
Als je uiteindelijk de auto gaat inleveren kom je er achter dat gegarandeerd ook anders bekeken word namelijk een beetje vliegroest op een deur geleider is voor deze handelaren gelijk een reden om de prijs met € 250,00 te verlagen .
Conclusie je kan hem net zo goed op een autoveiling neer zetten zo betrouwbaar is deze site van de anwb.
Gr. J. van Dijkhuizen
Aldegondestraat 78
3817aw Amersfoort
033-4637367

ANWBslachtoffer
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2012 14:36

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door ANWBslachtoffer »

Het spijt me te moeten melden dan de z.g. ANWB verkoopservice ofwel www.NederlandVoertuigCentrum.nl nog steeds zeer onzakelijke biedingen doet op auto's. In mijn geval een auto waar ik niet vooraf een indicatie kon krijgen, dus de hoofdprijs als niet ANWB lid heb ik betaald.

Na het ontvangen bod die 6000 onder het laagste handelsbod ligt heb ik maar besloten om voorlopig ook maar geen lid te worden. (handel 16000 en ANWB 10000)

Wat bij betreft schaadt deze nevenactiviteit van de ANWB het betrouwbare imago wat deze organisatie heeft/had

jammer

)-:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door berndv »

ANWBslachtoffer schreef:Het spijt me te moeten melden dan de z.g. ANWB verkoopservice ofwel http://www.NederlandVoertuigCentrum.nl nog steeds zeer onzakelijke biedingen doet op auto's. In mijn geval een auto waar ik niet vooraf een indicatie kon krijgen, dus de hoofdprijs als niet ANWB lid heb ik betaald.

Na het ontvangen bod die 6000 onder het laagste handelsbod ligt heb ik maar besloten om voorlopig ook maar geen lid te worden. (handel 16000 en ANWB 10000)

Wat bij betreft schaadt deze nevenactiviteit van de ANWB het betrouwbare imago wat deze organisatie heeft/had

jammer

)-:
Ik neem aan dat jou handelsprijs, de verkoopprijs is? De prijs die de handel betaald voor inkoop ligt ook vele malen lager. Als je het meest voor je auto wilt hebben, zet je hem op marktplaats of andere sites. Een handelaar moet een auto ook met winst kunnen verkopen.

ANWBslachtoffer
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2012 14:36

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door ANWBslachtoffer »

De prijs waar ik naar verwees was het laagste handelsbod wat ik voor mijn auto heb gekregen zonder dat ik een nieuwe auto aanschaf.

Stefan Thierry
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2012 21:30

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door Stefan Thierry »

Waanzinnig,

Het bod waar de ANWB klaarblijkelijk drie dagen voor nodig hebt gehad, is ronduit onredelijk en zelfs beschamend. Ik durf zelfs van een wanprestatie te spreken zeker daar ik voor het maken van een voorstel moet betalen! hieruit volgt de duidelijke verwachting dat ik serieus genomen wordt. Het bod is minimaal 50% onder de marktinruilwaarde.

Ik begrijp werkelijk niet dat de ANWB in hun toch al lastige identiteit deze smet opzichzelf afroept. Jammer dat ik nu pas de Tros Radar site opensla om een klacht te uiten. Het wemelt van de klachten. Ik zou de ANWB het advies willen meegeven als voormalig communicatieadviseur om onmiddellijk te stoppen met deze misplaatste service.

kcnobrakes
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2012 12:03

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door kcnobrakes »

Onlangs heb ik een vergelijkbare slechte ervaring opgedaan met de ANWB Autoverkoopservice. Enerzijds verbaast het me zelfs dat er zoveel negatieve reacties zijn op een instantie zoals de ANWB die eigenlijk als zeer betrouwbaar wordt geacht...

Vanwege de leeftijd van mijn auto (BMW uit 1995) is het niet mogelijk een waarde indicatie op te vragen via de site.
Dus maar gelijk als trouw lid € 29,75 betaald tbv een "gegarandeerde en goede prijs"zoals de ANWB het noemt.
Vanzelfsprekend verwacht je niet de hoofdprijs via deze weg, maar toch een redelijke prijs die iets onder de marktwaarde zal liggen.

Na enige dagen kon ik via een link het bod bekijken dat de ANWB mij wilde doen: maar liefst € 150 !!
Eerst dacht ik dat het een foutje was, maar het bleek echt waar te zijn.
En dat voor een auto die er perfect uit ziet en motorisch eveneens perfect is.

