LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] anwb autoverkoop service

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Mustac
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2012 08:48

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door Mustac »

Waardeloze service!! En ook nog 1 van lekker snel geld verdienen. Onlangs een taxatie aangevraagd. Was zeer benieuwd wat ik voor m'n auto kon vragen. Heel veel gegevens ingevuld met foto's, allemaal prima. Ruim € 30,- betaald aangezien m'n auto te oud was. Uiteindelijk ontvang ik een bod van € 100,- dat in 1 regel opgenomen is in een zogenaamd taxatierapport. Van taxatie geen sprake. Men zet simpelweg de gegevens die je hebt moeten invullen over in een PDF'-je aangvuld met dus 1 regel wat het bod is dat men van een autobedrijf heeft ontvangen. Zo kan ik ook geld verdienen. Heb m'n beklag gedaan bij de ANWB. Zij sturen simpelweg de klacht door naar het Nederlands Voertuigcentrum en sluiten zelf het dossier. Paar e-mailwisselingen gehad met het Nederlands Voertuigcentrum waarin ik heb uitgelegd waarom ik me belazerd voel en ik derhalve ook m'n geld terug wil. Men blijft verwijzen naar voorwaarden en is erg goed in het in stand houden van de verwarring tussen een taxatie en en waardebepaling. Van de ANWB, die ik telkens in de cc heb gezet met verzoek om een reactie, taal noch teken, terwijl je al ruim 25 jaar lid bent. Goed bezig ANWB, zo hou je leden vast!! Zodra deze auto verkocht is, is de ANWB ook exit, definitief. Mensen, trap niet in deze zogenaamde service van de ANWB. Het is 1 grote wassen neus!!

Sbroeren
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2012 09:37

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door Sbroeren »

Hier ook dezelfde teleurstellende reactie. Hoezo makkelijk en eerlijk, je krijgt gewoon weer te maken met een ordinaire autohandelaar.
Onze santa fe van 6 jaar oud kreeg een waardeindicatie van 10.000 euro, op basis daarvan besluit je een taxatie aan te vragen. Krijgen we een bod van 8250...;-( ze geven aan als je bod meer dan 30 provent afwijkt je heen 30 euro hoeft te betalen maar ik geloof niet dat ik die 30 euro zomaar terug krijg zonder dat ik daar zelf over begin. Aangezien wij de auto wel eht kwijt wilde voor het einde vh jaar en we al 3 online sites en 2 dealers geprobeerd hadden wisten we wel dat 9000 misschien meer reeeel was. Omdat we dachten ' gegarandeerde prijs' gingen we akkoord omdat we dan van al het gezeur af waren. En de auto binnen een week verkocht zouden hebben en snel ons geld zouden hebben. Echt particulier verkopen is nl best een gedoe ( een vreemde met je auto laten rijden en betaling etc).
In deze context gingen we dus hiemee akkoord.
Komen we bij de dealer is er ineesn weer een misverstand over wat ik omschreven had als in zijn algemeen wat kleine gebruikersschade en wat daar door de hertz dame toch echt gedefinieerd werd als schade. Je kan er toch vanuit gaan dat een 6 jaar oude wagen iets van kleine krasjes heeft. Bovendien ben ik een consument en weet ik niet wat in de autobranche de exacte benaming van krasjes inhoudt. dat mag ook niet van mij verwacht wordt. het is hun risico dat zij obv fotos enleeftijd auto etc een prijs bieden. mocht dat uiteindelijk niet kloppen dan is dat hun risico. zo doen het nl wel ovkomen met online snel regelen en de term ' gegarandeerd bod' Kortom desillusie...e zou tochzeker 750 extra afmoeten. En daar waar je juist geen zin in hebt gebeurt, je staat weer lekker met een hark te onderhandelen;-(
Nadat wij 2 uur!!!!!! Naar een slome hertz dame die er echt op uit was om iedere mogelijkheid van een krasje op ons te verhalen, hadden geluisterd gaven we toe aangezien onze kids van 4 en 1 er ook wel klaar mee waren.
Al met al...denk je dat via de anwb heel makkelijk je auto kan verkopen, inddaad niet hoeft te onderhandelen, en een eerlijke prijs krijgt. Nou vergis jenniet, net als in een aannemerij zit de autohandel vol afzetters en je hoeft je geen ilussies te maken dat dit omdat er een anwb stempel op zit ineesn anders is.
Ik denk zelf dat anwb hier echt iets aan móet veranderen anders bezoedelen ze echt hun goede naam. Maar goed na 1 ochtend is het leed bij ons alweer geleden. Het is maar geld maar je voelt je gewoom afgezet. Het is niet anders.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik denk dat uw verwachtigen te hoog gespannen waren. Niemand zit te wachten op uw auto. Dat klinkt vervelend maar het is wel zo. Ze zijn niet erg gewild.
Vergeet ook niet dat de garages ook wat willen verdienen. waarom ruilt U de auto niet in ?

