LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] anwb autoverkoop service

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
DR1
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2012 20:54

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door DR1 »

Ik heb lidmaatschap opgezegd.

Fka
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2013 07:50

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door Fka »

Beste (mogelijk) toekomstige gebruikers van ANWB verkoopservice. Ik wil u deze ervaring met de ANWB verkoopservice niet ontnemen.

December 2012 besloot ik gebruik te gaan maken van deze dienst van de ANWB. Ik had geen behoefte aan om allerlei mensen aan de deur te ontvangen voor de koop van mijn auto. En dit leek mijn een ideale oplossing. Na het bedrag overgemaakt te hebben ad € 30,25 foto's en omschrijvingen geplaatst te hebben kreeg ik na 2 dagen keurig een bod van de ANWB. Dit bod lag onder de marktwaarde, maar daar heb ik begrip voor. Uiteindelijk is het de bedoeling dat er nog aan de auto verdiend wordt als hij wordt doorverkocht.

De auto heb ik eind december ingeleverd in een vooraf afgsproken Hertz innamepunt. Auto was prima in orde en ik zou dan ook het afgesproken bedrag binnen 2 a 3 werkdagen op mijn rekening gestort krijgen. Omdat ik vrij kort na het inleveren op vakantie ging, had ik zo iets van in check dit wel als ik terug be . Zondag 6 januari de bankrekening gecheckt en helaas niets gestort. Dus maandag Nederlandsvoertuigencentrum gebeld. Zij verzorgen de verdere afhandeling van de overeenkomst, aldus wat ANWB verkoopservice. Een vriendelijke dame stond mijn te woord, maar gaf aan dit met de afdeling "financien" op te moeten nemen omdat de "status" niet geheel duidelijk was. Deze mevrouw vroeg nog netjes of ze mij moest bellen of kon mailen. Bellen graag mevrouw had ik aangegeven. Dinsdag in de middag nog niets vernomen. Dus maar weer zelf gebeld. Toen kreeg ik een vriendelijke meneer aan de telefoon, weer het hele verhaal verteld, en deze wist mijn te vertellen dat er helemaal nog geen geld was overgemaakt. Reden wist hij niet maar verexcuseerde zich en beloofde dat het bedrag binnen 1,5 dag op mijn rekening zou staan. Donderdag eind van de dag nog steeds geen geld op de rekening. Weer bellen. Het is vandaag overgemaakt meneer. Dus weer 2 dagen niets gedaan door dit bedrijf. Ik heb deze medewerker keurig netjes uitgelegd dat een van de voorwaarden was, dat als ik de auto zou verkopen nadat ik akkoord was met het bod ik 15% van de afgesproken som zou moeten betalen. Prima is part of the deal. Maar dat ook een van de voorwaarden is dat het afgesproken bedrag binnen 2 a 3 werkdagen op de rekening zou staan!. Helaas staat er nergens vermeldt welke tegemoetkoming er dan volgt vanuit Nederlandsvoertuigencentrum!.

Inmiddels zijn er 8 werkdagen verstreken, diverse toezeggingen gedaan door deze medewerker van Nederlandsvoertuigencentrum maar helaas staat er nog steeds geen cent op de rekening bijgeschreven. Als deze medewerker het zo verschikkelijk zou vinden had hij kunnen zeggen ik geef de bank nu opdracht het bedrag telefonisch over te maken. Maar helaas dit gebeurd niet.

Dus beste mensen bezint eer ge begint zou ik zeggen, voordat u in zee gaat met ANWB autoverkoop service.

Ik heb ANWB nog steeds hoog staan en ga er nog steeds vanuit dat ze dit op een nette manier zullen gaan oplossen.

Ik hou u op de hoogte.

JP ANWB
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2012 10:31

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door JP ANWB »

Fka schreef:Beste (mogelijk) toekomstige gebruikers van ANWB verkoopservice. Ik wil u deze ervaring met de ANWB verkoopservice niet ontnemen.

December 2012 besloot ik gebruik te gaan maken van deze dienst van de ANWB. Ik had geen behoefte aan om allerlei mensen aan de deur te ontvangen voor de koop van mijn auto. En dit leek mijn een ideale oplossing. Na het bedrag overgemaakt te hebben ad € 30,25 foto's en omschrijvingen geplaatst te hebben kreeg ik na 2 dagen keurig een bod van de ANWB. Dit bod lag onder de marktwaarde, maar daar heb ik begrip voor. Uiteindelijk is het de bedoeling dat er nog aan de auto verdiend wordt als hij wordt doorverkocht.