Na schriftelijk contact met het Nederlands Voertuigencentrum, wordt vriendelijk de werkwijze uit gelegd (hetgeen allemaal al bekend was), maar uiteindelijk doen ze helemaal niets.
Tevens de zaak voorgelegd direct aan de ANWB, maar deze laten helemaal niets van zich horen!

Ik vind het meer neigen naar het oplichten van je trouwe klanten, dan naar enige vorm van klantgerichtheid. Kortom, schandalige werkwijze van de ANWB.
Mijn lidmaatschap zeg ik op en ga op zoek naar een alternatief (Route Mobiel)

Herriemanus
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2012 16:00

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door Herriemanus »

Na wat research mijn Opel via de ANWB te koop gezet. Uiteraard eerst wat voorwerk gedaan en de garage waar mijn ouders de auto in onderhoud hebben bood 4000 euro. Een andere garage wou de auto niet inkopen maar schatte zo in dat de auto niet voor meer dan 5500 euro ingekocht zou worden. De auto was in prima staat en ze stonden op verschillende sites voor zo'n 7500-8000 euro te koop. Maar goed, uiteraard zou ik dat er niet voor krijgen bij een inkoper. Aangezien zij hem na moeten lopen, een beurt geven en garantie toevoegen. Tel er daar bij op de winstmarge en er zou toch snel een euro of 2000 van die prijs afgaan.

Hier op het froum gekeken en wel erg veel negatieve reacties gelezen. Maar goed ik wilde graag van de auto af, dus toch aangeboden. De prijsindicatie vond ik zeer optimistisch met 6700 euro en na de verhalen hier plus het bod van de garages verwachtte ik aan substantieel lager/realistischer bod.
Dat klopte ook, het bod was uiteindelijk 5550 euro.

Ingegaan op het bod en weggebracht naar Herz. Heel ardige medewerker die idd wel elk klein haarkrasje, al was het een polijst krasje, opschreef. Ik had die niet eens gezien dus ook niet opgegeven. Bij het telefoontje naar de inkoper had ik het geluk dat alleen de secetaresse beschikbaar was en niet te moeilijk deed over de krassen. De man van Herz zei wel dat ze daar normaal lastig over doen.

Uiteindelijk heel snel mijn geld gekregen (5550) en alles dus prima geregeld.

Tip, denk zelf na wat een realistisch bod is en vraag evt een garage naar een indicatie. Het indicatiebod van de ANWB lijkt idd wat overdreven. Beschrijf daarnaast alle krasjes die je ziet, al zijn ze nog zo klein, dat scheelt een hoop discussie.

Wel mooi de auto met een week verkocht voor een realistische prijs!

DR1
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2012 20:54

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door DR1 »

Herriemanus schreef:Na wat research mijn Opel via de ANWB te koop gezet. Uiteraard eerst wat voorwerk gedaan en de garage waar mijn ouders de auto in onderhoud hebben bood 4000 euro. Een andere garage wou de auto niet inkopen maar schatte zo in dat de auto niet voor meer dan 5500 euro ingekocht zou worden. De auto was in prima staat en ze stonden op verschillende sites voor zo'n 7500-8000 euro te koop. Maar goed, uiteraard zou ik dat er niet voor krijgen bij een inkoper. Aangezien zij hem na moeten lopen, een beurt geven en garantie toevoegen. Tel er daar bij op de winstmarge en er zou toch snel een euro of 2000 van die prijs afgaan.

Hier op het froum gekeken en wel erg veel negatieve reacties gelezen. Maar goed ik wilde graag van de auto af, dus toch aangeboden. De prijsindicatie vond ik zeer optimistisch met 6700 euro en na de verhalen hier plus het bod van de garages verwachtte ik aan substantieel lager/realistischer bod.
Dat klopte ook, het bod was uiteindelijk 5550 euro.

Ingegaan op het bod en weggebracht naar Herz. Heel ardige medewerker die idd wel elk klein haarkrasje, al was het een polijst krasje, opschreef. Ik had die niet eens gezien dus ook niet opgegeven. Bij het telefoontje naar de inkoper had ik het geluk dat alleen de secetaresse beschikbaar was en niet te moeilijk deed over de krassen. De man van Herz zei wel dat ze daar normaal lastig over doen.

Uiteindelijk heel snel mijn geld gekregen (5550) en alles dus prima geregeld.

Tip, denk zelf na wat een realistisch bod is en vraag evt een garage naar een indicatie. Het indicatiebod van de ANWB lijkt idd wat overdreven. Beschrijf daarnaast alle krasjes die je ziet, al zijn ze nog zo klein, dat scheelt een hoop discussie.