JP ANWB
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2012 10:31

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door JP ANWB »

Geachte heer/mevrouw Sbroeren,

Uiteraard, dat meen ik oprecht, vind ik het erg vervelend dat u niet tevreden bent over de ANWB Autoverkoopservice.

U heeft via ANWB Autoverkoopservice een gratis waarde indicatie aangevraagd, daarna heeft u € 30,25 betaald voor een gegarandeerd bod, het waarderapport. Voor alle duidelijkheid, die € 30,25 betaalt u voor het systeem, het gebruikmaken van, en niet voor de hoogste of beste prijs.

De waarde indicatie is op basis van twee gegevens; kenteken en km-stand. Voor het waarderapport moet u meer gegevens invullen, plus foto’s toevoegen.
Die gegevens gaan naar ons netwerk van ca 200 autobedrijven. Die bieden op uw auto. Binnen twee dagen heeft u bod.
Is het bod veel te laag, meer dan 15% tov de waarde indicatie, dan ontvangt u uw € 30,25 retour. Want ook ANWB Autoverkoopservice vindt dat het verschil niet groter mag zijn. Dit staat overigens ook beschreven op de website van ANWB Autoverkoopservice.
Zie: https://www.anwbautoverkoopservice.nl/g ... -indicatie

Als u akkoord gaat met het aanbod kunt u een afspraak maken bij een Hertz vestiging om uw auto in te leveren. De Hertz medewerker controleert uw auto, daar doen ze ongeveer 30 tot 45 minuten over. Dat staat eveneens beschreven op de http://www.anwbautoverkoopservice.nl. De reden is dat we weten dat niet iedereen alles eerlijk invult. We waarschuwen daar voor, we hebben verschillende video’s gemaakt. Vul alles eerlijk in...!!
Zie https://anwbautoverkoopservice.nl/videos.

Als de Hertz medewerker iets vindt dat niet opgegeven is wordt er telefonisch contact gezocht met NVC (Nederlands Voertuig Centrum), onze partner van ANWB Autoverkoopservice. Een taxateur bij NVC bepaalt welk bedrag in mindering wordt gebracht.
U moet weten dat een autobedrijf van ons netwerk heeft geboden op uw auto, ‘zij bieden op afstand’, op de gegevens zoals u ze heeft ingevuld. Als ANWB Autoverkoopservice een auto aflevert bij het autobedrijf, en volgens het autobedrijf is dat niet de auto waarop hij/zij heeft geboden, wordt de auto niet afgenomen. En dan blijft ANWB Autoverkoopservice met de auto zitten. Dat willen we uiteraard voorkomen.

Mijn welgemeend excuus dat het meer dan 2 uur heeft geduurd bij Hertz, dat had zeker niet gemogen. Verder denk ik oprecht dat onze ANWB Autoverkoopservice geen verkeerde dienst is. We hebben inmiddels al bijna 10.000 ANWB-leden kunnen helpen.


Met vriendelijke groet,
JP ANWB
Laatst gewijzigd door JP ANWB op 13 nov 2012 08:19, 4 keer totaal gewijzigd.