De auto heb ik eind december ingeleverd in een vooraf afgsproken Hertz innamepunt. Auto was prima in orde en ik zou dan ook het afgesproken bedrag binnen 2 a 3 werkdagen op mijn rekening gestort krijgen. Omdat ik vrij kort na het inleveren op vakantie ging, had ik zo iets van in check dit wel als ik terug be . Zondag 6 januari de bankrekening gecheckt en helaas niets gestort. Dus maandag Nederlandsvoertuigencentrum gebeld. Zij verzorgen de verdere afhandeling van de overeenkomst, aldus wat ANWB verkoopservice. Een vriendelijke dame stond mijn te woord, maar gaf aan dit met de afdeling "financien" op te moeten nemen omdat de "status" niet geheel duidelijk was. Deze mevrouw vroeg nog netjes of ze mij moest bellen of kon mailen. Bellen graag mevrouw had ik aangegeven. Dinsdag in de middag nog niets vernomen. Dus maar weer zelf gebeld. Toen kreeg ik een vriendelijke meneer aan de telefoon, weer het hele verhaal verteld, en deze wist mijn te vertellen dat er helemaal nog geen geld was overgemaakt. Reden wist hij niet maar verexcuseerde zich en beloofde dat het bedrag binnen 1,5 dag op mijn rekening zou staan. Donderdag eind van de dag nog steeds geen geld op de rekening. Weer bellen. Het is vandaag overgemaakt meneer. Dus weer 2 dagen niets gedaan door dit bedrijf. Ik heb deze medewerker keurig netjes uitgelegd dat een van de voorwaarden was, dat als ik de auto zou verkopen nadat ik akkoord was met het bod ik 15% van de afgesproken som zou moeten betalen. Prima is part of the deal. Maar dat ook een van de voorwaarden is dat het afgesproken bedrag binnen 2 a 3 werkdagen op de rekening zou staan!. Helaas staat er nergens vermeldt welke tegemoetkoming er dan volgt vanuit Nederlandsvoertuigencentrum!.

Inmiddels zijn er 8 werkdagen verstreken, diverse toezeggingen gedaan door deze medewerker van Nederlandsvoertuigencentrum maar helaas staat er nog steeds geen cent op de rekening bijgeschreven. Als deze medewerker het zo verschikkelijk zou vinden had hij kunnen zeggen ik geef de bank nu opdracht het bedrag telefonisch over te maken. Maar helaas dit gebeurd niet.

Dus beste mensen bezint eer ge begint zou ik zeggen, voordat u in zee gaat met ANWB autoverkoop service.

Ik heb ANWB nog steeds hoog staan en ga er nog steeds vanuit dat ze dit op een nette manier zullen gaan oplossen.

Ik hou u op de hoogte.

Geachte heer/mevrouw Fka,
Mijn oprechte spijt en excuus mbt het veel te laat betalen.
Indien het nog niet is betaald, dan het verzoek om het Nederlands Voertuig Centrum te bellen, naar 088 644 44 00.
Met vriendelijke groet,
JP ANWB

Auto man
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2013 16:45

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door Auto man »

Beste mensen,

de feiten zijn dat de ANWB zijn ledenbestand verkoopt aan een autohandelaar. De grap is echter dat u dit zelf doet door geld naar de ANWB over te maken. De oplichting zit ´m in het feit dat u als goedgelovig ANWB lid met een rotsvast vertrouwen in UW ANWB lekker wordt gemaakt om €30,- over te maken aan de ANWB doordat de ANWB een veel te hoog bod laten zien in stap 1, de waardeindicatie. Deze indicatie wordt door uw ANWB echter nooit waargemaakt aangezien nergens in het systeem iets zit verwerkt om te knokken voor het voor u maximale bod.

U denkt vermoedelijk dat de ANWB voor dit bedrag echt iets doet en er toegevoegde waarde voor levert. Niets is echter minder waar......het enige wat de ANWB doet is de 30 euro opstrijken en uw gegevens doorsturen naar een externe autohandelaar. Deze externe autohandelaar is maar met 1 ding bezig en dat is voor uw auto zo min mogelijk betalen opdat hun winst gemaximaliseerd kan worden.