Wel mooi de auto met een week verkocht voor een realistische prijs!
Maar je hebt wel 29.75 euro moeten betalen om dat bod van 5550 euro te krijgen.

Als je dat een fijn bod vindt zul je daar geen probleem mee hebben.

Maar wat als ze 4000 hadden geboden, net als de eerste garage die noemde? Dan was je die 29.75 euro kwijt terwijl ANWB/Verkoopservice daar helemaal geen prestatie voor heeft geleverd.

Nogmaals, het zou veel beter zijn als je die 29,75 alleen moet betalen als je ingaat op hun bod, en niet om een bod te krijgen.

Herriemanus
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2012 16:00

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door Herriemanus »

Helemaal met met je laatst gemaakte punt eens!

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2012 17:51

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door [email protected] »

Omdat mijn zwager naar een verzorgingstehuis ging wilde ik zijn auto verkopen.

ANWB koerslijst voor de auto:

aankoop bij een merkdealer met garantie: € 4400
aankoop bij een Bovag dealer met garantie € 4200
Meeneemprijs € 3750
verkoop tussen particulieren: € 3400
Toen de auto te koop aageboden via de anwb. Waarde indicatie €2800
Gegarandeerd bod: € 2100
Bij het inleveren wilden ze nog eens €250 in mindering brengen omdat er gebruiksporen op zaten wat overigens aangegeven was. Dit werd aangduid als schade daarom mindering.

Het lijkt er sterk op dat het nederlands voertuig centrum een organisatie is van autohandelaren om woekerwinsten te maken.

Uiteraard de auto weer meegenomen, ik geef hem nog liever voor niks weg aan iemand anders dan verkopen via de anwb.

Kortom: waardeloze service, niet aan beginnen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door sjoegel »

Prima service van de ANWB ! ben er ook lid van. Een auto kun je beter oprijden want verkopen is zelden iets om blij van te worden. Ik heb dus nooit problemen met de verkoop. :D

Mariek je
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2012 10:38

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door Mariek je »

De misleiding duurt voort, nu nog trappen mensen zoals wij er weer in. En bod op de auto ontvangen met een verschil van €650. Aanvraag kosten krijg je pas terug bij een verschil van 15% met een minimum van €750. Schandalig vind ik het!

Barry76
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2012 20:14

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door Barry76 »

Ook voor mij weer een belangrijke les ... eerst internet goed checken!!!
Wat een waardeloze service van de ANWB. In mijn geval ben ik gelokt met een waarde-indicatie van 3500,- euro. Vervolgens bieden ze slechts 2950,-. Natuurlijk had ik rekening gehouden met een verschil, maar dit is mij toch echt te veel.

Mijn advies voor de mensen die mijn les al geleerd hadden: Gebruik de service niet!!!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ook voor mij weer een belangrijke les ... eerst internet goed checken!!!
Wat een waardeloze service van de ANWB. In mijn geval ben ik gelokt met een waarde-indicatie van 3500,- euro. Vervolgens bieden ze slechts 2950,-. Natuurlijk had ik rekening gehouden met een verschil, maar dit is mij toch echt te veel.

Mijn advies voor de mensen die mijn les al geleerd hadden: Gebruik de service niet!!!
had U de wagen niet mooier beschreven dan dat deze was ?

schoutengj
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2012 11:27

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door schoutengj »

Helaas de zelfde ervaring. Via de ANWB kom je terecht bij de NVC en ben je aan de goden overgeleverd.
Ik denk dat er NOOIT een gegarandeerde prijs wordt betaalt. Schijnvertoning

rhein
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2012 14:55

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door rhein »

Ik ben ook absoluut niet tevreden met de dienst van de ANWB en vind het rieken naar oplichting.
Afgelopen mei hebben we een waardeindicatie ontvangen van € 4950,-. Nu mijn nieuwe auto is gearriveerd heb ik afgelopen zondag een nieuwe identificatie opgevraagd en blijkt de auto nog maar € 4.125,- waard te zijn. Vervolgens hebben we € 30,- betaald en nu krijg ik een bod van € 3450,-. Toevallig net een beetje minder dan de € 750,- waarbij je € 30,- teruggestort krijgt. Ik ben zeer teleurgesteld over dit product van ANWB en krijg nu het gevoel dat de eerste indicatie wordt gebruikt om mensen te lokken om vervolgens in ieder geval € 30,- op te strijken.

Gesloten