JP ANWB
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2012 10:31

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door JP ANWB »

Mustac schreef:Waardeloze service!! En ook nog 1 van lekker snel geld verdienen. Onlangs een taxatie aangevraagd. Was zeer benieuwd wat ik voor m'n auto kon vragen. Heel veel gegevens ingevuld met foto's, allemaal prima. Ruim € 30,- betaald aangezien m'n auto te oud was. Uiteindelijk ontvang ik een bod van € 100,- dat in 1 regel opgenomen is in een zogenaamd taxatierapport. Van taxatie geen sprake. Men zet simpelweg de gegevens die je hebt moeten invullen over in een PDF'-je aangvuld met dus 1 regel wat het bod is dat men van een autobedrijf heeft ontvangen. Zo kan ik ook geld verdienen. Heb m'n beklag gedaan bij de ANWB. Zij sturen simpelweg de klacht door naar het Nederlands Voertuigcentrum en sluiten zelf het dossier. Paar e-mailwisselingen gehad met het Nederlands Voertuigcentrum waarin ik heb uitgelegd waarom ik me belazerd voel en ik derhalve ook m'n geld terug wil. Men blijft verwijzen naar voorwaarden en is erg goed in het in stand houden van de verwarring tussen een taxatie en en waardebepaling. Van de ANWB, die ik telkens in de cc heb gezet met verzoek om een reactie, taal noch teken, terwijl je al ruim 25 jaar lid bent. Goed bezig ANWB, zo hou je leden vast!! Zodra deze auto verkocht is, is de ANWB ook exit, definitief. Mensen, trap niet in deze zogenaamde service van de ANWB. Het is 1 grote wassen neus!!

Geachte heer Mustac,
Ik heb uw bericht gelezen en ben het gaan navragen bij het NVC (Nederlands Voertuig Centrum).
Uw auto betreft een auto uit 1995 en heeft ca. 166.000 km gereden.
Uiteraard besef ik dat € 100,- weinig is.
Het proces is dat ca. 200 autobedrijven op uw auto kunnen bieden. Helaas is er maar € 100,- geboden, een hoger bod kan ANWB Autoverkoopservice u niet bieden. Er is simpelweg niet meer geboden door de autobedrijven.

Toch een paar puntjes waarop ik wil reageren.

1. U betaalt geen € 30,25 omdat uw auto te oud is. Die € 30,25 is om gebruik te maken van de dienst.
Voor dat bedrag zorgen we dat uw auto bij ca. 200 autobedrijven onder de aandacht komt, dat men hopelijk gaat bieden. Binnen twee dagen ontvangt u een bericht. Bent u akkoord kunt u de auto inleveren bij een Hertz vestiging (auto's ouder dan 12 jaar, in Apeldoorn), en binnen twee werkdagen heeft u uw geld op rekeningnummer staan. Wij zeggen niet dat we de hoogste of beste prijs bieden.

2. U heeft het daarbij over een taxatierapport, dat is het niet, het is een waarderapport.
ANWB Autoverkoopservice verricht geen taxtatie maar biedt een prijs op uw auto. Een prijs die op basis van uw gegevens wordt gemaakt. Het netwerk van autobedrijven ontvangt uw gegevens + de foto's die u toevoegt. Op basis daarvan biedt men. Het hoogste bod wordt bij uw gegevens geplaatst, en wordt u toegezonden via een PDF, het waarderapport. Uiteindelijk gaat het u om de prijs die u voor uw auto kan ontvangen.

3. U heeft het over taxatie en waardebepaling. Wij praten over een gratis waarde-indicatie en een gegarandeerd bod, en dat laatste ontvangt u via waarderapport in de vorm van een PDF.

4. U noemt ANWB Autoverkoopservice een 'wassen neus', daar ben ik het zeker niet mee eens. Ik denk dat ANWB Autoverkoopservice zeer duidelijk is in zijn communicatie. Op de website http://www.anwbautoverkoopservice.nl staat alle informatie die van belang is. Tevens mag u weten dat er toch al bijna 10.000 ANWB-leden zijn geholpen.

Niettemin begrijp ik dat u ontevreden bent, u had een hogere prijs verwacht.
Helaas kan ANWB Autoverkoopservice u geen betere prijs bieden en kunnen we uw ontevredenheid ook niet wegnemen.

