LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekering inschakelen ja of nee?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Aegyo101
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2014 00:39

Verzekering inschakelen ja of nee?

Ongelezen bericht door Aegyo101 »

Pasgeleden gingen wij even naar ons plaatselijke tuincentrum. We parkeerden onze auto, zoals altijd, in één van vakken van de parkeerplaats voor het tuincentrum.

Toen we weer naar buiten kwamen met onze nieuwe plantjes kregen we een nare verrassing. Er bleek een deuk in de vorm van een trekhaak in de bumper en het nummerbord van onze auto te zitten.

Iemand (geen idee wie) zal tijdens het inparkeren in het vak voor onze auto met zijn/haar trekhaak op onze auto zijn ingereden. Helaas is die persoon niet zo beleefd geweest zijn/haar informatie achter te laten :(

De deuk is puur cosmetisch, er is verder geen motorische schade aan onze auto o.i.d. Maar aangezien we ondertussen op zoek zijn naar een andere (grotere) auto, weet ik niet wat wijsheid is?

Toch de verzekering inschakelen (we zijn volledig verzekerd, niet WA dus) of het zo laten en het simpelweg tonen aan de garage bij de aanschaf van een nieuwe auto in de nabije toekomst?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Verzekering inschakelen ja of nee?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou ik denk dat de schade ( als je geen no claim beschermer hebt??) kleiner is,als dat je met bonus males naar beneden zakt...

Is het alleen nr plaat? Iemand hier ook heeft nr plaat eraf gehaald zelf uitgedeukt..

Breng je hemweg voor bumper,ben je paar honderd kwijt,maar bonus males veeel meer en jaren lang..

Of wat ik zeg als je no claim beschermer heb( mag je bij mijn verzekering 1 x pj wzt hebben zonder bonus males aan te raken)dan zou je kunnen doen.

Helaas leven er op deze wereld mensen die totaal geen fatsoen hebben,en ach ik rij gewoon weg...krn het gevoel :twisted: je zou ze...

Dus wijsheid zelf bekostigen...of...laten zitten...maar verzekering ga je spijt van krijgen..eer dat je weer je hoogte hrbt bereikt duurt jaren,heb je nou schade duizende euro,s oke...maar dit...nee zou niet doen.mijn mening

Succes

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: Verzekering inschakelen ja of nee?

Ongelezen bericht door Mallet »

Je kan ook even contact zoeken met je verzekeraar en je laten voorrekenen wat het gaat kosten wanneer je de schade op je verzekering wil verhalen. In dit geval denk ik, gezien de omvang van de schade, dat je deze schade beter voor eigen rekening kan nemen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Verzekering inschakelen ja of nee?

Ongelezen bericht door kokka »

het hangt er een beetje vanaf hoeveel minder je auto waard wordt door deze schade. in principe zijn dit soort schades gedekt door het waarborgfonds. je hebt dan wel een eigen risico van 250 euro.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Verzekering inschakelen ja of nee?

Ongelezen bericht door hawkwind »

Hup, verse kentekenplaat erop en klaar is kees.
Weer een gevalletje mug/tyrannosaurus-rex

Aegyo101
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2014 00:39

Re: Verzekering inschakelen ja of nee?

Ongelezen bericht door Aegyo101 »

Hartelijk bedankt voor de reacties! Ik zie een paar dingetjes die ik even ga Googlen :)
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jun 2014 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic informatie verwijderd

witte angora
Berichten: 30796
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verzekering inschakelen ja of nee?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat het om deze volgorde gaat:

-waarborgfonds
-dekking eigen verzekering
-zelf betalen

Waarbij, wat al eerder aan is gegeven, je je zult moeten afvragen of het verlies van de no-claim je meer of minder kost dan het zelf betalen. En wie weet kan iemand bij een doe-het-zelf garage die bumper voor een acceptabel bedrag weer in goede staat brengen. Kentekenplaat zijn de kosten niet.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Verzekering inschakelen ja of nee?

