LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met autodealer Nijmegen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
DavyS
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2016 22:23

Ervaring met autodealer Nijmegen

Ongelezen bericht door DavyS »

Hi Allemaal,
Ik heb 25 januari mijn eerste auto gehaald in Nijmegen,
Voordat er een APK op kwam gaven ze aan we gaan de remmen vervangen en de accu was slecht en die zou ook vervangen worden. Dit is allebei niet gedaan.
Dit kan ik op zich nog accepteren maar dit is pas het begin...
Blijkbaar heeft deze auto aardig wat problemen en het gaat om een Volvo S80 die toch wel een tijdje stil heeft gestaan.
De ABS computer zorgt voor fouten en dit zorgt ervoor dat ik allemaal meldingen krijg (Bij het halen van de auto toen alles "klaar" was, was er niks te zien)
Ik kwam toen bij de Ohra in Arnhem terecht en ik kreeg gelijk allemaal meldingen over de ABS,motor,slipgevaar enz. (Dus had deze auto NIET door de APK controle kunnen komen mits ze de accu eraf hadden gehaald en daarna weer aangesloten, want dan krijg je die melding even niet) Verder krijg ik ook de melding dat de versnellingsbak en motor aan onderhoud toe is. Ik snap dat die laatste 2 niet bij het APK hoort dus ok dat laten we voor nu even...

Maar ik belde ze en ze gaven aan je moet er even mee rijden want de auto heeft lang stil gestaan en daarom is dit enz.
Nou deze meldingen bleven en de auto begon raar te doen door een snelheid aan te geven bij het stil staan of gewoon op 1 snelheid blijven staan terwijl ik versnel of langzamer ga.

Anyway heb dus vaker gebeld met ze en 4 weken geleden hebben ze beloofd de versnellingsbak olie te verversen en de rest zou ik op me nemen.
Echter nemen ze niet meer op (grappig genoeg tot dat ik onbekend belde, want toen namen ze gelijk op)

Maar door de meldingen de zelfde dag te krijgen zou het eigenlijk niet kunnen zijn dat hij door APK kunnen want ABS melding betekent gelijk gezakt.
Ik heb met het RDW gebeld maar die geven aan ja we gaan kijken of het klopt dat hij het niet had kunnen halen en dan hoef ik niks te betalen maar wel om een nieuwe apk erop te krijgen! Dit betekent dus dat het bedrijf gewoon mensen kan [ongefundeerde bewering verwijderd] want het enige wat ze doen is een melding maken...
en diegene die de auto heeft mag dus betalen voor hun slechte handelingen... Zijn er ook andere manieren om ze hierop aan te pakken?

Ik heb enorm veel zin om ze zwart te maken zodat ze geen auto meer verkopen maar ben niet graag zo maar ik wil wel dat het probleem opgelost word...
Laatst gewijzigd door Radar op 16 mar 2016 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

stofzuigertje

Re: Ervaring met autodealer Nijmegen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

APK is maar moment opname en fraude komt voor....

En zomaar zonder verdere garantie iets kopen en je eerste auto, vraag anderen en vertrouw nooit een handelaar in mooie glimmende
voertuigen, een Bovag garage heeft ook wel eens voordeliger voertuigen staan, en dan koop je bij goede garage waar je terug kunt komen.

Deze handelaar beloofde dus van alles maar als ik in de werkplaats kijk, veel poets spullen... en dus snel doorlopen.

stofzuigertje

Re: Ervaring met autodealer Nijmegen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je had moeten kijken voor aflevering...
Geen nieuwe accu is zichtbaar en dan weglopen en niets betalen....

voor de koop dus en niet achteraf klagen....
Ja, de APK is leuk maar als ze niet doen wat beloofd is mag je de koop ontbinden en zonder iets te betalen vertrekken...
Hun probleem maar wel voor de koop als het kenteken nog niet op jou naam staat en er geen cent betaald is...

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaring met autodealer Nijmegen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Gewoon een fatsoenlijke tweedehandsje zoeken bij een Bovag garage met Bovag garantie. Nooit bij handelaren halen die meestal goedkoper zijn zonder een fatsoenlijke keuring vóór aankoop. Handelaren is doorgaans waar de troep eindigt dus als je weinig weet van auto's en/of niet veel geld hebt om auto's op te knappen moet je handelaren mijden als de ziekte.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ervaring met autodealer Nijmegen

Ongelezen bericht door peteroo »

Voor een eerste auto vind ik een technisch gecompliceerde wagen als de S80 niet zo'n verstandige keuze, al zal emotie waarschijnlijk een rol hebben gespeeld. Zeker als zo'n geavanceerde auto op leeftijd komt, kun je maar beter rekening houden met storingen en flinke kosten. Garantie lijkt me dan ook belangrijk.

Sommige garagisten hebben een nogal ruime opvatting over het begrip 'klaar', zo heb ik helaas ook mogen ervaren.