Met vriendelijke groet,
JP ANWB

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door sjoegel »

goed Mustach, nu jij weer..

markwise
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2012 14:34

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door markwise »

Omdat ik een lease auto kreeg wilde ik mijn eigen auto verkopen.
Ik had hem al eens op marktplaats gezet. Ik werd door zeker 12 handelaren benaderd die allemaal rond de 600 euro boden.
Omdat ik dacht dat ik meer kon krijgen ben ik daar toen niet op ingegaan.

Om verdere rompslomp te voorkomen besloot ik als ANWB lid gebruik te maken van de gratis waardebepaling van de ANWB auto inkoop service.

Wat een teleurstelling. Allereerst was de ‘taxatie’/waardebepaling niet gratis, maar kostte deze mij 30,25 euro.
Dit bedrag krijg je pas aan het eind van de procedure (half uur bezig geweest ongeveer) te zien.
Je weet dus niet wat e.e.a. kost voor je er aan begint.
Omdat mijn auto te oud was(bj 1993) kon het niet gratis.
Ik moest ik hem zelf inleveren in Apeldoorn. Dat laatste vond ik prima, want ik moest mijn lease auto ook in Apeldoorn ophalen.

De ‘taxatie’ gebeurt online nadat je als eigenaar alle schermen hebt ingevuld en foto’s hebt bijgevoegd. Een hoop werk en een langzame site, maar allemaal begrijpelijk dat het moet, want de ANWB koopt ‘blind’ de auto van je.

Nadat ik alles had ingevuld, kreeg ik na 48 uur een ‘gegarandeerd bod.’
Dit bod bedroeg…..100 euro. Nog geen 1/10 deel van de marktwaarde van de auto.
Daarnaast vond ik het bod in geen verhouding staan tot de door mij betaalde kosten.

Ik heb bovenstaande argumenten in een klacht gezet en verstuurd.
ik kreeg de volgende reactie:
Wij hebben de auto actief(!?) aan 200 handelaren(binnen 48uur?) aangeboden.
De KM stand kan niet gegarandeerd worden omdat de auto geimporteerd is. (KM stand is boven 213000km, er is ongeveer 15000 km per jaar mee gereden.)
Er werd gesteld dat geen van de 200 aangesloten handelaren meer dan 100 euro had geboden.
He!? Maar mijn auto zou toch op waarde getaxeerd worden? En dan zou er toch een reeel bod volgen door de ANWB?
Of is er 1 mail aan 200 geadresseerden gestuurd? En is dit dan 30,25 euro waard?
Ik heb zelf alle moeite gedaan, voor de ANWB is het slechts copy paste en op zenden drukken.
Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat van die 200 handelaren er niet een aantal zijn die mij zelf benaderd hebben (de mails heb ik nog) en rond de 500-600 euro boden.
Kortom een verhaaltje dus.

Kortom:
Ik vind dat de ANWB slechte service in deze levert, te duur is en haar leden slecht behandeld.
de ANWB levert geen waar voor je geld in dit geval
Het feit dat de prijs pas op de laatste pagina naar voren komt vind ik misleiding.
Het bod in verhouding tot de gevraagde prijs is buiten proportioneel.

ps. De ANWB komt met het argument dat zij deze service uitbesteden. Dit doet wat mij betreft niet ter zake, want je moet ANWB lid zijn en e.e.a. gebeurt op de site van de ANWB(vv logo ANWB) en dus onder de vlag van de ANWB.

Inmiddels heb ik mijn auto via marktplaats verkocht aan een handelaar voor 500 euro.

theodeman
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2012 16:52

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door theodeman »

Ik heb vandaag mijn lidmaatschap proberen te veranderen maar ook hier geeft de anwb niet thuis.
Ik heb een pakket waar ook buitelandhulp bij zit maar die heb ik vanaf vorige week niet meer nodig en nu zeggen ze dat ik dat VOOR 15 november had moeten verander "staat in de voorwaarden" ik heb het niet over opzeggen maar veranderen en maar daar hebben ze maling aan,waar is de coulance gebleven .
Het is niet meer de anwb van vroeger want klantvriendelijkheid is totaal verdwenen.
Ik ben 33 jaar lid en (met een tussenstop van 1 jaar omdat ik geen auto had ) maar het is één grote commerciele bende geworden bij de anwb.