Kortom, u denkt dat dat ANWB echt iets voor u doet, gebruik makend van hun nog immer zo goede imago. Wat ze echter doen is hun imago ten gelde maken door uw 30 euro op te strijken en uw gegevens door te zetten naar een externe handelaar welke NIET in het leven is geroepen om een voor u zo maximaal hoge waarde te genereren maar juist een zo laag mogelijke waarde.

Kortom, hier is echt sprake van misleiding door de ANWB en het is vreemd dat hier nog niet eerder werk van is gemaakt. De ANWB kan namelijk op geen enkele manier hard maken dat zij het maximale bedrag voor u proberen te regelen. Integendeel, ze hebben hun ziel verkocht aan een externe partij om bij u de 30euro uit de zak te kloppen.

Ik kan u maar 1 ding adviseren.....ga eens rond bij een aantal dealers, die zijn in de praktijk heel wat eerlijker dan uw eigen belangenverenging, de ANWB. De dealers hebben namelijk wel het streven om een voor beide partijen aantrekkelijk aanbod te maken op basis waarvan iedere nette transactie nu aanmaal tot stand dient te komen! Ohja, als u toch een nieuwe auto of goede occasion koopt, vaak zit er al een goede mobiliteitsgarantie bij zodat u ook de ANWB pechhulp kunt opzeggen. 2 vliegen in 1 klap!

hindrikvink
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2013 11:11

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door hindrikvink »

Helaas ook van deze kant een negatieve ervaring met de ANWB verkoopservice.

De verkoop van de auto ging prima. Goede prijs voor gekregen en ook de inname ging zonder problemen. Alles netjes overgeschreven en het vrijwaringsbewijs meegekregen. De Hertz man een hand gegeven, nog een laatste blik naar mijn (ex)auto en met een tevreden gevoel naar huis. Dat was vorige week woensdagochtend.

Aangezien ik helaas zonder werk ben komen te zitten werd de auto te duur dus de reden van verkoop was niet uit luxe maar uit noodzaak. Maar het idee dat het geld binnen 2 werkdagen gestort zou gaan worden zorgde in ieder geval voor een beetje rust omdat er dan weer een buffertje op de bank stond.

Vrijdag maar eens gekeken op de rekening maar nog geen geld. Jammer maar misschien ook wel erg snel. Maandag helaas ook nog niks. Dinsdag niet en woensdagochtend niet. Dus ik bellen naar het Nederlands voertuigen centrum en gevraagd naar de reden. Volgens de dame aan het telefoon klopte er niks van en ging ze het uitzoeken bij de financiële afdeling. Niks meer van gehoord helaas.

Nu snap ik dat de problemen waarschijnlijk bij het NVC liggen en niet bij de ANWB. Maar ik vind wel dat de verantwoordelijkheid bij de ANWB ligt omdat je via de ANWB met je lidnummer gebruikt maakt van deze dienst. Als er dus niet adequaat gereageerd wordt door het NVC moet de ANWB er voor zorgen dat het wel geregeld wordt onder de voorwaarden zoals het op de site vermeld staat.

Dus, bij deze ANWB. Het gaat om een Opel Astra met kenteken 41-TD-RG. Mijn naam is Henk Vink, ben al ruim 12 jaar lid, en ik heb de auto vorige week woensdag ingeleverd bij de Hertz locatie in Assen. En ik wil maar één ding, en dat is mijn geld.

willempiet
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2013 22:49

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door willempiet »

ik heb mijn lidmaatschap opgezegd omdat ze bij de klantenservice zeer
onvriendelijk waren tegen mij nadat ik met pech had gestaan op een parkeerplaats

mijn vooruit was ingeslagen en het sneeuwde nogal dus durfde niet te rijden.
nadat ik had gebeld adviseerde ze mij dat ik carglass moest bellen.
toen werd ik nogal geiriteerd want ik was toch lid.
echter na veel gedoe en 2 uur verder kwam de anwb die vroeg ik of dit normaal was
van de klantenservice hij zei nee hoor maar ze had wel een punt

al goed mij klacht de volgende dag gemeld maar alsof de duvel er mee speelde
kreeg ik een nogal sarcastiche vrouw die mijn klacht niet serieus nam.