DavyS
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2016 22:23

Re: Ervaring met autodealer Nijmegen

Ongelezen bericht door DavyS »

Hi allemaal, bedankt voor jullie reactie.
En ik ja bij het kopen zat er gewoon emotie bij. Mooie auto zit geweldig en lekker veel ruimte. Geweldige speaker zet en het heeft een bepaalde klasse.
Ik snap alleen niet hoe dit toegelaten kan worden. Ik bedoel de melding van ABS zou al betekenen dat hij niet een APK had kunnen krijgen alleen als je de accu ff los maakt verdwijnt die melding.
(de auto voelde wel goed aan bij het testen alleen was het dus toen ik bijna thuis was dat ik allemaal meldingen kreeg)
ze gaven zelfs aan ach ff accu los koppelen polen tegen elkaar en klaar.... (na koop)

Ik denk dan bij mezelf waarom is dit zo slecht geregeld in Nederland dat ze dit niet beter overzien?
en al helemaal dat de consument dan diegene is die alles op zich krijgt en het bedrijf dan gewoon lekker door kan gaan.
Het is hetzelfde als een dief steelt en hij niet gepakt word gaat ie door. Blijft diegene zich niet aan de regels houden enz...

En vandaag weer gebeld met hem. Via mijn broer want mijn telefoon nam hij niet op en dan heeft hij telkens weer smoejes. Hij vroeg of ik terug kon bellen als iemand er was ik wachten dan bellen en dan neemt ie niet op. Bel ik geheim en dan neemt hij gelijk op, dan heeft hij gelijk smoesjes klaar staan waarom hij niet opnam en nu binnen 1 keer wel als ik geheim bel of met die van mijn broer.

Maar Bovag zal ik in de gaten houden als ik een andere auto ga halen. Bedankt voor de tip!

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ervaring met autodealer Nijmegen

Ongelezen bericht door peteroo »

Koop volgende keer een mooie Toyota Corolla of Starlet. Die blijven ook op latere leeftijd betrouwbaar en betaalbaar qua onderhoud. Een oudere auto kan prima (de mijne is ruim 21 jaar), maar koop dat een technisch eenvoudig type.

Met elektronische hulpmiddelen als motormanagementlampjes, abs etc wordt vaak geknoeid als die lastige storingen geven die de verkopende partij niet uit komen.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Ervaring met autodealer Nijmegen

Ongelezen bericht door Quark »

Zelf kom ik al meer dan 16 jaar bij dezelfde onafhankelijke BOVAG dealer. Wat mij in al die jaren is opgevallen dat hij bijna alle oudere auto's die hij inruilt gelijk door verkoopt aan handelaren. Op mijn vraag waarom, vertelde hij mij, dat als hij een auto niet kent, het altijd duurder wordt om garantie te leveren. Het gaat dan vaak om oudere auto's waarbij een reparatie al gauw de dag / verkoopwaarde van de auto overstijgt. Alleen als hij een auto zelf in onderhoud heeft gehad en weet dat de auto redelijk goed is verkoopt hij hem zelf.
En ook dan kan het wel eens mis gaan, want de auto die hij aan mijn zoon had verkocht, bleek het na de verkoop toch op te geven, maar dan wordt er in goed overleg alles aan gedaan om de auto weer te repareren.

Dit is denk ik ook vaak het probleem bij handelaren, de reparaties zijn vaak hoger dan de waarde van de auto.

DavyS
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2016 22:23

Re: Ervaring met autodealer Nijmegen

Ongelezen bericht door DavyS »

@Peteroo, ik zou zelf bijna altijd een Volvo rijden. Is gewoon meer "mijn" merk haha. Ik heb nu alleen veel pech gehad met wat ermee is. Gelukkig is de nokkenas sensor redelijk makkelijk te vervangen. Ik moet dan nog de ABS sensor laten maken. De remmen enz.
Als dit opgelost is is hij goed alleen alles maken is niet goedkoop xD

@Quark, Klinkt als een slim iets! Ga een keer kijken of daar een auto kan halen. ff zien :)
Bedankt allemaal voor de reacties!

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ervaring met autodealer Nijmegen

Ongelezen bericht door thecure »

DavyS schreef: Ik denk dan bij mezelf waarom is dit zo slecht geregeld in Nederland dat ze dit niet beter overzien?
er is iets, wat prima geregeld is, en dat heet 'aankoopkeurig'.
Dan wordt de auto helemaal binnenstebuiten gekeerd en word je geinformeerd over de huidige en mogelijke toekomstige mankementen.

Tevens is er een regeling dat heet 'bovag garantie'. Als je bij een bovag bedrijf een occasion koopt, dan krijg je minimaal een half jaar garantie.
Dan heb je ook nog 'dealer garantie', op jong gebruikte auto's bij merkdealers zit vaak een jaar garantie met pechhulp. bekend onder de naam Leeuwekeur, A1 occasions enz.

Tevens heb je nog fabrieks garantie op nieuwe auto's, dat is twee of drie jaar.

Genoeg geregeld dacht ik zo... maar dat vind je niet bij louche handelaren.

Wat is eigenlijk de leeftijd, prijs en km stand van de auto?

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ervaring met autodealer Nijmegen

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik weet zo gauw niet wat TS heeft betaald voor de S80, maar je koopt ze al voor 1250 euro. In die prijsklasse wordt er zelden een aankoopkeuring gedaan.

Gesloten