DR1
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2012 20:54

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door DR1 »

JP ANWB schreef:
1. U betaalt geen € 30,25 omdat uw auto te oud is. Die € 30,25 is om gebruik te maken van de dienst.
Voor dat bedrag zorgen we dat uw auto bij ca. 200 autobedrijven onder de aandacht komt, dat men hopelijk gaat bieden. Binnen twee dagen ontvangt u een bericht. Bent u akkoord kunt u de auto inleveren bij een Hertz vestiging (auto's ouder dan 12 jaar, in Apeldoorn), en binnen twee werkdagen heeft u uw geld op rekeningnummer staan. Wij zeggen niet dat we de hoogste of beste prijs bieden.


Met vriendelijke groet,
JP ANWB
Hier wil ik wel op reageren.

Als je voor het gebruik maken van de service € 30,25 betaalt, waarom geeft de anwb/autoverkoopservice dan niet de lijst van bedrijven die hebben geboden op je auto? Ik heb er om gevraagd maar ik krijg hem niet.

En waarom eigenlijk niet, wat is het probleem? Men heeft toch € 30,25 ontvangen voor de service en het is toch geheel aan mezelf of ik die bieders zelf wil benaderen? Of ik moet onderhandelen met een Hertz medewerker of met een dealer/garage, het maakt niet uit.

En als ANWB/Autoverkoopservice die lijst niet vrij wil geven, dan moeten ze die € 30,25 terug betalen want dan is niet te controleren of ze een prestatie hebben geleverd.

ANWB/Autoverkoopservice moet laten zien dat ze wat hebben gedaan voor die € 30,25. Alles wat ik heb is een pdf'je met gegevens die ik zelf heb aangedragen, en een prijs die niet eens echt gegarandeerd is.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door sjoegel »

en een prijs die niet eens echt gegarandeerd is.
Hoe kun je nu een prijs garanderen wanneer de auto niet eens in het echt bekeken is ?

JP ANWB
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2012 10:31

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door JP ANWB »

[quote="markwise"]

Wat een teleurstelling. Allereerst was de ‘taxatie’/waardebepaling niet gratis, maar kostte deze mij 30,25 euro.
Dit bedrag krijg je pas aan het eind van de procedure (half uur bezig geweest ongeveer) te zien.
Reactie JP ANWB: op de website staat dit echt vermeld dat er kosten aan verbonden zijn van € 30,25.

Ik heb bovenstaande argumenten in een klacht gezet en verstuurd.
ik kreeg de volgende reactie:
Wij hebben de auto actief(!?) aan 200 handelaren(binnen 48uur?) aangeboden.
De KM stand kan niet gegarandeerd worden omdat de auto geimporteerd is. (KM stand is boven 213000km, er is ongeveer 15000 km per jaar mee gereden.)
Er werd gesteld dat geen van de 200 aangesloten handelaren meer dan 100 euro had geboden.
He!? Maar mijn auto zou toch op waarde getaxeerd worden? En dan zou er toch een reeel bod volgen door de ANWB?
Of is er 1 mail aan 200 geadresseerden gestuurd? En is dit dan 30,25 euro waard?
Ik heb zelf alle moeite gedaan, voor de ANWB is het slechts copy paste en op zenden drukken.
Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat van die 200 handelaren er niet een aantal zijn die mij zelf benaderd hebben (de mails heb ik nog) en rond de 500-600 euro boden.
Kortom een verhaaltje dus.
Reactie JP ANWB: de auto wordt aangeboden een netwerk van ca. 200 autobedrijven, bij interesse wordt er geboden en dat bedrag krijgt u doorgestuurd.

JP ANWB
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2012 10:31

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door JP ANWB »

sjoegel schreef:
en een prijs die niet eens echt gegarandeerd is.
Hoe kun je nu een prijs garanderen wanneer de auto niet eens in het echt bekeken is ?