voor mij geen anwb meer.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door Rim69 »

willempiet schreef:ik heb mijn lidmaatschap opgezegd omdat ze bij de klantenservice zeer
onvriendelijk waren tegen mij nadat ik met pech had gestaan op een parkeerplaats

mijn vooruit was ingeslagen en het sneeuwde nogal dus durfde niet te rijden.
nadat ik had gebeld adviseerde ze mij dat ik carglass moest bellen.
toen werd ik nogal geiriteerd want ik was toch lid.
echter na veel gedoe en 2 uur verder kwam de anwb die vroeg ik of dit normaal was
van de klantenservice hij zei nee hoor maar ze had wel een punt

al goed mij klacht de volgende dag gemeld maar alsof de duvel er mee speelde
kreeg ik een nogal sarcastiche vrouw die mijn klacht niet serieus nam.

voor mij geen anwb meer.
En wat heeft dit met de autoverkoopservice te maken? :roll:

bastiaan79
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2013 09:48

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door bastiaan79 »

Aalmoes
Omdat ik ben overgestapt op een auto van de zaak, wou ik mijn Peugeot 307 verkopen. Om gezeur met louche autohandelaren te voorkomen, dacht ik direct aan de ANWB Autoverkoopservice. Voor € 30,25 aan bemiddelingskosten zou ik een gegarandeerd bod krijgen van de ANWB. Ideaal? Nou, toch niet helemaal. De ANWB (of Nederlands VoertuigenCentrum) bood maar liefst € 300. Ook al stond er inmiddels 200.000 km op de teller, dit bod vond ik echt absurd laag. Ik besloot daarom de auto toch zelf op Marktplaats aan te bieden. En inderdaad: er kwamen direct reacties van louche figuren. Maar ik kreeg ook een aantal serieus ogende biedingen. Uiteindelijk heeft de eerste kijker de auto een week na plaatsing op Marktplaats voor € 1100 gekocht. Dat is bijna vier keer zoveel als de aalmoes die de ANWB mij bood. Daarom mijn advies aan mensen die ook een auto willen verkopen: houd die € 30,25 in je zak, zet je auto zelf online en wacht rustig af tot een serieuze koper zich meldt. Het kost even wat moeite, maar die wordt beloond.

rwkoiter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2013 15:33

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door rwkoiter »

ANWB Autoverkoopservice / Nederlands Voertuig Centrum: ONBETROUWBAAR

Op maandag 11 februari 2013 heb ik mijn VW Golf via de ANWB Autoverkoopservice verkocht aan het Nederlands Voertuig Centrum, ingeleverd op locatie Hertz Breda.

De website van de ANWB (http://www.anwb.nl/auto/autoverkoopservice) vermeldt het volgende:
“Bij het inleveren wordt uw auto gecontroleerd en krijgt u een vrijwaringsbewijs mee. Het geld staat binnen 2 werkdagen op uw rekening.”.

Na 3 werkdagen stond het geld nog niet op mijn rekening. Diverse telefoontjes naar [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] het Nederlands Voertuig Centrum resulteerden in niet nagekomen beloftes.
Ten einde raad heb ik na een week kontakt opgenomen met de ANWB Auto Advieslijn tel. 088-2695000. Hier werd serieus actie genomen op mijn klacht.
Uiteindelijk heeft de betaling op donderdag 21 februari plaatsgevonden.

De merknaam ANWB past niet bij een dergelijke onbetrouwbare dienstverlening!

Mijn advies als u van de ANWB Autoverkoopservice gebruik maakt: de koopsom bij inleveren direkt over laten maken via internet-bankieren.

Mardy
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2013 08:37

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door Mardy »

Mijn ervaringen met de ANWB Verkoopservice sluiten aan bij wat hier wordt genoemd.
Ik had een andere auto op het oog en wilde mijn Peugeot 206 inruilen. De verkoper van de garage keek aanvankelijk moeilijk naar de Peugeot, dat hoort volgens mij zo, maar bood toch een bedrag.
Ondertussen had ik wat gegevens op de ANWB Verkoopservice ingevuld en daar kwam een mooier bedrag uit, rond de 2000 Euri's. Goed, rond de 30 Euro betaald, meer gegevens ingevuld en afgewacht wat eruit kwam. Er kwam een bod en dat was al 250 Euro lager...
Ik was toch nieuwsgierig dus ik heb de Peugeot toch verkocht. Er kwam een afspraak en een controle, waarbij het uiteindelijke bod nog eens 500 Euro omlaag ging tot 1250 Euro... Uiteindelijk heb ik daar nog 200 Euro bijgepraat, maar toch. Ik moest er eigenlijk toch wel vanaf.
Toen de verkoop eenmaal rond was, was het wachten op m'n geld. Dat zou twee dagen duren, volgens de website, maar dat werden na diverse telefoontjes uiteindelijk zeven werkdagen.
Ik heb uit nieuwsgierigheid de Peugeot later nog eens opgezocht en hij stond bij een dealer te koop voor meer dan het dubbele. Als ik nu zou moeten kiezen dan had ik 'm gewoon ingeruild
Conclusie: het is nog niet zeker dat je het uiteindelijke bod ook krijgt en het is een hoop gezeur om je geld.