Ongelezen bericht door hawkwind »

witte angora schreef:Ik denk dat het om deze volgorde gaat:

-waarborgfonds
-dekking eigen verzekering
-zelf betalen

Waarbij, wat al eerder aan is gegeven, je je zult moeten afvragen of het verlies van de no-claim je meer of minder kost dan het zelf betalen. En wie weet kan iemand bij een doe-het-zelf garage die bumper voor een acceptabel bedrag weer in goede staat brengen. Kentekenplaat zijn de kosten niet.
Waarborgfonds valt al af.
Die stellen zoveel eisen (je dient getuigen te hebben, binnen 24 uur aangifte bij politie etc. etc).
Hoe ernstig de schade aan de bumper kan ik van hiervandaan niet vaststellen , maar met een nieuwe kentekenplaat + eventueel de houder is het vaak weer een heel ander gezicht en misschien dekt de nieuwe kentekenplaat een kleine schade /krasjes aan de bumper wel (gedeeltelijk)af , tenzij die bumper
helemaal gebarsten is.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Verzekering inschakelen ja of nee?

Ongelezen bericht door bprosman »

De prijs die een garage/spuiter/spot-repair aan de klanten berekend is vele malen hoger dan een "interne" prijs... gewoon laten zitten en uitonderhandelen met de aankoop van een nieuwe auto.
Overigens werkt een no-claim "beschermer" over het algemeen alleen tegen het terugvallen in je premiekorting, NIET bij schadevrije jaren.
Die gaan even zo vrolijk toch omlaag bij een claim.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Verzekering inschakelen ja of nee?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

bprosman schreef:De prijs die een garage/spuiter/spot-repair aan de klanten berekend is vele malen hoger dan een "interne" prijs... gewoon laten zitten en uitonderhandelen met de aankoop van een nieuwe auto.
Overigens werkt een no-claim "beschermer" over het algemeen alleen tegen het terugvallen in je premiekorting, NIET bij schadevrije jaren.
Die gaan even zo vrolijk toch omlaag bij een claim.

Dat laatste isbij mijn verzekering niet geval :wink: sorry

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Verzekering inschakelen ja of nee?

Ongelezen bericht door kokka »

rozemarijntje schreef:
bprosman schreef:De prijs die een garage/spuiter/spot-repair aan de klanten berekend is vele malen hoger dan een "interne" prijs... gewoon laten zitten en uitonderhandelen met de aankoop van een nieuwe auto.
Overigens werkt een no-claim "beschermer" over het algemeen alleen tegen het terugvallen in je premiekorting, NIET bij schadevrije jaren.
Die gaan even zo vrolijk toch omlaag bij een claim.

Dat laatste isbij mijn verzekering niet geval :wink: sorry
bij de mijne, Centraal beheer, wel. de schade vrije jaren die je mee zou krijgen bij vertrek gaan na een schade met no-claim beschermer net zo hard achteruit als wanneer je deze niet zou hebben. aangezien ik toch niet van plan ben om weg te gaan bij CB is het voor mij geen probleem.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Verzekering inschakelen ja of nee?

Ongelezen bericht door bprosman »

Interpolis ook, ben benieuwd naar de verzekeringsmaatschappij van Rozemarijntje.

kim-mie
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mei 2014 16:12

Re: Verzekering inschakelen ja of nee?

Ongelezen bericht door kim-mie »

meestal betaal je de premie wel weer terug dus m.a.w. betaal je hem alsnog zelf maar dan verspreid.
als hij toch weg gaat kun je kijken wat hij minder waard is door de schade. Vaak is het niet eens lonend om het te laten opknappen.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Verzekering inschakelen ja of nee?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

no claim beschermer doet precies wat hij zegt: hij beschermt je no claimkorting. Een andere maatschappij wil weten wat voor een risico hij gaat verzekeren en vraagt daarom ook niet de no claim op , maar de schadevrije jaren. En die vallen na iedere schuldschade of niet verhaalbare schade terug.... @Rosemarijntje, vraag dit echt na bij je maatschappij! Iedere andere constructie is fraude voor een nieuwe verzekeringmaatschappij van een klant.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Verzekering inschakelen ja of nee?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb gisteren mijn tussenpersoon gebeld die alles beheerd en vertelde wat ik jullie vertelde ik heb nog een verouderde polis,toen het net in kwam schade jaren zelfde en claim blijft,
Ze heeft het zwart op wit naar me gestuurd.
Ik zit al 20 jr zelfde maatschappij,ga ook niet weg,niet de goedkoopste maar bevalt goed( zonder dit ook)
Gewoon hoe bep zaken ooit zijn afgehandeld...dus weggaan doe ik zo en zo niet,brengt ongeluk

Gesloten