Reactie JP ANWB: Als je alles eerlijk invult gaat het goed. Maar dat gebeurt regelmatig niet. Dan gaat er wat van de prijs af.
Laatst gewijzigd door JP ANWB op 29 nov 2012 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door sjoegel »

Het zal een best wrak zijn als er maar 100 euro geboden is. Ik zou ook niet zitten te wachten op een wrak van een wagen. Wat is nu je punt ?

JP ANWB
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2012 10:31

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door JP ANWB »

DR1 schreef:
JP ANWB schreef:
1. U betaalt geen € 30,25 omdat uw auto te oud is. Die € 30,25 is om gebruik te maken van de dienst.
Voor dat bedrag zorgen we dat uw auto bij ca. 200 autobedrijven onder de aandacht komt, dat men hopelijk gaat bieden. Binnen twee dagen ontvangt u een bericht. Bent u akkoord kunt u de auto inleveren bij een Hertz vestiging (auto's ouder dan 12 jaar, in Apeldoorn), en binnen twee werkdagen heeft u uw geld op rekeningnummer staan. Wij zeggen niet dat we de hoogste of beste prijs bieden.


Met vriendelijke groet,
JP ANWB
Hier wil ik wel op reageren.

Als je voor het gebruik maken van de service € 30,25 betaalt, waarom geeft de anwb/autoverkoopservice dan niet de lijst van bedrijven die hebben geboden op je auto? Ik heb er om gevraagd maar ik krijg hem niet.

En waarom eigenlijk niet, wat is het probleem? Men heeft toch € 30,25 ontvangen voor de service en het is toch geheel aan mezelf of ik die bieders zelf wil benaderen? Of ik moet onderhandelen met een Hertz medewerker of met een dealer/garage, het maakt niet uit.

En als ANWB/Autoverkoopservice die lijst niet vrij wil geven, dan moeten ze die € 30,25 terug betalen want dan is niet te controleren of ze een prestatie hebben geleverd.

ANWB/Autoverkoopservice moet laten zien dat ze wat hebben gedaan voor die € 30,25. Alles wat ik heb is een pdf'je met gegevens die ik zelf heb aangedragen, en een prijs die niet eens echt gegarandeerd is.

Reactie JP ANWB: Neem van mij aan dat er echt geboden wordt. Er zijn genoeg auto's waarop een prima prijs is geboden. Maar daarover hoor je geen klachten. Tot op heden zijn er ca. 10.000 ANWB-leden die de auto via http://www.ANWBautoverkoopservice.nl hebben verkocht.
Het waarderapport (pfd'je) is inderdaad alleen aangevuld met de prijs die is geboden. Daar gaat het uiteindelijk om. De gegevens die ingevuld zijn, zijn nodig om een prijs te kunnen bepalen. En die prijs is wel degelijk gegarandeerd als u alles eerlijk invult mbt de auto...

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wat is nu je punt JP ANWB ?

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door Quark »

Dit zijn nu van die dubieuze zaken waaraan de ANWB zijn goede naam niet zou moeten koppelen.

markwise
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2012 14:34

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door markwise »

JP ANWB: Ik krijg net een mail dat het echt een goede prijs is voor mijn auto...100 euro!?
Dat is de sloopwaarde nog niet eens.
En mijn auto is zeker geen wrak Sjoegel, het is dat ik een lease auto heb anders reed ik er zelf nog jaren in.
Zoals ik al zei, APK t/m september 2013 en altijd garage onderhouden bij een Audi/VW specialist.

En inderdaad, de ANWB geeft geen inzage in de methode waarop ze de auto aanbieden en aan wie.
Terwijl we toch een overeenkomst aangaan en er een dienst geleverd dient te worden.

JP ANWB: de prijs wordt pas vermeldt aan het eind van de procedure. Er wordt op scherm 1 alleen gevraagd om welke betalingsmethode je wilt gebruiken.
Ik zie graag dat je meewerkt aan een oplossing.