maurice76
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2013 20:26

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door maurice76 »

Ook mijn ervaringen zijn ronduit slecht als het gaat om de autoverkoopservice van de ANWB.
Op het moment dat ik voor mijn auto een taxatierapport liet opmaken door de autoverkoopservice van de ANWB verliep dit nog via het Nederlands Voertuig Centrum.
Door mijn goede ervaringen met de ANWB kwam ook deze service betrouwbaar op mij over. Helaas werd de betrouwbare naam van de ANWB misbruikt voor deze zogenaamde service. Er wordt eerst veel reclame gemaakt voor gratis waarde indicate echter naderhand kom je er achter dat je 30,25 moet betalen. Uiteindelijk krijg je een waarde rapport dat niets anders is dan een geautomatiseerd samengesteld rapport met alleen die gegevens die je zelf hebt ingevuld. Volledig geautomatiseerd gaat er dan een bericht naar een groot aantal handelaren die daar dan wel of geen bod op doen. Geautomatiseerd krijg je het hoogste bod in je mail. Als het nu een serieus bod zou zijn dan is die 30,25 te verwaarlozen.

Kort nadat ik mijn auto heb proberen te verkopen via de ANWB hebben zij blijkbaar de samenwerking met NVC stopgezet en gaan deze dienst nu aanbieden in samenwerking met Autorola. Op de website van ANWB geven ze zelf aan dat de waardebepaling waarschijnlijk hoger zal liggen door de samenwerking met Autorola. Tevens lijkt het er op dat het nu meer zichtbaar is vooraf dat de service 30,25 kost. Blijkbaar hebben ze toch teveel klachten ontvangen over NVC. Ik kan me niet voorstellen dat je binnen een paar dagen beslist, als ANWB zijnde, om een samenwerking stop te zetten en met een andere partij in zee te gaan. Het is dus erg jammer dat ze de service niet tijdelijk uit de lucht hebben gehaald om deze vervolgens weer opnieuw in de lucht te brengen via Autorola. Op deze manier zouden ze minder ANWB leden hebben gedupeerd. Nee, ze zijn gewoon doorgegaan en hebben lekker de provisie per gedane transactie binnengeharkt terwijl ze wisten dat NVC er een bende van maakte. Een mooi gebaar van de ANWB om zo met je trouwe leden om te gaan. Leden die primair lid zijn van de ANWB i.v.m. de goede wegenwachtservice.


Voordat ik hier mijn ervaring deel heb ik eerst de ANWB meerdere kansen gegeven om hier een coulance toe te passen i.v.m. de gemaakte kosten. Het enige dat hier uit voortkwam was opnieuw een taxatie te doen via Autorola echter is mijn auto ondertussen verkocht voor een serieus bod dat ongeveer 4x zoveel was.

Wees dus gewaarschuwd en kijk uit met alle extra diensten (buiten de wegenwacht om) die de ANWB nog meer aanbiedt aan haar trouwe leden. Het is niet per definitie betrouwbaar omdat de ANWB er zijn naam aanhangt.

JP ANWB
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2012 10:31

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door JP ANWB »

Geachte heer 'maurice76',

Er is contact geweest met elkaar.
Het spijt me dat u niet tevreden was over de ANWB Autoverkoopservice (http://www.anwbautoverkoopservice.nl).
Het klopt dat ANWB Autoverkoopservice van partner is gewisseld en is gaan samenwerken met Autorola.
De reden is omdat we denken dat Autorola een betere prijs kan realiseren voor het ANWB-lid, omdat zij in 31 Europese landen werken met meer dan 70.000 autobedrijven.
De vraag van u waarom niet de website even op 'zwart' zetten heeft een juridische reden.
Overigens hebben we gelukkig vele ANWB-leden wel een prima prijs kunnen bieden, echter is dit helaas niet gelukt voor uw auto.
We hadden het anders graag nog eens geprobeerd met onze nieuwe partner.

Met vriendelijke groet,
JP ANWB

bergmarmot
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2013 08:44

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door bergmarmot »

Zo bood ik recentelijk mijn auto ook aan via de anwb verkoopservice. Alvorens ik daarvan gebruik kon maken moest ik ook lid worden...echt belachelijk want je moet tenslotte gewoon voor die service betalen. Maar goed, lid geworden en auto tekoop aangeboden. Nu kwam ik er achter dat je de veiling gewoon kan volgen via autorola.nl en vond daar dus mijn auto tekoop aangeboden. Na 2,5 dag was het hoogste bod 1600,- euro (krijg voor de auto bij aankoop van auto netto al 400,- euro meer). Maar goed, toen kreeg ik een mail van de ANWB dat er een hoogste bod uit was gekomen van 1346,- euro!?!?! Dat was dus 254,- euro minder dan het bod. Ik de ANWB bellen om uitleg te vragen. Nou, zei de meneer aan de telefoon, van het bod worden nog de onkosten zoals centrale opslag en transport afgetrokken. Ik vertelde de meneer aan de telefoon dat dit absurd is, dat ik daarvoor moet betalen en dat het nergens stond vermeld. Mij werd tenslotte een gegarandeerd hoogste bod beloofd, en die was 1600,- euro en niet 1346,-.

Beste Tros Radar, zouden jullie deze praktijken van de ANWB eens aan de kaak willen stellen, want dit in mijn ogen gewoon oplichterij. Mij wordt een hoogste bod van de opkoper beloofd en die krijg ik dus niet.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door Quark »

Ik ben al 30 jaar zeer tevreden ANWB lid.
Toch verbaas ik me ten hoogste dat de ANWB aan deze praktijken zijn naam verbind.

JP ANWB
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2012 10:31

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door JP ANWB »

bergmarmot schreef:Zo bood ik recentelijk mijn auto ook aan via de anwb verkoopservice. Alvorens ik daarvan gebruik kon maken moest ik ook lid worden...echt belachelijk want je moet tenslotte gewoon voor die service betalen. Maar goed, lid geworden en auto tekoop aangeboden. Nu kwam ik er achter dat je de veiling gewoon kan volgen via autorola.nl en vond daar dus mijn auto tekoop aangeboden. Na 2,5 dag was het hoogste bod 1600,- euro (krijg voor de auto bij aankoop van auto netto al 400,- euro meer). Maar goed, toen kreeg ik een mail van de ANWB dat er een hoogste bod uit was gekomen van 1346,- euro!?!?! Dat was dus 254,- euro minder dan het bod. Ik de ANWB bellen om uitleg te vragen. Nou, zei de meneer aan de telefoon, van het bod worden nog de onkosten zoals centrale opslag en transport afgetrokken. Ik vertelde de meneer aan de telefoon dat dit absurd is, dat ik daarvoor moet betalen en dat het nergens stond vermeld. Mij werd tenslotte een gegarandeerd hoogste bod beloofd, en die was 1600,- euro en niet 1346,-.

Beste Tros Radar, zouden jullie deze praktijken van de ANWB eens aan de kaak willen stellen, want dit in mijn ogen gewoon oplichterij. Mij wordt een hoogste bod van de opkoper beloofd en die krijg ik dus niet.
Geachte 'bergmarmot',

Ik stel voor dat u uw klacht stuurt naar [email protected].
Dan kunnen we het e.e.a. toelichten en contact met u opnemen via het bovengenoemde e-mailadres.

Dat u eerst ANWB-lid moet worden heeft te maken dat de ANWB Autoverkoopservice alleen voor ANWB-leden is.
De reden waarom u € 30,25 betaalt staat op de homepage onder het kopje 'Voordelen van de ANWB Autoverkoopservice', zie http://www.anwbautoverkoopservice.nl.
Tevens zie ik uw tekst mbt de € 1.600,- en de € 1.346,-.
Waarschijnlijk is die € 1.600,- de waarde-indicatie en het geboden bedrag € 1.346,-, het daadwerkelijke bod van de veiling.

Het beste is, indien u toelichting wilt, contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,
JP ANWB

bergmarmot
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2013 08:44

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door bergmarmot »

Geachte JP v/d ANWB,

Het bod was daadwerkelijk 1600,- euro en niet de waardeindicatie. Waardeindicatie heb ik nooit mogen ontvangen! De veiling is gewoon online te volgen en je kan alle biedingen zien tot het moment dat de veiling sluit. Dus, hoogste bod was vlak voor het sluiten van de veiling 1600,- euro. Daar was geen woord Chinees op de site.