Marcel1818
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2012 16:36

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door Marcel1818 »

Ik ben ook zeer ontevreden over de ANWB in combinatie met het NVC. Wat betreft de ANWB gewoon triest dat ze samen werken met zo'n bedrijf en op deze manier leden werven. Maar van mij komen ze niet makkelijk af. De ANWB gaat wat mij betreft de brandstapel op. Mijn klacht ingediend, maar het is er steeds alleen maar omheen draaien, en verwijzen naar het NVC. Wordt tijd om voor een groot publiek er om heen draaien. Succes ANWB!

DR1
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2012 20:54

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door DR1 »

JP ANWB schreef:
DR1 schreef:
JP ANWB schreef:
1. U betaalt geen € 30,25 omdat uw auto te oud is. Die € 30,25 is om gebruik te maken van de dienst.
Voor dat bedrag zorgen we dat uw auto bij ca. 200 autobedrijven onder de aandacht komt, dat men hopelijk gaat bieden. Binnen twee dagen ontvangt u een bericht. Bent u akkoord kunt u de auto inleveren bij een Hertz vestiging (auto's ouder dan 12 jaar, in Apeldoorn), en binnen twee werkdagen heeft u uw geld op rekeningnummer staan. Wij zeggen niet dat we de hoogste of beste prijs bieden.


Met vriendelijke groet,
JP ANWB
Hier wil ik wel op reageren.

Als je voor het gebruik maken van de service € 30,25 betaalt, waarom geeft de anwb/autoverkoopservice dan niet de lijst van bedrijven die hebben geboden op je auto? Ik heb er om gevraagd maar ik krijg hem niet.

En waarom eigenlijk niet, wat is het probleem? Men heeft toch € 30,25 ontvangen voor de service en het is toch geheel aan mezelf of ik die bieders zelf wil benaderen? Of ik moet onderhandelen met een Hertz medewerker of met een dealer/garage, het maakt niet uit.

En als ANWB/Autoverkoopservice die lijst niet vrij wil geven, dan moeten ze die € 30,25 terug betalen want dan is niet te controleren of ze een prestatie hebben geleverd.

ANWB/Autoverkoopservice moet laten zien dat ze wat hebben gedaan voor die € 30,25. Alles wat ik heb is een pdf'je met gegevens die ik zelf heb aangedragen, en een prijs die niet eens echt gegarandeerd is.

Reactie JP ANWB: Neem van mij aan dat er echt geboden wordt. Er zijn genoeg auto's waarop een prima prijs is geboden. Maar daarover hoor je geen klachten. Tot op heden zijn er ca. 10.000 ANWB-leden die de auto via http://www.ANWBautoverkoopservice.nl hebben verkocht.
Het waarderapport (pfd'je) is inderdaad alleen aangevuld met de prijs die is geboden. Daar gaat het uiteindelijk om. De gegevens die ingevuld zijn, zijn nodig om een prijs te kunnen bepalen. En die prijs is wel degelijk gegarandeerd als u alles eerlijk invult mbt de auto...
Nou als er dan echt geboden wordt, waarom mag ik dan die lijst van biedingen niet in zien?

Ook als je alles eerlijk invult is de prijs niet gegarandeerd want je weet als leek niet altijd wat belangrijk is. Natuurlijk begrijpt iedereen dat schade gemeld moet worden, maar men kan altijd moeilijk doen over elk krasje (en gezien de reacties hier wordt er ook wel eens moeilijk gedaan).

Het is een schimmige business, en de enige oplossing is om het gratis te maken tenzij je van het aanbod gebruik maakt. Dan moet je gewoon € 30,25 betalen bij Hertz. Aangezien er 10.000 autos zo verkocht worden kun je als ANWB daar geen bezwaar tegen hebben.

En anders die lijst van biedingen vrijgeven. Ik vind het uiterst merkwaardig dat men dat niet doet. Wat is het bezwaar?

markwise
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2012 14:34

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door markwise »

De ANWB reageert nergens op..Hallo!? Ik ben LID van jullie Bond hoor, behandel je leden eens zoals je wilt dat wij met de Bond omgaan..respectvol en met aandacht...

Gesloten