Ik heb hierover al met de ANWB verkoopservice gebeld en de meneer van de ANWB vertelde mij dat het verschil zit in de kosten die aan de verkoper worden doorberekend (vervoer, centrale opslag, etc) .... ondanks dat ik dus ook al 30 euro moet betalen om de auto via deze "service" te verkopen. Zoals in mijn eerste bericht vind ik dit misleiding. De ANWB garandeert mij het hoogste bod, dat was 1600,- en niet 1350,-.

Voor wie zijn auto wilt volgen : http://www.autorola.nl/

En inmiddels weet ik wel waar die ongeveer 250,- euro gebleven is. Op hun website vond ik dit :
Verkopen op de veiling

Prijs = EUR 200 excl. BTW *

Als goedgekeurd autobedrijf
• Eenvoudig en snel aanmelden
• Ontvang de hoogste handelsprijs
• Veilingen op alle werkdagen
• Verkopen van dag tot dag
• Auto wordt door een transporteur opgehaald
• U bepaalt de minimumprijs.

Laat u goedkeuren en profiteer geheel gratis van de bovenstaande voordelen.

* Op alle facturen wordt EUR 4 ex. BTW in facturatiekosten gebracht.
Dit staat nergens op de ANWB site!! Dus ANWB is tussenpersoon, die onze auto's via deze veiling aanbiedt. Daar rekent de ANWB 30,25 euro voor en de koper ontvangt de hoogste handelsprijs min de 200,- euro Ex BTW.

JP ANWB
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2012 10:31

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door JP ANWB »

bergmarmot schreef:Geachte JP v/d ANWB,

Het bod was daadwerkelijk 1600,- euro en niet de waardeindicatie. Waardeindicatie heb ik nooit mogen ontvangen! De veiling is gewoon online te volgen en je kan alle biedingen zien tot het moment dat de veiling sluit. Dus, hoogste bod was vlak voor het sluiten van de veiling 1600,- euro. Daar was geen woord Chinees op de site.

Ik heb hierover al met de ANWB verkoopservice gebeld en de meneer van de ANWB vertelde mij dat het verschil zit in de kosten die aan de verkoper worden doorberekend (vervoer, centrale opslag, etc) .... ondanks dat ik dus ook al 30 euro moet betalen om de auto via deze "service" te verkopen. Zoals in mijn eerste bericht vind ik dit misleiding. De ANWB garandeert mij het hoogste bod, dat was 1600,- en niet 1350,-.

Voor wie zijn auto wilt volgen : http://www.autorola.nl/

En inmiddels weet ik wel waar die ongeveer 250,- euro gebleven is. Op hun website vond ik dit :
Verkopen op de veiling

Prijs = EUR 200 excl. BTW *

Als goedgekeurd autobedrijf
• Eenvoudig en snel aanmelden
• Ontvang de hoogste handelsprijs
• Veilingen op alle werkdagen
• Verkopen van dag tot dag
• Auto wordt door een transporteur opgehaald
• U bepaalt de minimumprijs.

Laat u goedkeuren en profiteer geheel gratis van de bovenstaande voordelen.

* Op alle facturen wordt EUR 4 ex. BTW in facturatiekosten gebracht.
Dit staat nergens op de ANWB site!! Dus ANWB is tussenpersoon, die onze auto's via deze veiling aanbiedt. Daar rekent de ANWB 30,25 euro voor en de koper ontvangt de hoogste handelsprijs min de 200,- euro Ex BTW.

Geachte heer "bergmarmot",

U ontvangt na de veiling via een e-mail een bedrag voor uw auto.
Daar kunt u 'ja' of 'nee' opzeggen.
Dat bedrag op de veiling, is het bedrag dat de bieder heeft geboden. Niet het bedrag dat u ontvangt, het juiste bedrag ontvangt u via de e-mail van anwbautoverkoopservice.nl.

Zoals u wellicht weet, moet de auto ingeleverd worden bij een Hertz vestiging, die controleren de auto. Die controle is nodig om te bekijken of de auto geen vergeten gebreken heeft.
Dat is helaas het nadeel van internet, verkopers kunnen zaken vergeten te melden. Vandaar die extra controle. De auto wordt in ca. 30-45 minuten gecontroleerd, er wordt ook met de auto gereden, of alles het ook doet.
Daarna, als alles ok is, wordt de auto gevrijwaard. Uw geld kunt u binnen twee werkdagen op uw rekening verwachten.
Uw auto moet opgehaald worden bij de Hertz vestiging en richting de kopende partij getransporteerd worden.
Ik hoop dat u begrijpt dat dit allemaal kosten zijn die niet in die € 30,25 (kunnen) zitten.
Die € 30,25 betaalt u om uw auto gemakkelijk via het http://www.anwbautoverkoopservice.nl te kunnen verkopen. Daar zit nu eenmaal een heel systeem en mensen achter.
Uiteraard kunt u ook kiezen om uw auto te verkopen via bijvoorbeeld marktplaats, daar betaalt u overigens ook voor 'het systeem vraag en aanbod bij elkaar te brengen'. Met dat verschil dat u zelf nog veel zaken zelf moet regelen. Potentiële kopers bellen, maken een afspraak, komen wel of niet langs, gaan onderhandelen, willen proefrijden, moet gevrijwaard worden, het geld moet geïnd worden..., etc..
En veel mensen willen dat 'gedoe aan de deur' niet.

Met vriendelijke groet,
JP ANWB

bergmarmot
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2013 08:44

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door bergmarmot »

Toch riekt het hier, want wat schetst mijn verbazing .... we kunnnen de onineveiling niet meer volgen!! Alle andere veilingen op Autorola kunnen nog wel gewoon gevolgd worden, maar de ANWB veiling zijn niet meer toegankelijk. Dit is toch geen toeval meer, zeker niet nadat de kosten die aan de verkoper worden doorberekend transparant zijn geworden in een vorige post.

ANWB, vermeld die 200 euro gewoon op jullie website, want voor auto's die weining opbrengen is die 200 euro in verhouding veel. In mijn geval dus 12.5% !!

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

JP ANWB schreef:
........ Zoals u wellicht weet, moet de auto ingeleverd worden bij een Hertz vestiging, die controleren de auto. Die controle is nodig om te bekijken of de auto geen vergeten gebreken heeft.
Dat is helaas het nadeel van internet, verkopers kunnen zaken vergeten te melden. Vandaar die extra controle. De auto wordt in ca. 30-45 minuten gecontroleerd, er wordt ook met de auto gereden, of alles het ook doet.
Daarna, als alles ok is, wordt de auto gevrijwaard. Uw geld kunt u binnen twee werkdagen op uw rekening verwachten.
Uw auto moet opgehaald worden bij de Hertz vestiging en richting de kopende partij getransporteerd worden.
Ik hoop dat u begrijpt dat dit allemaal kosten zijn die niet in die € 30,25 (kunnen) zitten.
Die € 30,25 betaalt u om uw auto gemakkelijk via het http://www.anwbautoverkoopservice.nl te kunnen verkopen. Daar zit nu eenmaal een heel systeem en mensen achter.
@ JP ANWB,

Leuk verhaaltje, maar vermeldt er dan ook meteen even bij dat de koper (bieder) ook nog een "kopersfee" dient te betalen van ongeveer 300,= incl.BTW bovenop het door hem uitgebrachte bod. Dan is het plaatje in ieder geval wat completer.

v.d.Heyden

markwise
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2012 14:34

Re: anwb autoverkoop service

Ongelezen bericht door markwise »

Mensen, begin hier niet aan.
Ook ik moest betalen voor een bod op mijn auto.
Ik kreeg vervolgens een taxatierapport van 120 terwijl mijn auto een dagwaarde van 1500€ had.
Ik heb hem dan ook particulier voor 1250€ verkocht.

Toen ik bij de ANWB aangaf dat ik me als lid enigszins getild voelde omdat het bedrag wat ik moest betalen niet in verhouding staat tot het bod en dat het bod nog geen 10% van de dagwaarde vertegenwoordigde, was men snel om te verwijzen naar de autocentrale.
Dit terwijl de pagina's waarop je e.e.a. Invult toch echt zijn voorzien van ANWB url en logo.

De ANWB maakt m.i. Misbruik van het vertrouwen wat wij als leden in de bond stellen.
In plaats van onze belangen te behartigen verdient de bond aan de leden.
Schandalig. Overigens reageert men nergens meer op. Betaal ik daar contributie voor?

Gesloten